Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd : FCK-Vålerenga 11.02.12 kl. 13.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Raptor View Post
    Øhh... Håper dette bare er ironi...!? Duh...

Hva var det du syntes er så jævla ironisk? Mener du at vi pr i dag med hånda på rognpåsan og ti kniver i hjerte kan sammenligne oss med nivået til FCK?

Comment

Originally posted by BrunoLarsen View Post
      Hva var det du syntes er så jævla ironisk? Mener du at vi pr i dag med hånda på rognpåsan og ti kniver i hjerte kan sammenligne oss med nivået til FCK?
      Ha, ha.. Godt jeg slipper å måtte ha hånda på rognpåsan når jeg sier dette da..

Å mene at vi skal tape 10 av 10 mot fck er det jeg mente måtte være ironi.... Det er ikke realistis i forhold til ambisjonene

Heller ikke at vi skal kjempe om 6-10 plassen... Hvis vi ikke får inn forsterkninger av bra kaliber, så blir det dårlig med edelt metal. DET er jeg enig i...

Comment

Er enig i at det å svartmale situasjonen er dumt, men å sette et kritisk blikk på situasjonen er veldig viktig med tanke på det som skjedde før og under forrige sesong. For nå blinker varsellampene, men vi skal selvfølgelig vente til etter La manga med å se hva som skjer.

Er forøvrig helt enig med deg i at kontinuitet er meget viktig og den omveltningen som klubben har foretatt under MA er både spennende og bra. Og at hele klubben har en felles filosofi med tanke på spillestil osv.. Er også enig med deg i at en leder må få tid til å dyrke sin filosofi og bevise hva han vil, men akkurat det siste har MA fått. En annen ting som er viktig for en leder er å skape optimisme og forventninger. Som vi kan se av forumet her, så er det ikke akkurat så mye av det. Hvis vi ser mot Molde, lsk, viking og ja til og med i rbk. Så ser man en helt annen optimisme og ikke minst forventninger.

Også har vi dette med hvorfor spillere forsvinner fra oss og hvorfor vi ikke klarer å lokke norske spillere til oss. Det kan jo for all del hende at MA er en luring og har stålkontroll på det som skjer, men utalelser som at "vi for se om vi er i rute når den tid kommer". Gjør ikke meg rolig i hvertfall... Han og ledelsen har satt seg i en situasjon hvor fall høyden er veldig stor, hvis resultatene uteblir allerede i de første kampene. Sånn jeg ser det..
        Da virker det som vi er rimelig enige i det meste. Og ja, jeg vet Martin har fått en del tid, men slik jeg ser det var de 2 første sesongene starten på noe bra, 3 sesongen (2010) så gikk det bra og alt var riktig. I 2011 mener jeg grunnen til at vi fikk et tilbakefall var at spillerne selv ikke gjorde jobben, uheldig/udyktige med mye skader, og alle spillerne hadde ikke hodet på rett plass osv. Ja, en del av det, vært fall kanskje det siste er en del av Martin sitt ansvar, men andre trenere/støtteapparatet/spillere må også ta sin del av kaka, for at mye gikk galt i 2011.

Jeg er overbevist om at alle har lært av dette, og som vi har hørt flere ganger nå, så er resultatene i år noe helt annet, sånn det skal være.

Martin har heller ikke fått noe særlig med handlefrihet bortsett fra den første sesongen, og når man nærmest kun skal handle på free transfer, så er det ikke alltid like lett å få til gode kjøp. En ting jeg håper vi får se i fremtiden, er at stallen forsterkes jevnlig, både fra yngre avdelinger, men også med unge lovende kjøp i Norge, fra dårligere lag eller lag i lavere divisjoner.

Følte mange fløy høyt etter 2010 sesongen, og virka som mange trodde vi var best. Den holdningen er det viktig at en trener forandrer på. En av suksess-kriteriene til Sir Alex Ferguson for å ta han som et eksempel på verdens beste trener, er å være ekstra motivert, tent og klare for neste sesong, og spesielt de årene man vinner. Ser man på de siste 25 årene, så ser man også at Ferguson forsterker laget mye mer generelt etter de årene United vinner ligaen og gjør det bra, kontra de årene de ikke gjør det. Alt dette er noe jeg tror vi vil få se av Solskjær og Molde også, og noe jeg mener det er viktig at Martin/Vålerenga får til.
        - Magnus Fjeld

Vålerenga - Tro. Håp. Kjærlighet. <3

Comment

Originally posted by MagnusFjeld View Post
          Da virker det som vi er rimelig enige i det meste. Og ja, jeg vet Martin har fått en del tid, men slik jeg ser det var de 2 første sesongene starten på noe bra, 3 sesongen (2010) så gikk det bra og alt var riktig. I 2011 mener jeg grunnen til at vi fikk et tilbakefall var at spillerne selv ikke gjorde jobben, uheldig/udyktige med mye skader, og alle spillerne hadde ikke hodet på rett plass osv. Ja, en del av det, vært fall kanskje det siste er en del av Martin sitt ansvar, men andre trenere/støtteapparatet/spillere må også ta sin del av kaka, for at mye gikk galt i 2011.

Jeg er overbevist om at alle har lært av dette, og som vi har hørt flere ganger nå, så er resultatene i år noe helt annet, sånn det skal være.

Martin har heller ikke fått noe særlig med handlefrihet bortsett fra den første sesongen, og når man nærmest kun skal handle på free transfer, så er det ikke alltid like lett å få til gode kjøp. En ting jeg håper vi får se i fremtiden, er at stallen forsterkes jevnlig, både fra yngre avdelinger, men også med unge lovende kjøp i Norge, fra dårligere lag eller lag i lavere divisjoner.

Følte mange fløy høyt etter 2010 sesongen, og virka som mange trodde vi var best. Den holdningen er det viktig at en trener forandrer på. En av suksess-kriteriene til Sir Alex Ferguson for å ta han som et eksempel på verdens beste trener, er å være ekstra motivert, tent og klare for neste sesong, og spesielt de årene man vinner. Ser man på de siste 25 årene, så ser man også at Ferguson forsterker laget mye mer generelt etter de årene United vinner ligaen og gjør det bra, kontra de årene de ikke gjør det. Alt dette er noe jeg tror vi vil få se av Solskjær og Molde også, og noe jeg mener det er viktig at Martin/Vålerenga får til.
          Vi er nok enig i det meste. Tydeligvis uten om det å stille kritiske spørsmål til den nåværende situasjonen. At vi har en flott 2010 sesong kan ikke forsvare at vi har en berg og dalbane sesong i 2011. Det ble gjort en god del feil før og under sesongen i fjor som sikkert ikke bare kan tilskrives MA, men da SKAL det forventes at alle disse tingene blir rettet opp i i forkant av 2012 sesongen. Hvis ikke, så må det komme beinhard kritikk for å klargjøre situasjonen. Det du sier om at de har lært. Er halmstrået jeg holder meg til. For det blir vanvittig demotiverende å høre at "Haugesund kampen kommer for tidlig osv..."

Comment

Vi er nok enig i det meste. Tydeligvis uten om det å stille kritiske spørsmål til den nåværende situasjonen. At vi har en flott 2010 sesong kan ikke forsvare at vi har en berg og dalbane sesong i 2011. Det ble gjort en god del feil før og under sesongen i fjor som sikkert ikke bare kan tilskrives MA, men da SKAL det forventes at alle disse tingene blir rettet opp i i forkant av 2012 sesongen. Hvis ikke, så må det komme beinhard kritikk for å klargjøre situasjonen. Det du sier om at de har lært. Er halmstrået jeg holder meg til. For det blir vanvittig demotiverende å høre at "Haugesund kampen kommer for tidlig osv..."
            Det eneste jeg foreløpig ønsker å kritisere er det med at enkelte spillere ønsker seg vekk. Men det er vanskelig å snakke veldig konkret om det, da man ikke vet om f.eks Singh/Strandberg faktisk kommer til å forlate oss enda, og heller ikke vet hvorfor folk evt ønsker seg vekk, og hva som isåfall er feil i klubben.

Men ja, holder oss til håpet om at de har lært, og at årets sesong blir bedre. Men de må henge med fra første stund, og det nytter ikke komme etter 10 kamper å si at vi snart kommer i form. Etter 10 kamper skal vi henge med i toppen, og ikke være mange poengene bak det laget som evt leder ligaen, om det ikke er oss selv da.

Det er greit å bruke unge spillere i cupen og sånt også, men ikke får en hver pris og for mange spillere samtidig, som gjør at vi ryker ut av cupen i løpet av de 2 første rundene. Unge spillere skal få matching litt og litt, ikke 11 unge urutinerte spillere i samme kamp. Cupen ser jeg på som ganske viktig i Norge, og vi burde ha som mål å komme til vært fall kvartifinale vært år, og ikke kun bruke cupen som en utviklingsarena for yngre spillere. Man kan jo også kvalifisere seg til Europaligaen via cupen, noe Aalesund vel har gjort 2 av de siste 3 årene.

Martin har også en jobb å gjøre ved å klare å motivere spillerne vil jeg tro. For vi så klart i fjor at spillerne ikke gadd å ta løpene hjem, de hadde mistet troen på alt de drev med og knapt en spiller turte å fyre av et langskudd fra utenfor 16-meteren pga manglende selvtillit og tro på egne ferdigheter.
            - Magnus Fjeld

Vålerenga - Tro. Håp. Kjærlighet. <3

Comment

Har nå sett høydepunktene fra kampen..

Det var ikke så alt for ille, hvis antallet høydepunkter stemmer overens med det som ble vist. Og da har jeg ikke sett banespillet generelt.

Men det var helt til vi får straffe, de får rødt kort og redder straffen med en utespiller i mål. Derifra og inn er det vel mildt sagt latterliggjøring. Syns nå spillerne faktisk kan tenke litt på det mest ihuga av oss (ikke meg) som reiste nedover for å se laget sitt, for mitt inntrykk er at de gir faen.. kort og godt faen!

Mos viser vel her at han passer inn i en klubb som slår innlegg, så gratulerer med riktig valg Mos. Strålende scoringer og på første ser Muri ut som ei skilpadde. Den andre har vi et klassisk innlegg vi ser lite av i Enga, som Mos scorer på.. noe han også gjorde gang etter gang i Tromsø. Så igjen, gratulerer med riktig valg.

Enten så bør noen prate med Martin angående motivering av spillere, eller så burde Martin ta en helv... prat med spillerne for den begredelige innsatsen. Treningskamp meg her og treningskamp meg der..

Og Martin.. KJØP EN HELV..... AVSLUTTER FOR F...! Det vi har nå skyter bare løskrutt, og jeg har egentlig ingen tro at Kone er den rette avslutteren for oss.

Nå er det bare en ting som gjenstår.. HANDLE!!! Spiss, kant, back og midtstopper!!
              VAR, nei takk!

Comment

Originally posted by wanderer View Post

Nå er det bare en ting som gjenstår.. HANDLE!!! Spiss, kant, back og midtstopper!!
                Jepp, helt enig. Heldigvis har jeg et enkelt svar til deg Dette er en fin samling spillere

Spiss = Djurdic
                Kant = Suleiman Ahmed
                Back = Kjøp Hagen, han har trolig høyere nivå. Ikke flo, han blir for dyr i forhold til kvalitet (med mindre han strammer seg på La Manga). Sogndal sa noe som 2-3 millioner!
                Midtstopper = Mecinovic
                Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
                  Jepp, helt enig. Heldigvis har jeg et enkelt svar til deg Dette er en fin samling spillere

Spiss = Djurdic
                  Kant = Suleiman Ahmed
                  Back = Kjøp Hagen, han har trolig høyere nivå. Ikke flo, han blir for dyr i forhold til kvalitet (med mindre han strammer seg på La Manga). Sogndal sa noe som 2-3 millioner!
                  Midtstopper = Mecinovic
                  Vis det nå er sånn att Stefan er på vei til RævBK er det vel kanskje litt lite med bare en stopper inn?

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post

Spiss = Djurdic
                    Kant = Suleiman Ahmed
                    Midtstopper = Mecinovic
                    Det der er jeg enig med deg i, men nå ser det ut til at Strandberg drar. Så da må vi ha inn både Flo og Hagen. I tillegg til Mecinovic. Da bør forsvaret være bra nok. Som du sier Djurdjic på topp, men på kant må vi ha in en til i tillegg til Suleiman. Kunne godt tenkt meg PVM eller BHR..

Comment

• Originally posted by Raptor View Post
                      Det der er jeg enig med deg i, men nå ser det ut til at Strandberg drar. Så da må vi ha inn både Flo og Hagen. I tillegg til Mecinovic. Da bør forsvaret være bra nok. Som du sier Djurdjic på topp, men på kant må vi ha in en til i tillegg til Suleiman. Kunne godt tenkt meg PVM eller BHR..

Joda, en rutinert PVM eller BHR kan gi oss noe helt annet enn Ahmed, Håvard og Anene som er raske og urutinerte. Av rutine har vi kun Berre, den gamle ringreven VIF sitt svar på evighetsmaskinen giggs. hehe
                      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by MagnusFjeld View Post
                        Det eneste jeg foreløpig ønsker å kritisere er det med at enkelte spillere ønsker seg vekk. Men det er vanskelig å snakke veldig konkret om det, da man ikke vet om f.eks Singh/Strandberg faktisk kommer til å forlate oss enda, og heller ikke vet hvorfor folk evt ønsker seg vekk, og hva som isåfall er feil i klubben.

Men ja, holder oss til håpet om at de har lært, og at årets sesong blir bedre. Men de må henge med fra første stund, og det nytter ikke komme etter 10 kamper å si at vi snart kommer i form. Etter 10 kamper skal vi henge med i toppen, og ikke være mange poengene bak det laget som evt leder ligaen, om det ikke er oss selv da.

Det er greit å bruke unge spillere i cupen og sånt også, men ikke får en hver pris og for mange spillere samtidig, som gjør at vi ryker ut av cupen i løpet av de 2 første rundene. Unge spillere skal få matching litt og litt, ikke 11 unge urutinerte spillere i samme kamp. Cupen ser jeg på som ganske viktig i Norge, og vi burde ha som mål å komme til vært fall kvartifinale vært år, og ikke kun bruke cupen som en utviklingsarena for yngre spillere. Man kan jo også kvalifisere seg til Europaligaen via cupen, noe Aalesund vel har gjort 2 av de siste 3 årene.

Martin har også en jobb å gjøre ved å klare å motivere spillerne vil jeg tro. For vi så klart i fjor at spillerne ikke gadd å ta løpene hjem, de hadde mistet troen på alt de drev med og knapt en spiller turte å fyre av et langskudd fra utenfor 16-meteren pga manglende selvtillit og tro på egne ferdigheter.
                        Er enig i at oppvask i media ikke akkurat er tingen, men en viss indikasjon på hvordan ståa er hadde vært litt beroligende for å si det sånn.. Er ikke veldig glad i den tottale mørkleggingen som er nå. Skulle ønske MA & co var litt mere karismatiske. Ikke bare når MA er sint.. He,he..

Akkurat det med bortforklaringer etter ex antall kamper osv.. Er det jeg så smått begynner å frykte skal skje nå igjen.. Ta eks. med spissplassen vår. Hvor sansynlig er det at Konè blir klar? Hva med backup for han. Vi ønsker oss Djurdjic, men hva skjer? Er det forhandlinger eller er det ikke det? Samme med forsvaret. Nå er Strandberg mest sansynlig på vei bort. Hva gjør vi? Vi ønsker oss Hagen. Er det forhandlinger eller ikke? Ikke sant..? Er disse akktuelle, bør de bli med til La Manga..

Det med tidlig cupexit har vært et problem for oss også under Reka. Topplagene sliter faktisk med toppet manskap mot dølalag. Så ja, enig i at de kampene må tas på allvor for det ligger penger og spill ute i europa i den cupen.

Hvis man ser på mediedekningen av Enga nå om dagen. Så er det ikke store kritikken mot MA og det som skjer/ikke skjer... Syns også faktisk det er litt trist. Jeg tenker seff ikke på den teite overgangssagaen da og han Hedemarkingen..

Comment

• Det mest urovekkende med kampen mot FCK er at vi fort vekk kan ende opp med å stille et liknende lag når alvoret starter. Hvis vi tar utgangspunkt i de spillerne vi har under kontrakt nå, så er ikke vår sterkeste startoppstilling som dum. Men bak våre 11 beste er det veldig, veldig tynt. Flere her påpeker at vi sikkert vil spille bedre når vi får tilbake den ene og den andre fra skade, og det er naturligvis riktig. Men hvis vi går mot en sesong der vi rett som det er har noen ute med skade og/eller karantene (hvilket er sansynlig), så vil vi slite veldig. Så kan man si at det kun er februar og at vi sikkert kjøper noen gode spillere. Det er forhåpentlig riktig, men det ser jo også ut til at Strandberg går nå, Singh til sommeren, og Stoor er tydeligvis ikke bedre enn at vi gjerne gir ham vekk gratis.

Basert på det tynne grunnlaget vi har sett i treningskampene, og hvilke spillere vi har i stallen, vil jeg si at vi trenger minst tre klassespillere og ytterligere et par som kan fungere godt som dekning (squad-players). Jeg er usikker på om klubben har økonomi til dette, og at de klarer å få det til med den bemanningen de har på Valle i disse dager. Og desto lenger tid det tar å få inn nye spillere, desto kortere tid har MA til å få samkjørt laget.

Kampen mot FCK var nok ingen krise i seg selv, men jeg merker en uro som bare ble større etter denne helgen...

Comment

• Mecinovic på første fly hjem, hvorfor? Han virket da som ett talent! Hvem har info om hvorfor Strandberg ikke vil singe ny kontrakt? Hvorfor drøyer det så med Djurdjic, er det hold i de ryktene eller får vi se en Bojan på vei til FKH? Nå er selvfølgelig res. flatterende men hvis ikke de får fingen ut på Valle er det muligens nesten samme laget som vi stiller(i en uheldig skade/kort situasjon) i tippeligaen. Mange som ga pes når jeg kritiserte salget av Mos, at han ikke var så god som jeg ville ha det til.... takk for sist!!!!
                            Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Working...
                            X