Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Dybdeintertvju med Martin Andresen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by axelmathias View Post

Jeg er fortsatt fundamentalt uenig i at en klubb som Vålerenga må basere seg på å dyrke frem salgsobjekter. Hva er det som understøtter dette? Hvilke utgiftsposter er det som absolutt må dekkes inn ved å selge unge talenter? Selvfølgelig kan det komme så gode tilbud at det ville være dumt å si nei, men at vi legger salgsplaner for de unge spillerne våre fra starten av er mildt sagt hårreisende. Målet burde være at de skal spille for A-laget, så får man heller se om de blir så forbanna gode at det blir vanskelig å motstå tilbude fra større ligaer. Men å pushe spillere rundt til Eresdivisjonen og Superligaen, bare for på død og liv å få solgt dem, det er for svakt ass.

Og det er akkurat det jeg føler MA sier i intervjuet.

Skal det liksom bli Vålerenga - Europeisk totallevereandør av unge fotballtalenter. Du ringer vi bringer. Det er ihvertfall en utvikling jeg ikke liker.
    Inntil norsk fotball har en økonomi eller en kvalitet som når eksempelsvis Æresdivisjonen, eller Superligaen(særlig lønninger) til litt over knærne vil nok dette være realiteten. Poenget vil være et langsiktig mål om at norsk fotball på sikt kan konkurrere slik at færre ønsker seg ut. Jevnt over økning i kvalitet og kassebeholdning, slik at det kun blir de eksepsjonelt gode som selges til de store ligaene.

Jeg tror jeg kan garantere deg at en undersøkelse blant talentfulle 17-åringer i Norge vil gi deg et nært 100% resultat på at de fleste vil velge nedre del av fransk, nederlandsk, eller belgisk for den saks skyld, tabell og 10-12 millioner i året framfor toppen av norsk tippeliga og 2-3 millioner i årslønn.

Vi kan godt være enige om at det er synd. Det som etter mitt syn ville vært jævlig synd og på grensen til kritisk, ville være om Vålerenga ikke tok disse realitetene innover seg.

Når det er sagt er det heldigvis blitt slik at det er utlandet man nå gjerne selger til. For 10-15 år siden var det nødvendig økonomi og stor stas for de fleste norske klubber å bli støvsugd i rævva med CL-penga til RBK.

Kjellsen

Comment

• Originally posted by axelmathias View Post
      Er uenig. Man burde kunne tilby et opplegg for å bli A-lags-spiller for Vålerenga. Så, hvis man blir ekstremt god, tydelig for god for TL, dukker det jo automatisk opp større klubber. Men fokuset bør være å utvikle spillere for Vålerenga.
      Her traff du spikern å hodet. Skal vi lage toppidrettutøvere, så må vi tørre å sette opp målet som skal nåes. Og målet for noen er ikke å få fast plass på første 11'vern til Enga (selv om jeg ønsker det), men å spille seg inn på et lag i en større liga. Innsatsen av både klubb og spiller må derfor tilpasses målet - og ingen bare "blir ekstremt god". Ta en så enkel faktor som søvn. Jeg tror mange spillere i tippeligaen kan leve forholdsvis normale (familie) liv, mens en toppidrettsutøver som skal bli best i verden fort trenger 12 timers søvn for å restituere kroppen. Alsgaard er et godt eksempel. Han hevder seg fremdeles i hvert eneste NM, men han vet hva som kreves for å ta steget ut og vinne en verdenscup.

Noen talenter ønsker å bli matchet mot de beste i verden - og søker seg derfor mot større ligaer enn Tippeligaen. At Enga lager et opplegg for at disse spillerne skal lykkes er utrolig fett, og hvis man i tillegg får en bedre fotball klubb (mer penger, bedre spillere, stolte sponsorer) er det er prosjekt jeg helhjertet støtter opp om!

Comment

• Og ifølge det Martin sier er det akkurat det klubben gjør. Det ble laget en karriereplan for Singh som tilsa salg i dette vinduet. Singh har følgelig større ambisjoner enn å være grunnstammen i Vålerenga. Om det var klubben som påtvang ham ambisjonen om videresalg eller om det kom fra spilleren selv er uvisst.

Comment

• Hvor mange fotballspillere tror dere virkelig drømmer om det å bli A-lags spiller for Enga?

99,9% har større drømmer - Drømmen er å spille for en stor klubb ute i Europa, og for de fleste så går veien dit oftest via en mindre klubb

I den sammenheng så er dessverre Vålerenga en liten klubb, vi er bare et startsted

Det er ingen i Vålerenga eller andre steder som setter griller i hodet til en ung spiller om at det er videresalg som gjelder, dette er helt naturlig for at spilleren skal få maksimalt ut av sitt talent

Heldigvis så er det ikke alle unge spillerene som har det som skal til, og disse kan bli verdifulle klubbspillere for oss, men å tro at de aller best talentene våre skal ha Vålerenga som sitt siste stoppested er omtrent som å tro på julenissen
          BrIxToN

Tier der alle andre snakker :-D

Comment

• Vil bare si kort og greit at jeg er JÆV** glad Martin Andresen er vår trener, og mye på bakgrunn av det Dybdeintervjuet han ga.

Comment

• Originally posted by Brixton View Post
              Hvor mange fotballspillere tror dere virkelig drømmer om det å bli A-lags spiller for Enga?

99,9% har større drømmer - Drømmen er å spille for en stor klubb ute i Europa, og for de fleste så går veien dit oftest via en mindre klubb

I den sammenheng så er dessverre Vålerenga en liten klubb, vi er bare et startsted

Det er ingen i Vålerenga eller andre steder som setter griller i hodet til en ung spiller om at det er videresalg som gjelder, dette er helt naturlig for at spilleren skal få maksimalt ut av sitt talent

Heldigvis så er det ikke alle unge spillerene som har det som skal til, og disse kan bli verdifulle klubbspillere for oss, men å tro at de aller best talentene våre skal ha Vålerenga som sitt siste stoppested er omtrent som å tro på julenissen
              Min drøm er å vinne lotto, allerede på lørdag! Likevel gikk jeg på jobb i dag.

Jeg vil heller si at alle de beste talentene som har planer om at siste stoppested skal være ManU, Barcelona, etc må slutte å tro på julenissen. Og de må slutte å drømme, stikke fingern i jorda og brette opp ermene.

Comment

• Originally posted by astoman View Post
                Min drøm er å vinne lotto, allerede på lørdag! Likevel gikk jeg på jobb i dag.
                Et utrolig godt poeng!

Comment

• Jeg lette etter dette intervjuet nå, men finner det ikke og linken i denne tråden leder rett til hovedsida til klubben.
                  Hvorfor er det fjerna og er det mulig å få det opp igjen ?

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
                    Jeg lette etter dette intervjuet nå, men finner det ikke og linken i denne tråden leder rett til hovedsida til klubben.
                    Hvorfor er det fjerna og er det mulig å få det opp igjen ?
                    De gamle linkene fungerer ikke etter at alle klubbene flyttet over til felles publiseringssystem. Det jobbes med å flytte over gamle saker og videoer til de nye sidene. Adressen viftv.no leder fortsatt til den gamle playeren. Der finner du også intervjuet med Martin Andresen.

Comment

Working...
                    X