Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

[Overgangssaken] Verdivurderingen av Stengel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

I sånne tvister skjer det vel så godt som aldri at den ene parten får innfridd hele sitt krav, så denne summen skal vi nok ikke være redd for. Kjerna i tvisten er jo at Enga ikke kunne fullføre opsjonsavtalen siden NFF var ute å sa at den ikke var gyldig. Vi kunne jo ikke faktisk gi Stabæk penger for en avtale som forbundet ikke ville godkjenne. Så er det en del ting som kompliserer, og for Stabæk sin del så har jo vi bare fullført en del av avtalen med dem.

En voldgiftsdom kommer sannsynligvis til å ligge et sted mellom det Stabæk og Vålerenga krever.

Comment

http://www.tv2.no/2014/05/19/sport/t...ssaken/5609294

Tirsdag faller antagelig siste ord i denne saken. Begge klubbene er sikre på seier, og vi kan risikere å måtte skylde Stabæk 7,5 millioner dersom vi går på ræva. Det trenger vi ikke akkurat nå.

Comment

Stabæk skylder oss 2 millioner + renter også, som må trekkes fra. Men det blir nok en solid økonomisk smell om vi taper ja.

Comment

Originally posted by skog View Post
          http://www.tv2.no/2014/05/19/sport/t...ssaken/5609294

Tirsdag faller antagelig siste ord i denne saken. Begge klubbene er sikre på seier, og vi kan risikere å måtte skylde Stabæk 7,5 millioner dersom vi går på ræva. Det trenger vi ikke akkurat nå.
          Jeg håper inderlig at det finnes en plan dersom Stabæk vinner frem her. Hvis ikke kan det kanskje bety kroken på døra?

Comment

Originally posted by Daniel View Post
            Jeg håper inderlig at det finnes en plan dersom Stabæk vinner frem her. Hvis ikke kan det kanskje bety kroken på døra?
            Er nok ingen plan for det dessverre. Hvis da ikke vår kjære onkel redder oss med at han blir medeier i Stengel eller noe.

Comment

Originally posted by Trym View Post
              Er nok ingen plan for det dessverre. Hvis da ikke vår kjære onkel redder oss med at han blir medeier i Stengel eller noe.
              Trodde Vålerenga Fotball allerde hadde pantsatt alt de har av eiendeler?

Comment

Jeg tror det blir en løsning som begge parter kan leve med, da begge parter har gode argumenter.

Er det rimelig å forvente at vi skal betale for en tidsbegrenset avtale som NFF sier er ulovlig og som påtalemyndighetene tar ut sak på? Og som, når rettens konklusjon kom, var uten verdi. Neste overgangsvindu var jo januar 2014. Men da hadde ikke Stabæk lenger noen rettigheter på Stengel.

Nå var jo ikke den opsjonsavtalen verdens best formulerte, men det er jo noe som heter force majeure.

Comment

Originally posted by Daniel View Post
                  Trodde Vålerenga Fotball allerde hadde pantsatt alt de har av eiendeler?
                  Du er inne på noe der. I så fall, heter redningen Trøim uansett vi jeg tro...

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                    Jeg tror det blir en løsning som begge parter kan leve med, da begge parter har gode argumenter.

Er det rimelig å forvente at vi skal betale for en tidsbegrenset avtale som NFF sier er ulovlig og som påtalemyndighetene tar ut sak på? Og som, når rettens konklusjon kom, var uten verdi. Neste overgangsvindu var jo januar 2014. Men da hadde ikke Stabæk lenger noen rettigheter på Stengel.

Nå var jo ikke den opsjonsavtalen verdens best formulerte, men det er jo noe som heter force majeure.
                    Vi for håpe du har rett, men føler meg ikke trygg på at det blir så enkelt som å bruke "force majeure" til å komme til et forlik o.l.

Comment

http://www.budstikka.no/sport/vil-ho...elig-1.8436902

Utfallet holdes hemmelig!
                      Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Vi for håpe du har rett, men føler meg ikke trygg på at det blir så enkelt som å bruke "force majeure" til å komme til et forlik o.l.
                        Nei, men det blir jo sådd tvil om gyldigheten av avtalen når NFF hevder den er ulovlig. Deretter følger en lang, tidkrevende prosess der omstendighetene rundt avtalen først blir avklart på et tidspunkt der den ikke lenger har verdi.

Avtalen er formulert av Stabæks advokat (han som ble saksøkt) og det er Stabæk som ikke innfrir sine forpliktelser (informerer Stengel med familie) som er bakgrunn for at NFF erklærer avtalen for ugyldig.

Når vi sier opp avtalen (som er stridens tema), så står Stabæk fritt til å selge Stengel til hvem de vil. Hadde det kommet et bud på 30 millioner fra Man U ville de garantert vist til at vi hadde sagt opp avtalen og beholdt pengene selv.

Til dels ble vel avtalen sagt opp fordi det var uklart hva forpliktelsene var, til dels fordi NFF hadde erklært den ulovlig og til dels fordi Stabæk sto i fare for å gå konkurs og ikke kunne innfri sin del av avtalen.

Men vi har beviselig inngått en avtale, så jeg tipper vi får en avgjørelse "et sted i midten". Kanskje de beholder pengene de har fått, kanskje vi vinner helt og holdent. Men jeg tror ikke de vinner helt og holdent. Til det er det for mange formildende omstendigheter i vår favør. Og det er vel litt avhengig av avtaleteksten. Noen som har den forresten? Fant den ikke via google.

Comment

Working...
                        X