Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga = God økonomi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga = God økonomi

I disse frustrerende La manga dager, hvor alle ønsker noen positive nyheter. Er det en glede å legge ut en tv2 artikkel som sier at økonomien til VIF er alle tiders

http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...t-3713454.html

I motsetning til andre klubber som sliter voldsomt.. Cluet her er å utnytte forskjellene og kjøpe fra de svakerestilte klubbene som Fredrikstad Det er klart spillerne til halveis konkurse klubber ønsker stabilitet og lønn 1 gang i måneden.
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Tipper det ikke skader bildet modellen vi operer med heller, at vi så konsekvent selger før vi kjøper. Ingen gambling. Og tallene de siste årene peker nå vel strake veien mot AA-rating
    I år så tar vi alt!! EVIG TRO! Ære være Vål'Enga

Comment

At vi muligens har brukt 1,3-1,6mil på å kjøpe forsterkning til de bakre rekkene er ihverfall ikke å forrakte, dette betyr isåfall at vi fortsatt har minimum 12-13mill å handle for i dette overgangsvinduet.
      "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Ja det er som du sier Lokalhelt, kjøp fra de fattige - bli bedre selv!
        Men det vises jo når den siste bekreftede og en som er nesten bekreftet overgang er fra en av de klubbene
        at de er i en MÅ selge situasjon!

Og det kan man dra bra nytte av i forhandlinger, konkurssalg=billig!

Comment

Originally posted by Loke View Post
          At vi muligens har brukt 1,3-1,6mil på å kjøpe forsterkning til de bakre rekkene er ihverfall ikke å forrakte, dette betyr isåfall at vi fortsatt har minimum 12-13mill å handle for i dette overgangsvinduet.
          Hvor har du dette fra? Jeg tipper overgangsvinduet skal "gå i overskudd", i den forstand at noen av de pengene vi får inn er tiltenkt å brukes på annet enn spillerkjøp. Speidernettverk og talentutvikling, for å nevne noe. Da kan vi ikke kjøpe for det samme vi får inn.

Comment

Originally posted by anderan View Post
            Hvor har du dette fra? Jeg tipper overgangsvinduet skal "gå i overskudd", i den forstand at noen av de pengene vi får inn er tiltenkt å brukes på annet enn spillerkjøp. Speidernettverk og talentutvikling, for å nevne noe. Da kan vi ikke kjøpe for det samme vi får inn.
            Spiller salgs kroner er spiller salgs kroner slik jeg har forstått det, nekter å tro at de uslige millionene vi har fått inn på salg av Mos og Strandberg skal gå med til å dekke inn bredde/netverks delene i enga, er nok mer å hente hos sponsorer/tv avtaler til å dekke denne biten.
            Så ja, jeg regner med at dette går til å handle nye spillere for
            "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

økonomien til tippeliga lagene

Originally posted by stianaj View Post
              Ja det er som du sier Lokalhelt, kjøp fra de fattige - bli bedre selv!
              Men det vises jo når den siste bekreftede og en som er nesten bekreftet overgang er fra en av de klubbene
              at de er i en MÅ selge situasjon!

Og det kan man dra bra nytte av i forhandlinger, konkurssalg=billig!

Altså, jeg er ikke akkurat moralens høye vokter. Hvis prisene på hus i spania er helt i bånn, hvorfor ikke kjøpe? Sånn er det bare, noen steder fungerer økonomien bedre enn andre. Hvorfor ikke hjelpe svakere klubber med en slant for deres beste spiller?

Fredrikstad er ifølge tv2 helt under vann økonomisk, ikke dumt å kikke mot de klubbene som såvidt har hodet over vann. Altså noen av lagene i klasse B Mens lag som Ålesund og Odd Grenland har tilsynelatende ingen grunn til å selge spillere med mindre de får en god pris. (Steffen Hagen evt. Børven..)

Finansavisen sin analyse av økonomien til tippeliga lagene
              Kategori AA
              Ålesund, Odd Grenland

Kategori A
              Haugesund, Lillestrøm, Molde, Rosenborg, Sogndal, Start (rykket ned i 2011), Viking og Vålerenga

Kategori B
              Hønefoss, Brann, Stabæk, Strømsgodset og Tromsø

Kategori C
              Fredrikstad
              Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Vi er i gul sone, noe som vel blir så og si det samme som linken i åpningsinnlegget?

Ellers. Flisbønda i rød sone, sammen med FFK, Ulf, Odd og Sogndal. Lurer på om Hallén vil gi klubben sin Sogndal smekk. Næææ, tror ikke det gitt. Er nok egne regler der.

http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...d-3800840.html

Comment

Working...
                X