Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

NRK tar over Damefotballen (Toppserien)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• NRK tar over Damefotballen (Toppserien)

NRK tar over Tv-rettighetene for Toppserien fra TV2 fra og med i år!
    Toppserien og 1.divisjon for kvinner sine offisielle sider. Full dekning av toppfotball for kvinner med tabeller, resultat, terminliste, nyheter og videoer.

Tror dette er en god nyhet. TV2 har jo mer enn nok med Eliteserien for Herrer.

Iflg. en link fra linken så skal de bl.a. vise LSK Kvinner (ex Strømmen-ex Setskog/Høland) - VIF Damer A 2. juni!

Litt mer info på aftenposten dått enno:
    Aftenposten gir deg ny innsikt og et raskt nyhetsoverblikk. Vi hjelper deg med å forstå hvorfor ting skjer, og hvordan verden henger sammen.

Comment

Fra Aftenposten.no: "Olav Traaen skal kommentere kampene".

Heldigvis får vi en kommentator som har lang fartstid med damefotball, en kunnskapsrik person som klarer å skape god stemning i kampene han kommenterer
      +++

Comment

Fartstid ja, kunnskapsrik jo, men en lidelse å høre på. På lik linje med Terje Dalby (håper ikke referansepolitiet nå har meg i siktet)

Comment

Det var et (dårlig) forsøk på ironi

Kanskje han er kunnskapsrik, men har ikke fått inntrykk av at det gjelder om fotball. Men fartstid har han (desverre). Olav Traaen og Terje Dalby har ødelagt mange OL-øvelser for meg opp gjennom årene.

Men kanskje det kan bli en kamp eller to med Enga. I en interessant kamp - og litt jobbing fra markedsavdelinga og Klanen - kunne vi vel sette ny tilskuerrekord for damefotball i Norge. Vi forsøkte vel å nå rekorden på 1.500 tilskuere i fjor en gang (uten at det gikk).
          +++

Comment

TV-kommentatorer + tilskuer-rekord...

Originally posted by FrodeAS View Post
            Det var et (dårlig) forsøk på ironi

Kanskje han er kunnskapsrik, men har ikke fått inntrykk av at det gjelder om fotball. Men fartstid har han (desverre). Olav Traaen og Terje Dalby har ødelagt mange OL-øvelser for meg opp gjennom årene.

Men kanskje det kan bli en kamp eller to med Enga. I en interessant kamp - og litt jobbing fra markedsavdelinga og Klanen - kunne vi vel sette ny tilskuerrekord for damefotball i Norge. Vi forsøkte vel å nå rekorden på 1.500 tilskuere i fjor en gang (uten at det gikk).
            Enig i at Traaen ikke er noen særlig fengende kommentator. Han kan en del fotball og damefotball, ja. Men han er litt traust og treig. Forhåpentligvis kan NRK affal bla opp en bedre - og MER ENGASJERT - sidekommentator til Traaen enn Karl Petter Løken. K. P. Løken sammen med Traaen, burde knapt få kommentere Skilpaddeløp i slow motion og revers!! LØken virker på meg som om han er 'høflig, men uinteressert,'. De to sammen er Valium i overdose. URK!

En engasjert og god kommentator - som fx. Harald Bredeli i Kvinnehåndball - kunnne gjort en del positivt for TV-Damefotballen. Med Traaen - OG evt. Løken som "parhest" lager NRK et program som kan brukes som lydspor for innsovnings-øvelser for søvnløse.
            Ønsker meg en som er mer GÆ'ÆRN!!

Mht. til tilskuere: Den tilskuer-rekorden, burde det være mulig for Vålerenga Damer A å slå - fx. hjemme mot LSK Kvinner!!

Comment

To TV-kamper (minst) for VIF-damene

Sakser fra sidene til Damer A:

'NRK har allerede valgt ut 4 TV kamper, og Vålerenga er representert i 2 av dem. Her er oversikten over TV-kamper så langt.

12. mai Amazon – LSK Kvinner

19. mai Arna/Bjørnar – Stabæk

26. mai Vålerenga – Røa

02. juni LSK Kvinner – Vålerenga'

Comment

Dessverre har ikke NRK de engasjerte kommentatorene lenger.
                Olav Traaen og Karl Petter Løken er dørgende kjedelige.
                Arne Scheie er blitt en gammel bitter mann.
                Hallvard Thoresen forsøker seg innimellom med en morsomhet, men blir alltid satt på plass av Scheie.

De må finne en engasjerende kommentator ellers kan man like gjerne skru av lyden.
                Bruk Aleksander Schau i studio og finn en ekspertkommentator som sprer engasjement. Det er viktigere enn regeltolkninger. Det er en type ala Ivar Hoff som kan skape engasjement og det må til.
                in Absinthia

Comment

Litt "gammel" denne, men den tåler å linkes inn:

NRK stiller en del krav til Damefotballen. Bl.a. mener de klubbene til damelagene må bli flinkere til å promotere kampene og å dra publikum. De vil også slippe å høre klaging over få tilskuere o.l.
                  NRK overtar kvinnefotballen fra TV 2 - ett år før tiden. Men statskanalen stiller klare krav til klubbene i Toppserien før seriestart.

Fair enuff det og greit at NRK stiller krav. Men da må det gå an å kreve/ønske noe av NRK og.

Mitt ønske er en ny og MYE bedre side-kommentator (til Olav Traaen) enn Karl Petter Løken!
                  Det er ikke mye forlangt! Og det trengs!!

Comment

Ser at det affal er EN ny kommentator i første Toppseriekamp på NRK 2:

(Fra NRK sine nettsider om 12 mai-kampen Amazon Grimstad - LSK Kvinner):
                    'Direkte fra Levermyr stadion, Grimstad. Komm.: Olav Traaen og Knut Tørum. Programleder Knut Nesbø '

PS: Kampen skal ha hatt av ca. 72000 seere...
                    Last edited by san Paolo; 17.05.2012, 21:20. Reason: Stvaeleif

Comment

Så og hørte de første 75 minuttene av Røa-kampen på Nett-tv. Og da var det igjen med Olav Traaen og Karl Petter Løken.
                      Klarte ikke å sovne av Løken (Traaen prater jo heldigvis mest). Men syns han holdt den samme monotone, uengasjerte stemmen uten følelser nok en gang: Noen ok observasjoner og kommentarer, bevares. Men han presterer å si etter 26-27 minutter:
                      'Hvis Røa, går opp til 2-0, er det kjørt... '
                      Jaha - de gjorde det litt etter... For en teit kommentar fra en som er betalt for å få folk til å se på kampen.
                      I sin tid sa Knut Th. Gleditsch:
                      'Om kampen jeg kommenterer er kjedelig, så prøver jeg å gjøre den mere underholdende med det jeg sier...'

Sammenlignet med Gleditsch så er K.P. Løken et s-z-z-zovemiddel...

Comment

K.P. Løken vs. Knut Tørum

Bare en kort kommentar etter det jeg så og hørte av kommentarer under LSK kvinner -VIF Damer A:

K. P. Løken var IKKE sidekommentator, det var Knut Tørum. Og til tross for 'utagerende skarring' og at han jubla for bra LSK-spill: Tørum er veldig mye bedre til å kommentere fotball enn Løken. Løken høres ut som om han leser kursnoteringer på Oslo Børs. Tørum høres ut som om han ser på noe han syns er spennede og engasjerende... Forskjellen er enorm.

Begge har peiling på fotball. men kun Tørum har peiling på å formidle til et publikum...

Comment

Working...
                        X