Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - FK Haugesund 2-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Askeladden View Post
    Synes Pusic også viste både god fart og teknikk. Meget bra innhopp!
    Ingen av innbytterne gjorde seg bort, Singh og Pusic la vel inn gode søknader til startellver i Drammen. Men Sjefen må ta en allvorsprat med navnebroren om viljehands. Det er ikke annet enn pinlig. De kan mye bedre.
    /\Rolf/\

Comment

Her er VG-børsen, Singh får 8...

http://vglive.no/#eliteguiden=s-teaminfo-id-18-sid-601

Comment

Originally posted by FrankO View Post
        Ræva i første, mye positivt i andre.

FKH fortjente å lede med flere mål i førsteomgangen, der var vi fryktelig svake og vi skapte ingenting.

...

I andre var vi ganske gode. Det er vel sånn vi er ment å spille 2x45 framover.
        Dette var jo noe som gikk igjen i 2010, at vi etter en "rolig" førsteomgang tok mer og mer over utover i andre. Setter ikke likhetstegn mellom kampen i dag og det gutta viste for to år siden, men jeg mener å huske at Martin den gang sa det var en bevisst plan å slite ut motstanderen ved å spille ballbesittende og så valse over dem når de ble slitne. Fullt fortjent ledelse til Haugesund til pause, men de siste 20 hadde de knapt ballen. Fortjent seier alt i alt, men tatt i betraktning at Haugesund spilte en time med 10 mann burde vi ha fått til mer enn det vi gjorde.

Comment

Kampen var stress. Utrolig upresise med pasningene i første omgang, selv med en mann mindre var Haugesund gode til å bryte. Heldigvis endret det seg, og poengmessig har vi en fin start på serien.

Jeg har lagt ut noen bilder fra kampen om noen har glede av det.
          www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
          Glemmer passordet mitt...

Comment

Originally posted by SofaKing View Post

Vil se følgende mot godset:

-------------Lars

Larsen-----Muri-----Ogude-----Thomassen(hvis skadefri)

---------Hæstad--------Singh

Nielsen---------Fellah---------Ibba/Pusic

-----------------Pedersen
            Dette laget vil jeg også se!
            Kan Ibba spille høyre? Isåfall Ibba høyre og Nielsen i 10er rollen.

Comment

Originally posted by ruffe View Post
              Ingen av innbytterne gjorde seg bort, Singh og Pusic la vel inn gode søknader til startellver i Drammen. Men Sjefen må ta en allvorsprat med navnebroren om viljehands. Det er ikke annet enn pinlig. De kan mye bedre.
              Martin SKAL ta en prat med Pusic om det + om trøyebudskaps-markeringa/feiringa som kunne kosta Pusic enda et gult - og dermed rødt - kort... :

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10064677

Men Martin skriver dette delvis på kontoen for kulturforskjeller. Greit utgangspunkt det.
              Jeg fikk (som flere andre) uansett tro på at Pusic kan bli en av våre beste i år...

Forresten VGs linka artikkel innholder (som vanlig) unøyaktigheter: Martin Pusic sine foreldre er Kroatiske, ikke Serbiske. Om VG serverer enda flere feil i artikklen, vites ikke...

Comment

Trodde ikke vi skulle klare 3 poeng etter den elendige starten. Første omgang må være noe av det dårligste jeg har sett av Enga. Uflaks av Haugesund gjorde at vi slapp unna, tverrligger og nikking utenfor mål fra et par meter er et kunststykke!

Kan hende Pusic slapp det andre gule hvis det var litt strengt det første gule, jeg har ikke sett den situasjonen i på TV. For dommeren var like elendig som de var i fjor, men (heldigvis) lite mye tull begge veier. Virker ikke som det er noen felles regelverk for den gjengen... Synes ikke det å være alene med keeper (han var meget god) er en opplagt målsjanse, så gult hadde vært nok.

Vi vant, til å være den første kampen er det viktigste. Alt annet kan vi leve med.

Comment

Fantastisk deilig!!! Forferdelig 1. omgang, men 3 poeng er 3 poeng. Herlig at det var Pusic som avgjorde, Singh var kongen av Ullevål i dag. Pedersen viste hvorfor han blir kalt "oksen". Fikk Bjørnbak utvist og sendte Skjerve ut med skade etter en "duell". Skal gjøre vondt å møte Marcus Pedersen, det skal være sikkert og visst. Next up..en tur til harrybyen og ta 3 poeng!

Comment

Ja, det var Haugesund, men til seriepremieren bør mer enn knappe tolv og et halv tusen ture opp til stadion. Man kan selvfølgelig argumentere at jeg vil folk vondt, når jeg vil at flere skulle sett førsteomgangen...

Hjertet i halsen ved flere tilbakespill i dag, både direkte mot mål og ved anledningen hvor Lars så ut til å tråkke over på ballen (der så jeg båra frakte ham av). Fikk inntrykket av at vi prøvde oss med offensivt backspill i dag, men at det ble litt avblåst når Thomassen måtte forlate banen. Føler det bør terpes mer på mot svakere motstand før vi prøver oss på det mot litt bedre motstand.

Ellers positiv vilje fra Pedersen, Pusic virka motivert for å vise verden hva som bor i ham, Singh har latt seg provosere frem til godt spill, og Lars leverte i all hovedsak som forventa, og litt til. Ellers ikke mye å skrive hjem om enkeltprestasjoner, utenom at jeg ble overraska over at ikke Larsen ble satt inn på stopperplass når Thomassen måtte gå av.

Alt i alt, resultatet var greit, 1. omgangen bør ved oppsummeringa til høsten ha vært årets svakeste, bra at gutta fortsatte å kverne på og jobbe inn til fløyta gikk, og for dårlig oppmøte.

Comment

Første omgangen var tragisk ! Jeg lurte virkelig på hva som skjedde når vi ble rundspilt av haugesund, selv etter at de ble redusert til 10 mann !
                      Heldigvis så har martin og co gjort noe riktig i garderoben, for det laget som kom ut i 2 omgang var betydelig bedre og tok kontroll.
                      Vi var dog heldige som vant og hadde kanskje en dommeravgjørelse eller to på vår side, men seier på svake dager er også et godt tegn på at ting kan gå vår vei denne sesongen.

Utrolig positivt innhopp av Singh, klar BB! Fortsetter han sånn så bør han få spille frem til han stikker, da vil han være for god til å sette på benken.
                      Dawda leigh derimot viser desverre det alle utenom martin har skjønt, at han ikke er god nok for dette nivået og spesielt ikke som back ! Hadde hjertet i halsen hver gang dawda hadde ballen eller var i en duell. Heldigvis så truet ikke haugesund oss i 2 omgang så da fikk han brukt mer av sine offensive kvaliteter. Men vi MÅ få en annen spiller på plass her, vi kan virkelig ikke spille frem til august med dawda på back, da ber vi om baklengs !
                      Men den største skuffelsen i første var Thommasen, hadde forventinger til han og jeg synes han kun leverte såvidt bedre enn dawda frem til han ble skadet og måtte ut, balltapet hans som første til den enorme sjansen til djurdic er utilgivelig, slike feil skal ikke en spiller på dette nivået gjøre !

Pusic viste god innsats og imotsetning til en del andre så synes jeg ikke han var så veldig god, merket at det er lenge siden han har spilt jevnlig fotball. Men alikevel et meget godt mål og han fortjener nok sjansen fra start nå som VPG skuffet.
                      Pedersen spilte som forventet til å ha vært ute lenge med skader og ikke fått spilt noen treningskamper for oss, herlig tenningsnivå og en av de få som gjør noe bra ut av seg i første. Avslutningene hans i 2 omgang var svake, men dette er jeg sikker på at bedrer seg utover sesongen.
                      Ibba hadde også et spenstig innhopp og jeg føler på meg at dette er en spiller jeg kommer til å bli både frustrert og imponert av ! En typisk dribblefant med andre ord.
                      Resten leverte helt ok, noen litt bedre enn andre og noen litt dårligere.

Men sett over ett så holder ikke dette borte mot godset, må bedring til !

Comment

Det er muligt dette innlegget tilhører en annen tråd men; Er det flere enn meg som stiller spørsmålstegn ved skadene og bruk av så kallt "friske" spillere? Thommasen ble erkært frisk av Eirik Bjærke men måtte av. På tv bildene ser vi dem behandle den ankelen som var problemet innmot kampen. Hvorfor er Kone enda skadet, da han ble friskemeldt, og nå har en muskel ting? Hvordan kan Stoor være skadet så lenge, men trene? Jeg er ikke ute etter å lynsje det medisinske støtteapparatet vårt men det må vel være lov å stille spørsmålstegn til Eirik Bjærkes opptrenings program. Jeg tror dette må være ny rekord på langtidsskader i Enga! Og var det ikke vi som var kjent for å få folk på beina (Ivers bla.) Kan det være Rosenborg gjorde "kuppet" da de henta "guru" Svabø?
                        Last edited by Wild Touch; 26.03.2012, 02:50. Reason: Skrive feil
                        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Totalt sett synes jeg det ikke er urettferdig at vi vant, men hadde ikke vært noe å si på om det ble uavgjort. Med tanke på at FKH spilte med ti mann i en time så kjempa dem knallhardt, men jeg synes ikke synd på et lag som legger seg ned og spiller skada hver gang dem får muligheten, eller som har spillere som løper til dommeren hele tida for å prate på motstanderne kort.
                          Ja, rart hvor skada flere Haugesund-spillere ble etter at de tok ledelsen.
                          Så at f.eks Djurdjic gikk rundt og halta det meste av 2. omg, men det er UTROLIG hvor rask og lett han plutselig ble i bena da han lobbet ballen i tverrliggeren like før Enga utlignet til 1-1.

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
                            Det er muligt dette innlegget tilhører en annen tråd men; Er det flere enn meg som stiller spørsmålstegn ved skadene og bruk av så kallt "friske" spillere? Thommasen ble erkært frisk av Eirik Bjærke men måtte av. På tv bildene ser vi dem behandle den ankelen som var problemet innmot kampen. Hvorfor er Kone enda skadet, da han ble friskemeldt, og nå har en muskel ting? Hvordan kan Stoor være skadet så lenge, men trene? Jeg er ikke ute etter å lynsje det medisinske støtteapparatet vårt men det må vel være lov å stille spørsmålstegn til Eirik Bjærkes opptrenings program. Jeg tror dette må være ny rekord på langtidsskader i Enga! Og var det ikke vi som var kjent for å få folk på beina (Ivers bla.) Kan det være Rosenborg gjorde "kuppet" da de henta "guru" Svabø?
                            De siste to sesongene har det vært en del skader ja, men kanskje mest i fjor.
                            Nå som vi har Pedersen er jo Kone uansett nr 2. Ikke umulig Martin ser for seg Dawda foran Stoor heller.
                            Men mener også å huske at vi sjelden hadde store skadeproblemer under Schwabe..

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
                              Har en stund nå ikke vært helt fornøyd med det medisinskefolket. Men i 2010 hadde vi vell nesten ikke skader i det hele tatt? Mener å huske at vi stilte med samme første11 i nesten hver eneste kamp.

Comment

Totalt sett synes jeg det ikke er urettferdig at vi vant, men hadde ikke vært noe å si på om det ble uavgjort. Med tanke på at FKH spilte med ti mann i en time så kjempa dem knallhardt, men jeg synes ikke synd på et lag som legger seg ned og spiller skada hver gang dem får muligheten, eller som har spillere som løper til dommeren hele tida for å prate på motstanderne kort.
                                Du mener sånn som flere av våre spillere frenetisk appellerte til dommeren på det røde til Haugesund? Var vel doffen og vgp som var verst så vidt jeg husker. Nei, jeg har ikke sansen for det i det hele tatt selv, og jeg syns det er griseflaut, og hvis Pedersen ble fratatt en opplagt målsjanse så ble ihvertfall han stakkaren Ogude meide ned det også. Men vi har jo hatt dommere mot oss før, dette jevner seg jo alltid ut over tid. Men den skrikinga på kort er faen meg det verste jeg ser ass.

Comment

Working...
                                X