Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - FK Haugesund 2-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Disko View Post
    Dawda leigh derimot viser desverre det alle utenom martin har skjønt, at han ikke er god nok for dette nivået og spesielt ikke som back ! Hadde hjertet i halsen hver gang dawda hadde ballen eller var i en duell. Heldigvis så truet ikke haugesund oss i 2 omgang så da fikk han brukt mer av sine offensive kvaliteter. Men vi MÅ få en annen spiller på plass her, vi kan virkelig ikke spille frem til august med dawda på back, da ber vi om baklengs !
    Men den største skuffelsen i første var Thommasen, hadde forventinger til han og jeg synes han kun leverte såvidt bedre enn dawda frem til han ble skadet og måtte ut, balltapet hans som første til den enorme sjansen til djurdic er utilgivelig, slike feil skal ikke en spiller på dette nivået gjøre !
    Forstår at straffesituasjonen var dum og klønete, men til Dawda sitt forsvar ser det faktisk ikke ut som noe straffe når jeg så reprisen. Synes begge drar like mye i hverandre, snodig at det ble straffe.

Annen ting jeg synes er veldig synd er den kollektive avstraffelsen av Dawda siste 6 måneder. Som en annen forum medlem skrev, "He is damned if he does, and damned if he doesn't". Skjønner at han spilte dårlig på kant etter tå-operasjonen ifjor, men er ikke nærheten av så dårlig nivå som du skriver om her disko.

Siste 6 kamper har Dawda 3 baklengs!
    Det er 540 min på banen, han har ikke blitt byttet iløpet av noen kampene sine.

1. 16.02.2012 Strømsgodset 0 - 1 Vålerenga
    2. 19.02.2012 Vålerenga 2 - 0 Ekranas
    3. 22.02.2012 Vålerenga 0 - 0 Dnipro
    03.03.2012 Djurgården 4 - 0 Vålerenga (Benjamin Dahl Hagen fikk prøve seg på plassen til Dawda mot Djurgården)
    4. 14.03.2012 Vallecano 2 - 2 Vålerenga
    5. 18.03.2012 Vålerenga 0 - 0 Fredrikstad
    6. 25.03.2012 Vålerenga 2 - 1 Haugesund

Av og til er det lurt å tenke to ganger før man blir med for å kaste steiner. Hvis man leser resultatene og tenker litt utenfor mainstream tankene til alle andre, så er det ikke sikkert at det er det er lureste man har gjort.

Jeg ønsker heller å rette en honør mot Dawda, og håper han fortsetter å holde baklengsmålene unna. Hjelper ikke å score mål hvis motstanderen scorer mer.
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Grusom første omgang, middels minus 2. omgang (spillemessig).

For det første virker det veldig tungt å bruke både Ogude og Hæstad på sentral midtbane. Lite kreativitet og bevegelse, og vi skaper jo ingen rom sjøl med bevegelsen i det leddet. Singh endrer det totalt med sitt innhopp og i denne kampen var han klart bedre enn de andre.

Singh var hele tiden i bevegelse og ble spillbar i flere posisjoner, blant annet fant han tilsvarende rom som på førstemålet vårt flere ganger uten at han fikk ballen. Pasningene satt også i motsetning til mange andre. Minuset får være at han bruker for lang tid med ballen noen ganger, men det har han jo alltid gjort.

Deilig med seier i en kamp som ble en typisk premiere, med tilsynelatende mye nerver.

Disse får "bra"-stempel av meg:
      * Singh - er bevegegelig, slår smarte og presise baller. Skaper rom for seg selv og medspillere med løp og crossere. BB
      * Håvard - også bevegelig og prøver mye. Lykkes ikke alltid, men gjør en langt bedre jobb enn VGP. Scoring og!

Godkjent:
      * Ibba - spilte jo ikke så lenge men herlige dragninger og finter. Lykkes på nesten alle. Sliter mer etter passeringen, men dette vil jeg se mer av.
      * Pusic - Scorer, og beveger seg mye. Slet en del med touchen og slapp billig unna et par ganger.
      * Pedersen - jobber knallhardt, gir alt i duellene. "skaffer" rødkortet. Et par slappe avslutninger. Dette blir fryktelig spennende!
      * Lars H - ikke fryktelig mye å gjøre, men rydder bra unna.

Under pari
      * Joachim T - slurvete (nerver?). elendige pasninger.
      * Dawda - grei defensivt, men roter med ball. Lager straffen på klønete vis.
      * Muri - nesten ikke involvert i midtbanerommet, og de gangene det skjer svært lite skapende. Slet med å dekke rommet mellom seg og Nordvik
      * Nordvik - ble mye rom bak og mellom han og Muri. Gjorde det greit på back, uten å bli utfordret nevneverdig.
      * Hæstad - bidro lite
      * Ogude - fryktelig slurvete både i mottak og pasninger. Solid som stopper.
      * Berre - kom seg nesten ikke forbi sin back, veldig forutsigbar.
      * Veigar - bare trist. Stod helt rolig, virket uinteressert. Lyktes knapt i ett eneste mottak.
      negativ optimist!

Comment

Originally posted by axelmathias View Post
        Du mener sånn som flere av våre spillere frenetisk appellerte til dommeren på det røde til Haugesund? Var vel doffen og vgp som var verst så vidt jeg husker.
        Flere som ropte på frispark, det synes jeg er greit, mens Gunnarsson holdt hånda opp og ville ha kort. Han løp derimot ikke til dommeren for å fortelle det som flere FKH-spillere, men teit uansett. Mye sutring fra Gunnarsson i går.

Comment

-Minnet vel mer om 2011 enn 2010 dette. Vi må enten ha mer fart i bakre 4ern eller slutte å miste ballen i utide. men for all del poeng er poeng.

-Håper Fellah får 10ern neste kamp da det eneste VPG gjorde var å møte opp.

-Pokker ta dette surret med Singh, han var best og alle så det, men kan vi vinne uten ham vil jeg heller det.

-Pusic mista all cred fra vinnermålet med guds hånd på banen og sønnen på t-skjorta, tullete.

Comment

Gårsdagen besto av en veldig dårlig førsteomgang, men en veldig god andre. Syns Pusic, Singh, Håvard, Pedersen, Ibba og Nielsen var et friskt pust og gode. Dawda sliter litt defensivt, men på målene til VIF er han veldig delaktig og var veldig god offensiv. Fine rykk og gode pasninger offensivt, smart! Så får vi håpe til neste gang at nervene har blitt lagt igjen hjemme.

Det er skummelt at Singh endrer kampbildet så mye. Vi må innse at vi ikke kan ha to defensive midtbanespillere. i hvert fall ikke på hjemmebane mot antatt dårligere motstand, da må vi dominere. Forventer at det blir ganske mye bedre borte mot Godset, men den blir vanskelig å vinne, Godset er knallsterke på hjemmebane.
            https://twitter.com/#!/EvenL

Comment

Originally posted by Pagge View Post
              * Berre - kom seg nesten ikke forbi sin back, veldig forutsigbar.
              Virkelig? Jeg satt rett bak Vålerenga-benken og hadde fantastisk utsikt til angrepsspillet vårt fra høyre i 2. omgang og Berre trillet rundt med backen sin! Problemet var at han tullet den bort rett etter på.. Til og med jenta jeg hadde med på kamp bemerket seg det.

En annen ting er hvor jævlig vokal Martin er under kamp, fy faen til skriking! Og 50% av det var vel skriking til Dawda og hvordan han måtte stå og spille. Og rett som det var, ikke lenge etter at Martin begynte å kjefte hadde Dawda 3. assist på Håvard sin gåll. Nesten mer underholdende å se på MA enn kampen.

Comment

Originally posted by Bedreviter View Post
                Virkelig? Jeg satt rett bak Vålerenga-benken og hadde fantastisk utsikt til angrepsspillet vårt fra høyre i 2. omgang og Berre trillet rundt med backen sin! Problemet var at han tullet den bort rett etter på.. Til og med jenta jeg hadde med på kamp bemerket seg det.

En annen ting er hvor jævlig vokal Martin er under kamp, fy faen til skriking! Og 50% av det var vel skriking til Dawda og hvordan han måtte stå og spille. Og rett som det var, ikke lenge etter at Martin begynte å kjefte hadde Dawda 3. assist på Håvard sin gåll. Nesten mer underholdende å se på MA enn kampen.
                Berre hadde en veldig dårlig 1.omgang, som resten av laget, men var veldig god i andre omgang.
                Backen ble rundlurt gang på gang, men jeg mener også at berre klarte å spille flere gode pass videre i boksen.
                Etter min mening, var Berre sammen med Ibba, Pusic, Singh og Nielsen et hakk vassere enn de andre offensive spillerne i denne kampen.
                Defensivt var det kun Nordvik som gjorde en ok kamp, resten var under pari.
                Vår sisteskanse gjør selvfølgelig en god kamp som alltid.
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Da er Tippekonkurransen summert opp og stillingen finner du her: (nederst på siden)

http://forum.klanen.no/entry.php?20-...page3#comments

Ny runde vil legges ut på bloggen snart.

Comment

Takk til Singh for at vi klarte å slå Haugesund!
                    Backene våre skuffa idag.. Dawda hadde en VELDIG dårlig førsteomgang, men kom seg mer til sin rett når han ikke ble pressa noe særlig. Dawda skal ha pluss for noen offensive bidrag i 2 omgang, da han var involvert i mye av det Enga skapte fremover.

Herlig å se en fighter som Pedersen på topp, og det var vel det eneste vi skapte i første omgang var når Pedersen jobba og jagde dårlige paninger.

Comment

Tror mange fikk inntrykket av Dawda ødelagt av mye kløn og sleiving innledningsvis. Klareringer er mildt sagt ikke guttens sterkeste side, hehe. Men jeg syns han spilte seg kraftig opp derifra. Synd å si det, og selvfølgelig skal det ikke være sånn, men jeg tror ikke det hadde blitt blåst straffe om ikke Ogude meide ned en Haugesundspiller i forkant... det var vel mer straffe.

Jeg gir gjerne Dawda flere sjangser på høyrebacken. Han kan være god å ha i det oppbyggende spillet, trygg med ballen i beina, bidro mye offansivt etterhvert. I andre omgang var det nesten en regel heller enn unntak at Dawda dro seg forbi en spiller, som ga flertall på kanten. Han har også blitt betraktelig bedre i lufta, dueller han skygget unna tidligere.

Pedersen gir oss en etterlengtet kriger på topp! Sittende nærmest FKH buret i første omgang, så var det eneste som noengang så farlig ut når det ble spilt enten i bakrom eller slått høyt på MP. Han jager, kriger, er etter hver ball og gir ikke forsvaret pusterom i noen situasjoner. Tvang også FKH til å kælke unna, som ofte resulterte i at vi kriga til oss ballen igjen.

Så ut som det var mye nerver, litt rustent og frykten for å tape var større enn viljen til å vinne i første omgang... som nevnt blir det statisk i midtbanen med Hæstad og Ogude. Ogude vet vi kan, men syns han spilte en begredelig første omgang. Han er bedre sittende, hvor han kan ligge å styre midtbanen. God jobb som stopper, full kontroll når han lå alene som bakerste mann i andre omgang når vi pressa på. Spilte gjennom Singh, som i neste omgang assisterte Håvard på første gållen.

Gode og modige bytter. Thomassen virket usikker og ikke å ha HELT nervene under kontroll. Ikke akkurat noe fantom-tempo heller. Bra tenkt av MA å heller skyve ned Ogude for å nøytralisere farta til FKH angrepet, og samtidig få inn mer offansiv kreativitet -- heller enn å sette inn en direkte erstatter.

VPG skuffet, en eneste stort fartsdump så lenge han var på banen. Gode innhopp av både Singh, Ibba og Pusic. Har hatt trua på Ibba hele veien, tror vi kommer til å se mer av ham. Pusic viste at han kan spille inne sentralt også. Har vel alle forutsetninger for det, selv om jeg tror han kan utrette MER på kanten, så er han fin backup. Bra driv, jobber hardt begge veier og bra guts. Det annulerte målet hans hadde vært klasse om han hadde klart å ta den med seg med kassa/magen, som hadde vært fult mulig med litt tur.

Ellers... halv maskin frem til godt uti andre omgang. Da tok vi fullstendig over, viste at vi kan.. men det var mot 10 mann, selv om jeg ikke følte det svekket dem defansivt. Men vi skal ikke undervurdere FKH heller! De har tatt skalpen på mange såkalte topplag, og kan bli gode i årets tippeliga.
                      I år så tar vi alt!! EVIG TRO! Ære være Vål'Enga

Comment

Når Fellah og Bojan blir klare kan man kaste Singh på havet (benken), da blir det ikke plass til han, det er noe han vet, så han må spille for livet nå, for hvem vil ha en som sliter benke?
                        Vår største svakhet er helt klart bakover, en firer som ikke er drilla er "ikkje bra". Håper Stoor blir klar snart.
                        Ibba er ingen 90min spiller enda, men vil bli en viktig og artig innhopper fremover. En uorginal spiller som kan skape hodebry for mange. Og Martin Pusic vil vi også se mye av fremover. Håvard Nielsen vil nok bli et klart førstevalg fremover. Det eneste jeg ikke liker er Ogude i forsvar (vi gjorde den feilen i første halvdel i fjor, har vi ikke lært?) Han er best på midten.

Det er tidlig å dømme laget utifra første kampen, men å gi straffe er utilgivelig. Mange klager over V.P.Gunnarson, men jeg tror han gjøre det bra fremover, han er en god spiller, og jeg har trua på han. Det fordi det begynne rog bli tøff kamp om plassene.
                        enga4ever

Comment

Jeg tok litt bilder - og her kan dere se resultatene.

Comment

Skrev ned et par tanker jeg gjorde meg under kampen her, på en gammel blogg jeg har liggende: http://feilkast.wordpress.com/2012/0...2-1-haugesund/

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                              Jeg tok litt bilder - og her kan dere se resultatene.
                              Er bildene av Dawda i duell situasjonen som førte til straffe?

Takk forresten, fine bilder av mange sentrale situasjoner
                              I år så tar vi alt!! EVIG TRO! Ære være Vål'Enga

Comment

Ja, den fine holdinga er straffesituasjonen. Soleklar, som du ser. Takk.

Comment

Working...
                                X