Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - FK Haugesund 2-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Til tider frustrerende å se på.

Men seriepremieren er en vanskelig runde. Det er ingen ting å si på at vi vinner kampen, men med marginene i mot kunne det fort vært Haugesund som stakk av med alle poengene. Alle lag er avhengige av litt flyt og litt medgang i avgjørende situasjoner og sånn sett håper jeg Djordics dobbeltmiss tidlig i kampen setter tonen for sesongen.

Vi får ta med oss det positive fra kampen. Det var i mine øyne at vi ikke ga opp. Og at vi har spillere på benken som kan snu et kampbilde. Det var til tider enveiskjøring mot FKH-målet i andre omgang.

Det negative synes jeg er at vu fortsatt gjør det litt vanskelig for oss selv defensivt. Et par ganger er det vel mer flaks enn dyktighet som gjør at Haugesund ikke scorer. Og at ikke vi er i nærheten av å få ut vårt offensive potensiale.

Det siste tror jeg har å gjøre med at vi spiller med både Ogude og Hæstad på midten. Spørsmålet er om de to burde spille samtidig.

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
      Forstår at straffesituasjonen var dum og klønete, men til Dawda sitt forsvar ser det faktisk ikke ut som noe straffe når jeg så reprisen. Synes begge drar like mye i hverandre, snodig at det ble straffe.
      Var sikkert en kompensasjon for at Haugesund ikke fikk straffe ved Ogudes "overfall" litt tidligere i kampen. Ingen tvil om at det skulle vært straffe i DEN situasjonen i hvert fall.

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
        Forstår at straffesituasjonen var dum og klønete, men til Dawda sitt forsvar ser det faktisk ikke ut som noe straffe når jeg så reprisen. Synes begge drar like mye i hverandre, snodig at det ble straffe.
        Straffen er soleklar. Dawda har en hånd på nakken til FKH-spilleren og regelrett drar han ned. Den ville gitt frispark på midtbanen, og da er det straffe når han gjør det i feltet.

Comment

Originally posted by Caanradi View Post
          Var sikkert en kompensasjon for at Haugesund ikke fikk straffe ved Ogudes "overfall" litt tidligere i kampen. Ingen tvil om at det skulle vært straffe i DEN situasjonen i hvert fall.
          Ikke utenkelig at en dommer tenker sånn.

Reprisen var egentlig ikke en god vinkel, så jeg kan egentlig ikke gjøre noe annet enn å stole på dommeren. Men at det dras og slites i spillere i feltet er ikke noe nytt i fotball. Noen ganger blir det straffe, andre ganger ikke.

Dommeren må i hvertfall tolket det som at Dawda var den tøffeste parten i den duellen.
          Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by Caanradi View Post
            Jeg synes det ikke var straffe mot Ogude, men en soleklar straffe mot Leigh. Djordic faller med samla bein mot Ogude, på samme måte som man ser på folk som filmer. Beina står igjen i gresset, mens overkroppen faller framover med hjelp av tyngdekraften. I går fikk Djordic hjelp av Ogude, men dersom Djordic hadde ønsket så hadde han ikke hatt noen problem med å stå oppreist. Synes ikke det skal være sånn at spillere som gjør seg svake med vilje skal være garantert å få frispark.

Det mest frustrerende med straffa til Leigh er at ballen er på vei over dem begge så det er ingen grunn til å gjøre det han gjør.

Comment

Uansett liten tvil om at det var klønete av Dawda. Hadde ikke vært noe å si på om det hadde blitt blåst på Ogude heller. Samtidig kunne vi fort fått en, litt billig, straffe selv da ballen traff hånda/armen til Skjerve.

Comment

Man skal aldri si aldr, men kanskje det ikke var så dumt at Thomassen måtte ut. Laget ble ihvertfal mye bedre etter det! Ogude gjorde sakene sine kjempegodt som midtstopper, han er rask og tøff og for å si det med andre ord; han er alt det Muri ikke er. Jeg husker også ifjord at jeg ble sint når han ble spillt som midtstopper, men det jeg så igår ga mersmak. Ellers synest jeg Fellah burde få starte neste match i 10 rollen. Ibba som innbytter tror jeg blir en hit, da hans teknikk mot litt surbeinte backer kan bli morro å se på rett forran vestbredden. Bekymrer meg mest over Muri, synest han har vært veldig svak i oppkjøringen og synest han var det i går også. Kan selvfølgelig ha med medspillere å gjøre, men han har fysiske begrensninger, jeg synest han har blitt TREIG. Ikke bare til å løpe så fort han kan , men i mange andre situasjoner hvor raske reaksjoner er påkrevd. Det er mulig han er god nok for tippeligaen hvis han har noen med fart ved siden av seg, men etter målsettingen vår skal vi ut i eurpa kvallik til neste sommer, da går ikke det lengre!!
                Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by Pagge View Post
                  ...
                  Under pari
                  * Joachim T - slurvete (nerver?). elendige pasninger.
                  * Dawda - grei defensivt, men roter med ball. Lager straffen p klnete vis.
                  * Muri - nesten ikke involvert i midtbanerommet, og de gangene det skjer svrt lite skapende. Slet med dekke rommet mellom seg og Nordvik
                  * Nordvik - ble mye rom bak og mellom han og Muri. Gjorde det greit p back, uten bli utfordret nevneverdig.
                  * Hstad - bidro lite
                  * Ogude - fryktelig slurvete bde i mottak og pasninger. Solid som stopper.
                  * Berre - kom seg nesten ikke forbi sin back, veldig forutsigbar.
                  * Veigar - bare trist. Stod helt rolig, virket uinteressert. Lyktes knapt i ett eneste mottak.
                  ...
                  Jeg vil helst ha Nordvik opp p godkjent. Mye rom foran OG bak er et kvalitetstegn. Skal han dekke det ene rommet bedre blir det andre rommet enda strre. Det er ikke noe annet for han gjre med det enn hpe at Muri eller en av vre to defensive sentralt gjr en bedre jobb med dekke rommet foran han.

Comment

Jeg skjønner ikke hvorfor Haugesundgjengen og alle andre mener at resultatet er så ekstremt urettferdig. I mine øyne er det liten tvil i at vi var best totalt sett denne kampen. Om de hadde fått straffe når Ogude felte Djurdic så ville de lagt seg bakpå derifra og helt sikkert ikke fått den andre straffen. Det røde kortet er helt riktig idømt. Jeg mener at Nordvik ikke skulle hatt rødt kort.

VG melder om 7-5 i sjanser favør Enga. Man kan diskutere størrelsen på sjansene osv. men dette er sjanser og ikke skudd på mål eller lignende. Dommer Per Ivar Staberg fikk forøvrig 6/10 av VG. En god, vanlig dommerkarakter.

Ball possession: 70 % - 30 %
                    Shots on target: 7 - 3
                    Corners: 6 - 3
                    Passes: 568 - 237
                    Passing success: 79 % - 54 %

Greit at de hadde litt uflaks, men den største sjansen til Djurdic kom på stillingen 0-0. Hadde han scoret ville kampbildet blitt et helt annet. Det eneste jeg ser som Haugesund kan ha hatt litt uflaks på og som ble matchavgjørende er sjansen til Djurdic rett før Nielsen utligner.

Hadde vi scoret våre to mål tidligere og kampen ellers ville blitt lik hadde de nok ikke vært så misfornøyde. De skal ha for at de kjempet tappert så lenge, men Vålerenga var det beste laget.

Comment

Originally posted by Daniel View Post
                      Ball possession: 70 % - 30 %
                      Shots on target: 7 - 3
                      Corners: 6 - 3
                      Passes: 568 - 237
                      Passing success: 79 % - 54 %
                      Hvor fikk du denne statistikken fra?

Comment

Originally posted by haugstve View Post
                        Jeg vil helst ha Nordvik opp p godkjent. Mye rom foran OG bak er et kvalitetstegn. Skal han dekke det ene rommet bedre blir det andre rommet enda strre. Det er ikke noe annet for han gjre med det enn hpe at Muri eller en av vre to defensive sentralt gjr en bedre jobb med dekke rommet foran han.
                        Skrev mellom og bak, ikke foran! For meg virket det som kommunikasjon mellom han og Muri ikke funket 100%. Som back virker han mer komfortabel!
                        negativ optimist!

Comment

Originally posted by Feilkast View Post
                          Hvor fikk du denne statistikken fra?
                          Opta Sports

Comment

Første omgang er det bare å glemme. Rævvafotball på sitt beste, og vi er egentlig heldige som ikke ligger under med mer enn ett mål.

Det røde kortet er ok, men kunne fort bare ha vært gult. Og klanens "kjøpt og betalt" sier vel det meste om utvisningen.
                            Straffen er det ingenting å si på, selv om det så rart ut fra der jeg sto. Reprisen hjemme viste en klar straffe og en klønete opptreden av Dawda (som forøvrig klarte seg greit utenom).
                            Straffesituasjonen før det er også temmelig klar, men da hadde kampbildet vært helt annerledes, garantert.
                            Thomassen virket nervøs og var vel egentlig greit at han måtte ut, selv om jeg helst skulle sett at det var pga andre årsaker enn en skade.

Når det er sagt, så bedrer laget seg kraftig i andre omgang. Og det skulle vel bare mangle tatt i betraktning at vi var en mer på banen. Singh kommer inn og snur kampen, og hvis Martin nå skal holde sine lovnader om at Singh starter om han er bedre enn andre alternativer, så forventer jeg at Singh starter neste kamp. Han var klart bedre enn samtlige midtbanespillere på banen i dag.

Ibba var en positiv overraskelse, og passer kanskje inn som en slags supersub som kan komme inn og plage slitne motspillere med sine fiske finter og fint rykk.

Men jeg skjønner ikke helt hyllingen av Pusic. Han var regelrett klønete med ball, noe situasjonen med to feilpasninger og et skudd himmelhøyt opp i været, beskriver veldig godt. Handsen er bare dum og klønete, men så for meg ut som uheldig i første omgang.. han hadde jo henda opp som ALLE andre når dem skal dempe på brystet, og tenkte at han bare var uheldig med beregningen av ballen.. men så presterer han å si at det var guds hånd (?). Uakseptabelt! Men når det er sagt, så var det fint for han (og helt klart deilig for oss) at han fikk matchvinnerscoringen.

Pedersen jobber og jager ballen, samt går inn med 100% i hver duell, noe som både gledet og bekymret med innledningsvis. Bekymringen var rett mtp hodeskaden som fort kunne endt mye verre. Uansett, han var litt usynlig i dag allikevel, med et par lumpne avslutninger. Satser på at han får sin debutscoring mot Godset Satser på at han kommer inn i spillestilen vår etterhvert. Var jo hans første kamp. Men forventer at våre kanter og vår 10'er gir han bedre spillekår enn det han fikk i går. Han ble løpende litt alene og jage i det uendelige, men er deilig å se at han gir alt =)

Gledelig at Håvard starter med scoring som i fjor =)

Forøvrig, all ære til Haugesund som igjen beviser at de blir vanskelige å møte.

Ps: Vi kan godt bare selge Veigar og kjøpe Djurdic i stedet.. god spiller!
                            Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Husker at jeg i fjor tenkte at; jøss, to 2-0 seire med så dårlig flyt - dette kan jo bare bli bedre....
                              Pytt, tenker det i år også, jeg
                              Fin seier!

Comment

Originally posted by panzerkarlsen View Post
                                Husker at jeg i fjor tenkte at; jøss, to 2-0 seire med så dårlig flyt - dette kan jo bare bli bedre....
                                Pytt, tenker det i år også, jeg
                                Fin seier!
                                Haha, gikk på samma blemma i fjor jeg også!
                                "Jøss, detta er jo så lett, og vi er ikke på vårt beste en gang. Det er jo bare å hente gullet!"

Den tabba gjør jeg IKKE i år! Den første omgangen er noe av det tammeste, pinligste og dårligste jeg har sett på lenge. Skulle bare mangle at vi heva oss i andre. Masse å gå på, og for all del, vi viser bra styrke ved å snu kampen så sent som vi gjør. Allikevel ser vi mange likhetstrekk med fjoråret. Lite bevegelse uten ball og lite vilje til å komme fremover. Den uendelige trillinga bakover er jo bare fantastisk kjedelig å se på... Null fremdrift. Det går liksom så alt for tregt. Vi har ingen Messi som kan passere 6-7 mann og åpne forsvar på egenhånd.

Martin skal ha ros for byttene. Det snudde kampen. Singh var en fantastisk bidragsyter. Ny kontrakt eller ei, la den mannen spille! Vi vil alle det beste for Vålerenga og at vi skal plukke mest mulig poeng. Jeg tror det er MED Singh på banen. Ogude og Doffen blir for like.

Vil til slutt trekke frem Marcus Pedersen! FOR en innsats og vilje. Han jager selv de mest håpløse pasninger og viser at han VIRKELIG VIL! Håper det smitter over på resten av gutta etter hvert!

Comment

Working...
                                X