Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - FK Haugesund 2-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by JohnF View Post
    Her har du et til:
    http://www.youtube.com/watch?v=2VoveGuaPdY (Enga - FK Haugesund 2011)
    Vakkert! Også med venstre da..

Comment

Da har jeg lagt ut min analyse som dere kan finne enten ved å gå inn på bloggs øverst til høyre eller følge denne linken

Kan godt hende det kommer litt forandringer etter hvert...

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
        Da har jeg lagt ut min analyse som dere kan finne enten ved å gå inn på bloggs øverst til høyre eller følge denne linken

Kan godt hende det kommer litt forandringer etter hvert...
        Gøy å lese analysen din. Men du må gjerne legge ut tallene også dersom du har dem. Med tallene mener jeg antall involveringer de ulike spillerne har og hvordan du har kategorisert dem med ditt/drillos system.

Lurer også på om du har noen vekting av tabber. Er et veldig klønete selvmål vektet likt som en annen tabbe som ikke har like store konsekvenser? Man får seg ofte noen overraskelser når man leser statistikk. =) Håper dette blir en fast spalte framover. =)

Comment

Originally posted by bohem33 View Post
          Gøy å lese analysen din. Men du må gjerne legge ut tallene også dersom du har dem. Med tallene mener jeg antall involveringer de ulike spillerne har og hvordan du har kategorisert dem med ditt/drillos system.

Lurer også på om du har noen vekting av tabber. Er et veldig klønete selvmål vektet likt som en annen tabbe som ikke har like store konsekvenser? Man får seg ofte noen overraskelser når man leser statistikk. =) Håper dette blir en fast spalte framover. =)
          Nå vil jeg si at jeg enda ikke har funnet noen fasit på hvodan denne systemet skal være enda, og det kan komme små endringer pr. dags dato.

Jeg diskuterete med meg selv også om jeg skulle publisere hele regnearket. Der får man også se hvordan jeg vektlegger forskjellige tabber, pluss at det er greit å få litt til bakemelding på forskjellige endringer som vil gjøre analysen enda mer trefsikker.

Slik det er nå har jeg laget opp ett system som jeg prøver og følge så kategorisk som mulig. Dette har jeg gjort for å prøve og utelukke mest mulig av min subjektivitet, men det er klart at i en slik analyse så vil det alltid være jeg som tar det endelige avgjørelsene og det er derfor umulig og gjøre det helt objektivt.

Ja Bohem i utgangspunktet så vekter en klønete involvering like mye om vi blir straffet eller om motstanderlaget ikke klarer og utnytte sjansen, vi ser da alstå kun på situasjon og ikke resultat. Jeg mener at dersom man gjør ett balltap som fører til at en person kommer alene gjennom så skal den telle likt uavhengig om spissen bommer alene mot keeper eller scorer.
          Last edited by 1/2VorseN; 31.03.2012, 17:08.

Comment

Working...
          X