Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga på hotell før kampene

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga på hotell før kampene

Det har vært nevnt en del ganger før, blant annet en egen reportasje om det på VIFTV, men nå har selveste VG slått på stortromma så da blir det jo litt støy.

Saken er altså at i dagen før kampene, også hjemmekamper, skal bo sammen på hotell. Andresen sier det er vanlig i Europa, det vet jeg ikke noe om, men jeg vet at i hvert fall Manchester United gjør det samme.

Som motargument har man i VG brukt Ståle Solbakken som avviklet dette oppelgget. Kunne jo brukt et eksempel fra en trener som ikke får sparken hvert øyeblikk på grunn av dårligere resultater da...

Originally posted by FrankO View Post
    Det har vært nevnt en del ganger før, blant annet en egen reportasje om det på VIFTV, men nå har selveste VG slått på stortromma så da blir det jo litt støy.

Saken er altså at i dagen før kampene, også hjemmekamper, skal bo sammen på hotell. Andresen sier det er vanlig i Europa, det vet jeg ikke noe om, men jeg vet at i hvert fall Manchester United gjør det samme.

Som motargument har man i VG brukt Ståle Solbakken som avviklet dette oppelgget. Kunne jo brukt et eksempel fra en trener som ikke får sparken hvert øyeblikk på grunn av dårligere resultater da...
    jeg har trua på dette. hvorfor ikke skape mer samhold i gruppa og lage en stemning før kamp.

ikke utenkelig at spillerene girer hverandre opp på et slikt sted. mange gode fasiliteter skal de også ha på hotellet
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Dagsavisen brukte litt plass på det etter søndagens kamp, og viste til et klasseskille i norsk fotball (altså oppfattet de dette som noe potensielt resultatforbedrende), der Vålerenga tok seg råd til dette, mens Fredrikstad ikke hadde økonomi til å overnatte i Tromsø, og derfor reiste tur/retur på dagen (noe som tydelig ble bedømt som potensielt resultatforverrende).

Halvsleivete påpekte de også i forbindelse med søndagens kamp at Vålerenga i litt for stor grad hadde fått til å slappe av. Førsteomgangen tydet i hvert fall på det.

Comment

Stusset litt over den artikkelen selv. Syntes ordbruken var litt rar. "VIF-spillere MÅ sove på hotell før hjemmekampene" og litt om at det er dumt for familieliv og spørsmål om det er "barnehage" for å passe på spillerne før kamp.

Det kunne like gjerne stått "VIF-spillere FÅR sove på hotell før hjemmekampene". Og har man millionlønn så får man tåle noen reisedøgn. Håper virkelig det er barnehage de driver med og sørger for at spillerne spiser vitaminer og legger seg tidsnok. Samt at de lader opp til kampen fysisk og psykisk og ikke spiller Playstation i stedet.

Og hva Ståle Solbakken gjør og ikke gjør er jo helt uinteressant. Solbakken tapte jo siste hjemmekamp 1-6.

Comment

Vi har vel tidligere sett at samhold gir resultater, før cupfinalen 2008
          var vel samlingsstdet Hafslund Hovedgård, ingen klagde på det.
          Kanskje det kan vise seg og gi resultater?
          Dette får spillerne tåle (tror de gjør det).

Comment

Jeg hadde ihvertfall ikke klagd på å være på et flott hotell sammen med mine lagkamerater før en match. Dette er også helt vanlig rundt omkring på kontinentet. At Vålerenga blir proffere og proffere ser jeg på som utelukkende positivt. Å vinkle saken som NoiaNils påpekte at de MÅ sove på hotell og være borte fra familien synes jeg var merkelig. Disse gutta har jo langt mer fri enn det du og jeg har og har plenty med tid med familien.

Stiller meg positivt bak dette så lenge økonomien er på plass.

Comment

Helt klart positivt! Dette tror jeg samtlige lag i Premier League gjør blant annet.

Comment

Tror det hjelper bra med å bygge opp rutine før matcher osv. Mental forberedelse er viktig, og etterhvert som man danner seg en rutine hjelper det på å holde fokus inn mot matcher.

Comment

Var det ikke 'han svensken', Gunder Bengtsson, som begynte med at VIF-gutta overnatta på hotell til alle bortekampene - også til Moss?

Det ble sett på som tullete av andre da, men Bengtsson vant nå serien med VIF i -83 og -84.
                  Helt greit for meg at Martin & co tør å gjøre ting andre ikke gjør. Kjøper argumentet med å bygge samhold foran match...

Comment

Working...
                  X