Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvor kan dette ende?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvor kan dette ende?

Selv er jeg så optimistisk av natur at jeg fortsatt regner meg fram til hvordan Vålerenga skal ta gull, men om jeg skal være skikkelig realistisk, så ser jeg ikke helt at det kommer til å skje. Imidlertid er vi bare to poeng bak Lillestrøm når vi har slått dem neste mandag, Brann har vært notorisk ræva på bortebane de siste månedene og Rosenborg har hatt mer flaks enn de har vært dyktige de siste kampene.

Men jeg konkluderer med det følgende:

Vålerenga tar sølv bak RBK.

Re: Hvor kan dette ende?

Tror ihvertfall ikke det ender med nedrykkstrid i år, har akkurat konstantert at vi nå har like mange poeng som vi havna på kvalikkplassen i 2003. Det er seff ikke nødvendig å tape de siste kampene for å sjekke om dette holder også i år... Med seier i 6 av de 7 siste kampene og ett tap, ender vi på like mange poeng som da vi tok gull i fjor..

Ser egentlig ingen grunn til at vi skal tape den ene kampen heller

Lillestrøm sprekker(igjen), Brann får høye skuldre og prestasjonsangst(igjen), er redd rosenkål tar det hele hjem (igjen) så jeg tror det blir sølv.

Når nøden er størst er hjelpen nærmest borte.

Comment

Vi kan i hvert fall konkludere med at vi ikke rykker ned. 3 poeng på 7 kamper er alt vi trenger for sikker plass, og det klarer vi uansett.

Vi har overkommelige motstandere igjen. Vi har gjort unna Lyn, RBK og Brann og snart LSK, har igjen mange lag på nedre halvdel. Slik sett ser det bra ut.

Tror Brann også har det tøffeste programmet igjen, bl.a. RBK, Stabek, HamKam, Lyn, Odd. LSK synes jeg har noe lettere program, men til gjengjeld tror jeg Brann er et bedre lag. Så de kommer til å slite begge to, ingen umulighet å ta igjen begge. Men RBK virker gode, og har kommet inn på sporet med latterlige marginer på sin side, slik vi er vant til fra "gamle dager" (jf kampen mot Sandefjord).

Så RBK vinner, i og for seg greit så lenge ikke vi kan blande oss inn - som Tom Henning Hovi sa en gang, det er jo greit at det kun er RBK og VIF som har vunnet serien de siste to hundre årene, eller hva det er. Et seriemesterskap fra eller til i Trondheim spiller ingen rolle, men et seriemesterskap i fiskerlandsbyen blir uutholdelig, ditto stasjonsbyen.

Comment

Tror nok Brann vil slite. Et tap i kveld vil gi dårlig stemning i klubben etter "storkjøpene".

Vålerenga vinner 5 av de 7 siste. En uavgjort og et tap. Det blir 16 poeng og 44 poeng. Holder nok ikke til gull, men en fin-fin medalje.
        Man må delta for å vinne

Comment

Om du påstår Brann har det vanskeligste kampprog, så bør du sjekke en gang til.

Comment

Jeg veit at "Vålenga er en storklubb" og "Vålenga bør være med i gullkampen" og alt det der...

Likevel sitter jeg igjen med denne enkle setninga:

En sesong utafor nedrykkskampen er en vellykka sesong.

Vi som var på kvalik-kampen mot Sandefjord i 2003 veit hva jeg snakker om.

Likevel tror jeg vi tar en sterk medalje i år!

Takk for meg.

Comment

Jeg har lekt meg litt med de gjenstående kampene, og desverre kommet frem til følgende sluttabell:

1. RBK 55 p

2. LSK 54 p

3. Brann 48 p

4. VIF 44 p

Tror vi tar 16 av 21 poeng denne høsten!

Comment

Så fort RBK får tilbake Pej Mathias Høgmo skal det gå nedover med dem skal dere se.

Comment

Sitat: Den ons, 13 september 2006 23:26 skrev brann til eg dør:

> Om du påstår Brann har det vanskeligste kampprog, så bør du sjekke en gang til.

>

Tromsø, Lyn og Viking borte skal dere slite med. Rosenborg hjemme ender med bergensgriningm og jeg ser ikke bort fra at dere skal slite litt med HamKam og Odd også. Sandefjord til helgen går nok imidlertid bra skal du se!

Comment

Sitat: Den tor, 14 september 2006 08:05 skrev Sasukhan:

> Så fort RBK får tilbake Pej Mathias Høgmo skal det gå nedover med dem skal dere se.

Det sies i alle fall at han er sjukmeldt ut sesongen. Så, den nedturen må vi vel vente med til neste år - så lenge han ikke trekker seg frivillig i mellomtida, da.

Men jeg tror ikke vi skal bli så altfor overraska om han gjør nettopp det. Alle kan jo se at det går rimelig bra med Tørum for tida, og ledelsen i RBK kan ikke bare sparke Høgmo mens han har sjukemelding. Og kjerring som Høgmo er, tviler jeg på at han vil kjempe om trenerplassen som Tørum nå har føttene sine godt plantet i.

Comment

Den ultimate optimist-analysen er selvfølgelig at Pej Mathias roter det til i RBK når han kommer tilbake, og at Brann og LSK følger tradisjonene sine med totalkollaps når det er mindre enn 15 grader i lufta, og at vi får en høst som i 2004. DA er alt mulig (vi tok igjen 8 poeng på RBK de siste 7 rundene i 2004).

Hvis vi slår LSK mandag (i samme optimist-ånd kan vi vel ta det mer eller mindre for gitt), og Brann og RBK vinner (noe de trolig gjør) så åpnes det en 6-7 poengs luke mellom Brann/RBK (på 40 og 39) og LSK (på 33, to foran oss). Da knekker pipp-pippene, og de begynner å se bakover mot oss heller enn oppover. Da skal vi kjempe om medaljer mot et Brann-lag stolt i totalkollaps og RBK styrt av en deprisiv norlending - kunne vært verre!

Comment

Sitat: Den tor, 14 september 2006 09:15 skrev Marsh:

> Sitat: Den tor, 14 september 2006 08:05 skrev Sasukhan:

>

> > Så fort RBK får tilbake Pej Mathias Høgmo skal det gå nedover med dem skal dere se.

>

> Det sies i alle fall at han er sjukmeldt ut sesongen. Så, den nedturen må vi vel vente med til neste år - så lenge han ikke trekker seg frivillig i mellomtida, da.

> Men jeg tror ikke vi skal bli så altfor overraska om han gjør nettopp det. Alle kan jo se at det går rimelig bra med Tørum for tida, og ledelsen i RBK kan ikke bare sparke Høgmo mens han har sjukemelding. Og kjerring som Høgmo er, tviler jeg på at han vil kjempe om trenerplassen som Tørum nå har føttene sine godt plantet i.

Synes virkelig at Høgmo bør komme tilbake som trener for RBK... - selv om han er sykemeldt.. - sammarbeidet mellom han og Semb i år - var mye bedre for oss enn det Tørum har gjort...

- Lillestrøm er ikke med i gullkampen lengre - de er ikke i flytsonen og spiller dårlig.. - vi ligger 2 poeng bak dem hvis vi slår dem - vi får ihvertfall tredjeplass med seier over LSK...

- RBK har vunnet de fem siste kampene med dårlig spill (hvis vi ser bort fra Stabæk kampen - der de spilte bra - men stabæk ble jo snytt for straffe...) De har vært svært heldig med dommeravgjørelsene - det kan ikke fortsette - de spiller rett og slett for dårlig... - når de i tillegg kommer utenfor flytsonen, så slår vi dem..

- Brann har spilt bra og har vært det beste laget til nå i år - de fortjener ut fra spill å vinne... - men de er svært svake psykisk... - spesielt med press..

- Så har vi Enga... - det hadde vært så deilig å fortsatt seiersrekken og vunnet hele serien... - det kan skje...

Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Jeg vet da f....... men vinner vi resten havner vi på 49 og så vidt jeg vet er det 1 poeng mer enn ifjor ?? Go Enga !

Comment

Om dere vinner serien i år, så skal jeg krype fra Bergen til oslo

Comment

Sitat: Den fre, 15 september 2006 20:25 skrev Bondehater:

> Jeg vet da f....... men vinner vi resten havner vi på 49 og så vidt jeg vet er det 1 poeng mer enn ifjor ?? Go Enga !

3 flere poeng, faktisk.

Men det er ikke sikkert at det holder med 49p for å bli seriemestere i år.
                              mvh

Ogni M

Comment

Working...
                              X