Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by O.S.L.O. View Post
    Utlandet for han, ikker er han god nok for oss heller. Blir bare stallfyll som pusic, nordvik, muri, barret, berre, leigh, ibba etc og de har vi nok av
    Hvis Alex ikke finner noe han liker, så kunne en avtale blitt gjort ut sesongen. Litt short på vinger. Sånn som i Molde. Bruke Fellah og Bojan på hver sin kant, blir litt rart. Særlig når man ikke har offensive backer heller. Avhengig av Thomassen.
    Evig ung, Evig pen, Visste du at Berre er et evig fenomen!

Comment

• Talentsjefen ber landslagsaktuelle King gå til Molde (VG Nett)

U21-trener Per Joar Hansen mer eller mindre anbefaler King å gå til Molde. Jeg vet ikke hvor etisk riktig det er av en landslagssjef å holde på sånn, men her bør vi melde oss på. Han er vel å regne som utlending etter norske regler i likhet med Eikrem og Molde sin kvote er så vidt jeg vet full.

Her kan vi få et klassetalent, i hvert fall på lån, hvis han vil tilbake til oss. En Oslo-gutt som tidligere har vært i klubben bør være interessant for oss. I hvert fall med tanke på ferdighetene hans.

Hvordan er det egentlig med vår utlendingskvote?

Comment

Utlandet for han, ikker er han god nok for oss heller. Blir bare stallfyll som pusic, nordvik, muri, barret, berre, leigh, ibba etc og de har vi nok av
        Lov å ha meninger om spillernes prestasjoner, men å kalle Muri, Nordvik og Berre for "stallfyll" blir litt feil. Det er sjelden "stallfyllet" er faste i førsteelleveren gjennom hele sesongen. At du skulle ønske at vi hadde bedre spillere endrer ikke det.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
          U21-trener Per Joar Hansen mer eller mindre anbefaler King å gå til Molde. Jeg vet ikke hvor etisk riktig det er av en landslagssjef å holde på sånn, men her bør vi melde oss på. Han er vel å regne som utlending etter norske regler i likhet med Eikrem og Molde sin kvote er så vidt jeg vet full.

Her kan vi få et klassetalent, i hvert fall på lån, hvis han vil tilbake til oss. En Oslo-gutt som tidligere har vært i klubben bør være interessant for oss. I hvert fall med tanke på ferdighetene hans.

Først en presisering: Det er ikke "utlendingskvote", men "ikke trent i Norge"-kvote (også kjent som "fri spiller"). Vi kan ha en senegaleser eller tibetaner spillende i klubben gående som "klubbdyrka" så lenge han har vært i klubben i tre år i aldersegmentet 15-21 år.

Vålerenga har 8 frie spillere, noe som betyr at vi har plass til en til i troppen. For fullstendig oversikt kan dere se på NFFs Ekstranett.

Videre: Per Joar Hansen burde holdt seg for god til den uttalelsen. På generelt grunnlag mener jeg at landslagstrenere ikke skal ha en offentlig mening om hvor spillere burde spille.

Comment

• U21 sjefen er bekymra for at han er 7 valg i United, men å gå til en norsk klubb med Angan, Diouf, Berget, Mostrøm, Gatt, Chukwu som angripere er helt kurant..

Lykke til.

Comment

• Originally posted by anderan View Post
              Lov å ha meninger om spillernes prestasjoner, men å kalle Muri, Nordvik og Berre for "stallfyll" blir litt feil. Det er sjelden "stallfyllet" er faste i førsteelleveren gjennom hele sesongen. At du skulle ønske at vi hadde bedre spillere endrer ikke det.
              Ingen av disse ville spillt fast på verken RBK, godset, Brann eller Viking. Er vel i toppen vi ønsker å være selv om Andresen prøver på noe annet. Da må vi ha spillerene til det.

Comment

Ingen av disse ville spillt fast på verken RBK, godset, Brann eller Viking. Er vel i toppen vi ønsker å være selv om Andresen prøver på noe annet. Da må vi ha spillerene til det.
                hvorfor ikke? Strandberg spiller jo fast på RBK, og han var ikke god nok til å spille midtstopper hos oss. Er en av grunnene til at Strandberg dro, er det ikke? Han ville være midtstopper og ikke back. Synes Nordvik har vært god som midtstopper de siste gangene han fikk sjansen, men kanskje litt uvant å spille back igjen? Midtstopperne i disse laga, gjør sikkert feil de også!

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                  hvorfor ikke? Strandberg spiller jo fast på RBK, og han var ikke god nok til å spille midtstopper hos oss. Er en av grunnene til at Strandberg dro, er det ikke?
                  Her er det vel også litt fordi han krevde for mye i lønn og vi fikk vel ca 5 mill for han også.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
                    Talentsjefen ber landslagsaktuelle King gå til Molde (VG Nett)

Jeg tror du må lese de artikkelen en gang til Per Joar Hansen verken anbefaler eller foreslår at han skal gå til Molde. Dette er rett å slett dårlig journalisten. Selve Overskriften er hvertfall misvisende, og når journalisten selv spør om det kan være lurt å gå til en klubb som f.eks Molde så svarer han på det.

Jeg blir rett å slett trist av å lese sånn.

Uansett skulle det være snakk om en Norges retur håper jeg vi står på pletten å hvertfall hører hva han tenker. Han spiller tross alt i en posisjon vi trenger en spiller pluss at han har en historie her hos oss.

Comment

• Originally posted by 1/2VorseN View Post
                      Jeg tror du må lese de artikkelen en gang til Per Joar Hansen verken anbefaler eller foreslår at han skal gå til Molde. Dette er rett å slett dårlig journalisten. Selve Overskriften er hvertfall misvisende, og når journalisten selv spør om det kan være lurt å gå til en klubb som f.eks Molde så svarer han på det.

Jeg blir rett å slett trist av å lese sånn.

Uansett skulle det være snakk om en Norges retur håper jeg vi står på pletten å hvertfall hører hva han tenker. Han spiller tross alt i en posisjon vi trenger en spiller pluss at han har en historie her hos oss.
                      Jeg er enig i at overskriften er misvisende, men jeg mener at landslagssjefen indirekte innrømmer å ha anbefalt det til han. Derfor skriver jeg "mer eller mindre anbefaler".

Sitat:

"- Hva vil være et riktig valg?

- Det må han finne ut selv. Jeg har sagt hva jeg tror er viktig for han, men valget skal han få ta selv, sier han.

- Om han hadde spilt i for eksempel Molde (som tidligere har vært koblet til King, red.anm.), ville han vært en kandidat til å bli toppscorer i eliteserien?

- Det ville i hvert fall være et godt valg for han, svarer Hansen - og legger til at han der indirekte svarte på spørsmålet over."

Hvis artikkelen er riktig tyder jeg dette som at Per Joar Hansen la til overfor journalisten at han besvarte det første spørsmålet.

EDIT: mine uthevninger

Comment

• Det er fortsatt veldig søkt, kan fortsatt være snakk om at det er anbefalling av en norsk klubb og ikke nødvendigvis Molde. Uansett så tror jeg Per Joar Hansen er mest interessert i spillerens beste.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                          hvorfor ikke? Strandberg spiller jo fast på RBK, og han var ikke god nok til å spille midtstopper hos oss. Er en av grunnene til at Strandberg dro, er det ikke? Han ville være midtstopper og ikke back. Synes Nordvik har vært god som midtstopper de siste gangene han fikk sjansen, men kanskje litt uvant å spille back igjen? Midtstopperne i disse laga, gjør sikkert feil de også!
                          Strandberg dro vel pga krav om høyere lønn. Personlig mener jeg Strandberg har ett større potensiale enn disse og er vesetlig bedre.

Comment

Strandberg dro vel pga krav om høyere lønn. Personlig mener jeg Strandberg har ett større potensiale enn disse og er vesetlig bedre.
                            Lønn var en av grunnene ja, men også sportslig. Han sa etter at overgangen var et faktum, at det var uenigheter om fremtiden sportslig. Jeg antar at dette har med at han måtte spille venstreback! Nordvik tok jo over hans plass i midtforsvaret, og Strandberg ser jo segselv som stopper.
                            Strandberg er ikke spesielt rask da, ikke kjempespenstig heller. Og han gjorde en del feil i 2011 sesongen.

Comment

Da må vi ha spillerne til det.. ja vel.

VIF: Nordvik, Muri, Solli, larsen, Castro, Thommassen, Dahl Hagen
                              Godset: Hamoud, Sætra, Madsen, Aas, Vilsvik, Nuhu.
                              RBK: Dorsin, Reginiussen, Rønning, Høiland, Strandberg, Gamboa (NY)
                              Brann: Sævarsson, Kalvenes, Wangberg, El Fakiri, Jonsson, Korcsmar, Demir
                              Viking: Bertelsen, Bjørdal, Andersson, Skogseid, Sigurdsson

Ser ikke helt den ekstremt store forskjellen mellom forsvarsspillerne til de klubbene du nevner og oss. Ville du hatt Høiland som fast i 11'ern? Hva med El'Fakiri? Eller kanskje Bertelsen? I think not.

Og du har vel rett i det nest siste. Andresen gjør det han kan for at ikke VIF skal kjempe i toppen. Herregud.

Comment

• Å nå begynner vi igjen og nerme oss offtopic. Så kan dere være så vendlige og diskutere alt annet en rykter og spilleroverganger i en annen tråd så hadde det vært perfekt.

Comment

Working...
                                X