Du besøker forumet som gjest. For å skrive innlegg og delta i debatten må du være registrert.Registrer ny bruker her.
Guest, er du en av de som bruker Facebook? Nå kan du koble sammen Facebookkontoen din med Klansforumet, og på den måten dele innholdet mye enklere med dine venner.
Klikk på knappen "Facebook Connect" mens du er logget inn på forumet og Facebook, og resten går av seg selv. Liker du tråder, kommer det på veggen din, og når du skriver i en tråd kan du huke av for at svaret skal gå direkte på din Facebookvegg.
Hvis alle er flinke til å bruke dette vil forumet få mer trafikk, og Vålerenga får mer penger!
Kunngjøringer
Collapse
No announcement yet.
Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner
Å nå begynner vi igjen og nerme oss offtopic. Så kan dere være så vendlige og diskutere alt annet en rykter og spilleroverganger i en annen tråd så hadde det vært perfekt.
Enig. Sånner vel forumlivet. Skulle ønske jeg hadde noen rykter, men ingen på valle har sagt at vinduet er "over" for vår del. Noen spillere går alltid rett før klokka 24 på fredag (siste dag). Om noen går til eller fra oss gjenstår å se. Ibba ut, en spiller med godt vestrebein inn. Shelton sin fart, Panzer sin styrke, Jepsen sine innlegg og Hovi sin lojalitet. Aim for the sky
Så langt har vi altså solgt/kvittet oss med Singh, Nielsen og VPG. Samt Pedersen er tilbake i Nederland. Inn har kommet to spillere på lån og Børven. I tillegg har Gonzales konnet, men han ble hentet i våres.
Diamanka = Singh
Barrett < Nielsen
Børven = Pedersen
En tepose > VPG anno 2012.
Det ble solgt unna spillere for 30 mill i sommer. I tillegg for 14 i vinter.
Nå vil jeg se noen skikkelige forsterkninger. Ikke bare erstatte de vi mister med noen som er omtrent like bra.
Så langt har vi altså solgt/kvittet oss med Singh, Nielsen og VPG. Samt Pedersen er tilbake i Nederland. Inn har kommet to spillere på lån og Børven. I tillegg har Gonzales konnet, men han ble hentet i våres.
Diamanka = Singh
Barrett < Nielsen
Børven = Pedersen
En tepose > VPG anno 2012.
Det ble solgt unna spillere for 30 mill i sommer. I tillegg for 14 i vinter.
Nå vil jeg se noen skikkelige forsterkninger. Ikke bare erstatte de vi mister med noen som er omtrent like bra.
Det vi ser konturene av er vel at store deler av inntektene fra "spillerhjulet" til Andresen går rett inn for å dekke underskudd på drifta. Jeg trur derfor at du ikke bør holde pusten i påvente av kjempesigneringer. Jeg synes dette går mer i retning av butikk enn fotballag.
Nei det har vært fryktlig skjedelig i det siste, lite snakk om alt annet enn Carew. Det behøver dog ikke bety så veldig mye, Bergdermo sa vel for en par dager siden att Martin var nede å så på en spiller i Moldovia(ellernolignende). Så det jobbes vel fortsatt med alternativer tenker jeg meg.
Det vi ser konturene av er vel at store deler av inntektene fra "spillerhjulet" til Andresen går rett inn for å dekke underskudd på drifta. Jeg trur derfor at du ikke bør holde pusten i påvente av kjempesigneringer. Jeg synes dette går mer i retning av butikk enn fotballag.
Vi har vel egentlig ingen info som sier noe om underskudd på drifta i Vålerenga.
Jeg syns det går mer i retning av et fotballag med handlefrihet og som slipper unødig støy fra presse, forbund, investorer og fans om manglende styring av økonomien.
Underskudd i fjor, enda færre tilskuere i år. Tror vi kan si at at vi taper penger i år også...
Husk at mye av underskuddet vårt er papirtap. Spillere som er kjøpt og som skrives ned i verdi.
De spillerne vi har solgt er ikke bokført med verdi i regnskapet. Å selge ting som i regnskapet har null verdi for til sammen 45-50 millioner gir overskudd.
I 2012 ble det, om jeg husker riktig, budsjettert med minst 10 millioner mindre i inntekter enn budsjettet i 2011 la opp til. Hvis man har justert kostnadene for å matche dette så bør det vel se greit ut. Og Man U kampen ga vel større overskudd enn forventet.
Tror på overskudd i år.
Last edited by Nils_de-Noia; 29.08.2012, 08:49.
Reason: Skrivefeil
Jeg er ikke noen regnskapsmann, og jeg forstår ikke hvilke regnskapsprinsipper klubben skal følge Hvis vi fører et kontantregnskap skal vel kjøp og salg av spillere regnes som rene kostnader og inntekter i det året transaksjonene skjer?
Alternativt skal spillerverdien nedskrives over kontraktens varighet. I så fall skal ikke spillerkjøpet kostnadsføres i sin helhet i året vi kjøper, og bare verdien av differansen mellom gjenstående "bokført" verdi og salgssum skal inntektsføres når spilleren blir solgt. Hvis vi skriver ny avtale med en eksisterende spiller skal verdien av kontrakten inntektsføres der og da, og skrives ned over kontraktstiden.
Kan noen på en enkel måte forklare hva klubbregnskapet (og dermed årsresultatet) egentlig uttrykker? (Flytt dette gjerne i en egen tråd, dette er ikke noe overgangsrykte)
Comment