Kunngjøringer
Collapse
No announcement yet.
Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Men det bør vel være kantspillere som er mest etterspurt nå? Børven skal vel spille midtspiss (hvis han ikke omskoleres til kant slik som mange andre.) Berre holder ut sesongen, men kanskje ikke 90 min hver kamp. Er Chuma påtenkt som en fremtidig erstatter der? Eller har vi fortsatt tro på Dawda? Høyrekanten virker delvis i orden, men vi burde ha en mer rein venstrekant. Venstrebeint med fart og innleggsfot. Tror og håper det er 1. prioritet? Fellah er vel eneste venstrebeinte offensive spiller vi har, men han fungerer best i 10'er rollen. Vi vet vel heller ikke hvor lenge vi har han.
-
Originally posted by henrig View PostJeg er enig, Braaten hadde vært det beste alternativet av disse tre. Jeg kan dessverre se for meg at ikke han og MA går sammen som erteris, men håper jeg tar feil. Han har både ferdigheter og stil vi mangler i dag.
Leave a comment:
-
Originally posted by poiuy View PostBraathen på høyrekanten synes ihvertfall jeg hadde vært meget interessant, men om dette er aktuelt aner jeg ikke. Synes uansett han er den beste løsningen av disse tre, men foretrekker den kjøpspolitikken Martin har nå, ved å hente yngre spillere.
Leave a comment:
-
Carew fikk vel knapt ett innhopp for West Ham forrige sesong, og har vel neppe ligget i hardtrening i sommer. Med andre ord er han milevis unna kampform, og jeg tviler sterkt på at han har motivasjon til å kjempe seg tilbake i slag for å spille for oss en kort periode. Håper virkelig ikke vi velger å tømme lønnsbudsjettet for å hente han. God på sitt beste, men gått ut på dato.
Gamsten derimot er yngre og en fast brikke på Blackburn og landsen. Hadde vært spennende, men jeg tviler sterkt på at han kommer hit dette vinduet. Han vil gjerne ha testimonialen i England før han reiser hjemover. Han holder definitivt TL-kvalitet, men om han er sulten nok til å prestere hver kamp her tror jeg ikke.
Braathen på høyrekanten synes ihvertfall jeg hadde vært meget interessant, men om dette er aktuelt aner jeg ikke. Synes uansett han er den beste løsningen av disse tre, men foretrekker den kjøpspolitikken Martin har nå, ved å hente yngre spillere.
Leave a comment:
-
Originally posted by ziggy75 View PostTviler på at FKH slipper Søderlund nå, siden Djurdjic leies ut til Helsingborg.
Men hva spilleren vil og hvor avhengig Haugesund er av spillersalg aner jeg ikke.
Har fått inntrykk av at både Søderlund og Djordic forventes/planlegges solgt. Djordic alt nå i sonmer. Søderlund tidligst i januar. I stedet har Djordic skrevet ny kontrakt og blir tidligst permanent solgt i januarvinduet.
Det er vel ti kamper igjen av sesongen. Haugesund er verken i fare for å rykke ned eller vinne en medalje. Om Søderlund betyr 3-5 ekstra poeng siste ti kamper så kan det likevel være verdt å cashe inn et spillersalg. De har vel nok poeng allerede nå til å unngå nedrykk.
Leave a comment:
-
Originally posted by Nils_de-Noia View PostDjurdic forlenger sin kontrakt med Haugesund. Samtidig lånes han ut til Helsingborg resten av sesongen. Haugesund røk vel ut av cupen også og har lite å spille for ut året.
Kan jo bety at Søderlund kanskje er aktuell for overgang likevel? Djurdic kommer jo eventuelt tilbake, nedrykk eller medalje virker lite sannsynlig og cupfinale ble det ikke.
Leave a comment:
-
Originally posted by McCabre View PostSkjønner ikke at folk vil ha Carew.....
Hvis Carew skal lykkes i enga må mye klaffe. Å bruke han som en "Seternes rolle" kunne fungert, men det ville nok ikke John selv vært fornøyd med. En aldrende spiss vil sikkert ha lettere for å bli skadet og trenger legre tid på restitusjon. Ikke alle er like unge som Hr. Berre. Jeg er strålende fornøyd med at vi nå satser ungt og friskt. Av de tre nevnte ville jeg helst hatt DB.
Leave a comment:
-
Djurdic forlenger sin kontrakt med Haugesund. Samtidig lånes han ut til Helsingborg resten av sesongen. Haugesund røk vel ut av cupen også og har lite å spille for ut året.
Kan jo bety at Søderlund kanskje er aktuell for overgang likevel? Djurdic kommer jo eventuelt tilbake, nedrykk eller medalje virker lite sannsynlig og cupfinale ble det ikke.
Leave a comment:
-
Skjønner ikke at folk vil ha Carew.....har er jo selve definisjonen på en avdanka fotballstjerne som er godt over middagshøyden. Sjansen er altfor stor til at det blir et nytt dyrt feilkjøp. Vi har nå to som kan fylle midtspissrollen + Chuma som up and coming.
Børven bør brukes som midtspiss. Det er der han har vært god for Odd, ikke som kant. Har vi ikke snart lært at spillerne bør spille der de er best ?
Leave a comment:
-
Originally posted by FrankO View PostHvordan har du tenkt å løse det med Carew, Børven og Barrett som spisser i en formasjon hvor vi kun spiller med én sentral spiss?
Hovedpoeng
1. Spillere er skadet, da trenger man bredde i stallen for å fylle tomrom.
2. Spillere har formkurver hvor noen er i svært god form i en periode og dårligere i andre. Er noen i flytsonen så bruker man de aktivt i denne perioden. Ikke klippekort, men prestasjonskort.
3. Børven og Chad (og carew faktisk) kan mestre fler roller enn spydspiss. Hengende spiss, kantspiller. Her er det fler muligheter.
4. Joker: Sette inn store og slemme John for rive i stykker forsvarerne de siste 25 minuttene er verdt billettprisen i seg selv.
5. Hvorfor skal vi KUN spille med 1 spiss? Hvorfor ikke begynne med 1 spiss og endre til 2 spisser iløpet av kampen? Forandring fryder.
Tilleggspoeng.
6. Hvis molde kan har ifølge deres egen hjemmesite 5 stk angripere. Her er noen offensive midtbane spillere også. Vini Dantas, Daniel Chima Chukwu, Jo Inge Berget, Davy Claude Angan og Pape Pate Diouf. Hvorfor skal vi bare ha unggutten Børven og Chad?
7. Vi bør være ambisiøse nok til å satse på europaliga kvalifisering, tredje og av og til fjerdeplass i serie holder. Dermed trenger vi spillere i E-liga i tillegg serie og cup. Har man bred nok stall kan man mønstre sterke lag selv om man har skader.
Jeg finner fler grunner til å ønske Carew og Gamsten velkommen, enn å ikke ønske de hit.
Leave a comment:
-
Originally posted by FrankO View PostHvordan har du tenkt å løse det med Carew, Børven og Barrett som spisser i en formasjon hvor vi kun spiller med én sentral spiss?
Men Carew er vel i ferd med å skli over i pensjonistenes rekker. Jeg vil helst ikke se Carew i noen annen norsk klubb enn vår, men jeg tror nå det er best å slippe å se han i vår drakt også.
Man skal gi seg på topp helst. John Carew har ikke gjort det, men håper han gir seg før han når bunnen.
Å dasse rundt i Tippeligaen for å få delta i et sluttspill Norge neppe kvalifiserer seg til tror jeg ikke han er motivert til. Det er noe med kombinasjonen aldrende festglad fotballproff, Martin Andresen og utestedene på Oslo Vest som jeg ikke helt har trua på. Hadde han signert i sommer så hadde han i alle fall vist en form for motivasjon. Men å velge oss nå bare fordi ikke så mange andre har lyst på han blir bare helt feil.
Men håper jeg tar feil, at han kommer og at han finner tilbake til godformen. I form er han bedre enn noen annen spiss noen i Tippeligaen kan drømme om å signere. Han kan jo hvis han vil. Men han vil trolig ikke.
Leave a comment:
-
Carew må i så fall fylle Sæternes-rollen - inn i 70. minutt hvis vi stanger mot en mur.
Leave a comment:
-
Men vi må jo satse på Børven som ren spiss da. Han skal være i boksen!
Leave a comment:
-
Originally posted by lokalhelt View PostSpesielt ja takk til de to førstnevnte (Carew og Gamsten). Da disse 2 innebærer å store medieprofiler i tillegg til dyktige spillere.
Leave a comment:
Leave a comment: