Du besøker forumet som gjest. For å skrive innlegg og delta i debatten må du være registrert.Registrer ny bruker her.
Guest, er du en av de som bruker Facebook? Nå kan du koble sammen Facebookkontoen din med Klansforumet, og på den måten dele innholdet mye enklere med dine venner.
Klikk på knappen "Facebook Connect" mens du er logget inn på forumet og Facebook, og resten går av seg selv. Liker du tråder, kommer det på veggen din, og når du skriver i en tråd kan du huke av for at svaret skal gå direkte på din Facebookvegg.
Hvis alle er flinke til å bruke dette vil forumet få mer trafikk, og Vålerenga får mer penger!
Kunngjøringer
Collapse
No announcement yet.
Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner
På hvilken måte har Dawda vært sutrete?
Tviler egentlig litt på at det er noe særlig hold i dette her.
Er kanskje andre spillere jeg hadde trodd skulle forsvinne før.
Dawda er på ingen måter en sutrete spiller. Sammen med Muri, Doffen, Nielsen og Berre en av de mer proffe spillerne som tar fotball som et yrke. Ikke en hobby.
I motsetning til VPG (som nesten spiser seg ihjel iløpet av vinter halvåret).
På hvilken måte har Dawda vært sutrete?
Tviler egentlig litt på at det er noe særlig hold i dette her.
Er kanskje andre spillere jeg hadde trodd skulle forsvinne før.
Vel jeg er litt overasket over at Dawda er på listen selv, men når man tenker litt mer gjennom det så er det kanskje ikke så rart. Vi har ganske mange forsvarspillere nå. Nordvik, Muri, Larsen, Dawda, Næss, Castro, Thomassen bare fra A-laget av disse vil jeg se å Dawda og Nordvik (stor skuffelse så langt i år) som de svakeste for både Næss og Larsen har god potensialet mener jeg. Med Dawda ut blir det også lettere å rotere inn yngre spillere fra rekrutt gruppa.
Når det gjelder Sid så vet jeg ikke mye om han for å være ærlig. Men hvorfor akkurat han? Ibba har vel vert en skuffelse men det var veldig splittet forventinger til han om han går er ingen krise.
Singh forsvinner det er det ingen som helst tvil om, det er bare ett spørsmål om tid etter min mening. Situasjoen rundt Singh er ganske spesiel med tanke på at vi har krav på en relativt fin sum uavhenig av kontrakts lengde. Får man kan regne med å få en del for han i utdannings kompansjon hvis han går til en av de større ligaene. Spørsmålet blir vel heller her om man har råd til å hente han. Hvis ikke kan jeg fort se for meg at han går enten til en klubb i Danmark, og da blir jo utdannings kompansjonen relativt mye dårligere.
Av de mer etablerte spillere så er spillere som Nordvik og Berre blant de som har skuffet meg mest. VPG har jo i og for seg også ikke prestert, men mye av dette er pågrunn av dårlig form. Han ser mye bedre trent ut nå enn han har gjort på årevis etter min mening og det blir spennende å se om han finner tilbake formen.
Uansett så skal det bli spennende å se hvordan løsning vi kommer til å få på topp, for det er tross alt der vi skriker etter forsterking hvis det ikke blir noe av Pedersen.
Dawda er på ingen måter en sutrete spiller. Sammen med Muri, Doffen, Nielsen og Berre en av de mer proffe spillerne som tar fotball som et yrke. Ikke en hobby.
I motsetning til VPG (som nesten spiser seg ihjel iløpet av vinter halvåret).
Ja, faktisk var VPG en av de jeg tenkte på. Gikk litt rykter om at han og Martin ikke var helt på bølgelengde + at Veigar som så dårlig trent ut til sesongstart. Hvor proft er det da?
Har det ikke vært kjent at han har slitt med holdningene sine? Har i alle fall hørt det fra flere folk innad i Vålerenga. Ikke så mye denne sesongen, men hørt mye om det tidligere.
Har det ikke vært kjent at han har slitt med holdningene sine? Har i alle fall hørt det fra flere folk innad i Vålerenga. Ikke så mye denne sesongen, men hørt mye om det tidligere.
Jeg har også hørt det samme. Men jeg mener å ha lest ett sted at han ikke lenger vanker så mye i det samme miljøet og at han har blitt mye mer profesjonell de siste året.
Lars Bohinen mener det har vært for store utskiftninger i Vålerenga-troppen siden Martin Andresen overtok.
2012: Inn: Abdurahim Laajaab (Strømmen)
Joachim Thomassen (Fredrikstad)
Marcus Pedersen (Vitesse, lån)
Simon Larsen (Vindbjart)
Ahmed Suleiman
Giancarlo Gonzalez Castro (Alajuelense)
Martin Pusic (Hull)
Totalt: 7 spillere
Ut:
Freddy Dos Santos (lagt opp)
Adnan Haidar (Stabæk)
Lars Iver Strand (Strømsgodset)
Mostafa Abdellaoue (FC København)
Stefan Strandberg (Rosenborg)
Victor Johansen (Molde)
Benjamin Dahl Hagen (På lån til FFK frem til 1. august)
Fredrik Stoor (Lillestrøm - lån)
Totalt: 8 spillere
2011: Inn:
Yssouf Koné (CFR Cluj, Romania)
Fredrik Stoor (Fulham, England)
Aleksander Solli (Løv Ham)
Sidoine Oussou (ASPAC FC, Benin)
Christer Jensen (Strømmen, tilbake etter utlån)
Isaac Boakye (Nürnberg).
Totalt: 6 spillere
Ut:
Fredrik Carlsen (Aalesund, utlån gjort permanent)
Birger Madsen (Start)
Kristian Brix (Sandefjord)
Frode Larsen (Kvik Halden)
Bengt Sæternes (Viking)
Mostafa «Mos» Abdellaoue (på lån til Tromsø ut sesongen)
Christer Jensen (Strømmen, lån gjort permanent)
Etzaz Hussain (Fredrikstad)
Isaac Boakye (løst fra kontrakten etter 5 måneder)
Totalt: 9 spillere
2010: Inn:
Lars Iver Strand (Tromsø, tilbake fra lån)
Lars Hirschfeld (Energie Cottbus)
Frode Larsen (Moss, tilbake fra lån)
Adnan Haidar (Skeid, tilbake fra lån)
Totalt: 4 spillere
Ut:
Martin Andresen (lagt opp)
Mario Martinez (Anderlecht)
Øyvind Bolthof
Troy Perkins (DC United)
Fredrik Carlsen (på utlån til Aalesund)
Jarl André Storbæk (Panetolikos)
Erik Hagen (Hønefoss)
2009: Inn:
Mostafa Abdellaoue (Skeid)
Dawda Leigh (Skeid)
Stefan Strandberg (MK)
Juan Fuanmayor
Mario Roberto Martínez (lån, Real C.D. España)
Totalt: 5 spillere
Ut:
Jørgen Horn (Viking, lån gjort permanent)
Rune Lange (gjensidig oppsigelse av kontrakt)
Ronny Johnsen (La opp)
Kjetil Wæhler (Aalborg)
Luton Shelton (lån, Aalborg)
Fredrik Carlsen (lån, Aalesund)
Jørgen Jalland (HamKam)
Adnan Haidar (lån, Skeid)
Lars Iver Strand (utlånt til Tromsø)
Totalt: 9 spillere
2008: Inn:
Mos (Skeid)
Bojan Zaijic (Partizan Beograd)
Martin Andresen (Brann)
Lars Iver Strand (Tromsø)
André Muri (hentet tilbake på lån fra Odd)
Kristofer Hæstad (Start)
Bengt Sæternes (OB)
Ut:
Arni Gautar Arason
Thomas Holm (Molde)
Steinar Strømnes (KIL)
Arnar Førsund
Jalal E-Gharbi
Alexander Mathiesen (Aalesund)
Jan Derek Sørensen (Bodø/glimt)
Christian Grindheim (Herenveen)
Dennis Obeng (FK Tønsberg)
Sebiastian Mila (LKS Lodz)
Totalt: 10 spillere
Tror noe av det viktigste i en opprydding er å fjerne følgende spillere som har:
1. Dårlige holdninger (over lengre tids observasjon sprer negativitet og ikke bidrar til miljøet)
2. Ikke gode nok (Over tid har ikke har levert nok, eller har fysiske/tekniske begrensninger for å bli bedre)
Begge disse 2 er det veldig vanskelig å vite veldig mye om for forståsegpå'ere som oss på utsiden. Dette må man observere på treninger og i en personlig oppfølging. Stoler på at de vet hvem som passer i disse kategoriene.
Selvfølgelig er det noen klare navn på denne listen som: Berre (fysikk/alder dessverre) og Singh (motivasjon)
Bortsett fra disse så er det vanskelig å vite om fler.
Herregud, er det ikke dere som sier "er du god nok er du gammal nok" i deres forsvar av "juniorfotballen" vi har i Vålerenga??
Berre er en av de bedre.
Fysikk? Beina til Berre er nok ti ganger mer herda enn beina til Harmeet og Mohammed tilsammen.
Det tror jeg er ekstremt optimistisk, uten at jeg er noen overgangsekspert. 4-5 mill kan da umulig være lavere enn utdanningskompensasjon? Jeg tenker max 1 million kr.
Herregud, er det ikke dere som sier "er du god nok er du gammal nok" i deres forsvar av "juniorfotballen" vi har i Vålerenga??
Berre er en av de bedre.
Fysikk? Beina til Berre er nok ti ganger mer herda enn beina til Harmeet og Mohammed tilsammen.
Herda er de garantert! Og mer en Singh og Fellah også.
Men det begynner å bli lite sprut i de for å starte de fleste kampene slik det har blitt i år.
Det tror jeg er ekstremt optimistisk, uten at jeg er noen overgangsekspert. 4-5 mill kan da umulig være lavere enn utdanningskompensasjon? Jeg tenker max 1 million kr.
Vi kan visst få opp mot 5 mill i utdanningskompensasjon, litt avhengig av land.
Tipper det har litt verdi for Feyenoord å få han nå, i stedet for å vente et halvt år og betale noe mindre.
Ut over det har jeg lest på VG Debatt at Dag Alexander Olsen jukser i CS.
Hvis det bare er de spillerne som VG lister opp som skal ut, så gjøres det vel ikke noe med problemet til Vålerenga? Skal spillere som Berre, Bojan, VPG, Doffen, Nordvik fortsette å spille på laget så vil jo ikke ting bli stort bedre. Ingen av spillerne jeg har nevnt her vil ha noen videresalgsverdi om noen år, og de har hatt en negativ utvikling de siste årene. Om det er mulig å bli kvitt disse spillerne for en liten slump penger nå, så ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det. Vålerenga spiller ikke rævva fotball fordi at vi har spillere som Sid og Ibba på benken, det er de gutta som spiller fast som er for dårlige.
Dette syns jeg virker som noe vrøvl. Nå har laget hatt en god sesong de siste årene, hvordan kan en "toppklubb" som Vålerenga beholde spillere som underpresterer år på år. Hadde det ikke vært for Moa og Shelton, så hadde 2010 sesongen også vært dårlig. De siste dagers intervjuer med Martin og diverse ledere er bare villedende i mine øyne
Lars Bohinen mener det har vært for store utskiftninger i Vålerenga-troppen siden Martin Andresen overtok.
Lista er jo pumpet opp ved å telle spillere på lån både inn og ut feks. Greit at lista er lang, men ikke tell spillere 2 ganger når de har vært på lån og kommer tilbake.
Og Feks Arnar Førsund var jo ikke i troppen i det hele tatt når du har oppført han som ut, han var jo da alt på lån og var neppe forstyrrende i 2008?
Comment