Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Den lista viser vel bare at de som sier Martin har fått velge og vrake tar feil. På meg virker det mestr fra 2009 til i dag som vi roter rundt i tilbudskassene for å se om vi finner noe fint.

Comment

• Originally posted by 1/2VorseN View Post
      Vel jeg er litt overasket over at Dawda er på listen selv, men når man tenker litt mer gjennom det så er det kanskje ikke så rart. Vi har ganske mange forsvarspillere nå. Nordvik, Muri, Larsen, Dawda, Næss, Castro, Thomassen bare fra A-laget av disse vil jeg se å Dawda og Nordvik (stor skuffelse så langt i år) som de svakeste for både Næss og Larsen har god potensialet mener jeg. Med Dawda ut blir det også lettere å rotere inn yngre spillere fra rekrutt gruppa.

Når det gjelder Sid så vet jeg ikke mye om han for å være ærlig. Men hvorfor akkurat han? Ibba har vel vert en skuffelse men det var veldig splittet forventinger til han om han går er ingen krise.

Singh forsvinner det er det ingen som helst tvil om, det er bare ett spørsmål om tid etter min mening. Situasjoen rundt Singh er ganske spesiel med tanke på at vi har krav på en relativt fin sum uavhenig av kontrakts lengde. Får man kan regne med å få en del for han i utdannings kompansjon hvis han går til en av de større ligaene. Spørsmålet blir vel heller her om man har råd til å hente han. Hvis ikke kan jeg fort se for meg at han går enten til en klubb i Danmark, og da blir jo utdannings kompansjonen relativt mye dårligere.

Av de mer etablerte spillere så er spillere som Nordvik og Berre blant de som har skuffet meg mest. VPG har jo i og for seg også ikke prestert, men mye av dette er pågrunn av dårlig form. Han ser mye bedre trent ut nå enn han har gjort på årevis etter min mening og det blir spennende å se om han finner tilbake formen.

Uansett så skal det bli spennende å se hvordan løsning vi kommer til å få på topp, for det er tross alt der vi skriker etter forsterking hvis det ikke blir noe av Pedersen.
      Grei oppsummering, men du glemmer Solli. Hadde en prat med han på lørdag, og han kunne fortelle at han mente han ville være klar for noen kamper på rekruttlaget veldig snart. Veit ikke hvilket nivå han er på nå, men han var ganske så lovende før beinet brakk.

Comment

• Jeg synes det er veldig dumt om vi kvitter oss med Dawda, med forbehold om at det gjelder ting utafor banen som jeg ikke har peiling på. Han har kjempepotensiale som back, bare å luke vekk noen stygge tversoverpasninger.

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
          Jeg synes det er veldig dumt om vi kvitter oss med Dawda, med forbehold om at det gjelder ting utafor banen som jeg ikke har peiling på. Han har kjempepotensiale som back, bare å luke vekk noen stygge tversoverpasninger.
          Nå er jeg usikker på potensialet til Dawda og er vel uenig med deg der til tross for analysene deres. Det som bekymrer meg mer er at Martin nå skal kvitte seg med 3 Oslo-gutter. Jeg er enige i at de skal ut hvis de har dårlige holdninger og står i veien for andres utvikling selvfølgelig, men jeg husker jeg ble tvunget til å se en hjemmekamp på TV tidligere i sesongen og når smågutter ble intervjuet før kampen svarte de at Dawda er best, Dawda vil score osv. Det er viktig for de små å se at spillere fra nabolaget lykkes. Det kan like godt bli dem osv. Jeg tror også Oslogutter trekker folk til Ullevaal, selv om ingenting trekker Oslofolket i betydelig grad.

Når det gjelder Ibba synes jeg det var rart vi hentet han i det hele tatt. Jeg hørte at han ble hentet til andrelaget, men plutselig hadde han spillernummer 8 og spilte alle treningskampene. Han er kanskje den i troppen som er lengst unna Tippeligastandard i mine øyne.

Singh er takk og farvel det har vi visst lenge. Når vi spilte bra i 2010 hadde vi veldig mange unge Oslogutter på laget og jeg tror ikke vi skal gå langt vekk fra den oppskriften.

Jeg har alltid hatt troa å Sid, men Jumpers knee i den alderen kan vel være en grunn til at vi tilsynelatende skal kvitte oss med han.

Comment

• Dawda har vel vært en av Martins mest brukte i år så rart om han plutselig blir skippa ut.. Men kan jo godt være en annen klubb sitter klar med noen kroner, og alt er jo butikk så man veit jo aldri..
            Singh kan bare gå så vi får litt penger for ham.
            Fellah håper jeg virkelig blir! Vil ikke se en rusten og småfeit Pall der resten av sesongen...

Comment

• Tror nok Fellah må konsentrere seg om å spille fast på Vålerenga før han tenker seg utenlands.

Singh er i alle fall en habil all round midtbanespiller. Fellah er mer en luksusspiller som mange lag ikke har plass til.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                Tror nok Fellah må konsentrere seg om å spille fast på Vålerenga før han tenker seg utenlands.

Singh er i alle fall en habil all round midtbanespiller. Fellah er mer en luksusspiller som mange lag ikke har plass til.
                Helt enig med deg ang Fellah! Men om han ikke signerer etter sesongen vil vel klubben ha penger for han og da går han sikkert til en Norsk klubb. Om vi er heldige kanskje en dansk.
                Uansett mener jeg han er bedre enn Pall, eller noen andre vi kan bruke i den posisjonen der for øvrig..

Comment

• Ingen tvil om at vi har bruk for både Fellah og VPG.

Men en spiss som scorer mål er det vi trenger nå i sommer. I 2010 hadde vi Moa og Bengt. Synes ikke vi har erstattet dem. Marcus fungerer ikke så veldig godt på topp hos oss synes jeg og han forsvinner uansett.

Vi trenger en høyre kantspiller med fart, overlater venstrekanten til Håvard og finner en, kanskje to spisser er mitt håp.

Selv om jeg egentlig er i mot det kunne kanskje Helstad fungert som Bengts erstatter?

Sammen med en mer up and coming spiller helst. Dag Alexander Olsen muligens.

Koster vel bare lønn å hente dem.

Comment

• Vi har en ung, lovende spiss allerede - han heter Håvard Nielsen.

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
                      Vi har en ung, lovende spiss allerede - han heter Håvard Nielsen.
                      Helt klart! Slik som han har spilt i år, så er han kanskje klar for sin opprinnelige posisjon nå.

Comment

• Originally posted by geirb View Post
                        Lista er jo pumpet opp ved å telle spillere på lån både inn og ut feks. Greit at lista er lang, men ikke tell spillere 2 ganger når de har vært på lån og kommer tilbake.

Og Feks Arnar Førsund var jo ikke i troppen i det hele tatt når du har oppført han som ut, han var jo da alt på lån og var neppe forstyrrende i 2008?
                        Lista inneholder mange feil; Mos inn to ganger (i 2008 og 2009), mens Moa ikke blir solgt. Luton Shelton blir aldri kjøpt, men lånt ut, og kommer ikke tilbake, og blir heller ikke solgt. Juan Fuenmayor er fremdeles i klubben. Martin Andresen ble presentert i 2007, men settes opp som ankommet i 2008, uten at andre spillere ervervet etter 2007-sesongen i 2007 blir regnet på samme måte (Troy og Moa eks.)

Kan vel se ut som om grå-Lars har satt opp en liste på husken uten å gidde sjekke med dette berømte internettet underveis og etterpå...
                        Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
                          Vi har en ung, lovende spiss allerede - han heter Håvard Nielsen.
                          Ingen tvil om at Håvard er en meget god angrepsspiller. Om han burde spille midtspiss nå eller ikke er en annen diskusjon.

Han har god fart, noe jeg mener han får utnyttet på flanken. Om vi flyttet han inn sentralt trenger vi både høyre og venstre kant. Med fart. Samt backup midtspiss.

Tror fortsatt Helstad OG Olsen kunne vært nyttig for oss nå og til overkommelig priser. Tror Helstad - VPG ville fungert bra. Og med Fellah -Olsen/Håvard som yngre alternativer.

Helstad spilte vel også en del høyrekant i RBK. Samt at LSK håper han skal redde dem fra nedrykk nå som BBS forsvinner derfra. Tar gjerne Helstad hvis det betyr nedrykk for LSK.

Håper uansett på en positiv nyhet eller to rundt klubben snart. Helst at vi moser AaFK, men også på spillersiden.

Comment

• Originally posted by eiks View Post
                            Sorry, trodde utd. komp. var like uansett hvilken klubb.
                            Jeg har tatt meg bryet meg å regne ut svaret, og jeg er så fornøyd med jobben at jeg dobbeltposter og kopierer deler av innlegget mitt fra Singh-tråden:

La oss si at Singh drar fra Enga til en klubb i nederlandsk æresdivisjon etter kontrakten går ut til jul. Vi skal da ha utdanningskompensasjon ettersom Singh har vært i Enga siden han var 12 år gammel. Utregningsmetoden fremgår på side 125 i dette dokumentet (http://www.fifa.com/mm/document/affe...06_en_1843.pdf)

- Fra alderes 12-15 skal vi ha en årlig sum tilsvarende kategori 4.
                            - Siden han går "opp" et nivå, fra Norges kategori 2 til Nederlands kategori 1, skal vi ha en årlig sum som tilsvarer snittet mellom kategoriene. Hva hver kategori er verdt ved siste justering (2011, enn så lenge den nyeste) fremgår her (http://www.fifa.com/mm/document/affe...ionperiods.pdf)
                            - Ergo skal vi ha fire år (Singhs tid fra alderen 12 til 15) ganger summen i kategori 4, som p.t. utgjør 10.000 euro. I tillegg skal vi ha snittet av kategori 1 og 2 (snittet av 90.000 og 60.000 euro) ganger seks år (Singhs tid fra alderen 16-21), dvs. 75.000 euro ganger 6. Det gir en total på (10.000x4)+(75.000x6)=490.000 euro. Jeg fikk vekslekurs på 7,67 kroner pr euro for noen uker siden. Hvis vi legger den kursen til grunn, så skal Enga ha 3.758.300 kroner for Singh dersom han melder overgang til en nederlands toppserieklubb etter endt kontrakt.

Med andre ord må vi få mer enn ca. 3,8 millioner kroner for at det skal være interessant å selge Singh til en nederlandsk klubb før kontrakten går ut, og å selge under denne summen er åpenbart teit.

Comment

• Om ikke annet beviser Bayers utmerkede regnestykke at å fostre spillere og selge dem er god butikk for klubben, Bosman eller ikke.

Comment

• Hva trenger vi av spillere til høstsesongen?

Forsvar:

Vi får nå på plass Castro og dermed flere valgmuligheter i midtforsvaret.
                                Så ville jeg ha hentet en stabilt god høyreback som gjør jobben hver kveld.

Midtbane: Godt dekket,men kan være vi trenger mere løpskraft.

Angrep:
                                Jeg kunne tenkt meg en spiss med ekstremfart.
                                Det mangler laget i dag.
                                En spiller som er hardtarbeidende,truer motstanderen hele tiden og gjør at vi også vinner på en middels dag.

Singh går nå og Marcus blir kanskje for dyr å hente.
                                + bli kvitt noe stallfyll som er langt fra elleveren.

Da tror jeg vi blir styrket.
                                EVIG VIF

Comment

Working...
                                X