Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by superman View Post
    Hva skal vi med midtbanespillere?

Vi har Ogude som er skada, kanskje resten av sesongen.
    Utenom det har vi Bojan, Fellah, Gunnarsson og Hæstad som er mer enn gode nok til å danne den 3'ern (evt 4'ern) vi har på midten. Så har vi Solli som har vært innpå som defensiv midtbane noen kamper nå og sikkert kan steppe inn om det er karantener eller skader. Også har vi et par unggutter som kan få noen sjanser.
    Bortsett fra Fellah, mangler vel de tre andre enten tempo eller teknikken som kreves for å spille Martin fotball. Viss vi mener alvor med Martin så må det jo tas grep, slik at vi får spillere med kvalitet nok til spillestilen hans. Hva med å raide det tjekkiske laget som slo ut RBK av CL for noen år siden. Tjekkisk fotball hadde vertfall da lite penger og masse gode, tekniske spillere.

Problemet for Martin er jo at han må levere medalje til sesongslutt eller få sparken. Da må han jo tenke kynisk, noe som betyr toppet lag, og lite plass til talentfulle unge spillere.

Så må han få gjort noe med stallen snart. Kone kan vi jo si farvell til en gang for alle for å frigi lønnsmidler. Selv om han skulle fysisk bli frisk så er det nå for lenge siden han har spilt fotball på toppnivå til at vi kan vente på at han skal spille seg i form. Leigh, Ibba og Berre bør gis bort eller lånes bort. Ingen av de holder det nivået VIF trenger.

Vi mangler en førstelags spiss, venstre kant, høyre kant, samt minst en midtbanespiller. I tillegg så har jo ikke han nye forsvareren spilt ett minutt enda, så kvalitetene hans er jo uviss enda. Det er jo ikke alltid gjort over natta å tilpasse utenlandske forsvarere til norsk forsvarsspill, og med kjøpshistorikken til MA er jo ikke ett ukjent utenlandsk kjøp noe sikker suksess.

Desverre har vi vel ikke så mye penger så det blir vel ett svekket høstlag uten Singh og Pedersen. Skulle heller ikke forundre meg om Nilsen forsvinner før 31 aug viss han fortsetter det spillet sitt. Da vil vel heldigvis sitte igjen med litt penger.

Comment

• Jeg vet ikke helt om jeg er enig. Bojan, Ogude og Fellah er vel ballsikre nok og tilsammen besitter både defensive og offensive kvaliteter nok til å danne en 3'er på midten.

Men den diskusjonen kan vi la ligge (om det er greit for deg ), poenget mitt er at vi har mange nok på plassen. Altså, skal vi ha inn en teknisk hurtig midtbane som du savner (sånn som Ibba? Kapteien på futsal-landslaget? hehe), så ville jeg sendt ut en annen først. Syns vi til tider har for mange spillere som må rotere på for mange plasser til at de blir vandt til posisjonen og blir trygge/gode nok.

Se på "alle" de gode laga. De har stort sett de samme spillerne på samme plasser hver match, og det er ikke 14-15-16 spillere som roterer i første 11'ern hver match.

Hos oss kan vi starte med Ogude i midtforsvaret ene matchen, for så å være midtbane neste kampen. Eller Berre som spiss, eller kant, eller indreløper? Eller Håvard Nielsen som kant, for så som spiss. Eller Fellah bak spissene, eller på kant? Dawda på kant, så som back?

Gjengangern er backer på stopperplass og motsatt, midtbane/forsvar, midtbane/spiss. Se på Freddy, han spilte overalt. Altså, veldig få faste plasser.

Og for all del, det kan ha heldig utfall og fungere greit noen ganger, men jeg tror at over tid taper man på dette.

Så når vi har en "midtbane-stall" bestående av Ogude, Fellah, Hæstad, Bojan, Gunnarsson (ja flere kan spille der, men disse er vel de klare midtbanespillerne). I tillegg skal vi finne tid til 1 eller 2 unggutter. Da mener jeg at vi burde velge oss ut en 3'er (om det er det vi skal bruke) og gjøre det helt klart hvem som skal satses på i utgangspunktet og hvem som er backup. La de samme spille hver gang. Så kan man begynne å se etter forsterkninger, men med 2 gode på benken og 1-2 unggutter som vil ha spilletid burde det være problemfritt å selge unna en først, for så å hente inn en ny. På den måten har man en litt mer "konsentrert" stall, og spilletid per spiller blir høyere.

Da slipper man unna "oi, vi fikk ikke solgt han dette vinduet", som feks Lars Iver som ingen ville ha, mens vi har hentet inn en til vi må betale lønn til, og som må dele spilletiden på flere.

Hadde vi gjort ting på den måten ville vi kanskje ikke manglet både høyre og venstrekant feks? Fellah har spilt kant flere ganger, det samme har Bojan. Hva med å bestemme seg for en av dem på en av kantene, og la dem vokse inn i rollen? Istedet for å rotere rundt hele tida. Tenk hvor god Fellah kunne vært om han fikk spille alle matchene som fremskutt midtbane istedet for å bytte med Pusic, Gunnarsson osv? Kanskje Gunnarsson hadde slått igjennom om han fikk alle matchene der? Kanskje vi hadde dyrket frem en ny Moa dersom Håvard hadde fått den ene spissplassen i hver match, dersom vi spiller 4-4-2?

De fleste spillerne i TL som har gjort det veldig bra (for å ta korttidsminnet; Alanzinho, Sappara, Koren, Moa, Prica, Sigurdarsson, Tarik osv) har en fellesnevner, og det er at de har hatt tillit på den samme plassen over lang tid. Mos blomstret jo også når han fikk tillit på spissplassen en hel sesong. Hos oss var han både kant og spiss, og gjorde det helt ok, selvom han ikke spilte fast. Så ble han gitt full tillit på spissplassen i TIL, og vokste stort på det og endte som toppscorer i ligaen. Tror det er en nøkkel til suksess som vi har rota bort..

Så istedet for å forsterke og hente inn, så kanskje lage en bestemt 11'er først, og jobbe ut ifra det?

Men det er bare mine tanker da, som ofte ender i litt for lange innlegg....
      IKAROS

Comment

• Håper seriøst vi kjøper MP, han er en klassespiss i norsk sammenheng, greit nok at han ikke har gitt oss det vi forventet denne sesongen men det er det ingen av spillerne som har gjort. Tror også han vil yte bedre hvis han var her fast og ikke på lån.
        "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

• Jeg tror ikke det blir mange store signeringer dette vinduet. Det er flere grunner til dette.
          - Martins posisjon er utsatt og man ønsker ikke at han skal hente spillere som en eventuell ny manager ikke vil bruke.
          - Realistisk sett er vi langt unna topp plassering (ikke mulig å kjøpe seg til gull/sølv) og langt unna nedrykk.
          - Martin har skrytt mye av troppen tidligere og da bør den være god nok.
          - Det er lite engasjement om dagen fra fans og media.
          - Overgangssaken henger som en skygge over oss enda. Ser ut til at den blir henlagt, men klubben er nok usikre på hvilke økonomiske konsekvenser den eventuelt kan få.
          - Man er redd for at nye spillere kan skape uro i stallen.

Det er imidlertid et unntak og det er Demidov. Han er en så god spiller at dersom han vil hit (j.f intervjuer og personlige grunner) så tror jeg vi eller sponsorer klarer å hoste opp noen grunker.
          Jeg ser ikke på det som realistisk at gamsten vil hjem nå selv om han lusker rundt i kulissene.
          Marcus pedersen har ikke fått noe voldsomt gjennombrudd hos oss og jeg tror ikke at han selv ønsker å signere. Vi har uttalt at det er for dyrt å hente han og selv om det kan være forhandligsutspill har jeg mer tro på at han havner i drammen enn hos oss dersom han kommer hjem etter å ha fullført kontrakten.

Det positive er at vi neppe mister noen stjerner heller. Singh er endelig borte. De andre spillerne har ikke prestert nok til å friste utenlandske lag tror jeg. Håvard kunne nok fått tilbud, men jeg tror han ønsker å bli en sesong til framfor å varme benken i en middelmådig europeisk klubb. Ogude var kanskje vårt heteste objekt før sesongen, men nå er han jo langtidsskada. Meget mulig at noen mindre profilerte spillere forsvinner som ibba, dawda, bdh eller sid, men i så fall er det nok mest fordi vi ikke ønsker å ha dem her.

Comment

• Amerikansk spiss fra LA Galaxy kommer på prøvespill. Får ikke laget lenke via telefonen, men står på klubbens sider

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
              Amerikansk spiss fra LA Galaxy kommer på prøvespill. Får ikke laget lenke via telefonen, men står på klubbens sider

Comment

• Se der ja, 1 mål på 18 kamper. Spennende!!!

Comment

• Scorer så lite mål i MLS der forsvarsspillet er uhorvelig dårlig. Gi meg heller Levan Melkadze.

Comment

• Tror vi kan se langt eter Demidov: http://www.tv2.no/sport/fotball/span...v-3833320.html
                    "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

• Hvis ikke Tarik forsvinner til utlandet før 1 August, så kan vel han være en mulighet, tror nok ikke han ser for seg en tilværelse i addecco sammen med FFK.
                      Burde jo kanskje være muligheter for å sjekke kurven til Rangers etter nedrykket deres til 3 div. kan jo hende man finner noe godis.

Comment

• Originally posted by Greb View Post
                        Se der ja, 1 mål på 18 kamper. Spennende!!!
                        If you've been sat on row Z
                        And the ball hits your head
                        It's Chad Barrett.
                        Melodi: Thats amore

Martin har visstnok prøvd å hente han alt i 2008. Han virker ikke alt for målfarlig ut fra hva jeg kan lese meg til. Galaxyfansen virker ikke alt for lei seg hvis han forsvinner.

Comment

• Forstår ikke hvorfor vi prøver å hente spiss, der er vi egentlig gode nok! Er det noe vi skal hente så er det høyreback, der er vi elendige. Hadde vi hatt en OK høyreback hadde vi jo slått Molde 1-0...
                          https://twitter.com/#!/EvenL

Comment

• Uenig i det Even. Vi har Håvard, som er ung og ujevn. Og Konè som ikke har sparket en ball på to år. VPG er ingen spydspiss. Og Berre er ingen spiss i det hele tatt. Sid er tydeligvis langt unna.

Så når Marcus forsvinner så trenger vi minst en, kanskje to. Dag Alexander Olsen trente jo med oss en stund. Kan være et alternativ. Denne Barrett har jeg sånn umiddelbart ikke helt troen på. Men jeg kan jo ta feil.

Comment

• Originally posted by Loke View Post
                              Håper seriøst vi kjøper MP, han er en klassespiss i norsk sammenheng, greit nok at han ikke har gitt oss det vi forventet denne sesongen men det er det ingen av spillerne som har gjort. Tror også han vil yte bedre hvis han var her fast og ikke på lån.
                              Det kommer jo ikke til å skje... vi har ikke brukt opsjonen..
                              Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

• Nå hører det jo med til historien at Galaxy har Landon Donovan og Robbie Keane på topp, tror ikke det er så lett å ta en plass der. Særlig når de er så opptatt av profiler i den klubben.

Han kan jo kanskje gjøre litt nytte for seg, virker som en slitertype ifølge Wikipedia.

Comment

Working...
                                X