Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Guest's Avatar
    Guest replied
    Muri har hatt en sesong under pari som flere andre spillere. Vi kan godt ha et bra alternativ til på stopperplass, men det er ikke dermed sagt at fyren må dras bak loven og skytes.

Leave a comment:

• maestro
    replied
    Originally posted by ziggy75 View Post
    Vi har da ikke behov for en ny midtstopper?!
    Wangberg ble til slutt 4-5 valget i RævBK. Tviler på at han får en av de to stopperplassene i Brann også..Korczmar og han svenske kapteinen dems er gode de.
    Hææ? Har vi ikke behov for midstopper?? Forsåvidt greit at Wangberg ikke ble kjøpt (han var jo tross alt rangert bak Strandberg i Råssenbårr), men å si at du gjerne går på en ny sesong med Muri som bankers bak, får meg til å tvile på mitt opprinnelige inntrykk av deg som en fornuftig kar . Greit med Gonzales (det lille vi har sett av han virker i hvertfall lovende), men ellers tar jeg gjerne i mot en stopper (til) med fart, luftstyrke og som ikke har taklingsvegring. Nordvik? Naah- skeptisk! Men som sagt: Wangberg; ikke noe tap, la'n forsvinne i glemselen mellom de 7 haugene.

Leave a comment:

• laffens
    replied
    Originally posted by Wild Touch View Post
    Selvfølgelig har du rett der Skog, men var det ikke en SPISS vi signa, det har kommet så mange meldinger om at folk er glade for at vi ikke handler som "fulle sjømenn", og når vi handler en spydspiss som ikke scorer har vi ikke da per definisjon handla galt? Har ingen ting imot hvis han fortsetter sånn, men kan vi stole på at dem rundt han gjør jobben hans med å putte. Nei vi trenger en klasse spiss, gjerne ved siden av "servitør" Barret.
    Har vi signa Chad nå? Det har jeg ikke fått med meg, jeg trodde han bare var på lån ut sesongen.. Med andre ord en god anledning til å se om han bare er en god tilrettelegger eller om han klarer å putte mellom stengene også.

Leave a comment:

• usbenga
    replied
    Originally posted by JohnF View Post
    Jeg vet ikke, men kan tenke meg, at Fegor er svaret på både første og andre avsnitt.
    Joda, Fegor er en habil spiller, men man har snakket om at han skulle bli solgt i 3 vinduer nå, og meg bekjent er han ikke voldsomt ettertraktet.

Jeg tenker seff på Sid, som ble omtalt som det største talentet Stig Thorbjørnsen hadde sett i Afrika. Enten er vi dårlige på å utvikle talenter (noe jeg ikke tror), eller også var vurderingen feil. Denne spilleren valgte vi å signe.

Vi hadde også denne spilleren fra Senegal(som scoret 5 mål i OL) med i JET for et par år siden, hvor han spilte veldig godt og puttet flere mål, han signet vi ikke. Ujah eller Nosa (husker ikke helt) signet vi heller ikke, vi så jo hvordan det gikk.

Min optimisme angående afrikanere på prøvespill er derfor litt avdempet, beklager det.
    Last edited by 1/2VorseN; 15.08.2012, 01:24.

Leave a comment:

• Ingar
    replied
    Alexander Mathisen;hva kan han egentlig tilføre hos oss? Var vel ikke akkurat briljant sist han var hos oss,ei heller i Aalesund.

Leave a comment:

• Daniel
    replied
    Originally posted by Busken View Post
    Jeg snakket med chuma og fellah og spilleren som var på trening i dag er Aaron fra Nigeria født i 1994. omtales i følge chuma som nigerias største ta
    ent. Fellah mener han var driiit god.
    Spør Fellah når han signerer ny kontrakt når du er i gang, er du snill!

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Originally posted by usbenga View Post
    Joa, jeg skulle gjerne sett en skikkelig signering selv, men dette grunnlaget var veldig tynt da. Hvilken forutsetning har forresten Anene til å kunne si at han er Nigerias største talent? Vil si det ville vært svært,svært oppsiktsvekkende om Nigerias største talent befinner seg på Valle for prøvespill.

Kombinasjonen spiss, 18 år gammel og merkelappen "største talent" har en dårlig klang i mine ører, men for all del, kan jo hende at dette er den virkelige diamanten. Vi har i hvertfall slitt med å finne gull i Afrika hittil, og når vi har hatt sjansen så har vi ikke klart å se det.
    Jeg vet ikke, men kan tenke meg, at Fegor er svaret på både første og andre avsnitt.

Leave a comment:

• usbenga
    replied
    Originally posted by 1/2VorseN View Post
    Kan godt hende han er redd for at vi ikke klarer å signere noen.

Uansett veldig spennende denne Aaron og bare 18år (hvis det stemmer). Irriterer meg litt at jeg ikke fikk se bildet av han, uansett så er det jo spennende. Skjenner jeg også begynner å bli litt nervøs om vi kommer til å finne ett godt nok alternativ, men nå er det nå lenge til neste kamp.
    Joa, jeg skulle gjerne sett en skikkelig signering selv, men dette grunnlaget var veldig tynt da. Hvilken forutsetning har forresten Anene til å kunne si at han er Nigerias største talent? Vil si det ville vært svært,svært oppsiktsvekkende om Nigerias største talent befinner seg på Valle for prøvespill.

Kombinasjonen spiss, 18 år gammel og merkelappen "største talent" har en dårlig klang i mine ører, men for all del, kan jo hende at dette er den virkelige diamanten. Vi har i hvertfall slitt med å finne gull i Afrika hittil, og når vi har hatt sjansen så har vi ikke klart å se det.

Leave a comment:

• 1/2VorseN
    replied
    Originally posted by usbenga View Post
    Er dette den typen ironi jeg aldri klarer å skjønne, eller er du seriøs?
    Kan godt hende han er redd for at vi ikke klarer å signere noen.

Uansett veldig spennende denne Aaron og bare 18år (hvis det stemmer). Irriterer meg litt at jeg ikke fikk se bildet av han, uansett så er det jo spennende. Skjenner jeg også begynner å bli litt nervøs om vi kommer til å finne ett godt nok alternativ, men nå er det nå lenge til neste kamp.

Leave a comment:

• usbenga
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    14 dager ut i overgangsvinduet holder dette i massevis for meg. Her er det bare å signere.
    Er dette den typen ironi jeg aldri klarer å skjønne, eller er du seriøs?

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by Busken View Post
    Jeg snakket med chuma og fellah og spilleren som var på trening i dag er Aaron fra Nigeria født i 1994. omtales i følge chuma som nigerias største ta
    ent. Fellah mener han var driiit god.
    14 dager ut i overgangsvinduet holder dette i massevis for meg. Her er det bare å signere.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by Loke View Post
    Du er meg en type du... Så det at Chad faktisk var tilrettelegger på 2 av måla våres i kampen mot ODD mens han ikke selv fysisk puttet den mellom stolpene selv er noe du ser på som feil... Er personlig faen meg så glad jeg for at Chad ikke er typen som fyrer av mot mål uansett utfall
    Ha ha... jeg er nok en type ja.. legg merke til at jeg skrev pr. def. ikke at jeg synest det var dumt at han BARE la opp til 2 mål... hallo, men håper han er et folk sier han er, få manndomsprøven sin mot Molde på bortebane, da blir han nok mer allene enn mot Odd hjemme.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by FrankO View Post
    Du har sett 45 minutter av en pre season-kamp, men kan bastant konkludere med at trenerteamet (som har sett han hver dag de siste par ukene) gjør en tabbe. Greit nok. Grunnen til at jeg nevnte hva som befant seg inne i TV-ruta er at noe av kritikken som har kommet mot han internt, er at han i den kampen ikke jobba 100 %. Det vil si at han ikke gikk på alle de løpene han hadde mulighet til etc. Det vil du aldri se på TV. Da ser du en håpløs pasning forsvinner i intet og putter den i boksen for feilpasning. På stadion ville du sett at Olsen hadde store flater til å jobbe for å ta den pasninga, men han ble i stedet stående stille.

Jeg synes DAO så lovende ut sjøl ut i fra den kampen, men ble svar skyldig da en person i VIF (som har sett langt mer av ham enn det jeg har gjort) spurte meg om det samme som jeg spurte deg om.

Ang jobben til en spiss. Jo da, det er dem som er nærmest mål og som skal skape mål. Noen spisser scorer dem sjøl, andre gjør at andre scorer. Det vi ikke vil se, men som vi dessverre har sett en del av opp gjennom årene, er spisser som verken scorer eller gjør plass til andre. Om Barrett er en slik spiller er det for tidlig å si noe om. Han har spilt to kamper for oss hvor den første var i jetlag-rus. I den andre hadde han ett bra innlegg som førte til mål, samt en nydelig pasning som førte til mål. I din bok var dette ikke bra nok da han ikke scorte - i min bok var dette en meget bra kamp da han skapte to mål for oss.
    Enig i at han gjorde en god kamp mot Odd som lå så lavt at def. midtbanespillere nesten ble spisser, men hva gjør vi når vi må ligge litt lavt å stole på at spissen gjør noe på egen hånd. At trenerene på Valle har et annet syn på DAO en det vi har er jo en selvfølge, men du må vel forstå at etter det, både du og jeg så, virker som han er bedre enn f.eks. Sid, eller muligens også Berre som jeg forstod er en possisjon han kan spille. Som sagt etter hva jeg så, liker jeg ham. Kjappe bein, minna litt om Fellah av og til.

Leave a comment:

• O.S.L.O.
    replied
    Originally posted by Originale View Post
    Det er ikke så enkelt som at han ikke fikk kontrakt, men det har litt med det å gjøre at ting tar tid, noe en klubbløs spiller ikke altid har.
    Kan også avkrefte fysisk svak, denne gutten har en mildt sagt rå fysikk ulikt noe av det du finner i enga. Har selv sett kamper i spania der store midtstoppere prelles av han som små guttespillere, vet at han ser liten ut men fakta er at gutten er rett å slett råsterk.

Her hadde mitt kjære enga muligheten til å skaffe seg en potensiel toppskårer for en meget billig penge. Men det går nok ikke opp for de fleste hva slags tabbe som har blitt gjordt før sesongen sparkes igang igjen å han begyner å dundre in mål for et lag som ligger over oss på tabellen.

Klart gutten har jo vært plaget mye med skader tidligere men for en slik spiller mener jeg det er vært rissikoen, Vi snakker tross alt om en spiller som før skaden ble kåret til banens beste spiller mot u-21 troppen til Barca som vi tross alt ble knust av, å holdt nå svært etableberte Primiera spisser ute av start oppstillingen til resserve laget til Valencia (B.l.a Miku) men men sikkert ikke værdens undergang for DAO.
    Vel, den fysikken du referer til så jeg verken i 45 min mot United eller de gangene jeg har besøkt treningene. Fra deg høres han ut som en blanding av John Carew fysisk og Ronaldo forran mål. Rart han ikke har en klubb å spille for? Uansett glad om det stemmer at han ikke tilbys kontrakt. Halv skadede spisser har vi hatt nok av. Det er hoved argumentet mitt her.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by Wild Touch View Post
    Litt barnslig kommentar, men jeg skal svare deg..
    Du har sett 45 minutter av en pre season-kamp, men kan bastant konkludere med at trenerteamet (som har sett han hver dag de siste par ukene) gjør en tabbe. Greit nok. Grunnen til at jeg nevnte hva som befant seg inne i TV-ruta er at noe av kritikken som har kommet mot han internt, er at han i den kampen ikke jobba 100 %. Det vil si at han ikke gikk på alle de løpene han hadde mulighet til etc. Det vil du aldri se på TV. Da ser du en håpløs pasning forsvinner i intet og putter den i boksen for feilpasning. På stadion ville du sett at Olsen hadde store flater til å jobbe for å ta den pasninga, men han ble i stedet stående stille.

Jeg synes DAO så lovende ut sjøl ut i fra den kampen, men ble svar skyldig da en person i VIF (som har sett langt mer av ham enn det jeg har gjort) spurte meg om det samme som jeg spurte deg om.

Ang jobben til en spiss. Jo da, det er dem som er nærmest mål og som skal skape mål. Noen spisser scorer dem sjøl, andre gjør at andre scorer. Det vi ikke vil se, men som vi dessverre har sett en del av opp gjennom årene, er spisser som verken scorer eller gjør plass til andre. Om Barrett er en slik spiller er det for tidlig å si noe om. Han har spilt to kamper for oss hvor den første var i jetlag-rus. I den andre hadde han ett bra innlegg som førte til mål, samt en nydelig pasning som førte til mål. I din bok var dette ikke bra nok da han ikke scorte - i min bok var dette en meget bra kamp da han skapte to mål for oss.

Leave a comment:

Working...
X