Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Hvis vi får 20 millioner for han så kan vi hente Marcus Pedersen permanent for 5-6 millioner og Djurdic for, la oss si 8 millioner og fortsatt ha penger igjen til en midtstopper.

Glem navnene, det kan godt være to helt andre navn. Men 20 millioner er mye penger. Vi kan hente 2-3 klassespillere for samme sum.

Skulle gjerne sett at Håvard ble, men han forsvinner jo uansett i løpet av et år eller tre. Så neppe noen å bygge laget rundt. Når jeg ser hva vi får for spillere som Singh og DFR, så selger jeg gjerne Håvard for 20 millioner et år "før tiden".
    Gode poenger. Og det er jo riktig - og viktig - som du sier: Hvis han først skulle forsvinne, så er det bedre med 20 millioner og videresalgsavtale nå enn 1,5 millioner neste sommer.

LD.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Hvis vi får 20 millioner for han så kan vi hente Marcus Pedersen permanent for 5-6 millioner og Djurdic for, la oss si 8 millioner og fortsatt ha penger igjen til en midtstopper.

Glem navnene, det kan godt være to helt andre navn. Men 20 millioner er mye penger. Vi kan hente 2-3 klassespillere for samme sum.

Skulle gjerne sett at Håvard ble, men han forsvinner jo uansett i løpet av et år eller tre. Så neppe noen å bygge laget rundt. Når jeg ser hva vi får for spillere som Singh og DFR, så selger jeg gjerne Håvard for 20 millioner et år "før tiden".
      Hvis Håvard blir 2 år til er det noen ting som skjer. Han rekker å lage mye mål og vi har en god spiss i fler år til. Vår eneste spiss forøvrig. I tillegg har han klatret gradene i vårt eget akademi, han motiverer unggutta våre og drar de med oppover systemet. Hvem skal rekrutt gutta se opp til nå? Singh? Eneste igjen er Fellah, og det er en stund siden han var junior.
      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Han burde holde seg i VIF ut året, og gå evt til England neste år. Ingen grunn til å forhaste seg, for tilbudene vil komme garantert. Og vi TRENGER Håvard ut året, skal vi henge med. Eller så må vi beholde Marcus ut året. Mister vi Håvard og Marcus er jeg redd løpet er kjørt.

Min mening, idioti å reise til Østerike nå.
        enga4ever

Comment

Jeg skal ikke utelukke at vi kan bruke 20 millioner kroner på noe fornuftig, men siste tids erfaringer tyder vel på at vi kjøper enten:
          1. Ingen, eller
          2. Spillere i kategorien Pall Gunnarson eller Koné.

Og etter overgangsvinduet er stengt legger vif-fotball.no ut en sak av typen "Derfor kjøpte vi [ingen/ kun X]", der noen i klubben forklarer seg om generell økonomi, og legger til at vi ikke skal finansiere lønnskostnader med inntekter fra spillersalg.

Hilsen negativ surpomp

Comment

• Spillerportrett - Håvard Nielsen

Hvis vi mister dette talentet er det svært svært trist. Se denne filmsnutten, bli glad og trist samtidig.

Gutten har:
            - hjertet i Vålerenga
            - gode holdninger
            - vanvittig talent

Spillerportrett av Vålerenga talentet Håvard Nielsen (17)
            Han er regnet som et av de mest spennende fotballtalentene i Norge. Møt Vålerengas yngste debutant noensinne - Håvard Nielsen. Laget av Christian Thorkildsen...

- Han er regnet som et av de mest spennende fotballtalentene i Norge. Møt Vålerengas yngste debutant noensinne - Håvard Nielsen. Laget av Christian Thorkildsen for Fotballfredag på MAX

Litt mer artig klipp
            Hør hvordan Vålerenga-spillerne sjekket damer på Norway Cup - «Amors baller»
            Tre A-lag spillere fra Vålerenga snakker om hvordan de sjekket damer på Norway Cup.Amors baller er en ungdomskomedie med handling lagt til velkjente Norway C...

Comment

Jeg er helt enig. Gang på gang har vi ventet et år for lenge med å selge og blitt snytt for de store pengene. Moa er også en spiller vi kunne solgt et år tidliger og fått 20+ mer for. Jeg er fornøyd med at klubben har lært av Sing-saken. Kommer pengene er det bare å selge og flytte opp en ny spiller.

Vi er det 4. beste laget i den 26. beste ligaen i Europa. Vi kan ikke sitte på spillere som er verdt 20 mill, det er for risikabelt. God økonomi er viktigere enn plasering. Se på Fredrikstad, Brann og Stabekk. Alle har satset over evne sportslig og fått gode plaseringer i et eller to år igjen for det, men over tid har det knekt dem.

Comment

• Marcus Pedersen-diskusjon kan vi ta i tråden hans. Hva som skjer mot Brann og Haugesund kan vi ta i kamptrådene. Og selve salget av Håvard Nielsen kan vi ta i den aktuelle tråden.

Tilbake til rykter, ønsker og mediespekulasjoner takk.

Comment

• Etzaz Hussain + Molde

Apropos artige rykter.

Etzaz Hussain kan være på vei bort fra FFK, etter at Molde FK skal ha lagt inn et bud på nærmere 3 millioner for midtbanespilleren.

Etzaz Hussain kan være på vei bort fra FFK, etter at Molde FK skal ha lagt inn et bud på nærmere 3 millioner for midtbanespilleren.

Jaja. Molde er tydeligvis ikke redd for å kjøpe han. Selvom vi gav han bort gratis fordi han var primadonna og med feil holdninger.

Hvis Solskjær skaper en kanonspiller av Etzaz, og vi slapp han gratis. Da tror jeg dette gjerne kan registrere seg som blemme gjort av Martin og VIF.

Bare for å toppe det hele, kan jo VIF legge inn et bud på 4 mill. Kjøpe Etzaz tilbake fordi han viser seg å være slikt et voldsomt talent. haha

Comment

• Jeg vil tro at vi enter prøver oss på Tarik, Djurdic eller Børven.

For min del vil jeg foretrekke Tarik selv om jeg tror det er usannsynlig at han velger Vålerenga med mindre han fortsatt er i FFK etter et evt. nedrykk og ingen utenlandske klubber er interesserte. Børven er et kjempetalent, men jeg er ikke helt overbevist. Han kan dog minne litt om Nielsen i spillestilen. Djurdic er vel realistisk med tanke på at Haugesund er for lite for han. Han vil nok til utlandet, men interessen har nok kjølnet litt i det siste kan det virke som.

Det som er vanskelig nå er at klubbene vet at vi har penger og vil presse prisene.

Et billigere alternativ er å signere Steffen Hagen. Kontrakten går ut etter sesongen og han kan prate fritt med andre klubber. Jeg tror også Odd som sliter økonomisk er villig til å slippe han for en liten sum. Det er uansett ingen tvil om at vi trenger høyreback med mindre rollen er tiltenkt Simon Larsen.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
                      Et billigere alternativ er å signere Steffen Hagen. Kontrakten går ut etter sesongen og han kan prate fritt med andre klubber. Jeg tror også Odd som sliter økonomisk er villig til å slippe han for en liten sum. Det er uansett ingen tvil om at vi trenger høyreback med mindre rollen er tiltenkt Simon Larsen.
                      Hvordan kan han være et alternativ i vår situasjon? Vi står uten spisser etter Brann-kampen, og etterhvert kommer søramerikaneren. BDH og Stoor er vel fortsatt bare på lån, i tillegg til en Næss som allerede har introdusert seg

Comment

• Originally posted by anderan View Post
                        Hvordan kan han være et alternativ i vår situasjon? Vi står uten spisser etter Brann-kampen, og etterhvert kommer søramerikaneren. BDH og Stoor er vel fortsatt bare på lån, i tillegg til en Næss som allerede har introdusert seg
                        1. Hvis du leser hele innlegget bør det komme tydelig frem at jeg er klar over at vi burde ha spisser. Jeg vet ikke med deg, men jeg tror det kommer mer enn en spiller til oss dette vinduet.

2. Giancarlo Gonzalez er vel så vidt meg bekjent midtstopper.

3. Benjamin Dahl Hagen er en anvendelig forsvarsspiller som sikkert også kan brukes på høyreback. I likhet med Dawda er han i mine øyne ikke god nok for topplaget Vålerenga.

4. Fredrik Stoor er ikke så mye annet for Vålerenga enn en stor lønnspost. Vi har prøvd å gi han bort, men ingen har råd. Han floppet i Fulham og floppet i Vålerenga. Imponerer heller ikke nevneverdig i et LSK med offensive backer.

5. Nikolai Næss er vel primært midtstopper/defensiv midtbane. Kan sikkert omskoleres til høyreback.

I mine øyne er en høyreback det som skal til for at forsvarsrekka gjøres komplett! (Hvis Giancarlo Gonzalez holder mål).

Comment

• Børven ønsker ikke å bytte klubb i Norge. Nederlandske (Feyenoord) og danske klubber er på jakt etter han. Det var hvertfall status sist jeg snakket med ham.
                          Odd ønsker å selge.

Steffen Hagen har mottatt ett nytt kontraktsforslag fra Odd med dårligere betingelser enn hva han har idag. Han har også fått en svarfrist på det forslaget. RævBK regnes som favoritt.
                          Håper at VIF kommer på banen å snapper han opp. Han kan spille både høyreback og midtstopper.
                          Odd ønsker å selge.

Personlig holder jeg Djurdic, Huseklepp og Braathen som spillere jeg kunne ønsket ved siden av Hagen.

Comment

• Har det kommet noen konklusjon på hvor MGP skal spille til høsten, eller er vi Med i spillet om ham?

Comment

Har det kommet noen konklusjon på hvor MGP skal spille til høsten, eller er vi Med i spillet om ham?
                              Han har retunert til Blackburn og startet pre-season, så han fortsetter nok mest sannsynlig der.

Comment

Har det kommet noen konklusjon på hvor MGP skal spille til høsten, eller er vi Med i spillet om ham?
                                Gamst er ikke keen på og flytte på seg dette overgangsvinduet, hvertfall ikke til en liga som er så dårlig betalt som Tippeligaen. Samtidig er han ikke så attraktiv som han var for noen år siden, men han kommer ikke tilbake til tippeligaen i nermeste framtid.

Comment

Working...
                                X