Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Håvard borte, MP drar tilbake til Nederland. Sitter igjen med Sid, VPG og Berre som kan spille på topp, lukter ikke akkurat medalje av det.Kjøp Tarik (vil garantert bort nå med tanke på at de rykker ned) og Børven (ODD må selge pga den økonomiske situasjonen), dem to sammen ville vært dynamitt! -tror jeg da. Hva tror dere?

Comment

• Originally posted by ormie93 View Post
      Håvard borte, MP drar tilbake til Nederland. Sitter igjen med Sid, VPG og Berre som kan spille på topp, lukter ikke akkurat medalje av det.Kjøp Tarik (vil garantert bort nå med tanke på at de rykker ned) og Børven (ODD må selge pga den økonomiske situasjonen), dem to sammen ville vært dynamitt! -tror jeg da. Hva tror dere?
      Tja. Martin kan godt prøve.

Men begge har sagt de ikke er interessert i å spille for en annen norsk klubb.
      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
        Vi har i år hentet Pusic (gratis), Ibba (gratis), Thomassen (1,5 millioner), Larsen (0,5 millioner), Suleiman (? - sikkert billig), Marcus Pedersen (lån) og Gonzales (gratis?). Altså totalt 3-4 millioner, litt avhengig av hva man tror på.
        Husk at noen av disse har en enorm lønn, husk også at Bosman-spillere gjerne får en klekkelig stor sign-on-fee. 3-4 mill, som du hevder over her, er nok i underkant av det Pedersen aleine har kosta oss.

Comment

• Jeg har ikke så stor tro på at vi klarer hente et stort navn nå i sommervinduet. Svært mange av de som tidligere har vært diskutert (Huseklepp, MGP, Helstad) har etterhvert funnet seg til rette i andre klubber, og andre (les: Djurdic) har gått åpent ut og sagt at de ikke vil til oss. Vi kan alltids håpe på en Tarik eller Børven, men jeg tror det etterhvert er mer sannsynlig at det vi ender opp med ikke vil være en etablert profil (eller to).

Men sålenge nyerhvervelsene bøtter inn mål denne høsten kan jeg ikke klage

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
            Vi har solgt Singh (5 millioner), Strandberg (5 millioner), Mos (9 millioner) og nå Håvard for rundt 25 millioner. Litt avhengig av hvilken kilde man tror på så er det solgt for 40-45 millioner.

Vi har i år hentet Pusic (gratis), Ibba (gratis), Thomassen (1,5 millioner), Larsen (0,5 millioner), Suleiman (? - sikkert billig), Marcus Pedersen (lån) og Gonzales (gratis?). Altså totalt 3-4 millioner, litt avhengig av hva man tror på.

Vi bør derfor ha greit med kroner å handle for. Men det skal jo ikke bare kjøpes, det skal lønnes og man trenger jo ikke slenge pengene rundt seg som fulle sjømenn.

Virker som klubbens problem de siste årene har vært å betale overgangssummer. Ser man på de som kom i år så er det ikke akkurat fra øverste hylle. Vi solgte Luton for 3 og hentet VPG/Stengel for 5. Altså et lite forbruk i fjor sommer også.

Før 2011 hentet vi Kone, Stoor, Solli, Sid og Boakye. Så godt som ikke no ble betalt ut i overgangssum, men de to første koster høy lønn. Igjen så letes det i rotekassa for å se om man kan finne gull for en billig penge.

Før 2010 hentet vi Nordvik (under en million) og Lars (gratis). Og Ogude midt i sesongen. Altså så godt som ikke noe brukes på overganger og Moa m.fl. selges så vi sitter igjen med overskudd.

I 2009 henter vi Mos, Dawda, Strandberg og Birger Madsen. Altså heller ikke de store utleggene her.

Trolig har vi for første gang på lenge penger å bruke. Vi har nok hatt mulighet for litt investorhjelp underveis også, uten å ha brukt den muligheten. Vi har jo vært villige til å legge 7-8 millioner for både Borges og Bolanos uten at det har blitt noe av.

Penger i kassa betyr forhåpentligvis at vi faktisk kan kjøpe oss spillere og ikke bare se hva vi kan få gratis. Forhåpentligvis gir det bedre resultat.

Min første tanke når jeg leser dette er at vi ikke skal være overasket over plaseringene de siste årene. Over tid kan vi ikke hevde oss med så mye salg. Uansett hvem vi har som trener kommer de til å slite hvis de skal selge for ti mill mer enn de skal kjøpe for.

Justert for utenomsportsligekostnader, stadioleie og tapt inntekt for de vi ikke har egen stadio, tipper jeg vi har det 4. største budsjettet. Da må vi nok leve med at det ikke blir januar 2008 hvert år.

Comment

• Ser man morgendagens tropp, og tar bort Marcus P. er det ikke mye offensiv slagkraft igjen til fredagens viktige bortekamp mot Haugesund. Håper folket på Vallet har et ess klart i ermet.

Comment

• Originally posted by Jørn View Post
                Ser man morgendagens tropp, og tar bort Marcus P. er det ikke mye offensiv slagkraft igjen til fredagens viktige bortekamp mot Haugesund. Håper folket på Vallet har et ess klart i ermet.
                hva skjer med Chuma Anene? ville tro at det er naturlig og hente tilbake han og bruke han midlertidig til vi får inn en forsterkning. Han er ganske fersk , men synes det bor noe i den gutten , han kan bli god på sikt så er kanskje ikke så dumt å gi han spilletid i høstsesongen. Håper for all del at vi ikke omskolerer Dawda til kant ellernoe.. da er det bedre med Anene.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                  hva skjer med Chuma Anene? ville tro at det er naturlig og hente tilbake han og bruke han midlertidig til vi får inn en forsterkning. Han er ganske fersk , men synes det bor noe i den gutten , han kan bli god på sikt så er kanskje ikke så dumt å gi han spilletid i høstsesongen. Håper for all del at vi ikke omskolerer Dawda til kant ellernoe.. da er det bedre med Anene.
                  Mener du med og omskolere dawda? Du veit han egentlig er kant spiller ikkZ ?

Comment

• Jeg kunne godt tenke meg å se Dawda på vingen igjen. Jeg syns han har vokst mye i rollen som back, og er nysgjerrig på om han klarer ta med seg dette "tilbake". Men vi trenger fortsatt noen målscorere han kan legge inn til

Comment

• Originally posted by oPsL View Post
                      Mener du med og omskolere dawda? Du veit han egentlig er kant spiller ikkZ ?
                      Ja jeg vet det ? men han har spilt back de gangene han har spilt iår og da har han blitt omskolert også blir han igjen omskolert hvis han blir putta på kant igjen.

Comment

• HAr vi en eneste spiss for tiden? En etablert person som kan putte på TL-nivå? Ikke Chuma, liksom :-P

Comment

• Bare for å klare opp i dette : Dawda er egentlig Høyrekant, har blitt forsøkt omskolert til høyreback. Det har gått så som så, men det betyr ikke at han ikke er kantspiller lenger.

Eks: Tar du en utdannelse som elektrikker, men omskolerer deg til snekker. Da er du fortsatt elektrikker men i tillegg snekker!

Altså, Dawda er en kantspiller, men som kan brukes som back om nødvendig.
                          <3 Vål\'enga <3

Comment

• Vi henter vel tre spillere i løpet av overgangsvinduet. En som viser seg å være langtidsskadet, en som ikke kan spille tici-taca og til slutt en som er bra med ball, men som ikke behersker dagens stil. Og så er alle tre glade i en tur på byen sånn dann og vann...
                            Vi er Vål'enga!!

Comment

• Originally posted by osse-mon View Post
                              HAr vi en eneste spiss for tiden? En etablert person som kan putte på TL-nivå? Ikke Chuma, liksom :-P
                              Gunnarsson og Berre for eksempel.

Comment

• Vi har Marcus også. Hvem vi har til neste helg blir spennende å se.

Comment

Working...
                                X