Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noe av poenget hans går vel på det at vi har vært ELENDIGE på spisser de siste årene.

Koné har vært ikkeeksisterende, Boyake var crap bare for å nevne to. Jeg er skeptisk, med mindre de kommer med noe fantastisk, men det tror jeg ikke skjer...

Comment

• Originally posted by osse-mon View Post
      Noe av poenget hans går vel på det at vi har vært ELENDIGE på spisser de siste årene.

Koné har vært ikkeeksisterende, Boyake var crap bare for å nevne to. Jeg er skeptisk, med mindre de kommer med noe fantastisk, men det tror jeg ikke skjer...
      Drømmer om at Tarik ikke blir solgt før 1 august, og at vi legger inn et bud på Tarik som FFK ikke har råd til å si nei til.
      Har ikke hørt noen overgangsrykter om Tarik etter at han sa nei til Pescara..

Comment

• Håper litt på Tarik jeg også. Han vil vel ikke ned i adecco? Samtidig rart at han takker nei til utenlandstilbud...

Comment

• Originally posted by osse-mon View Post
          Håper litt på Tarik jeg også. Han vil vel ikke ned i adecco? Samtidig rart at han takker nei til utenlandstilbud...
          Han ville ikke ta noen sjanser i utlandet med tanke på videre spill på landslaget. Italia er litt skummelt! Flere gode norske spillere har mislykkes der. Hos oss er han garantert plass ihvertfall!

Comment

• Tenkte ikke over det punktet, nei. huseklepp floppet jo i Bari.

Ja, fast plass får han nok hos oss. Han har farta og teknikken jeg vil ha. Tror ikke han forsvinner ut i morgen...

Comment

• Hvilke lands overgangsvinder stenger i morgen?

Comment

• Originally posted by anderan View Post
                Hvilke lands overgangsvinder stenger i morgen?
                Hvis jeg ikke tar feil alle unatt Norge Sverige og Russland

Comment

Australia.

Comment

• NOEN får vi i alle fall inn. Spent på hvem det ble referert til tidligere i tråden, som var den "uventede spilleren" med det "uventede klubbvalget"

Comment

av de interessante og største ligaene, ingen. Italia, England, Spania , Tyskland osv har åpent ut august.
                      Syng høyt, syng stolt, syng vål'enga til du dør

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post
                        Assante når ikke Shelton til knæra engang! Big misstake å kvitte seg med han!
                        Asante var fantastisk i gårsdagens Start-kamp, men har ikke sett for mye av ham. Toppnivået er uansett veldig høyt og farta trenger vi.

Djurdic og Søderlund var på Ekeberg i går og der alle andre prater om Djurdic kunne jeg tenkt meg Søderlund også. Tarik, Søderlund og Asante ville vært fantastisk, ungt og fremtidsrettet!
                        Man må delta for å vinne

Comment

• Originally posted by thorstein View Post
                          Tarik, Søderlund og Asante ville vært fantastisk, ungt og fremtidsrettet!
                          Helt enig! Asante er utrolig kjapp, og det trenger vi på siden. Søderlund må vi vel punge mye for, men han er jo kjempespennende.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                            Helt enig! Asante er utrolig kjapp, og det trenger vi på siden. Søderlund må vi vel punge mye for, men han er jo kjempespennende.
                            Er han kjappere enn Ahmed Suleiman? Han er jo også kant, og ser jo lovende ut.

Comment

• Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
                              Er han kjappere enn Ahmed Suleiman? Han er jo også kant, og ser jo lovende ut.
                              Asante er mye kjappere enn Suleiman vel? Asante var en av de kjappeste spillerne i Tippeligaen i fjor, og har ikke fått inntrykk av at hurtigheten til Suleiman er hans største styrke! Suleiman er vel først og fremst en terrier på midten med allright teknikk!

Comment

• Originally posted by wanderer View Post
                                Hadde sikkert vært noen spennende signeringer dette her. Men opplever Assante som veldig klønete med ball, dog noe som sikkert kan læres på sikt. Føler også at vi allerede har en "Assante" i troppen vår fra før av i Suleiman. Begge har et lavt tyngdepunkt når de dribler og har fart, så kunne kanskje vært spennende med en på hver kant. Dog kanskje litt for dårlig teknikk pr. dags dato.

Børven er litt veik enda, men det kan rettes på. Han har et godt skudd og er god til å plassere seg. Er usikker på teknikken hans, så er dette riktig type spiss som vi trenger? En feilvendt spiss?

Syns troppen virker liten for tiden og spiss er noe vi må ha inn. Men i mellomtiden.. hvorfor ikke gi Alba og/eller Ahmadi sjansen?
                                Assante var det jo mange som skrek høyt om for noen år eller i fjor siden da han først kom til Start. Jeg kunne godt tenke meg en spiller som Shelton i laget, men å sammenligne Assante og Suleiman synes jeg blir helt feil. Vi snakker her om to spillere som er meget forskjellige etter min mening.

Vi kan godt kjøpe Assante for min del, han kan bli en god tilvekst i klubben spesielt når vi har mistet vår raskeste spiller i Håvard Nielsen så har vi ikke noen som virkelig kan true på kant. Ja Suleiman tror jeg kan gjøre en god jobb på kanten, men jeg ser helst at vi utnytter de kvalitetene i den spilleren mer sentralt på banen, han er også ung og trenger tid.

Hva vi trenger nå er egentlig kanter og spiss. Nå vet jeg ikke helt hvodan det gror i de yngre men hvertfall på kantene synes jeg vi har ett par spennende alternativer. I tillegg kommer Anene tilbake fra sin utlånsperiode.

Hvis vi kommer til å forsterke på kant kommer det til å komme inn en som er klart bedre enn alternativene vi har der. Vi har mistet Nielsen, som så langt i år har vært strålende, jeg synes også Berre er lagt dårligere enn han har vært tidligere. Dermed har vi bare halvalternativer ute på kant hvis vi ser på de resterende spilleren. Vi har da Bojan, Anene, Fellah, Suleiman og Pusic som kan gjøre en kantrolle. Bojan, Fellah og Suleiman tror jeg er langt bedre hvis de involverer seg lengre inn i banen. Anene har vist mye ferdigheter som gjør at han blir spennende på kant, men synes foreløpig han blir får dårlig defensivt og for variabel, jeg har større forhåpninger om han som spiss i fremtiden. Pusic er ett arbeidsjern som har en god innleggsfot, mangel på ferdigheter en mot en og relativt liten trussel mot mann uten sikring gjør at han faller i samme kategori som Bojan.

Hvis vi ser på troppen vår i dag synes jeg vi mangler spisser og spillere som er god til å utfordre på kant. Om vi har noen med disse kvalitetene på rekruttlaget vet andre folk enn meg mye mer om, men det lille jeg har sett av Juniorene så synes jeg Bojang er spennende, han har mange av de kvalitetene jeg savner i troppen i dag. Men han er vel for ung enda.

Så kort oppsummert så synes jeg det ser bra ut på sentralt og i bakre firrer, vi har manger ikke alternativer på kantene men vi mangler en med fart og en som kan utfordre det mistet vi når Nielsen gikk. Også mangler vi klare alternativer på toppen.

Vi klarer oss uten en ny kantspiller/ving, men vi er nødt til å ha en spiss. Børven synes jeg er ett strålende forslag, veldig få svakheter synes jeg, god i oppspillingsfasen, god på hodet, gode avsluttningsferdigheter, smart i boks, ok feilvendt. Eneste svakheter blir vel at han ikke akkurat er noen bakromsspiller.

Jeg tror Børven kunne bli ett riktig kupp av VIF, men han har vel utalt at han vil ut i verden og det er ikke sikkert han ser på VIF som ett stort nok steg. Odd er vel også i den posisjonen at de må selge spillere, så jeg tror ikke han blir for dyr.

Han er i hvertfall den eneste Norske spissen med untak av Pedersen jeg kunne tenke meg i hvertfall, med mindre Carew plutselig skulle kommet (ikke sikker på om jeg ønsker det en gang). Ellers så blir man jo nødt til å se i utlandet, og de kjøpene vi har hatt derfra synes jeg har vært spennende men skuffende. Listen er lang over spillerekjøp som virker spennende men som blir katastrofale, vi har kastet bort mye penger på spillere som Koné og Fredrik Stoor.

Så Djurdic, Pedersen og Børven er blant de eneste jeg har lyst på i tippeligaen, jeg tipper vi kommer til å prøve oss på Djurdic. Hvis det ikke blir noen av disse så håper jeg ikke vi henter en billig flopp fra utlandet. Vi har ikke vært spesielt heldig med disse tidligere, selv om det har skaffet oss noen gode kjøp. Jeg håper vi legger noen floker på boret å kjøper oss en spiss som er spennende, med de rette kvalitetene.

Jeg frykter at de alternativene klubben ser på ikke blir noe av og at vi må trøste oss med ett alternativ som er ungt og spennende men som sansynligvis trenger tid for å tilpasse seg nivå, system og sammfunnet.

Comment

Working...
                                X