Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Ingar View Post
    Når en ser "skrytevideoen" så må det være lov å være skeptisk.

http://www.youtube.com/watch?v=G-NzDwwTb6o
    Kul video, det som slår meg er at han trenger legg fra kanten, skjærme bort en forsvarer og legger i hjørnet.
    Håper vi kan gi ham det å spille på
    Tross alt, trenger han kun å putte ett mål så lenge vi holder nullern!

Welcome barrett, hope you put us two up!

Comment

• Originally posted by aasp View Post
      Synes likevel MP kunne vært en del av fremtidsplanene. Om han ikke er toppscorer, liker jeg å se hvordan han kaster seg inn i alle dueller som om det skulle stått om liv og død. Han er litt dukkopp, slik som bærre var en gang i tiden, og gir julig til motspillere. Kan ikke forstå annet en at det er han og Martin som gnisser litt. Synd at vi må ha spillere som skal passe til Martins krevende lederstil, men det tilhører en annen tråd.

Vi bør likevel gi Chad en sjangse. Troy var litt ustabil i starten, men ga oss mye. ..i den grad man kan sammenlikne keeper og spiss.
      Er du virkelig villig til å betale ti-tolv mill for "dukkopp"?

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
        8 mål på 17 kamper, stått over pga bytur osv. Hvis Vitesse var villig til å la han gå for 7 millioner i mars så skjønner jeg ikke hvorfor han må være så veldig mye dyrere nå. Selv om de nok helt sikkert har fått med seg at vi har mer penger og enda større behov for en spiss...

Marcus og Håvard ut betyr to ukjente spisser inn. Det er mye bedre å beholde Marcus som vi vet hva står for, selv for 10 millioner, erstatte Håvard for 5-8 millioner og fortsatt ha 7-10 millioner igjen av Red Bull pengene.
        Hmm, la meg tenke. Null mål på null kamper verdt 7 mill kontra 8 mål på 17 kamper... Nei, som sports direktør i vitesse så ser selv ikke jeg at jeg skal be om mer penger nå...

Comment

• Originally posted by gleee View Post
          Hmm, la meg tenke. Null mål på null kamper verdt 7 mill kontra 8 mål på 17 kamper... Nei, som sports direktør i vitesse så ser selv ikke jeg at jeg skal be om mer penger nå...
          Forresten, når man snakker statisikk, haade ikke barrett 8 mål på 22 kamper eller så forrige sesong?
          Skal ikke forhelgige en spiller, men det gir jo litt andre tall enn ett på 17. Kamper og plutselig er vi ikke så langt unna mp

P.s. Kan ingen ting im mls, men kan vi ikke la fyren få en sjang?
          P.s. No pun intended on nils, var bare et inlegg som kanskje passet

Comment

• Vi skal visstnok ha tilbudt Bjørn Helge Riise mer penger enn han får på Åråsen. Men han kom heldigvis ikke for det.

Comment

• Egen tråd om Chad Barret

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                Vi skal visstnok ha tilbudt Bjørn Helge Riise mer penger enn han får på Åråsen. Men han kom heldigvis ikke for det.
                Heldigvis?? For det første sier det litt om "attraktiviteten" til Vif for dagen, og du kan ikke med hånda på hjertet si at f.eks. Pall Gunnarson er bedre enn Riise??? Var en tragisk benk vi hadde mot Brann, og tam lagoppstilling, nei, jeg hadde tatt Riise med en gang. Er utrolig lite på gang for tiden synest jeg. Ingen rykter... nada, vi nærmer oss en "nøkkelkamp" mot Haugesund og ingen signeringer boks (sorry, kan ikke si jeg ser på Chad som en forsterkning, dette er stallfyll), få eller ingen rykter.... hva driver dem med?? Lommeboka er full!!!
                Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post
                  Heldigvis?? For det første sier det litt om "attraktiviteten" til Vif for dagen,
                  Gjør det egentlig det? Det forteller vel mer at BH Riise har et softspot for LSK og mener at den klubben passer han bedre. Det er ikke nødvendigvis sånn at folk velger den klubben som kaster mest penger seg.

Originally posted by Wild Touch View Post
                  og du kan ikke med hånda på hjertet si at f.eks. Pall Gunnarson er bedre enn Riise??? Var en tragisk benk vi hadde mot Brann, og tam lagoppstilling, nei, jeg hadde tatt Riise med en gang.
                  Hvorfor sammenligner du Riise med Pall Gunnarsson? Konkurrerer de om samme posisjon? Den benken og lagoppstillinga vi hadde mot Brann ville uansett ikke blitt endra om BH Riise hadde blitt henta til oss.

Originally posted by Wild Touch View Post
                  Er utrolig lite på gang for tiden synest jeg. Ingen rykter... nada, vi nærmer oss en "nøkkelkamp" mot Haugesund og ingen signeringer boks (sorry, kan ikke si jeg ser på Chad som en forsterkning, dette er stallfyll), få eller ingen rykter.... hva driver dem med?? Lommeboka er full!!!
                  Så siden det ikke er noen rykter eller noe som helst så skjer det ingenting? At vi har fått 25 millioner for Nielsen betyr ikke at vi bare kan gå ut og splashe de på en ny spiller.

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post
                    Heldigvis?? For det første sier det litt om "attraktiviteten" til Vif for dagen, og du kan ikke med hånda på hjertet si at f.eks. Pall Gunnarson er bedre enn Riise??? Var en tragisk benk vi hadde mot Brann, og tam lagoppstilling, nei, jeg hadde tatt Riise med en gang. Er utrolig lite på gang for tiden synest jeg. Ingen rykter... nada, vi nærmer oss en "nøkkelkamp" mot Haugesund og ingen signeringer boks (sorry, kan ikke si jeg ser på Chad som en forsterkning, dette er stallfyll), få eller ingen rykter.... hva driver dem med?? Lommeboka er full!!!
                    hjelper lite att lommeboka er full når hodene på valle virker fulle av støv å møll!

Comment

• Heldigvis fordi jeg ikke vil ha fyren i vår drakt.

Det er 1.august og vi har en spiller klar (Chad), en som vi signerte i våres (Gonzales) og en fyr som twittrer om å komme. Vi har gitt gode tilbud til Huseklepp og Riise, samt har hatt prøvespillere innom.

Skulle gjerne sett flere klare alt jeg og, men jeg trykker ikke på paninkknappen riktig enda.

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post

Så siden det ikke er noen rykter eller noe som helst så skjer det ingenting? At vi har fått 25 millioner for Nielsen betyr ikke at vi bare kan gå ut og splashe de på en ny spiller.
                        Jeg tror salget av Nielsen kom såpass "overraskende" på klubben. De visste om interessen, men jeg tror verken vi i klanen eller noen i klubben så for seg ett bud som var så attraktivt at vi "måtte" selge. Tror klubben hadde en spiss, ving eller begge i kikkerten. innenfor de rammene de hadde per 14 dager siden. Nå har de helt andre rammer, med tanke på at de brått får 10-20 mill å handle for (Hvis Lunde er gavmild). De kommer dillemmaet frem... satse på de man allerde har sett seg ut? Eller krype ett hakk eller to høyere?
                        Hvorfor kjøpe Lehne-Olsen fra Ham-Kam for 1,5 mill. Når man har råd til Tarik for 5-8 og Pedersen.... Får litt mer å tenke på brått.... og avgjørelsen skal være til klubbens beste i dag, i morgen, og helst ett par tre sesonger frem. Skal du kjøpe kontinuitetsbærere? Talenter til foredling? en late bloomer som kanskje aldri blir bra nok for større liga...? Hente fra lavere divisjoner? utland?

er glad det ikke er min jobb....

1000 supportere jubler så lenge det kommer noen inn
                        2000 supportere klager fordi den spilleren de ønsket ikke ble kjøpt (uavhengig av årsak)
                        10 000 supportere er forbanna hvis det ikke er en spiss som scorer 15 mål eller mer.
                        Alle er forbanna når de ikke ligger på medalje plass
                        70% krever treneren og styrets hode så fort det ikke blir seier
                        30% krever treneren og styrets hode så fort man ikke vinner med "Barca-stilen"
                        20% er ikke fornøyd uansett.....

Lykke til fra meg, til ledelsen i Enga!
                        Vål'enga - en gang, hver gang, ALLTID!

Comment

• Originally posted by ReeZ View Post
                          hjelper lite att lommeboka er full når hodene på valle virker fulle av støv å møll!
                          Åssen da? Tenker du på overgangene VIF har gjort da eller? Eller at de på Valle har blitt flinkere til å ikke lekke overgangsrykter? Tror vel ikke VIF hadde til hensikt å selge Håvard i utgangspunktet, men ble vanskelig når Red Bull Salzburg kom med så mye penger. At vi har feila med overgangene på spissene våres er synd, men det er vanskeligere og dyrere å hente en spiss, kontra en spiller i en annen posisjon. Fordi en spiss blir vurdert i antall mål, og en spiss er mer avhengig av medspillerne sine. Er rimelig sikker på at de har kartlagt aktuelle spisser, og at de har mer på gang enn vi tror.

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
                            Gjør det egentlig det? Det forteller vel mer at BH Riise har et softspot for LSK og mener at den klubben passer han bedre. Det er ikke nødvendigvis sånn at folk velger den klubben som kaster mest penger seg.

Hvorfor sammenligner du Riise med Pall Gunnarsson? Konkurrerer de om samme posisjon? Den benken og lagoppstillinga vi hadde mot Brann ville uansett ikke blitt endra om BH Riise hadde blitt henta til oss.

Hvorfor skal han ha en "softspot" for Lillestrøm?? Bare fordi han har spillt der?? Han er Sunnmøring og dem trekker jo som kjent til VIF! Jeg sammenlikner ikke Pall og Rise (skjønnt hvis du så Brann kampen fikk Pall faktisk ettpar løpeballer (ha ha ha) da ville jeg heller at Riise skulle ha jaget dem. Nei jeg snakker om å bruke de BESTE spillerene og da gjerne på plasser som ville passe dem og systemet. Slik vi spillte mot Brann hadde Riise vært MYE bedre på spiss enn Pall! Og når det gjelder "rykter"... ingen røk uten ild... eller motsatt, men vi kan jo håpe
                            Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                              Åssen da? Tenker du på overgangene VIF har gjort da eller? Eller at de på Valle har blitt flinkere til å ikke lekke overgangsrykter? Tror vel ikke VIF hadde til hensikt å selge Håvard i utgangspunktet, men ble vanskelig når Red Bull Salzburg kom med så mye penger. At vi har feila med overgangene på spissene våres er synd, men det er vanskeligere og dyrere å hente en spiss, kontra en spiller i en annen posisjon. Fordi en spiss blir vurdert i antall mål, og en spiss er mer avhengig av medspillerne sine. Er rimelig sikker på at de har kartlagt aktuelle spisser, og at de har mer på gang enn vi tror.
                              Jeg ser hva du mener, å att pølsepapir politikken er lagt død er jeg som de fleste glad for. Men man burde være "flinkere" til å snakke med media, jeg mener ikke att de skal ut å si vi er i forhandlinger med f. eks ODD om Børven men på spørsmål direkte om en spiller hadde det ikke vært så farlig om de hadde svart att ja han er en av 3-4 spiller vi ser på når vi skal forsterke angreps rekka vår. dette ville ikke "økt" prisen på spilleren nevenverdig og det ville både gitt oss suportere ro og fred når det gjelder hva som skjer og skapt publisitet om klubben. om salget av Håvard er det vel lite å si annet enn lykke til og gått jobba her hos oss, Takk takk Håvard og velkommen tilbake. på overgangs fronten har vi vel ikke kjøpt en ekte spiss for annet enn leke penger bortsett fra Shelton under MA bare brukt X antall milioner på å lønne en del enten skada/eldre spillere, og henta billige spiller med forskjellige grader hel. att de har bedre oversikt enn oss som ser på fotball håper jeg virkelig for det er en del av det blir betalt for. mer på gang? ja/tja/kanskje men gi oss noen hint i alle fall så hadde de sloppet unna en hel del "dritt" fra oss som er mest trofast mot klubben.

Comment

• Originally posted by ReeZ View Post
                                Jeg ser hva du mener, å att pølsepapir politikken er lagt død er jeg som de fleste glad for. Men man burde være "flinkere" til å snakke med media, jeg mener ikke att de skal ut å si vi er i forhandlinger med f. eks ODD om Børven men på spørsmål direkte om en spiller hadde det ikke vært så farlig om de hadde svart att ja han er en av 3-4 spiller vi ser på når vi skal forsterke angreps rekka vår. dette ville ikke "økt" prisen på spilleren nevenverdig og det ville både gitt oss suportere ro og fred når det gjelder hva som skjer og skapt publisitet om klubben. om salget av Håvard er det vel lite å si annet enn lykke til og gått jobba her hos oss, Takk takk Håvard og velkommen tilbake. på overgangs fronten har vi vel ikke kjøpt en ekte spiss for annet enn leke penger bortsett fra Shelton under MA bare brukt X antall milioner på å lønne en del enten skada/eldre spillere, og henta billige spiller med forskjellige grader hel. att de har bedre oversikt enn oss som ser på fotball håper jeg virkelig for det er en del av det blir betalt for. mer på gang? ja/tja/kanskje men gi oss noen hint i alle fall så hadde de sloppet unna en hel del "dritt" fra oss som er mest trofast mot klubben.
                                Men hvis vi f eks går ut i media da, og sier vi er interessert i en spiller og kanskje til og med gir et bud. Dersom vi går ut med sånn informasjon, er det ikke sannsynlig at flere klubber hiver seg på? Som f eks vi har gjort, når RBK f eks var interessert i VPG og Tarik. Da var vi der jævli kjapt og pressa opp prisen.
                                Kanskje hvis de andre klubbene nå har gjort de handlene de ønsker og svir av en del av budsjettet sitt, så kan vi muligens slippe unna en altfor dyr budkrig.

Comment

Working...
                                X