Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by MadsAndre View Post
    Ja MP er rå.Håper han virkelig blir,kanskje vi er heldige å kan beholde han ut sesongen.MP har jo sagt selv han ønsker å være i utland og Enga er bare for komme seg i form.Kjøp tror jeg vi bare kan glemme men på det beste kan håpe på et lån ut sessongen.

At det jaktes på en spiss kan tyde på at MP forsvinner i August da eller?

Haha ja Gamsten hadde vært konge men urealistisk akkuratt nå.Mere realistisk om enn 3-4 år tror jeg..

Hva Marcus Pedersen sier er jo kanskje ikke så veldig relevant, så lenge han er under kontrakt med Vitesse. Det ville vært rart om han sa noe annet enn det han gjør.

Det han har vist her så langt holder god Tippeliga-klasse. Jeg er ikke overbevist om at han har vist tilstrekkelig til å bli satset på i Vitesse. Rent personlig tror jeg Marcus Pedersen gjør lurt i å bli her, så kan han eventuelt gå ut igjen senere. Vi har en klausul om kjøp så vidt jeg har skjønt. Hvis Marcus kan overtales til å bli så tror jeg vi benytter oss av den.

Hvor du har det fra at det jaktes på en spiss er jeg heller ikke helt sikker på? Vil tro Marcus er vårt førstevalg hvis han vil bli. At vi sonderer markedet ut over det er naturlig, men jeg har ikke fått med meg at vi jakter på noen spiss?

Gamsten har jo sagt han ønsker seg hit. I en alder av 31 er det vel ikke så usannsynlig, spesielt nå som Blackburn har rykket ned og tilbudene fra andre klubber neppe står i kø. Det er selvsagt en mulighet å bli i Blackburn, men om han velger å gå nå vil ikke overraske meg.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
      Hva Marcus Pedersen sier er jo kanskje ikke så veldig relevant, så lenge han er under kontrakt med Vitesse. Det ville vært rart om han sa noe annet enn det han gjør.

Det han har vist her så langt holder god Tippeliga-klasse. Jeg er ikke overbevist om at han har vist tilstrekkelig til å bli satset på i Vitesse. Rent personlig tror jeg Marcus Pedersen gjør lurt i å bli her, så kan han eventuelt gå ut igjen senere. Vi har en klausul om kjøp så vidt jeg har skjønt. Hvis Marcus kan overtales til å bli så tror jeg vi benytter oss av den.

Hvor du har det fra at det jaktes på en spiss er jeg heller ikke helt sikker på? Vil tro Marcus er vårt førstevalg hvis han vil bli. At vi sonderer markedet ut over det er naturlig, men jeg har ikke fått med meg at vi jakter på noen spiss?

Gamsten har jo sagt han ønsker seg hit. I en alder av 31 er det vel ikke så usannsynlig, spesielt nå som Blackburn har rykket ned og tilbudene fra andre klubber neppe står i kø. Det er selvsagt en mulighet å bli i Blackburn, men om han velger å gå nå vil ikke overraske meg.
      Nielsen - fellah- gamsten

Marcus

Mener det høres ut som ett av norges beste angrep!!!!
      Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Ang MP: Jeg tror neppe Vitesse tar Marcus tilbake for å bruke ham selv. De har jo uttalt at han ikke passer i deres spillestil. Hvis Marcus derimot imponerer såpass at Vitesse tror kan få solgt han til noen andre klubber for mer enn de 5-6m som Enga har opsjon på, tror jeg de tar han tilbake og selger umiddelbart (litt som vi gjorde med Mos).

Ang MGP: Hadde vært KONGE om han kommer til Enga til sommeren, men det spørs. For det første er han vel en av få klubbspillere i PL, og det kan tenkes at han blir dersom Blackburn satser på å rykke opp umiddelbart. For det andre tipper jeg han får tilbud fra mer attrative klubber (økonomisk) enn Enga, og at han tenker at han fortsatt er god nok for Enga om 2-3 år.
        Selv håper jeg som sagt at Gamsten tenker at han heller vil være en stor fisk i en liten dam, enn en liten fisk i en stor dam og kommer tilbake til Norge - og da velger han nok Enga (hvis vi vil ha ham).

Comment

Originally posted by Prima Kaos View Post
          Ang MP: Jeg tror neppe Vitesse tar Marcus tilbake for å bruke ham selv. De har jo uttalt at han ikke passer i deres spillestil. Hvis Marcus derimot imponerer såpass at Vitesse tror kan få solgt han til noen andre klubber for mer enn de 5-6m som Enga har opsjon på, tror jeg de tar han tilbake og selger umiddelbart (litt som vi gjorde med Mos).
          Om det stemmer at vi har en oppsjon på MP på 5-6 mill og vi legger inn et bud så kan ikke nederlenderne si nei til det budet. Det eneste som kan stoppe overgangen (så lenge vi legger inn budet) er at MP selv ikke har lyst til å bli.

Comment

Når jeg da sier at han returnerer til Nederland behøver ikke å bety at han vill returnere for Vitesse.Tror han da vill bli solgt til en annen klubb og at Vålerenga er hans sjangse til å vise seg fram på.Men skulle han ønske å være i Vålerenga så er det jo ingenting som ville vært bedre enn det..men jeg tviler sterkt.

han er i en alder nå hvor han vet selv han må ut for å utvikle seg som spiller og ta muligheten.Vålerenga og norge er bare ikke stort og bra nok,sier seg selv!

Når det gjelder spiss så har jeg ikke noe mere info enn hva som står på forumet her. i skriveriet rundt afrikanerne..ikke noe mere enn det.Der vet jeg like mye som deg.Derfor jeg satte spørsmålstegn..

Gamsten tror jeg ikke vill få noen problemer med å finne seg en "Blackburn" lignende klubb igjen.Han vill såklart tjene mest mulig kroner mens han fortsatt kan.Så avslutter han i Norge når det går på tampen.Han har fortsatt noen få gode år igjen.Hvorfor gå til Vålerenga når han har andre og mye bedre alternativer?

Comment

.Han har fortsatt noen få gode år igjen.Hvorfor gå til Vålerenga når han har andre og mye bedre alternativer?
              Landslaget! MGP har ambisjoner om å være med å forsøke å spille landslaget til Brasil 2014. Han vet at han ikke er bankers på et top notch- lag. Det beste han kan håpe på er nedre halvdel av PL ev. Championship i England. I de klubbene er det stor fare for managere som forsvinner ut døra, ustabilitet og kokkos (se på situasjonen til f.eks Huseklepp). Skal han spille på landslaget må han spille jevnlig (garantert) og den sjansen er større i VIF enn i f.eks Wigan, Stoke eller Aston Villa.
              Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by maestro View Post
                Landslaget! MGP har ambisjoner om å være med å forsøke å spille landslaget til Brasil 2014. Han vet at han ikke er bankers på et top notch- lag. Det beste han kan håpe på er nedre halvdel av PL ev. Championship i England. I de klubbene er det stor fare for managere som forsvinner ut døra, ustabilitet og kokkos (se på situasjonen til f.eks Huseklepp). Skal han spille på landslaget må han spille jevnlig (garantert) og den sjansen er større i VIF enn i f.eks Wigan, Stoke eller Aston Villa.
                Det er jeg ikke enig i. Det virker som du kan spille for hvilken som helst klubb i det engelske ligasystemet, så kommer du rett inn på Landslaget. Er du fast på midtbanen til Gladbach for eksempel er det såvidt du kommer med i troppen.

Det er nok å tro på julenissen at Pedersen skal hjem nå. Dessuten, selv om han har sagt at han kunne tenke seg å spille for Enga en gang, er det ikke sikkert det skjer heller. Spesielt ikke når Tromsø er et av Norges beste lag.

Comment

Når jeg da sier at han returnerer til Nederland behøver ikke å bety at han vill returnere for Vitesse.Tror han da vill bli solgt til en annen klubb og at Vålerenga er hans sjangse til å vise seg fram på.Men skulle han ønske å være i Vålerenga så er det jo ingenting som ville vært bedre enn det..men jeg tviler sterkt.

han er i en alder nå hvor han vet selv han må ut for å utvikle seg som spiller og ta muligheten.Vålerenga og norge er bare ikke stort og bra nok,sier seg selv!

Når det gjelder spiss så har jeg ikke noe mere info enn hva som står på forumet her. i skriveriet rundt afrikanerne..ikke noe mere enn det.Der vet jeg like mye som deg.Derfor jeg satte spørsmålstegn..

Gamsten tror jeg ikke vill få noen problemer med å finne seg en "Blackburn" lignende klubb igjen.Han vill såklart tjene mest mulig kroner mens han fortsatt kan.Så avslutter han i Norge når det går på tampen.Han har fortsatt noen få gode år igjen.Hvorfor gå til Vålerenga når han har andre og mye bedre alternativer?
                  Det er jo sånn at alle karrierer ikke er en rett linje. Det kan godt være at Marcus Pedersen trenger å ta et steg tilbake for å ta to nye. Spørs jo bare hvordan han ser det. Han har fire mål på sju kamper her. Blir han kan han godt ende på et sted mellom 15 og 20 mål og bli toppscorer i år og neste år, samt spille seg inn på A-landslaget. Kan godt være det er en bedre løsning for å få sjansen i en annen klubb enn en benketilværelse hos en middelhavsfarer i Nederland. Vil tro en topplønn i VIF ikke er milevis unna en squad player lønn i Nederland. Så det trenger ikke være økonomisk direkte dumt heller.

Når det gjelder Gamsten så har han uttalt mange ganger at han ønsker å spille for VIF. Han har en kontrakt som løper i to år til og som gir han 30 millioner i året. Om Blackburn har mulighet til å betale dette i Championshop kan det stilles spørsmålstegn ved. Etter åtte år i Blackburn er det ikke usannsynlig at han har tjent inn over 100 millioner brutto. Dette skulle være mer enn nok til å leve et liv fritt for økonomiske bekymringer.

Her handler det bare om ambisjoner og litt om penger. Hvis Blackburn ønsker å beholde han, så må han vel bare bli. Om Blackburn ønsker å spare lønnsutgifter på en gammel, dyr spiller så kan vi være et alternativ. En løsning må da være at MGP får deler av lønnen fra Blackburn for de neste to årene og fristilles. Så er det vel avhengig av hvilke klubber som er interessert i han, hva de vil betale i lønn, og hvilket sportslig nivå de ligger på.

Er ikke sikkert at en klubb som f.eks. Hull, selv om de sikkert kan legge noen flere millioner på bordet enn vi kan, nødvendigvis er et bedre alternativ for en spiller som har passert 30 og som kan se tilbake på 8 år i Premier League og en full bankkonto. Folk er jo forskjellige, men penger er ikke alt her i verden. Spesielt ikke når man har mer enn nok fra før.

Men i Gamstens tilfelle er det vel Blackburn som bestemmer. Han skal i utgangspunkt spille der i to år til og motta til sammen 60 millioner for brydderiet.

Comment

Jeg har forstått det slik på Drillo at han ønsker å stramme inn i forhold til spillere som ikke spiller fast på sine klubblag. Det er, som Nils påpeker, høyst usikkert om Blackburn har midler til å holde Gamsten med 500 laken i uka. Da spørs det om det ikke kan være en bedre løsning for Blackburn, økonomisk sett, å fristille Gamsten.
                    Da er jo sprøsmålet om Morten Gamst har trua nok på seg selv til å prøve lykken i en ny klubb i midtsjiktet/nedre halvdel av Premier League eller om han sikrer inn landslagsplassen med å spille for Enga.

Det er langt fra bænkers, men ikke totalt usannsynlig å se Morten Gamst i kongeblå fra sommern av..
                    In the beginning the Universe was created.
                    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                    - Douglas Adams

Comment

Nå har jo fyren en egen tråd, men også John Carew er på jakt etter en klubb som gjør han i stand til å spille VM i Brasil. Er ikke sikkert kalde baner i bunnen av Championship er riktig resept.

http://mobil.tv2.no/sport/fotball/la...4-3774455.html

Kan bli Gamst, Carew og Berre på topp fra høsten :-)

Comment

Nå har jo fyren en egen tråd, men også John Carew er på jakt etter en klubb som gjør han i stand til å spille VM i Brasil. Er ikke sikkert kalde baner i bunnen av Championship er riktig resept.

http://mobil.tv2.no/sport/fotball/la...4-3774455.html

Kan bli Gamst, Carew og Berre på topp fra høsten :-)
                        Spennende at det som styrer valget av eventuell ny klubb ikke er lønn men heller at klubben skal gjøre han i stand til å stille for Norge i VM 2014. Det åpner for mye rart..
                        In the beginning the Universe was created.
                        This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                        - Douglas Adams

Comment

Lurer på hvor mulig det hadde vært for oss å henta Carew? Ikke at jeg har lyst på en overbetalt lat og umotivert Carew.Men greier han å skjerpe seg så ville han utvilsomt vært en solid spiller for oss.

Avslutte i Vålerenga og spille hjemme kan vell friste Lille John.

Comment

Lurer på hvor mulig det hadde vært for oss å henta Carew? Ikke at jeg har lyst på en overbetalt lat og umotivert Carew.Men greier han å skjerpe seg så ville han utvilsomt vært en solid spiller for oss.

Avslutte i Vålerenga og spille hjemme kan vell friste Lille John.
                            Tviler sterkt på at det ville vært lurt å hente han. Han har vist klare tegn på manglende motivasjon i et par år nå, og vil måtte få mye i lønn. Altfor stor risiko for oss.

Comment

Kan ikke se for meg at lønna vil være største utfordringen. Går han, eller Gamsten for den saks skyld, hit så er det neppe for pengene.

Comment

Kan ikke se for meg at lønna vil være største utfordringen. Går han, eller Gamsten for den saks skyld, hit så er det neppe for pengene.
                                Nei de kommer jo ikke hit for pengas skyld, men for å få dem må vi nok betale det som er en ganske høy lønn for oss. Når det gjelder Carew er det stor sjanse for at det er penger ut av vinduet, for Gamst er jeg mer positiv.

Comment

Working...
                                X