Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Wild Touch View Post
    Hvorfor skal han ha en "softspot" for Lillestrøm?? Bare fordi han har spillt der?? Han er Sunnmøring og dem trekker jo som kjent til VIF! Jeg sammenlikner ikke Pall og Rise (skjønnt hvis du så Brann kampen fikk Pall faktisk ettpar løpeballer (ha ha ha) da ville jeg heller at Riise skulle ha jaget dem. Nei jeg snakker om å bruke de BESTE spillerene og da gjerne på plasser som ville passe dem og systemet. Slik vi spillte mot Brann hadde Riise vært MYE bedre på spiss enn Pall! Og når det gjelder "rykter"... ingen røk uten ild... eller motsatt, men vi kan jo håpe
    Han har vært der før, og etter det heller mislykka oppholdet i Fulham så vil han nok til en klubb han kjenner fra før av enn en helt ny klubb der fallhøyden (og kampen om en midtbaneposisjon) er større.

Når du skriver "hvem ville du helst hatt" så kommer du implisitt med en sammenlikning. Problemet er at de ikke er i samme posisjon og da bortfaller det argumentet. Han er heller ikke spiss, men midtbane/kant. BH Riise hadde uansett ikke spilt mot Brann.

"Ingen røyk uten ild" skriver du, men jeg skjønner ikke helt hva du mener. Er det så at hvis man ikke vet noe på forhånd så skjer det ikke? Akkurat som når vi signerte Steffen Iversen og Arni Gautur Arason?

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
      Han har vært der før, og etter det heller mislykka oppholdet i Fulham så vil han nok til en klubb han kjenner fra før av enn en helt ny klubb der fallhøyden (og kampen om en midtbaneposisjon) er større.

Når du skriver "hvem ville du helst hatt" så kommer du implisitt med en sammenlikning. Problemet er at de ikke er i samme posisjon og da bortfaller det argumentet. Han er heller ikke spiss, men midtbane/kant. BH Riise hadde uansett ikke spilt mot Brann.

"Ingen røyk uten ild" skriver du, men jeg skjønner ikke helt hva du mener. Er det så at hvis man ikke vet noe på forhånd så skjer det ikke? Akkurat som når vi signerte Steffen Iversen og Arni Gautur Arason?
      Blir vel litt som med Åge Hareide og Helsingborg. Etter en del mislykkede forsøk i andre klubber, så er det godt å komme tilbake til en klubb der man hadde gode opplevelser.
      De kampene jeg har sett BH Riise, så virker han ikke særlig ballsikker og slår en del feilpasninger(ihvertfall på landslaget). Men han jobber bra, og kan slå gode innlegg..
      Er forsåvidt glad han ikke valgte oss!

Comment

• Hvordan hadde supporterne reagert hvis klubben hadde gått ut med 3-4 navn, og vi endte opp med 0 av dem? Eller bare én, men dessverre den dårligste?

Comment

• Originally posted by anderan View Post
          Hvordan hadde supporterne reagert hvis klubben hadde gått ut med 3-4 navn, og vi endte opp med 0 av dem? Eller bare én, men dessverre den dårligste?
          "Skandale! Hvorfor i alle dager går klubben ut med navna på de spillerne de vil ha? Nå må Håvard Lunde, Pål Breen og Martin Andresen komme seg til helvete ut av klubben". Tenker jeg.

Comment

• Noen som vet om Chuma Anene kommer tilbake etter låneoppholdet? Noen som vet hvordan det har vært for han i Ull/Kisa?

Comment

• Originally posted by aasp View Post
              Noen som vet om Chuma Anene kommer tilbake etter låneoppholdet? Noen som vet hvordan det har vært for han i Ull/Kisa?
              står noe om det i Chumas egen tråd.

Comment

• Originally posted by aasp View Post
                Noen som vet om Chuma Anene kommer tilbake etter låneoppholdet? Noen som vet hvordan det har vært for han i Ull/Kisa?
                kom vel tilbake i dag å har spilt 4 og 1/4 kamp uten mål eller målgivende

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
                  "Skandale! Hvorfor i alle dager går klubben ut med navna på de spillerne de vil ha? Nå må Håvard Lunde, Pål Breen og Martin Andresen komme seg til helvete ut av klubben". Tenker jeg.
                  Mulig, men du bommet på poenget. Hva skjer når vinduet stenger, og vi ender med den dårligste, eller en helt annen? Jeg er ingen psykolog, men det lille jeg har lest (og hørt, sist i nyeste utgave av Freakonomics radio, anbefales!) tilsier at forargrelsen ville bli større hvis man oppfatter å "miste" noe man trodde man hadde.

Lite av det jeg leser på forumet tyder på at ledelsen vil bli møtt med "jaja, de forsøkte i hvert fall"

Comment

• Originally posted by ReeZ View Post
                    kom vel tilbake i dag å har spilt 4 og 1/4 kamp uten mål eller målgivende
                    putta 2 mål og blei med det match vinner for 2 laget til ull/kisa på mandag.

Comment

• Synes det er greit at ikke de sier noe. Vi vet de er interessert i følgende uansett:

1) Norske, evt skandinaviske spillere i utlandet som vil hjem. Pga alder, mangel på spilletid eller familiære årsaker. Her virker det som vi har god kontroll. Vi VET at vi tilbød mer enn Brann og LSK for Huseklepp og Riise.

2) De beste i Tippeligaen, evt andre nordiske land som kan kjøpes fri for lave priser. Også her har man nok god kontroll, spesielt i Tippeligaen.

3j Talenter, primært fra Oslo/Østlandet. Grei oversikt her også, men disse kommer og skal utvikles. De går sjelden inn fra dag en og løfter laget.

4) Utenlandske talenter og andre som får prøvespille, evt anbefales av agenter og speidere. Dette kan jo være hvem som helst så her vet vi aldri på forhånd.

Vi har de siste årene ikke hatt økonomi til å kjøpe fri de beste i Tippeligaen og har tydd til bosmanoverganger og andre ting.

Vi har garantert forhørt oss om mange. Men så skal det forhandles og avgjøres.

Overgangsvinduet lever på en måte sitt eget liv. Nå har vi overraskende solgt Nielsen. Det betyr vi må ha en spiller vi ikke visste vi trengte for et par uker siden. La oss si vi ønsker å erstatte han med Tarik.

Da må FFK plutselig ut å se om dw kan finne enerstatter. Hvis vi legger 20 mill på bordet får vi han selvsagt på dagen, men hvis vi byr 6 millioner så tar det kanskje litt lenger tid.

Kanskje vi kan få Marcus Pedersen hvis Vitesse får tak i en spiss de har lyst på. Kanskje koster Pedersen 10 millioner i dag, men 6 millioner i neste uke, avhengig av hvem Vitesse signerer. Og er det verdt å spare noen millioner på å vente en uke på å hente han?

Kanskje Pedersen selv vil vente å se? Kanskje noen klubber i Bundesliga vil ha han fordi de plutselig har solgt noen? Da er det dumt å ha signert for en norsk klubb.

Tror vi må helt til slutten av august for de største overgangene.

Comment

• Folkens: Dette er DAG 1 av overgangsvinduet. Vi har hentet inn 2 spillere allerede. Istedefor å halshugge breen og martin etter 1 dag av vinduet så kan dere heller ha LITT tålmodighet. De ser akkurat det samme som oss og jobber nok ganske mye overtid for å finne spillere til A-laget vårt om dagen.

Comment

• Originally posted by olemartinboy View Post
                          Folkens: Dette er DAG 1 av overgangsvinduet. Vi har hentet inn 2 spillere allerede. Istedefor å halshugge breen og martin etter 1 dag av vinduet så kan dere heller ha LITT tålmodighet. De ser akkurat det samme som oss og jobber nok ganske mye overtid for å finne spillere til A-laget vårt om dagen.
                          Men Breen har vært her i snart 6 år. Martin snart 4 år. Er det da lov å halshugge?

Comment

• Denne tråden heter "Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner". De som vil diskutere alt annet, om det så er begrunnet i manglende gode overganger, bør helst gjøre det i andre tråder (det er flere som passer godt). Halshogging av Martin kan f.eks. skje i tråden "trenger Enga ny trener", og hvis noen vil starte tråd om at Enga trenger ny direktør, så er de velkomne til det.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                              Tror vi må helt til slutten av august for de største overgangene.
                              Du sier mye fornuftig her Nils_de-Noia men jeg er kun delvis enig i dette utsagnet. Jeg tror det er enkelete vi jobber med fort kan signere før, men da er det vel de litt mer etablerte, eller de allerede vet hvor de vil hen i Norge.

Men det er klart at de mest interesange spilleren som kanskje har flere tilbud og som kanskje venter på et bud fra en enda bedre klubb, vil det være naturlig at han først signere relativt seint.

Vi har nok en liste på spillere vi er interessert i, Jeg er rimelig sikker på at Pedersen befinner seg på denne listen, men at man er nødt til å vente å se hva de andre på listen tenker.

Gleder meg forøvrig til å se Gonzales på fredag.

Comment

• Jeg håper på MP eller Tarik inn som spiss.
                                Nå har vi Chuma, Sid, Chad og Koné som er spisser. Av disse er to skadet, en helt ny, og en tilbake fra utlån...

Comment

Working...
                                X