Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Hvorfor for dyr? AaFK fikk et bud på 4,5-5 millioner akseptert i mars. Kanskje vi må strekke oss til 6 millioner, men det er da vel innenfor våre budsjetter. Vi kan kjøpe Børven 4-5 ganger for pengene vi fikk for Håvard.
    Tror du virkelig vi kan handle for 25 mill?
    Julenissen er tidlig ute skjønner jeg
    Den avtalen har sikkert mange punkter, og jeg kan garantere at ikke alle penga blir øremerka nye spillerkjøp.
    Handler vi for mer enn 10mill, blir jeg veldig overraska.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Flem View Post
      Tror du virkelig vi kan handle for 25 mill?
      Julenissen er tidlig ute skjønner jeg
      Den avtalen har sikkert mange punkter, og jeg kan garantere at ikke alle penga blir øremerka nye spillerkjøp.
      Handler vi for mer enn 10mill, blir jeg veldig overraska.
      Nei, jeg sier vi kan kjøpe Børven 4-5 ganger for pengene vi fikk for Håvard. Vi kan handle for ingenting, vi kan handle for 50 millioner eller vi kan handle for hvilken som helst annen sum.

Avtalen var ikke prestasjonsbasert leser jeg i mediene som igjen har fått dette opplyst fra folk i klubben. Har du annen informasjon?

Jeg tror heller ikke vi skal bruke 25 millioner i sommer. Men at vi har en god del penger å handle for er jeg ikke i tvil om. I tillegg til de 25 millionene, så har vi solgt Singh, Mos og Strandberg i 2012. Det skulle bli tett opp mot 50 millioner.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
        Nei, jeg sier vi kan kjøpe Børven 4-5 ganger for pengene vi fikk for Håvard. Vi kan handle for ingenting, vi kan handle for 50 millioner eller vi kan handle for hvilken som helst annen sum.

Avtalen var ikke prestasjonsbasert leser jeg i mediene som igjen har fått dette opplyst fra folk i klubben. Har du annen informasjon?

Jeg tror heller ikke vi skal bruke 25 millioner i sommer. Men at vi har en god del penger å handle for er jeg ikke i tvil om. I tillegg til de 25 millionene, så har vi solgt Singh, Mos og Strandberg i 2012. Det skulle bli tett opp mot 50 millioner.
        Her misforstår du.
        I en perfekt verden, ville vi hatt salgssum øremerka til nye spillerkjøp - men det blir det IKKE!
        Vi taper penger på publikumssia og vi har helt sikkert andre "uforutsette" utgifter som må dekkes inn.
        Disse pengene hentes fra spillersalg - hvis vi har overskudd der, og det har vi jo.
        Ser du forøvrig nevner opp mot 50 mill.
        Når dette sommervinduet er over, kan vi sammenligne og se hvor mye vi reinvesterer i nye spillere. Vi kan også legge til neste overgangsvindu, og da se hvor mye som brukes.
        Jeg kan med rimelig stor sikkerhet, si at vi IKKE kommer til å bruke mer enn 10mill til spillerkjøp (totalt på begge overgangsvinduer) - med mindre investorer spytter inn (noe jeg ikke tror så lenge Martin sitter ved roret).
        Håper jeg tar feil, men jeg føler meg ganske sikker på at de fleste inntekter ved salg av spillere, plasseres i andre poster.
        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Flem View Post
          Her misforstår du.
          I en perfekt verden, ville vi hatt salgssum øremerka til nye spillerkjøp - men det blir det IKKE!
          Vi taper penger på publikumssia og vi har helt sikkert andre "uforutsette" utgifter som må dekkes inn.
          Disse pengene hentes fra spillersalg - hvis vi har overskudd der, og det har vi jo.
          Ser du forøvrig nevner opp mot 50 mill.
          Når dette sommervinduet er over, kan vi sammenligne og se hvor mye vi reinvesterer i nye spillere. Vi kan også legge til neste overgangsvindu, og da se hvor mye som brukes.
          Jeg kan med rimelig stor sikkerhet, si at vi IKKE kommer til å bruke mer enn 10mill til spillerkjøp (totalt på begge overgangsvinduer) - med mindre investorer spytter inn (noe jeg ikke tror så lenge Martin sitter ved roret).
          Håper jeg tar feil, men jeg føler meg ganske sikker på at de fleste inntekter ved salg av spillere, plasseres i andre poster.
          Ja, publikumssvikten koster klubben tapte inntekter, men det gjelder ikke bare oss, det er en generell trend i tippeligaen. Jeg vil påstå at interessen har vært kunstig høy de siste årene. Det vi ser nå er kanskje en normalisering.

Vet ikke hva slags utgifter du mener er "uforutsette", men jeg ser egentlig ikke det store problemet med dette. Norske fotballklubber generelt må jo selge for mer enn de kjøper, det er sånn klubber drives. Man selger spillere til større klubber for penger. Vi skal være jævlig glade for at noen betalte 25 millioner for en 18-åring midt i eurokrisa vi opplever nå, uansett om klubben har noen klar eller ei.

Comment

• Originally posted by skog View Post
            Ja, publikumssvikten koster klubben tapte inntekter,

OT, flytt gjerne på ting:

Har vi ikke hørt i sommer i andre sammenhenger at publikumsintektene nå er ca. 10% av omsetning.
            Da begynner det å nærme seg at det er like greit å ikke ha publikum på kampene.
            Sparer masse på tribuneleie, vakthold og billettadministrasjon.

Eller om det er viktig med fulle tribuner, gjør det tilnærmet gratis å gå på kamp!

Jeg tror ikke Vålerenga ligger på riktig balansepunkt mellom disse to ytterpunkter i dag.

Comment

• Håper vi blar opp å henter Børven,foretrekker han fremfor Marcus Pedersen.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
                Da er vi veldig nærme det jeg antar vi må ut med for Marcus Pedersen (+/- forskjellene i lønnskrav) og de er vel ca. like gamle. Jeg foretrekker Marcus foran Børven.
                Veldig nærme?

Når det gjelder Pedersen:
                Var ikke opsjonen på Marcus 7 mill?
                Og siden vi ikke brukte den må vi ut med mer...?

Når det gjelder Børven:
                Aafk fikk godkjent bud på 4,5-5 mill, så kanskje vi må opp i 6 mill nå?

8-9-10mill (?) + høye lønnskostnader vs 5-6mill og lave lønnskostnader...
                Jeg ville også foretrukket Marcus, men 50-100% høyere pris pluss høyere lønn er ikke veldig nærme i min verden hvertfall. Har vi pressa økonomi håper jeg ikke klubben også syns dette er "ganske like økonomiske betingelser".. Blir det mange avgjørelser av denne typen forsvinner de få penga vi har fort.
                IKAROS

Comment

• Originally posted by superman View Post
                  Veldig nærme?

Når det gjelder Pedersen:
                  Var ikke opsjonen på Marcus 7 mill?
                  Og siden vi ikke brukte den må vi ut med mer...?

Når det gjelder Børven:
                  Aafk fikk godkjent bud på 4,5-5 mill, så kanskje vi må opp i 6 mill nå?

8-9-10mill (?) + høye lønnskostnader vs 5-6mill og lave lønnskostnader...
                  Jeg ville også foretrukket Marcus, men 50-100% høyere pris pluss høyere lønn er ikke veldig nærme i min verden hvertfall. Har vi pressa økonomi håper jeg ikke klubben også syns dette er "ganske like økonomiske betingelser".. Blir det mange avgjørelser av denne typen forsvinner de få penga vi har fort.
                  Opsjonen var i følge flere medier på nærmere 6 millioner (mellom 5 og 6):
                  For eksempel VG: http://www.vg.no/sport/fotball/ligae...artid=10066171

Jeg er enig i at Pedersen mest sannsynlig vil motta en høyere lønn enn Børven, men Pedersen skjønner at han må ned i lønn hvis han vil bli fast i Norge. Børven er også stjerna på ODD og for å forlate klubben, som i tillegg sikkert er klubben i hans hjerte, krever han nok ganske mye av oss også.

Børven blir 21 år i desember, Marcus er 22 år. Vålerenga vet allerede om Marcus passer inn i klubben, hvordan han er på feltet, holdningene hans etc. Børven blir et sjansespill. På den andre siden er (tilsynelatende, gjennom media) holdningene til Børven bedre enn holdningene til Marcus.

Ikke vet jeg hvem som er best, men Marcus kjenner vi og vi vet han kan score mål for Vålerenga. Jeg har aldri vært spesielt fan av Børven, men jeg håper de på Valle vet hva de gjør. Vi får også håpe at ledelsen i ODD og Fagermo ikke er så idioter som de pleier når det kommer til å overprise spillerne sine.

Comment

Ikke vet jeg hvem som er best, men Marcus kjenner vi og vi vet han kan score mål for Vålerenga. Jeg har aldri vært spesielt fan av Børven, men jeg håper de på Valle vet hva de gjør. Vi får også håpe at ledelsen i ODD og Fagermo ikke er så idioter som de pleier når det kommer til å overprise spillerne sine.
                    Men er det sånn at den støttepasningsstilen vi etterhvert skal tilbake til passer Pedersen? Jeg tviler. På den annen side veit jeg heller ikke om Børven passer til den.

Comment

Opsjonen var i følge flere medier på nærmere 6 millioner (mellom 5 og 6):
                      For eksempel VG: http://www.vg.no/sport/fotball/ligae...artid=10066171
                      Problemet med det er at vi ikke var (hadde ikke penger?) før etter at den opsjonen gikk ut. Det blir derfor vanskelig å argumentere med den prisen, når den reelle prisen antagelig går noen millioner over.

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
                        Problemet med det er at vi ikke var (hadde ikke penger?) før etter at den opsjonen gikk ut. Det blir derfor vanskelig å argumentere med den prisen, når den reelle prisen antagelig går noen millioner over.
                        Jeg tviler på at prisen har gått veldig mye opp. Hvis de følger med vet de at Pedersen har gestikulert mot sossene og vært på byen dagen før kamp. Hvis de følger med vet de også at vi har mye penger akkurat nå, men jeg tviler på at Pedersen er veldig viktig der nede. De har vel byttet trener siden han kom dit så det er tvilsomt om han satses på. De trenger sikkert å kvitte seg med en lønnspost også.

Comment

• Torgeir Børven er i mine ører et svært spennende rykte.

Det er en spiller jeg lenge har ønsket å se i blått.
                          Dessverre så er det vel uttalt at han helst ikke vil spille for oss? Men slike prinsipper har syvsiffrede beløp en tendens å rokke ved.

Jeg håper vi kan sikre oss en høyreback i samme slengen. Gjerne et pakkekjøp på 10 mill for Steffen Hagen og Torgeir Børven.
                          Da tror jeg Odd kan bli nødt for å selge.
                          Det ville vært solide forsterkninger for vårt lag tør jeg påstå.

Om ikke vi får kloa i Hagen, kanskje vi skulle prøve oss på Vegard Eggen Hedenstad i Stabæk.
                          Noenlunde ung, noenlunde lovende. Veldig mye bedre enn ingenting, som vel er hva vi har nå...

Jeg forstår også at vi ikke kan blåse ubegrensa med spenn bare fordi vi solgte Håvard for en god penge.
                          Men!
                          Som noen har påpekt har vi siden nyttår solgt Strandberg for rundt 5.000.000, Mos for ca. 8.000.000, Singh fikk vi vel 5.000.000 for, og nå sist 25.000.000 for Håvard.
                          Det er spillersalg for mer enn 40.000.000 bare siden nyttår.

Og ikke hvilke som helst spillere heller. Dette var psillere store deler av fansen hadde gode relasjoner til. Såkalte profiler.
                          Jeg mener det er rimelig å forlange at vensentlige deler av disse spillersalgene reinvesteres i nytt spillermateriell.

Jeg føler klubben har falt i anseelse over de siste årene.
                          Vålerenga skal være den klubenb alle spillere i Norge helst ønsker å spille for.
                          Jeg mener at vi ved å vise muskler på overgangsmarkedet, kan befeste vår posisjon som et topplag.
                          Vi ligger for øyeblikket på 6.plass, 5 poeng bak rbk (viktig match om en halvtime!) og vi kan fort havne i medaljekampen og igjen trekke litt folk på match ved å begeistre og underholde et kresent oslo-publikum. Det finnes tross alt bedre ting å finne på i denna byen enn å dra til ullevaal for å se vålerenga tape fotballkamper.

Å dekke inntektstap grunnet sviktende billettsalg ved å selge unna attraksjonene, er ikke veien å gå.
                          Da må man i det minste erstatte det med nye spennede spillere. Spillere som skaper begeistring rundt og tro på laget.
                          Det holder ikke alltid med "helt ok" spillere.
                          Vi må ha spillere med litt "schwung"! Spillere som alene kan skape øyeblikk verdt inngangsbilletten.
                          Dem b'yner det å bli farlig få av i Enga.

Vi trenger å forsterke laget på flere plasser, og vi trenger å gjøre det nå!
                          Jeg håper klubben overrasker oss med et par feite signeringer. Som plaster for at det ikke ble noen i forrige vindu... eller vinduet før der...osv...

Now, is the time!

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post

Om ikke vi får kloa i Hagen, kanskje vi skulle prøve oss på Vegard Eggen Hedenstad i Stabæk.
                            Noenlunde ung, noenlunde lovende. Veldig mye bedre enn ingenting, som vel er hva vi har nå...

Now, is the time!
                            Er nettopp solgt til Bundesliga.

Comment

• Hedenstad har skrevet 4års kontrakt med Freiburg.

Comment

• Ser at alle snakker om 25 mill for Håvard som en sannhet. Hvor kommer det fra?
                                Det jeg har lest er at det skulle være i overkant av 20, som f.eks. her der 22 mill er det som nevnes.
                                Av de så blir det dytta en del inn i hullene i driftsbudsjettet fordi inntektene er svakere enn budsjettert.

Det er vel ikke sikkert at de penga er på konto ennå, og vi skal jo ha penger inn før de går ut igjen.
                                Jeg kunne ønske meg Tarik eller Djurdic, men har ingen tru på at de vil til oss, og vil de ikke til oss spørs det vel hvor lurt det er å presse dem til det.

Comment

Working...
                                X