Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by joggehansen View Post
    Vi prøver Dag Aleskander Olsen i morgen har tro på han. legger også merke til at Veigar ikke er med i troppen. (Det var den karrieren i Vålerenga). Men en liten film fra Dag Aleksander Olsen når han spillte i Valencia http://www.youtube.com/watch?v=HXgvPCDBh3s
    Hvor står det at vi skal "prøve" han?

Eller er dette mer et ønske fra din side?

LD.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

• Originally posted by LameDuck View Post
      Hvor står det at vi skal "prøve" han?

Eller er dette mer et ønske fra din side?

LD.

Comment

• Yes, da signer vi forhåpentligvis DAO som er raskere en Shelton? Hva skjer med Vålerenga?

Så vidt jeg har fått med meg har vi prøvd å signe BHR, Huseklepp, Djurdic, Vaagan doen, osv osv. Det er INGEN "store" norske spillere som vil til enga, det er forsåvidt greit da disse spillerne har en alder som ikke tilsier at de har noen videresalgsverdi+at de i mine øyne er spillere som liker/tidligere har tilhørt møkkaklubber som jeg personlig ikke vil ha til Vålerenga(hvem vil ha en klysete veik bergenser i enga?

MA har uttalt at de bruker mer penger på scouting enn noen gang, men allikevel er det disse norske "heltene" som vi prøver å signere , brukes pengene på å se Huseklepp trene med Birmingham...? Hvor er disse spillerne som vi bruker masser av penger å scoute på?

Troppen vår har blitt betydelg svekka etter at MP og Håvard gikk og ingen nye spillere er på vei. Jeg tror at vi ikke henta MP fordi at han ikke vil spille mer i enga(dette har jeg blitt fortalt av felles venner), selvom han har scora noen mål etterhvert så er han så og si ikke nær ballen iløpet av en kamp, da er det ikke gøy å være fotballspiller. Så kan man debatere opp og ned hva slags spiller han er og at han er en "boks" spiller som skal nikke eller tappe ballen i mål, men jeg mener å huske at han gjorde så mye mer enn det i SIF?

Det er så mange på dette forumet som sier at det vil være altfor dyrt å sparke MA nå osv, men skjønner ikke disse personene at det koster klubben mer enn 10-20 mill å gjøre det så ræva som de gjør det nå/har gjort det de siste årene? Tapte tilskuerinntekter, tapte inntekter på at vi ikke klarer å kvalifisere oss til Europa osv. Vi henter Chad som enhver som har en viss fotballforsåelse ser at ikke er en stor spiller, man kan argumentere med at han har den rette mentaliteten osv, men er det nok?

Nå har vi vel solgt unna for 40 mill+ siden jul, det er ingen andre klubber i Norge som har gjort det, men allikevel har vi ikke klart å erstatte noen av de(vi har mista noen av de største norske talentene de siste årene og de har blitt erstattet med Boakye(LOL), Kone(LOL), Pusic(Denne mannen har ingen ting å gjøre i en klubb som har som mål å være i troppen), Chad(statistikken hans taler for seg selv) osv osv. Jeg skjønner virkelig ikke hva de som har ansvar for denne klubben driver med, det er rot fra ende til annen. Vi har den "beste" troppen på mange år, men denne troppen klarer ikke å spille den fotballen som vi har trent/hatt ønsker om å spille i flere år.

At folk gang på gang skal svartmale de som kritiserer MA etter hvert bidige kamp eller dårlige fotballkap (dette er antageligvis de samme som forsvarte han i vinter, som lever i en boble hvor de tror at ting ordner seg til slutt) er så trangsynte at de ikke skjønner at vi her har et fotballlag som er større økonomisk en de fleste norske lag, nå er i ferd med å gå til h.....

Vi har for mange spillere som i mine øyne har spilt langt under pari i flere år, som er gamle og som ikke har noe videre potensiale utover det de har vist, les: Berre, Muri, Bojan, Hæstad, VPG(var det 3 mill vi ga for han?).

Mitt ønske for sillyseason er at MA enten tar hatten og går eller at han får sparken. Vi får en ny trener som ser at gutta jeg har nevnt over ikke er gode nok, og gir de til en annen tippeligaklubb som er villig til å betale den etterhvert så store lønnen de har. Erstatter de men gode, lovende spillere, med muligheter for salg om 1-5 år.

Her er en liste over norske spillere som det i en verden uten MA ville vært mulig å signere(da ser jeg bort ifra talentene til dagens topplag som ikke vil gå ned et nivå og gå til enga): Djurdic, Søderlund, Våge Nilsen, Børven, Steffen Hagen, DFH(selvom han kanskje ikke har noen videresalgsverdi, er han absolutt god nok for enga), Veton Berisha, De Lanlay, Kleiven, Matland, Jørgen Horn. Jaja, merker jeg blir mer og mer lei av å lese på dette forumet og se på matcher, da det aldri/ekstremt sjeldent er noe å glede seg over.
        Last edited by 1/2VorseN; 05.08.2012, 11:27. Reason: oppdeling + +

Comment

• Hvorfor skal lovende toppspisser gå til VIF? Middelhavsfarer i Tippeligaen. Skjelden har vi en toppscorer som er over 15 mål pr. sesong. Veldig vanskelig å lykkes som spiss hos oss. Hadde jeg vært Djurdic eller Børven så hadde ikke jeg heller gått til VIF hvis jeg skulle tenke med hode og på min egen karriere.

Comment

• Takk for linken, dette hadde jeg ikke fått med meg. Tar selvkritikk for dårlig research...

LD.

Comment

• Originally posted by Lensmann View Post
              ...
              Tips: Skriv kortere. Mye kortere. Eventuelt del opp teksten, få inn litt luft. Jeg garanterer deg: Det innlegget du brukte en time på å skrive, er det ingen som gidder å lese. Det er rett og slett grusomt å se en slik tekstmurstein, 1400 ord i en og samme linje.

Det er et råd i beste mening.

LD.

Comment

• Originally posted by olemartinboy View Post
                Hvorfor skal lovende toppspisser gå til VIF? Middelhavsfarer i Tippeligaen. Skjelden har vi en toppscorer som er over 15 mål pr. sesong. Veldig vanskelig å lykkes som spiss hos oss. Hadde jeg vært Djurdic eller Børven så hadde ikke jeg heller gått til VIF hvis jeg skulle tenke med hode og på min egen karriere.
                Vi tilbyr mye lønn, holder til i hovedstaden, spiller en fotball som utvikler andre ting enn å løpe og å sparke langt osv.

En annen ting er at vi selger når vi får bud hvis spilleren vil dra. Brann tviholdt på Huseklepp mot hans vilje, mens vi har stor eksport av offensive spillere. Vi satser tungt og jeg vil anslå det til mer sannsynlig at vi kjemper om medalje og Europacup år etter år enn Haugesund og ODD.

Få inn litt optimisme nå! Det er silly-season!

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
                  Da så! Takk for info.
                  Ikke så spennende, altså.

Tror vi at vi prøver oss på MP?

Comment

• DAO kan bli spennende, men han har vært skadet en stund :-P

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
                      Vi tilbyr mye lønn, holder til i hovedstaden, spiller en fotball som utvikler andre ting enn å løpe og å sparke langt osv.
                      Spiller vi virkelig en fotball som utvikler andre ting enn å løpe å sparke langt? Har vel vært 4-4-2 og lange baller som har vært nøkkelordet de siste kampene.

Comment

• Originally posted by osse-mon View Post
                        DAO kan bli spennende, men han har vært skadet en stund :-P
                        Vet vi egentlig det? Tror mer han aldri tok steget opp i Valencia. Ikke at han var pga skader, selv om han var skadet lenge rundt 2009. Kontrakten med Valencia gikk vel ut nå i sommer?

Han har jo tydeligvis vært her en stund nå og at han får sjansen tyder vel på at han er nære en kontrakt.

Comment

• Joda, men jeg er ikke glad i spillere som har vært skadet på denne måten

Comment

• Dag Alexander Olsen

Dag Alexander Olsen ble beskrevet som en av de største norske talentene for noen år siden. Ble jaktet av veldig mange store europeiske klubber. Enorm fart og kan være den bakromsspilleren vi trenger for å få utnyttet kvalitetene til en del av de andre offensive spillerne vi har. Etter noen år med skader og reservelagsfotball i Spania/England høres Vålerenga ut som den perfekte arenaen for å få fart på karrieren igjen. Koster oss neppe mye penger og virker som en meget fornuftig investering.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post

En annen ting er at vi selger når vi får bud hvis spilleren vil dra. Brann tviholdt på Huseklepp mot hans vilje, mens vi har stor eksport av offensive spillere. Vi satser tungt og jeg vil anslå det til mer sannsynlig at vi kjemper om medalje og Europacup år etter år enn Haugesund og ODD.

Få inn litt optimisme nå! Det er silly-season!
                              Når spissene våre leverer under 10 mål hver eneste sesong (bortsett fra 2010), mens Tromsø og Molde har spisser som scorer 10-15 mål så er det ikke så vanskelig for en spiss og velge ut i fra sportslige forutsetninger.

Nei vi tviholder ikke på spillerne våre, men det gjør ikke RBK, Tromsø eller Molde heller. At VIF er en klubb der det er lettere for spillere og vise seg fram og bli solgt videre er bullshit. Har vi stor eksport av offensive spillere? Kan bare komme på Moa og Håvard som har blitt god her, for så og bli solgt.

Comment

• "Kan bare komme på Moa og Håvard som har blitt god her, for så og bli solgt."
                                Bare for å starte i en ende: Singh?
                                Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

Working...
                                X