Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• RBK legget inn bud på alt som kan krype og gå av "store navn" så jeg synes de virker mer desperate enn oss. De oppfører seg nesten som vi gjorde i gamle dager, fulle sjømenn... Jeg har lenge vært tilhenger av tausheten på Valle og velger å tro at dette er bra, men jeg er enig med Flem om at det "stikket litt i magen". Med andre ord klarer jeg ikke heeelt å stole på hva de gjør der oppe.

Uansett må vi nok ha litt mer is i magen enn dette. Balanse ibåde i regnskapet og på markedet er viktig....

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
      Og igjen: Hvorfor skal Vålerenga informere mediene, oss og alle andre om overgangsplanene sine?
      Vi trenger nødvendigvis ikke å informere mediene, hadde vi lagt inn bud på Tarik så hadde vi vist om det nå. FFK lekker jo som en sil å jeg er sikker på at lokal avisa hadde vist om de timer etter at ett bud hadde tikket inn.

Comment

• Originally posted by Flem View Post
        Det at det nå er stille rundt interesse fra oss, tyder mest sannsynlig på at vi rett og slett ikke er i nærheten av å hente gode spillere fra Norge (eller skandinavia), og at vi nok en gang famler i blinde.
        Børven-interessen er allerede kjent, ellers er det vel mer eller mindre offentlig at vi hadde bud inne på både Huseklepp og BH Riise. Ikke se bort i fra at vi har bud inne på Tarik (spekulasjoner fra min side).

Så at det jobbes med spillere er helt sikkert, men det er jo flere ting som skal klaffe for at det blir en overgang. Børven er interessant dersom han koster fem mill, ikke like interessant dersom Odd krever 15 mill for han.

Comment

• Originally posted by Cubbis View Post
          RBK legget inn bud på alt som kan krype og gå av "store navn" så jeg synes de virker mer desperate enn oss. De oppfører seg nesten som vi gjorde i gamle dager, fulle sjømenn... Jeg har lenge vært tilhenger av tausheten på Valle og velger å tro at dette er bra, men jeg er enig med Flem om at det "stikket litt i magen". Med andre ord klarer jeg ikke heeelt å stole på hva de gjør der oppe.

Uansett må vi nok ha litt mer is i magen enn dette. Balanse ibåde i regnskapet og på markedet er viktig....
          Hvis du kaller kjøpene til RBK "handler som fulle sjømenn", hva kaller du da de som handler inn hos VIF?
          Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post
            Hvis du kaller kjøpene til RBK "handler som fulle sjømenn", hva kaller du da de som handler inn hos VIF?
            RBK har vært flinke til å hente inn skadeplaga spillere de også! DFH, Ivers og nå Reginiussen. Skal ikke se bort ifra at Strandberg sine ryggproblemer ikke gir seg helt med det første heller.

Comment

• Alas, Reginiussen, Mix og Tarik muligens til RBK. Det satses stort igjen i Trondheim. De er alle spennende signeringer hvor vi kunne meldt oss på. Kjenner ikke godt til Mix, men kunne han erstattet Singh eller en skadet Ogude?

Tarik til Vålerenga virker ikke veldig sannsynlig nå.

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post
                Hvis du kaller kjøpene til RBK "handler som fulle sjømenn", hva kaller du da de som
                handler inn hos VIF?
                Jeg siet at måten de handler på minner litt om desperasjonen jeg har sett både hos oss og der oppe tidligere.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
                  Alas, Reginiussen, Mix og Tarik muligens til RBK. Det satses stort igjen i Trondheim. De er alle spennende signeringer hvor vi kunne meldt oss på. Kjenner ikke godt til Mix, men kunne han erstattet Singh eller en skadet Ogude?

Men blir de styrka da?
                  De kjøper jo Reginiussen fordi Jim Larsen forsvant. Reginiussen har vært mye skada, og han sleit med å komme inn på OB. Jim Larsen er mye bedre, ihvertfall en ekstremt bra dødball-spiller.
                  Henriksen forsvinner nok, og da kommer sikkert Mix inn. Mix, han gjorde det vel heller ikke det så bra i Belgia? Henriksen er vel også en bedre spiller. I tillegg, så forsvinner mest sannsynlig Prica og Ivers etter sesongen.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                    Ja, nå begynner jeg å bli utålmodig! Nå har jo RBK lagt inn bud, så hva er det vi venter på???
                    Litt info om hva planene er fremover hadde roet ned nervene litt. :-)
                    Vi har jo et flott renommé de siste årene på å knabbe spillere som har vært linket til RBK i media - med Stoor, Kone, Veigar Bigmac, S. Larsen.. De fleste av dem skulle jeg gjerne vært foruten forresten ;-)

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
                      Alas, Reginiussen, Mix og Tarik muligens til RBK. Det satses stort igjen i Trondheim. De er alle spennende signeringer hvor vi kunne meldt oss på. Kjenner ikke godt til Mix, men kunne han erstattet Singh eller en skadet Ogude?

Det skjer ikke. Hadde det vært kontakt med FFK så hadde lokalavisa visst om det før klubben omtrent. Fredrikstad Blad "eier" klubben gjennom diverse medieavtaler / sponsoravtaler, og de er med i styrer og stell både gjennom barnefotballen og langt opp i rekkene.

Det viktigste uansett er vel det faktum at Tarik ikke vil til oss....han vil helst ut av landet, men om han må bli værende i Norge ser det ut som valget nå blir lett....RBK kjøper seg tilsynelatende sterke igjen, selv om det faktisk er en del spillere med stygg skadestatistikk.

I tillegg vil jeg si at Diskerud må være rimelig blind om han tror han kommer til å få utvikle sin "finfotball" i RBK.
                      Der er det gamping som gjelder, mæl ballen oppover og sats på at Prica eller Dorsin tar ballen.....
                      Enga for alltid

Comment

• Mikkel Diskerud får bare gå til Rosenborg og det han omtaler som "fine gutter".
                        Han når ikke Mohammed Fellah til nedre del av shortsen engang, Jeg vil mye heller ha både en hardtarbeidende og frisk Ogude og en lojal teknikker ved navn Bojan fremfor den gjøken av en floskel.
                        Sympatiserer lite med Stavbrekkfansen, ler av dem for det meste men nå har de rett:

Comment

• Originally posted by Verktøypushern View Post
                          Det skjer ikke. Hadde det vært kontakt med FFK så hadde lokalavisa visst om det før klubben omtrent. Fredrikstad Blad "eier" klubben gjennom diverse medieavtaler / sponsoravtaler, og de er med i styrer og stell både gjennom barnefotballen og langt opp i rekkene.

Mulig jeg husker feil her nå, men ta Thomassen som kom fra FFK som eksempel da. Kan ikke erindre at det var noen medieartikler i forkant om at VIF ønsket spilleren eller om at det var forhandlinger med FFK. Mener den første nyheten kom via pressen ikke om interesse eller samtaler, men om en faktisk overgang. Et par timer senere var det bekreftet fra klubben.

Så hvis det er som du sier så kan faktisk lokalpressa i fredrikstad holde kjeft de og - hvis ikke er det ikke fullt så ille som du antyder. Men hvem veit.. Jeg tror forøvrig vi aldri får se tarik i kongeblått. Og er ikke så sikker på om jeg vil se han her heller..

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                            Dersom vi skal spille som Ajax og Barca etterhvert, så trenger vi muligens spillere med bedre ferdigheter!
                            Egentlig er Qaka og Suleiman perfekte for denne stilen synes jeg. Vi trenger tekniske og ballsikre spillere som også er bra defensivt!
                            Planen er vel fortsatt å gå tilbake til "plan B" så da bør vi jo handle og bygge lag og tropp deretter. Før i tida var folk mye mer kravstore til hvor stor tropp vi skulle ha, hvor god dekning vi skulle ha og hvem vi kunne få inn. Nå er det liksom finanskrise og spillere som tidligere var utskjelt og "ikke hadde noe i enga å gjøre" som Muri er bærebjelker. Så hva trenger vi egentlig? La oss se på et førstelag, backups og tenkt benk:

------------ Hirschfeldt (Kongshavn) -------------
                            Larsen - Muri (Castro) - Nordvik (Næss) - Thomassen
                            Hæstad (Qaka) - Fellah (Bojan) - Ogude (Suleiman)
                            ??? (Berre) - ??? (Anene/Barrett?) - ??? (Pusic)

Benk: Leigh, Kone, Solli, Ibba, Sid, VPG

Keeperplassen er veldig solid.

Forsvaret ser greit ut, men en ekte høyreback hadde vært fint. Castro bør være god nok til å kapre en plass i midtforsvaret, hvis ikke bør det handles midtstopper også for Muri/Nordvik er kanskje grei TL-standard men det lukter ikke medalje. Thomassen med Nordvik i bakhånd på VB er bra.

Midtbanen med Hæstad, Fellah og Ogude er topp TL-standard. Samspillet har ikke helt slått til ennå og Ogude er skadet ut sesongen, men dette ser lovende ut til neste år. Qaka og Suleiman kan fort slå til og utfordre her.

Angrepsrekka er helt krise. For noen år siden hadde vi Berre - Moa - Shelton og det gnistret med komplementære ferdigheter. Siden da har vi mistet Moa og Shelton og Berre har blitt en aldrende stjerne. Mos, Nielsen og Pedersen kunne ha fylt inn her men alle har forsvunnet. Pr i dag vil jeg ikke si vi har noen som er gode nok til å spille i angrep om vi skal sloss om medaljer og tilbake til tidligere toppnivå.

Pusic er en grei spiller men jeg aner ikke hva han egentlig er og hvor han er best. Innsatsen er upåklagelig men teknikken er så som så. Både Pusic, Berre og Bojan er gode nok for laget uten at jeg ville tatt dem med i en førsteellever på papiret. Med alle skadene og suspensjonene vi har kommer disse 3 til å spille alt av kamper uansett.. Anene er et ubeskrevet blad.

Leigh, Kone, Solli, Ibba, Sid og VPG er vel mer stallfyll enn noe annet. VPG er tydeligvis ute i kulda, Leigh ikke god nok til å forsvare en plass på laget, Kone skadet til 2020, Ibba har ikke vist noe særlig, samme med Sid mens Solli kanskje kan sloss om en plass i forsvaret eller som def.midt.

Alt i alt mener jeg vi trenger:

HØYREBACK
                            HØYREVING
                            VENSTREVING
                            SPISS

Larsen/Leigh kan kanskje fungere som HB og kanskje Barrett slår til som midtspiss.

Comment

• FFK ønsker selvfølgelig å beholde Tarik til etter sesongen ihvertfall, hvis ikke rykker de jo ned.
                              Odd, som et eksempel, reklamerer for spillerne sine for å skape budrunde fordi de trenger penger.
                              Sportslig er Odd et etablert tippeligalag med veldig dårlig omsetning, de sliter med tilskuertall og generell fotballinterrese i Telemark.
                              FFK er omgitt av stor fotballentusiasme og gode tilskuertall. Etzaz Hussein fikk de billig og solgte dyrt, han var halvparten av lagets offensive beholdning og mister de Tarik nå mister de plassen.

Vi har Mye penger, men sikkert ikke et brennende ønske om å gire opp prisgalskapen i Norsk fotball.
                              Det har Vålerenga vært med på før og er forhåpentligvis blitt klokere av skade, og det er jo ikke vanskelig å få norske sportslige direktører til å ta frem blekk og gaffel...

Comment

• Originally posted by Sankt Hallvard View Post

Planen er vel fortsatt å gå tilbake til "plan B" så da bør vi jo handle og bygge lag og tropp deretter. Før i tida var folk mye mer kravstore til hvor stor tropp vi skulle ha, hvor god dekning vi skulle ha og hvem vi kunne få inn. Nå er det liksom finanskrise og spillere som tidligere var utskjelt og "ikke hadde noe i enga å gjøre" som Muri er bærebjelker. Så hva trenger vi egentlig? La oss se på et førstelag, backups og tenkt benk:
                                Gonzalez går inn som stopper sammen med Muri.
                                Han har bra kvalitet både med ballen og i duellene.
                                Så har vi Nordvik som backup som stopper og på venstreback bak Thomasssen.

Vi trenger da en høyreback av kvalitet hvis ikke Larsen tar et steg opp eller Stoor kommer tilbake i kjempeform.

På midtbanen har vi mange alternativer, selv om vi savner Ogude nå.
                                Jeg savner dog en dynamo på midten som både har løpskraft og er spillefordeler.(Mix mellom Bojan og Hæstad)

Uansett liten tvil om at det er angrepet vi må forsterke.
                                Helst med en toppspiss + ving(er)

Ønsker at vi henter en hurtig og gjennombruddshissig målscorer som prio 1.
                                Her må pengene på bordet.
                                Og jeg tror kanskje vi må se ut av landet.
                                EVIG VIF

Comment

Working...
                                X