Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Martin intervjua på tv2 sporten nå om engas kjøp. Han sier vi har vært gode på å utvikle egne spillere og elendig på å kjøpe etablerte stjerner og at vi derfor må vurdere å gjøre noe annerledes.

Tv2 tolker det som at singh og håvard nilsen penga skal investeres NÅ og at vi da kun skal kjøpe ungt. Øverst på lista står Børven. Martin vil ikke kommentere dette.

Comment

• RBK har gjort to fenomenale kjøp i Mix og Reg.Håper vi kan få ræva i gir å hente inn noen som kan forsterke oss,i Vålerenga så vet man aldri hva som foregår.Så umulig hva man skal forvente! Time will show

Comment

• Synes det er overraskende få rykter om Riku Riski som har storspilt i Hønefoss, kunne ha erstattet en surmulende Gunnarsson. 8 mål på 18 kamper og 2 assist.

Comment

• Originally posted by MadsAndre View Post
          RBK har gjort to fenomenale kjøp i Mix og Reg.Håper vi kan få ræva i gir å hente inn noen som kan forsterke oss,i Vålerenga så vet man aldri hva som foregår.Så umulig hva man skal forvente! Time will show
          Hvis Mix drar til Tr.heim, vil jeg være enig med deg isolert sett - men ser du hvem de skal erstatte synes jeg de uten tvil kommer svakere ut. Mann mot mann er Mix og Reg meget svakere enn Henriksen og Jim Larsen.

Comment

• Originally posted by Nico 8 View Post
            Så det du prøver å si er at vi har like bred tropp som de andre tippeligaklubbene? Hvis så er tilfelle så må vif gjøre noe gærent med de spillerne vi har. Det blir for dumt å skylde på uflaks med skader, uflaks med spillerkjøp, uflaks med spillersalg osv. Det er greit å ha uflaks i ny og ne, men vi har jo hatt konstant "uflaks" siden 2010 sesongen. Da må det være noe mer i det enn mangel på flaks?

Videre så var midt forrige innlegg om spillere vif har henter, mer retter til vif som klubb generelt de siste 10 årene, og at et fåtall av signeringene som det er forventninger til slår til. Det sier meg at det er mer enn trenere og ledere som er problemet, da jeg vil påstå at det har vært store forandringer der de siste 10 årene. Så noe må det være med vif som klubb. Takler ikke spillerne Oslo? Blir det for mye press for dem? Har vif konstant dårlig trenerkompetanse? Ikke vet jeg, men jeg ville bare påpeke at penger til dyrere spillere ikke nødvendigvis er en positiv ting, sett i historisk perspektiv.
            Vi har "nesten" dobbel dekning på samtlige plasser, blanding av ungt og gammelt. Noen plasser har, som f eks høyreback,har vært litt utsatt, men trenerteamet har/hadde tro på Dawda. Før sesongen hadde vi altså:
            - 2 bra keepere
            - Solli, Muri, Dawda, Thomassen, Nordvik, Næss, Simon Larsen,(Ogude).8 spillere som kan spille bak.
            - Singh, Fellah, Ogude, Bojan, Pusic, Doffen, Suleiman. 7 som kan spille på midt.
            - Kone, VPG, Berre, Marcus Pedersen, Ibba, Sid. 6 som kan spille foran.
            Troppen er stor nok den i utgangspunktet. Til sammenligning hadde RBK mindre stall enn oss før sesongen.
            Vil påstå at noen ganger har man uflaks med skader og det har vi hatt. MA har ihvertfall prøvd å snu det med Verheijen.Vi har ihvertfall mindre skader enn i fjor.

Comment

• Reginiussen var god for noen år siden. Mix kan bli god igjen.. At det er noen knallkjøp må spillerne prestere bedre enn de har gjort i det siste...
              Blått og godt nyttår!

Comment

• Originally posted by Flem View Post
                Enig med begge to, Nordvik går utenpå Muri i det meste. Muri på benken er det eneste rette!
                Jeg kan ikke være mer uenig i dette. Nordvik har ikke imponert meg i år, så kan man diskutere at ei heller Muri har vært strålende men han gjør en mye viktigere jobb når det skal ryddes i feltet.

Jeg er rimelig fornøyd i de bakre rekker og også på midtbanen. Her trenger vi ikke flere spillere etter min mening. Det gror også godt sentralt på midten og offensiv midtbane i de yngre lagene så jeg ser ikke det som ett problem at vi ikke har dobbel dekning overalt der.

Ser for meg denne start firrern pr det laget vi har nå.

Hirschfeld
                Larsen (Hagen, Dawda) - - Muri (Næss) - - Castro (Nordvik)- - Thommasen (Hagen, Nordvik)
                ----------------- Ogude (Næss, Solli, Doffen) - Bojan (Qaka, Suleman)--------------------
                Berre (Anene)------------------Fellah (VPG,Suleman)---------------------Pusic (Suleman)
                ----------------------------------Chad (Anene, Koné?)---------------------------------

Hvis vi ser på laget ser vi at vi tydlig har god dekning i alle posisjoner bortsett fra kant, og på topp, der både bredde og kvaliteten pr nå er får dårlig. Skulle gjerne hatt en kantspiller til, med fart og en som er god til å utfordre. På topp er jeg meget usikker på om Chad kommer til å holde nivået, og nå som Koné er frisk (igjen) så tror jeg faktisk han er det beste kortet når han kommer i form. Ellers så mener jeg Anene trenger mer erfaring og tror det vil bli lettere for han å slå gjennom på kant.

Så sånn jeg ser på det så trenger vi 1/2 nye kanter, 1 ny spiss. Også kan vi godt bli kvitt litt daukjøtt, spillere som vi nødvendigvis ikke kommer til å ha bruk for.

Comment

• Originally posted by 1/2VorseN View Post
                  Jeg kan ikke være mer uenig i dette. Nordvik har ikke imponert meg i år, så kan man diskutere at ei heller Muri har vært strålende men han gjør en mye viktigere jobb når det skal ryddes i feltet.

Jeg er rimelig fornøyd i de bakre rekker og også på midtbanen. Her trenger vi ikke flere spillere etter min mening. Det gror også godt sentralt på midten og offensiv midtbane i de yngre lagene så jeg ser ikke det som ett problem at vi ikke har dobbel dekning overalt der.

Ser for meg denne start firrern pr det laget vi har nå.

Hirschfeld
                  Larsen (Hagen, Dawda) - - Muri (Næss) - - Castro (Nordvik)- - Thommasen (Hagen, Nordvik)
                  ----------------- Ogude (Næss, Solli, Doffen) - Bojan (Qaka, Suleman)--------------------
                  Berre (Anene)------------------Fellah (VPG,Suleman)---------------------Pusic (Suleman)
                  ----------------------------------Chad (Anene, Koné?)---------------------------------

Hvis vi ser på laget ser vi at vi tydlig har god dekning i alle posisjoner bortsett fra kant, og på topp, der både bredde og kvaliteten pr nå er får dårlig. Skulle gjerne hatt en kantspiller til, med fart og en som er god til å utfordre. På topp er jeg meget usikker på om Chad kommer til å holde nivået, og nå som Koné er frisk (igjen) så tror jeg faktisk han er det beste kortet når han kommer i form. Ellers så mener jeg Anene trenger mer erfaring og tror det vil bli lettere for han å slå gjennom på kant.

Så sånn jeg ser på det så trenger vi 1/2 nye kanter, 1 ny spiss. Også kan vi godt bli kvitt litt daukjøtt, spillere som vi nødvendigvis ikke kommer til å ha bruk for.
                  Da kan du legge til en stopper.Muri er daukjøtt! Anene og Chad kan vi stille store spørsmålstegn ved.Berre har passert sine glansdager! Kone kan du stille i samme rekke..langt opphold med alvorlige skader,vi har ingen anelse om han kommer til å holde seg skadefri over tid eller være i nærheten av å være den spilleren han engang var.

Vi trenger 1 høyre ving,1 stopper og 1 spiss.

Comment

• Dersom det stemmer at Simen Wangberg ønsker seg bort fra RBK burde vi melde vår interesse. Et stort midtstoppertalent som har fått alt for lite spilletid pga dyre investeringer og dårlige laguttak:
                    Aftenposten gir deg ny innsikt og et raskt nyhetsoverblikk. Vi hjelper deg med å forstå hvorfor ting skjer, og hvordan verden henger sammen.

Comment

• Originally posted by Jørn View Post
                      Dersom det stemmer at Simen Wangberg ønsker seg bort fra RBK burde vi melde vår interesse. Et stort midtstoppertalent som har fått alt for lite spilletid pga dyre investeringer og dårlige laguttak:
                      http://fotball.aftenposten.no/elites...icle245754.ece
                      Muri er ikke ferdig...
                      Castro, Nordvik, Muri, Solli, Næss, Benjamin Dahl Hagen burde vel holde?
                      Næss burde jo få mer matching, og det blir veldig vanskelig oom vi skal hente en reserve-midtstopper fra Trøndelag i stedet!
                      Åssen skal vi få matcha talentene våres, som er en del av filosofien til Enga, når vi har mer enn dobbeldekning i den posisjonen?

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                        Muri er ikke ferdig...
                        Castro, Nordvik, Muri, Solli, Næss, Benjamin Dahl Hagen burde vel holde?
                        Næss burde jo få mer matching, og det blir veldig vanskelig oom vi skal hente en reserve-midtstopper fra Trøndelag i stedet!
                        Åssen skal vi få matcha talentene våres, som er en del av filosofien til Enga, når vi har mer enn dobbeldekning i den posisjonen?
                        Nordvik og Dahl Hagen er vel så gode som back'er, og uten å starte en lang diskusjon om hvor god Muri er vil jeg ikke felle mange tårer om han blir 3. midtstopper.
                        Om Solli går under kategorien "talentene våres" er jeg usikker på. Næss gjør helt klart det, men er vel ennå ikke god nok til å utfordre Muri?
                        Tror Wangberg kunne utviklet seg godt i klubben vår. Han er bare 21 år (like gammel som Solli), er fast på u-21, og burde vært fast på RBK.

Comment

• Er ikke dette en tråd om rykter? Ser ikke et rykte her jeg. Finnes det ikke et troverdig rykte der ute?

Comment

• Originally posted by Askim View Post
                            Er ikke dette en tråd om rykter? Ser ikke et rykte her jeg. Finnes det ikke et troverdig rykte der ute?
                            Ønsker er nok lov : "Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner" heter tråden...
                            Marius - Evig patriot

Comment

• Da er det vel ikke lenge til Fellah stikker.. Solbakken har vel lovord om å skaffe han en "topp klubb" i Øst Europa et sted!

Comment

• Både DAO, Børven og Tarik må vel kunne kalles rykter...?

Comment

Working...
                                X