Du besøker forumet som gjest. For å skrive innlegg og delta i debatten må du være registrert.Registrer ny bruker her.
Guest, er du en av de som bruker Facebook? Nå kan du koble sammen Facebookkontoen din med Klansforumet, og på den måten dele innholdet mye enklere med dine venner.
Klikk på knappen "Facebook Connect" mens du er logget inn på forumet og Facebook, og resten går av seg selv. Liker du tråder, kommer det på veggen din, og når du skriver i en tråd kan du huke av for at svaret skal gå direkte på din Facebookvegg.
Hvis alle er flinke til å bruke dette vil forumet få mer trafikk, og Vålerenga får mer penger!
Kunngjøringer
Collapse
No announcement yet.
Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner
Da har vi forsøkt å hente Tarik, BH Riise og Huseklepp, mens vi åpenbart er interessert i Børven. Vi har i tillegg henta Barrett.
Kanskje vi ikke sitter på ræva og ser i taket som folk her inne antar?
Tror ikke noen tror det, det er vel heller faktumet at ingen vil til oss som er det folk er forbanna på! Har du hørt en spiller som sier han kunne tenke seg å spille for Vålerenga i det siste? Var en del for noen år siden, begynner å tynnes nå.
Da har vi forsøkt å hente Tarik, BH Riise og Huseklepp, mens vi åpenbart er interessert i Børven. Vi har i tillegg henta Barrett.
Kanskje vi ikke sitter på ræva og ser i taket som folk her inne antar?
Det er veldig tydelig at ledelsen ønsker, drømmer og vil mye for klubben i våre hjerter. Men når Huseklepp, Riise og Tarik i løpet av veldig kort tid har sagt nei (Truseflekk kan jeg forsåvidt forstå.....) så håper jeg noen har såpass med ydmykhet og selvinnsikt at de stiller det berømte spørsmålet: "Hvorfor?"
Så kan vi få høre årsakene til at profiler velger klubber som ikke betaler mer, eller som ikke eksporterer fler, eller har mye flere poeng enn oss... Må jo være en grunn! og er det pga manager/trener/sportsdirektør andresen som er årsaken (ikke min personlie mening), så tror jeg Andresen er mann nok til å velge en annen rolle og flytte opp eksemeplvis Bergdølmo som hovedtrener og selv bare være sportsdirektør.
Men jeg tror det er mye som ikke stemmer administrativt i Enga om dagen, en form for over-administrasjon og ett ønske om å drifte på ett vis som desverre ikke er veldig bærekraftig på kort sikt. Mulig langtidsplanen inneholder gull og grønne skoger. og det er tydelig at det gror godt i Enga. Er da det å overta hegemoniet blitt en 5-10 års plan, så bør kanskje dette informeres om? en sur klan vil ikke tiltrekke flere spillere i hvertfall!
Tror ikke noen tror det, det er vel heller faktumet at ingen vil til oss som er det folk er forbanna på! Har du hørt en spiller som sier han kunne tenke seg å spille for Vålerenga i det siste? Var en del for noen år siden, begynner å tynnes nå.
Har hørt det. Junior Skeid spiller som vant Norway Cup finalen, setter Enga høyest! Klubben er et utstillingsvindu på godt og vondt. Regner m en toppsignering snart og håper at MP, får og tar utfordringen med en ny fast kontrakt.
Det er klart at det bekymrer at spillere ikke vil til Enga. Dette er motsatt av det som egentlig skulle være Martin effekten. Dette er også det som kan gjøre at Martin perioden går mot slutten. Klubben trenger en restart. Kommer det mot formodning signering av en viss klasse så kan det snu dette.
En gang i tiden var vel også Klanen et positivt element i hvordan klubben fremsto blant spillere. Det tror jeg dessverre ikke er tilfelle i dag. Det har nok like mye å gjøre med de av oss som stiller opp på kampene, som de som ikke gjør det.
Det er klart at det bekymrer at spillere ikke vil til Enga. Dette er motsatt av det som egentlig skulle være Martin effekten. Dette er også det som kan gjøre at Martin perioden går mot slutten. Klubben trenger en restart. Kommer det mot formodning signering av en viss klasse så kan det snu dette.
Restart??? Etter at vi har holdt på med dette i 5år nå, så ønsker du altså en restart... Er en grunn til at klubber som RBK, AJAX, MANU mfl har gjort det bra, ordet er kontinuitet. Har ikke noen tro på restart nå som det faktisk gror utrolig godt nedover i rekkene. JA, A-laget er ikke der de burde være, det har blitt gjort mange feil under MA sin tid i Enga, men jeg nekter å tro at de ikke har høstet erfaringer og blitt bedre med hensyn til hvordan vi skal bli en topp klubb i skandinavia
"When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"
En gang i tiden var vel også Klanen et positivt element i hvordan klubben fremsto blant spillere. Det tror jeg dessverre ikke er tilfelle i dag. Det har nok like mye å gjøre med de av oss som stiller opp på kampene, som de som ikke gjør det.
Jeg tror Klanen alltid har vært overvurdert. Folk sier de vil spille for klanen når de signerer og sånn, det er nærmest et auto-utsagn som bare kommer. Samtidig har jeg ofte hørt via folk som kjenner spillere osv at spillerne er redde for klanen, særlig når det går dårlig. Ikke redde for å få deng liksom, men kanskje redde for å bli utsatt for ubehag når de er ute og går osv. Tror ikke Norske fotballspillere er særlig vant til sånt, unntaket er nok de som er flaska opp i klubben. Det beste er å produsere spillerne sjøl.
At Tarik sier nei til Vålerenga nå er vel heller fordi VIF ikke spiller i europacup og at de ikke nødvendigvis spiller der neste år. Sjansene for at RBK er der er større enn Vålerengas, det må vi bare erkjenne. BH Riise takket nok ja til LSK fordi han trengte et miljø han kjente fra før av. Det samme gjelder Erik Huseklepp. Jeg leste også at Tarik-kjøpet kanskje må delfinansieres av rike onkler så noe sier meg at de kaster en del penger etter han.
Det er gjerne sånn at det er flere grunner til hvorfor folk takker nei til et tilbud. Den grunnen er kanskje at noen ikke vil spille for Martin Andresen, det er kanskje sånn at de har familie et annet sted eller det kan være såpass enkelt at de vil til et miljø de kjenner godt fra før av. Betyr det at Vålerenga er "mindre attraktivt"? Så absolutt. Det betyr dog ikke at det er gjeldende for alle.
Virker som om bartene virkelig er pågang og vil ta over tronen som Norges nr 1. Men er det ikke mulig å legge inn et bud som knuser Rosenborg sitt så Fredrikstad ikke kan si nei til oss ? Hvis Tarik selv ikke vil blir det jo vansklig men han kan kanskje fristes med penger. Noe som gjør at spillere velger Rosenborg fremfor oss om dagen tror jeg også har noe med at det er noe spennende på gang der opp, Tarik ser at spillere går til klubben så det er kanskje en liten ketchup effekt.
Comment