Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Loke View Post
    Restart??? Etter at vi har holdt på med dette i 5år nå, så ønsker du altså en restart... Er en grunn til at klubber som RBK, AJAX, MANU mfl har gjort det bra, ordet er kontinuitet. Har ikke noen tro på restart nå som det faktisk gror utrolig godt nedover i rekkene. JA, A-laget er ikke der de burde være, det har blitt gjort mange feil under MA sin tid i Enga, men jeg nekter å tro at de ikke har høstet erfaringer og blitt bedre med hensyn til hvordan vi skal bli en topp klubb i skandinavia
    Er ikke nødvendigvis uenig med deg, men har et par ting å innvende her. Vi har holdt på i 5 år ja, men føler du vi står sterkt i dag? Alle de beste spillerne som skulle takle "plan B" har forsvunnet: Singh, Moa, Mos, Nielsen, Shelton. Berre og Fellah nærmer seg vel slutten i klubben. Da sitter vi igjen med toppen 2-3 spillere som er gode nok for stilen vi ønsker å spille: Ogude, Bojan.. og kanskje Hæstad. Sånn vi spiller nå er altså midlertidig, men om vi skal vente på at det skal "gro nedover i rekkene" så kan midlertidig bli jævla lenge.

Og at yngre årganger gjør det bra nå er ingen garanti for at de vil gjøre det senere. Hva gjør vi i mellomtida? Smører oss med tålmodighet og venter? Hvor mange år? Jeg savner litt informasjon om hva som faktisk er planen nå. Er MA mannen? Hvordan skal vi spille ut sesongen? Til neste år? De neste 2-3 årene? Alt dette bør noen finne ut av før vi svir av masse penger på "store stjerner" evt ikke gjør det.

Comment

• Originally posted by skog View Post
      Samtidig har jeg ofte hørt via folk som kjenner spillere osv at spillerne er redde for klanen, særlig når det går dårlig. Ikke redde for å få deng liksom, men kanskje redde for å bli utsatt for ubehag når de er ute og går osv. Tror ikke Norske fotballspillere er særlig vant til sånt, unntaket er nok de som er flaska opp i klubben.
      Akkurat det har jeg egentlig ingen vanskeligheter med å forstå
      VAR, nei takk!

Comment

• Originally posted by 1/2VorseN View Post
        Jeg kan ikke være mer uenig i dette. Nordvik har ikke imponert meg i år, så kan man diskutere at ei heller Muri har vært strålende men han gjør en mye viktigere jobb når det skal ryddes i feltet.

Jeg er rimelig fornøyd i de bakre rekker og også på midtbanen. Her trenger vi ikke flere spillere etter min mening. Det gror også godt sentralt på midten og offensiv midtbane i de yngre lagene så jeg ser ikke det som ett problem at vi ikke har dobbel dekning overalt der.

Ser for meg denne start firrern pr det laget vi har nå.

Hirschfeld
        Larsen (Hagen, Dawda) - - Muri (Næss) - - Castro (Nordvik)- - Thommasen (Hagen, Nordvik)
        ----------------- Ogude (Næss, Solli, Doffen) - Bojan (Qaka, Suleman)--------------------
        Berre (Anene)------------------Fellah (VPG,Suleman)---------------------Pusic (Suleman)
        ----------------------------------Chad (Anene, Koné?)---------------------------------

Hvis vi ser på laget ser vi at vi tydlig har god dekning i alle posisjoner bortsett fra kant, og på topp, der både bredde og kvaliteten pr nå er får dårlig. Skulle gjerne hatt en kantspiller til, med fart og en som er god til å utfordre. På topp er jeg meget usikker på om Chad kommer til å holde nivået, og nå som Koné er frisk (igjen) så tror jeg faktisk han er det beste kortet når han kommer i form. Ellers så mener jeg Anene trenger mer erfaring og tror det vil bli lettere for han å slå gjennom på kant.

Så sånn jeg ser på det så trenger vi 1/2 nye kanter, 1 ny spiss. Også kan vi godt bli kvitt litt daukjøtt, spillere som vi nødvendigvis ikke kommer til å ha bruk for.
        mener du seriøst at berre burde starte kamper for oss?

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
          At Tarik sier nei til Vålerenga nå er vel heller fordi VIF ikke spiller i europacup og at de ikke nødvendigvis spiller der neste år. Sjansene for at RBK er der er større enn Vålerengas, det må vi bare erkjenne. BH Riise takket nok ja til LSK fordi han trengte et miljø han kjente fra før av. Det samme gjelder Erik Huseklepp. Jeg leste også at Tarik-kjøpet kanskje må delfinansieres av rike onkler så noe sier meg at de kaster en del penger etter han.

Det er gjerne sånn at det er flere grunner til hvorfor folk takker nei til et tilbud. Den grunnen er kanskje at noen ikke vil spille for Martin Andresen, det er kanskje sånn at de har familie et annet sted eller det kan være såpass enkelt at de vil til et miljø de kjenner godt fra før av. Betyr det at Vålerenga er "mindre attraktivt"? Så absolutt. Det betyr dog ikke at det er gjeldende for alle.
          Helt sant, det gjelder ikke for alle overgangene.

Men det er svært skremmende at VIF pr idag en svært uattraktiv klubb å ønske komme til på et generelt grunnlag. Trist utvikling.
          Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by Loke View Post
            Restart??? Etter at vi har holdt på med dette i 5år nå, så ønsker du altså en restart... Er en grunn til at klubber som RBK, AJAX, MANU mfl har gjort det bra, ordet er kontinuitet. Har ikke noen tro på restart nå som det faktisk gror utrolig godt nedover i rekkene. JA, A-laget er ikke der de burde være, det har blitt gjort mange feil under MA sin tid i Enga, men jeg nekter å tro at de ikke har høstet erfaringer og blitt bedre med hensyn til hvordan vi skal bli en topp klubb i skandinavia
            Jeg er ikke for restart men ser det kan skje hvis de lykkes med signingene i dette vinduet og at man karrer seg nærmere medalje. Jeg mener Martins tid bør være over. Et av de viktige elementene når team Martin kom så var det at vi skulle være attraktive. Det er vi overhode ikke
            Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post
              Men det er svært skremmende at VIF pr idag en svært uattraktiv klubb å ønske komme til på et generelt grunnlag. Trist utvikling.
              "Svært uattraktive" synes jeg var drøyt. Foruten Tarik, hvilke andre overganger har gått i vasken fordi spilleren har sagt nei? (I motsetning til at klubben ikke har selge, eller vi har trukket oss)

Comment

• Originally posted by anderan View Post
                "Svært uattraktive" synes jeg var drøyt. Foruten Tarik, hvilke andre overganger har gått i vasken fordi spilleren har sagt nei? (I motsetning til at klubben ikke har selge, eller vi har trukket oss)
                Han derre stygge karn i LSK . Vaaagan møen

Comment

• Originally posted by anderan View Post
                  Huseklepp og Riise er to eksempler.
                  Arne G

Comment

• Originally posted by lasylays View Post
                    mener du seriøst at berre burde starte kamper for oss?
                    Han er det beste alternativet for oss på som Ving ja. Fellah har storspilt i en rolle der han kan dra innover i banen altså ikke en klassisk ving.

Men ja jeg mener pr. dags dato at Berre er den beste alternativet på den siden, tett fulgt av Berre. Problemet er vel kanskje at jeg ikke synes noen av de er spesielt god, Anene er spennede, men han kommer til å bli en midtspiss i fremtiden.

Comment

• Nå er det ikke mer enn et par måneder siden Vadim Demidov lufta tanker om å gå til Enga..da kan vi vel ikke være så forbanna uattraktive..
                      In the beginning the Universe was created.
                      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                      - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by Arnehgr View Post
                        Huseklepp og Riise er to eksempler.
                        Riise har spilt i LSK før. Huseklepp er stor i Brann. Det er ingen som helst tvil om at Huseklepp hadde valgt Brann framfor VIF anyday med lik kontrakt, sånn er det bare.

Altså har vi to spillere med en sterkere tilknyttning til de to lagene vi nevnte.

Comment

• Rbk er villig til å gi mer penger for Elyounnoussi en Enga er villige til.

Comment

• Originally posted by 1/2VorseN View Post
                            Riise har spilt i LSK før. Huseklepp er stor i Brann. Det er ingen som helst tvil om at Huseklepp hadde valgt Brann framfor VIF anyday med lik kontrakt, sånn er det bare.

Altså har vi to spillere med en sterkere tilknyttning til de to lagene vi nevnte.
                            Er sikker på at jeg i media har sett at også BHR uttalte at VIF var attraktiv. Det var før det begynte å snakkes om hvordan det er i VIF. Snakket med en som tidligere har vært i trenerteamet til VIF. Han fortalte at det går gjetord om hvordan Martin behandler spillerne. Et slikt rykte er ødeleggende og det som er ille er at infoen kommer fra VIF-hold. Noe må nok gjøres, hvis ikke så blir det ikke mange gode signeringer framover.
                            Arne G

Comment

• Originally posted by Berre View Post
                              Rbk er villig til å gi mer penger for Elyounnoussi en Enga er villige til.
                              Kan du bevise dette?! Eller er dette kun spekulasjon?! (lurer fordi det faktisk er elementært for denne diskusjonen)

Denne spilleren da: http://www.transfermarkt.de/en/aurel...ler_38004.html

Toppscorer i CL så langt.. og billig!
                              Vål'enga - en gang, hver gang, ALLTID!

Comment

• Petter Moen i LSK er et godt eksempel. VIF bød høyere en LSK , og tilba bedre lønn. Alle vet hvor han ente opp

Comment

Working...
                                X