Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rosenborg har fått Tarik og Mix, Molde har styrka med Hussein og Tromsø har henta inn en spennende spiss.
    Sogndal har gjort et kupp i Ricardo Santos imens Sandnes-Ulf blåser liv i gamle helter og muligens får Marius Helle også.
    Brann har fått Huseklepp tilbake og i Lillestrøm forsterket man med BHR og Thorstein Helstad.
    Chad Barret er vår nye "mercenary" og vi har fått tilbake Benjamin Dahl Hagen, hvilket jeg setter pris på.
    Kort oppsumert er Vålerenga overgangsvinduets dårligste aktør hittil, hvis vi vurderer etter kriterier som årets prestasjoner og spillere ut

Comment

• Originally posted by nr 13 View Post
      Kort oppsumert er Vålerenga overgangsvinduets dårligste aktør hittil, hvis vi vurderer etter kriterier som årets prestasjoner og spillere ut
      Naturligvis er vi dårligst. Enten best eller dårligst. Enten svart eller hvitt. Det er liksom ikke noe i mellom.

PS. Vi har for øvrig henta inn Gonzales også, men han er vel også en flopp kjenner jeg forumet rett.

Comment

• Originally posted by FrankO View Post

PS. Vi har for øvrig henta inn Gonzales også, men han er vel også en flopp kjenner jeg forumet rett.
        Syns Gonzales var god mot United. Fortsetter han sånn skal vi ikke se bortifra at vi har en av tippeligaens beste stoppere i han.

Barrett vil jeg gi noen kamper før jeg dømmer han, og når sesongen har gått som den har synes jeg vi gjerne kan gi Anene mer spilletid på topp, han har ikke gjort seg bort de gangene han har kommet inn i den posisjonen. Syns han er bedre der enn på kant.

Hakara, i det optimistiske hjørnet. Ganske så alene

Comment

• Originally posted by Hakara View Post
          Syns Gonzales var god mot United. Fortsetter han sånn skal vi ikke se bortifra at vi har en av tippeligaens beste stoppere i han.

Barrett vil jeg gi noen kamper før jeg dømmer han, og når sesongen har gått som den har synes jeg vi gjerne kan gi Anene mer spilletid på topp, han har ikke gjort seg bort de gangene han har kommet inn i den posisjonen. Syns han er bedre der enn på kant.

Hakara, i det optimistiske hjørnet. Ganske så alene
          Gonzales var bra mot United, og Simon Larsen kommer til å bli bra. Dem to fra start til neste år, da kan vi igjen stå litt høyere i banen og følge spissene som kommer på kontring.

Det jeg ønsker meg like mye i dette vinduet uten om en klasse spiss, er en sportsdirektør som er flink til å snakke med agenter og spillere. Lurer på om det er grunnen til at det går treigt på overgangs markedet. Tror vi trenger en med nettverk enten fra spiller karriere eller en som har jobbet i gamet en stund, også med internationale overganger, ikke bare kjøpt spillere til Hamar. Vi hadde trengt en fyr som Frode Olsen, kjenner folk overalt og kommer godt ut av det med alle. (gode forbindelser til Spania, ett land på randen av konkurs som snart må selge endel av de nest beste)
          Last edited by Wild Touch; 10.08.2012, 11:20. Reason: glemte noe
          Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post
            er en sportsdirektør som er flink til å snakke med agenter og spillere. Lurer på om det er grunnen til at det går treigt på overgangs markedet.
            Håvard Lunde sier jo i dag at vi jobber med en 10-12 spillere per akkurat nå. Vi har allerede vært ute etter Huseklepp, BH Riise, Børven og Tarik. I tillegg har vi hentet inn Gonzales og Barrett. Mulig du synes dette er treigt, men...

Comment

Naturligvis er vi dårligst. Enten best eller dårligst. Enten svart eller hvitt. Det er liksom ikke noe i mellom.

Chad Barrett er et bomkjøp, fordi en annen debutant for det andre laget scora og ikke Barrett. Det er 0-1 i debutantscoringer og derfor dårlig.

Edit: Ja dette er sarkasme

Comment

Håvard Lunde sier jo i dag at vi jobber med en 10-12 spillere per akkurat nå. Vi har allerede vært ute etter Huseklepp, BH Riise, Børven og Tarik. I tillegg har vi hentet inn Gonzales og Barrett. Mulig du synes dette er treigt, men...
                Det er bedre med 10 høns på taket enn en i hånda mener du da? Tror ikke vi skal stikke under en stol at vi er dårlig besatt på sportsdirektør plassen. Jeg har ikke sagt at ingen jobber med å få inn spillere har jeg? Jeg sa treigt, og det er vel heller ikke til å stikke under en stol, eller hva?
                Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Moa til Swansea??

Moa kobles til Swansea for 28mill.
                  Da vanker det det en pen sum vi kan handle for. Hadde vi ikke 50% videresalg?

Comment

• Originally posted by enga86 View Post
                    http://www.dagbladet.no/2012/08/10/s...nsea/22899527/

Moa kobles til Swansea for 28mill.
                    Da vanker det det en pen sum vi kan handle for. Hadde vi ikke 50% videresalg?
                    tror det ble spekulert på ett tall mellom 15 og 25 %

Comment

• Jeg synes det går an å kritisere den nåværende sportslige ledelsen av A-laget for mye, i lys av resultatene som har vært for dårlige lenge, men innkjøpene har ikke vært spesielt dårlige. De har i all hovedsak også vært veldig billige.
                      Noen har slått til, noen har vært helt greie, og andre har vært dårligere enn vi kunne forventa. Sånn vil det alltid være.

Hvis vi ser bort fra de første store kjøpene (Hæstad, Sæternes, Shelton, LIS) så har vi i all hovedsak henta spillere med små eller ingen overgangssummer. I farta kommer jeg på fie spillere som har blitt flopper de siste åra: Koné, Martinez (var billig men forsvant fort), Stoor (var et feilkjøp med en offensiv back når vi skulle ha en defensiv) og VPG (var også egentlig et feilkjøp: vi trengte ingen offensiv midtbanespiller). Vi tok en risk med å hente Koné som vi betaler høy lønn for. Når det gjelder VPG, så burde vi ha visst eller finni ut at han er en humørspiller, og innsett at vi ikke var rett klubb for ham.

Ellers har vi hatt en eller annen grad av suksess med: Larsen, Thomassen, Moa, Nordvik (ikke vært veldig god, men han spiller jo fast), Ogude, Hirschfeld, Perkins (fikk hjemlengsel men spilte godt for oss), Suileiman og Pusic. Vi kunne også fått glede av Mos, men endte opp med å tjene penger på ham i stedet.

Hovedproblemet er at det sportslige apparatet ikke får laget til å spille god fotball, ikke at alle vi kjøper er for dårlige.

Comment

• Til dere som tror at vi har hentet spillere "billig". Selv om de kommer for lav sum eller gratis får de i disse tilfelle meget høye sign on fee pluss sikkert høy lønn. Disse har ikke vært billige. Glem det.

Comment

• Originally posted by O.S.L.O. View Post
                          Til dere som tror at vi har hentet spillere "billig". Selv om de kommer for lav sum eller gratis får de i disse tilfelle meget høye sign on fee pluss sikkert høy lønn. Disse har ikke vært billige. Glem det.
                          Kan du ikke være litt konkret når du er så bastant. Hvem gjelder dette? Simon Larsen? Moa? Suileiman? Pusic? Det sto vel skrevet at Shelton fikk en stor sign-on-fee, men vi betalte vel også overgangssum for ham. Det er vel troverdig om Koné og Stoor har fått en sign-on-fee, men det vet vi vel strengt tatt ikke?

Comment

• Originally posted by Viking76 View Post
                            Synes det er skremmende hvis VIF ikke tar kontakt med Vitesse hvis det som står i tv2 er riktig, at Vistesse vil låne han ut eller eventuelt selge han. Vi trenger Marcus. Tror Marcus og Chad på topp kunne blitt moro
                            Vi har planer om å kjøre med en spiss, slik vi har tidligere. Planen er at vi skal over i det andre systemet etter hvert.

Comment

• VPG i samtaler med Stabæk torsdag kveld

Comment

• Originally posted by Stingray View Post
                                http://www.budstikka.no/sport/gunnar...sdag-1.7480911
                                VPG i samtaler med Stabæk torsdag kveld
                                Hvis de kjøper han er markedspris er fem millioner. Det har NFF bekreftet.

Comment

Working...
                                X