Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• I dette vinduet trenger vi ikke fler midtstoppere, vi har vel en lovende Simon Larsen som har midtstopper som favorittplass(?). Men en høyreback hadde vært fint, er ikke like begeistra som flere her over Larsen på back, Dawda er også langt ifra nivå.
    https://twitter.com/#!/EvenL

Comment

• Originally posted by skog View Post
      Muri har hatt en sesong under pari som flere andre spillere. Vi kan godt ha et bra alternativ til på stopperplass, men det er ikke dermed sagt at fyren må dras bak loven og skytes.
      Nei, men det er vel ganske langt unna hva jeg skrev,eller? Skulle man skutt alle som ikke var bra nok for Enga, ville det blitt ganske fullt bak loven etterhvert og jeg hadde vel selv ligget rimelig tynt an...

Evenb0302: Jo da, Larsen er et alternativ på sikt, men det blir nok backplass på han resten av sesongen, så da må det i så fall drilles hardt til vinteren.
      Vi er Vål'enga!!

Comment

• Midtstopper1: Gonzales Midtstopper2: Muri, Nordvik, Solli, Larsen, Næss...
        HB: Larsen, Dawda
        Kanter: Berre...

Er det noe vi ikke trenger så er det enda en midtstopper! (gitt at Gonzales er så god som vi håper og tror vel å merke) Der skoen virkelig trykker er på kant/ving og det vi trenger er 2 spillere som er slik Ibba skulle ha vært eller slik Berre har vært og var nå i siste kamp. Altså en som har god forståelse, bra tempo, pasningssikker, teknisk i tillegg til rask og/eller driblesterk.

Sånn denne DAO beskrives hadde han vært perfekt, men må si jeg så lite til det av det jeg så da han prøvespilte. Er jo noen spennende rykter ute og går nå og håper vi kan finne flere ukjente navn med de ferdighetene vi trenger. Kjenner jeg også har blitt langt mindre skeptisk til Barrett og er spent på fortsettelsen..

Comment

• Litt enig, litt uenig om midtstopper 2: Tvilende til om Muri og også Nordvik er bra nok om neste sesong skal bli bedre enn inneværende, Solli kan bli bra, Larsen er sannsynligvis bra nok, Næss må snart ta det siste steget (bør lånes ut til Addeco?). Poenget e r jo ikke å ha flest mulig, men hele tiden være på utkikk etter det som kan gjøre oss bedre. Ang kantspillere/ backer er vi helt på linje.
          Vi er Vål'enga!!

Comment

• Originally posted by maestro View Post
            Litt enig, litt uenig om midtstopper 2: Tvilende til om Muri og også Nordvik er bra nok om neste sesong skal bli bedre enn inneværende, Solli kan bli bra, Larsen er sannsynligvis bra nok, Næss må snart ta det siste steget (bør lånes ut til Addeco?). Poenget e r jo ikke å ha flest mulig, men hele tiden være på utkikk etter det som kan gjøre oss bedre. Ang kantspillere/ backer er vi helt på linje.
            Er enig med Evenb om at høyrebacken er problemet her. Vi har en potesiell landslagsstopper på høyrebacken(om 1-2 sesonger). Larsen klarer seg ganske greit der nå.. Gonzales er bankers! Men noe har skjedd med Nordvik etter at Gonzales kom til klubben! Synes Nordvik har vært veldig god i det siste. Tidligere har problemet til Nordvik kanskje vært at han litt heit.Er i utgangspunktet ikke noe galt med forutsetningene hans, og hvis det er selvtillitt eller rutine som har vært problemet, så kanskje det er i ferd med å løse seg nå. Så har vi Muri, Næss og Solli i bakhånd.

Comment

• Originally posted by lasylays
              er det jovialt at vi sier dette?
              Hvorfor skulle det ikke være det?

LD.
              Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

• Originally posted by MartinFL View Post
                Synes vel vi skal gi Muri ut sesongen på å bevise at han kan komme tilbake! Det har vel kommet frem i overkant mange hatere av han her siste 2 ukene.
                SUKK!! Martin-hater, Muri-hater, Dawda-hater, Kone-Hater osv. Hater ingen av disse jeg, men det må vel være tillatt å være kritiske til prestasjoner som alle er enige om er under pari, og som har vært det over en lang periode (vel, Kone har vel strengt tatt ikke skuffet noen sportslig). Jeg mener vi bør se oss om etter en bedre stopper enn de vi har, men det er ikke prekært å styrke seg i denne posisjonen i forhold til back/ kant.
                Vi er Vål'enga!!

Comment

• Lazio interessert i Moa, det er jo bra for Vålerengas økonomi! Han burde vel gå for over 40 mill nå. Ved 40 mill får jo vi 10, om 25% videresalg stemmer.
                  Last edited by 1/2VorseN; 14.08.2012, 23:14.
                  <3 Vål\'enga <3

Comment

• Jeg tror vi har prosenter av forjeneste ved salg, dermed 20-30% av 30-32millioner.

Comment

• Originally posted by 1/2VorseN View Post
                      Jeg tror vi har prosenter av forjeneste ved salg, dermed 20-30% av 30-32millioner.
                      Er dette noe du vet, eller bare noe du forventer at hjernetrusten på Valle har lagt inn som en naturlig klausul i en svært billig overgag?

Comment

• Originally posted by Sankt Hallvard View Post
                        Midtstopper1: Gonzales Midtstopper2: Muri, Nordvik, Solli, Larsen, Næss...
                        HB: Larsen, Dawda
                        Kanter: Berre...
                        Ogude er jo også et alternativ på stopperplass. Jeg foretrekker egentlig å bruke han der framfor på midten. Hæstad er kaptein og fast på midten, og han går ikke sammen med Ogude hvis vi skal spille "Barca-fotball". Til det er de for dårlige ballspillere,og det blir bare kål. Det felte oss forrige sesong. Da er det bedre med en pasningsspiller ved siden av Hæstad (type Singh), og Ogude bak i forsvar.

Men enig i at vi ikke bør prioritere en ny stopper, også så blir det spennende å se hva som skjer med Fredrik Stoor neste sesong. Han er vel bare på lån nå, om jeg ikke tar feil.

Comment

• Originally posted by usbenga View Post
                          Er dette noe du vet, eller bare noe du forventer at hjernetrusten på Valle har lagt inn som en naturlig klausul i en svært billig overgag?
                          De har vel blitt sagt at vi har en attraktiv klausus som kan gi oss mere penger ved ett senere salg, uten at jeg husker noe om hvor denne informasjonen kommer fra. Det vi ikke vet er om det er prosenter av neste salg eller fortjeneste av neste salg, og vi vet ikke hvor mange prosenter det er snakk om, men jeg synes det er naivt å håpe på noe mer enn 30%.

Comment

• Originally posted by 1/2VorseN View Post
                            De har vel blitt sagt at vi har en attraktiv klausus som kan gi oss mere penger ved ett senere salg, uten at jeg husker noe om hvor denne informasjonen kommer fra. Det vi ikke vet er om det er prosenter av neste salg eller fortjeneste av neste salg, og vi vet ikke hvor mange prosenter det er snakk om, men jeg synes det er naivt å håpe på noe mer enn 30%.
                            Tror de fleste av oss lever i en fantasiverden, mye initiert av dataspillet FM, hvor vi tror at vi skal tjene store penger neste gang en eks VIF-spiller blir solgt. Vi fikk det vi fikk for Moa, ingen grunn til å tro at det skal drysse millioner ned på Valle ved neste salg, sorry.

Comment

• Originally posted by MartinFL View Post
                              http://www.tv2.no/sport/fotball/ital...a-3851794.html

Lazio interessert i Moa, det er jo bra for Vålerengas økonomi! Han burde vel gå for over 40 mill nå. Ved 40 mill får jo vi 10, om 25% videresalg stemmer.
                              tipper han går for mellom 30-40 mill hvis han går nå, selv om han har sagt at han mest sannsynlig blir i Hannover etter 31.aug

Comment

• Originally posted by usbenga View Post
                                Er dette den typen ironi jeg aldri klarer å skjønne, eller er du seriøs?
                                Helt seriøst var det nok ikke.

Men hadde jo vært fint om noe skjedde snart.

Comment

Working...
                                X