Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by poiuy View Post
    Ogude er jo også et alternativ på stopperplass. Jeg foretrekker egentlig å bruke han der framfor på midten. Hæstad er kaptein og fast på midten, og han går ikke sammen med Ogude hvis vi skal spille "Barca-fotball". Til det er de for dårlige ballspillere,og det blir bare kål. Det felte oss forrige sesong. Da er det bedre med en pasningsspiller ved siden av Hæstad (type Singh), og Ogude bak i forsvar.

Men enig i at vi ikke bør prioritere en ny stopper, også så blir det spennende å se hva som skjer med Fredrik Stoor neste sesong. Han er vel bare på lån nå, om jeg ikke tar feil.
    Ang. Ogude kunne jeg ikke vært mer uenig. Er misbruk av dimensjoner å sette Ogude på stopperplass. Det har liksom blitt en sannhet her på forumet at Hæstad og Ogude er knokkelspillere med alle sine ferdigheter i en ankerrolle. Det er jo tull! Jeg vet ikke helt hva slags standard dere har for å være en god ballspiller, men i norsk målestokk er begge svært habile. Ogude spiller i en mer offensiv posisjon på landslaget etter hva jeg skjønner og det er nok en grunn til det. Synes det er en god ide med begge som indreløpere selv om det ikke akkurat har gnistret så langt, men alle har hatt en dårlig sesong i år. Ogude har gjort det greit som stopper også, men vi har bedre alternativer her og ingen bedre alternativer på midten. I tillegg vil jeg ikke ha en spiller som drar på seg 5 gule på halvspilt serie som stopper. Gi Ogude mindre defensivt ansvar og han vil blomstre for oss offensivt.

Stoor har jeg egentlig avskrevet på samme måte som Kone og VPG, men jeg klager ikke om han kommer tilbake og tar tilbake backen.

Comment

• Originally posted by Sankt Hallvard View Post
      Ang. Ogude kunne jeg ikke vært mer uenig. Er misbruk av dimensjoner å sette Ogude på stopperplass. Det har liksom blitt en sannhet her på forumet at Hæstad og Ogude er knokkelspillere med alle sine ferdigheter i en ankerrolle. Det er jo tull! Jeg vet ikke helt hva slags standard dere har for å være en god ballspiller, men i norsk målestokk er begge svært habile. Ogude spiller i en mer offensiv posisjon på landslaget etter hva jeg skjønner og det er nok en grunn til det. Synes det er en god ide med begge som indreløpere selv om det ikke akkurat har gnistret så langt, men alle har hatt en dårlig sesong i år. Ogude har gjort det greit som stopper også, men vi har bedre alternativer her og ingen bedre alternativer på midten. I tillegg vil jeg ikke ha en spiller som drar på seg 5 gule på halvspilt serie som stopper. Gi Ogude mindre defensivt ansvar og han vil blomstre for oss offensivt.

Stoor har jeg egentlig avskrevet på samme måte som Kone og VPG, men jeg klager ikke om han kommer tilbake og tar tilbake backen.
      Habile ballspillere er dem definitivt, men de eier ikke kreativitet og overblikk. Er helt enig med Poiuy at vi ikke kan spille possesionfotball med dem på laget sammen på midten. Det blir for stasjonært, og det som skjer da er at vi spiller ballen fram og tilbake, og bevegelsene fremover blir helt fraværende etterhvert, fordi det går for sakte.
      Min mening er ihvertfall, at Ogude er en glimrende midtstopper og en glimrende midtbanespiller. Skal vi styre kampene og skape masse sjanser, så kan vi ikke ha begge de to sentralt.

Ogude som midtstopper dersom det er krise, er helt greit. Tror faktisk han er en bedre midtstopper, enn flere av midtstopperne våres.. Og da kan Hæstad fint spille sentralt i lag med f eks Bojan, Suleiman, Qaka og flere.

Comment

• Vel, man kan ikke alltid være enige.

Jeg kommer til å dra frem dette når Ogude er helt Xavi på midtbanen vår og tar tilbake Årets Spiller i 2013.. og da kommer jeg til å si:

I TOLD YOU SO.

Comment

Vel, man kan ikke alltid være enige.

Jeg kommer til å dra frem dette når Ogude er helt Xavi på midtbanen vår og tar tilbake Årets Spiller i 2013.. og da kommer jeg til å si:

I TOLD YOU SO.
          Vi er i hvert fall enige her, Sankt Hallvard. Jeg oppfatter Ogude som kreativ nok og med nok overblikk til å slå forløsende stikkere, vende spillet, slå kort og langt om hverandre, kort sagt en svært god pasningsspiller etter norsk målestokk. Problemet vårt har jo vært at det har vært null-nix-nada bevegelse forover på banen, og da er det jo ikke annet å gjøre enn å trille ballen til siden eller bakover. Regel nr 1 i "Barca-fotballen" er jo at bevegelsene skal skape pasningsrommene, ikke pasningene som skal skape bevegelse.
          Vi er Vål'enga!!

Comment

• Originally posted by maestro View Post
            Vi er i hvert fall enige her, Sankt Hallvard. Jeg oppfatter Ogude som kreativ nok og med nok overblikk til å slå forløsende stikkere, vende spillet, slå kort og langt om hverandre, kort sagt en svært god pasningsspiller etter norsk målestokk. Problemet vårt har jo vært at det har vært null-nix-nada bevegelse forover på banen, og da er det jo ikke annet å gjøre enn å trille ballen til siden eller bakover. Regel nr 1 i "Barca-fotballen" er jo at bevegelsene skal skape pasningsrommene, ikke pasningene som skal skape bevegelse.
            Ok, vi er ikke helt enige om ferdighetene til Ogude da, men er vi enige om at Ogude er et veldig bra alternativ i enkeltkamper som midtstopper, dersom vi skulle være så uheldige å få veldig mange skader der? Og Martin vil jo veldig gjerne ha spillere som kan beherske flere posisjoner. Det er jo veldig bra økonomisk det også, for da slipper vi å ha dobbeldekning på samtlige plasser, men heller gjøre små justeringer.

Comment

• Originally posted by usbenga View Post
              Joa, jeg skulle gjerne sett en skikkelig signering selv, men dette grunnlaget var veldig tynt da. Hvilken forutsetning har forresten Anene til å kunne si at han er Nigerias største talent? Vil si det ville vært svært,svært oppsiktsvekkende om Nigerias største talent befinner seg på Valle for prøvespill.

Kombinasjonen spiss, 18 år gammel og merkelappen "største talent" har en dårlig klang i mine ører, men for all del, kan jo hende at dette er den virkelige diamanten. Vi har i hvertfall slitt med å finne gull i Afrika hittil, og når vi har hatt sjansen så har vi ikke klart å se det.
              Det er noe her som ikke stemmer. Det er ingen "Aaron" blant engelsk wikipedias oversikt over 717 navn i kategorien "nigerian footballers". Navnet figurerer ikke i Nigerias OL-tropp, ei heller i siste uttak til U20-landslaget til Nigeria. Uttak til U18-landslag har jeg ikke funnet i farten, men jeg ser det er 18- og 17-åringer i U20 troppen.

Jeg tipper at han enten:
              - Ikke heter "Aaron", eller
              - Ikke er nigerianer, eller mest trolig
              - Ikke er "det største talentet" i noen stor nasjon

Her er en oversikt over spillere ved navn "Aaron" som har blitt omtalt på fifas nettsider:

Comment

Hæstad er enkelt og greit ikke god nok med ball. Ta for eksempel situasjonen i forrige kamp hvor han ikke klart å ta imot en enkel pasning på midten, og Odd brøt og fikk en sjanse. Er enig i at Ogude er veldig god på midten, men han er bedre defensivt enn offensivt. Maestro skriver over at han er kreativ, har overblikk og kan slå avgjørende pasninger, men det er det jeg mener er hans mangler. Han kan spille ball, og mister den sjeldent, men har er langt ifra noen Xavi. Vi klarer ikke spille ut en motstander med Hæstad og Ogude sentralt.

Comment

• Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
                  Det er noe her som ikke stemmer. Det er ingen "Aaron" blant engelsk wikipedias oversikt over 717 navn i kategorien "nigerian footballers". Navnet figurerer ikke i Nigerias OL-tropp, ei heller i siste uttak til U20-landslaget til Nigeria. Uttak til U18-landslag har jeg ikke funnet i farten, men jeg ser det er 18- og 17-åringer i U20 troppen.

Jeg tipper at han enten:
                  - Ikke heter "Aaron", eller
                  - Ikke er nigerianer, eller mest trolig
                  - Ikke er "det største talentet" i noen stor nasjon

Her er en oversikt over spillere ved navn "Aaron" som har blitt omtalt på fifas nettsider:
                  http://www.fifa.com/worldfootball/st...?pn=Aaron&cp=c
                  Det er fullt mulig at det er kallenavnet hans og at han egentlig har et enda lengre navn med vanskeligere uttale.

Comment

• Originally posted by usbenga View Post
                    Tror de fleste av oss lever i en fantasiverden, mye initiert av dataspillet FM, hvor vi tror at vi skal tjene store penger neste gang en eks VIF-spiller blir solgt. Vi fikk det vi fikk for Moa, ingen grunn til å tro at det skal drysse millioner ned på Valle ved neste salg,sorry.
                    Det er jo bekreftet at vi HAR en videresalgsklausul da. Hvor mye kan man jo spekulere i, men den ble beskrevet son "god". Slike klausuler er jo ganske standard.

Vi blir nok neppe rike. Men at vi kan få et beløp tilsvarende noe rundt det Singh ble solgt for er nok ikke usannsynlig. 3-4 millioner kanskje. Kanskje mer og.

Enig med deg i at vi fikk det vi fikk. Og får vi enda mer er det ren bonus.

Comment

• Det mest vanlige er vel 5-10 % så en god avtale er vel 10-15 %. Og dette er da av overskudd. Så salgsummen vi solgte han for trekkes fra overgangssummen Hannover selger Moa for. Det var vel spekulert i noe rundt 29 millioner fra Swansea - 9 mill = 2-3 mill til oss. Selger dem han for 40 (lite sannsynlig), snakker vi om en 3-4,5 mill.

Husk, vi var mer eller mindre tvunget av en muntlige avtale med Moa om å selge han til den klubben han ønsket å reise til. Vi hadde med andre ord ikke ekstremt gode kort på hånda, Moa var bare en av flere spillere Hannover så på. At noen tipper en videresalgsprosent på 20-40 % er nok urimelig, dessverre.

Comment

• Det er selvfølgelig bare å spekulere, men etter hva jeg hører, så har Moa det som plommen i pølsa i Tyskland. Han har vistnok fått god kontroll på tysken. På spørsmål om Lazio har han sagt noe som at "da må jeg jo lære meg Italiensk da plutselig" sikkert litt på fleip. Han la også til at han selv ikke føler noe behov for å flytte på seg, men at det ikke bare er han som bestemmer det.
                        Kilde: Kolega som er gammel venn av Moa.

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
                          Det mest vanlige er vel 5-10 % så en god avtale er vel 10-15 %. Og dette er da av overskudd. Så salgsummen vi solgte han for trekkes fra overgangssummen Hannover selger Moa for. Det var vel spekulert i noe rundt 29 millioner fra Swansea - 9 mill = 2-3 mill til oss. Selger dem han for 40 (lite sannsynlig), snakker vi om en 3-4,5 mill.

Husk, vi var mer eller mindre tvunget av en muntlige avtale med Moa om å selge han til den klubben han ønsket å reise til. Vi hadde med andre ord ikke ekstremt gode kort på hånda, Moa var bare en av flere spillere Hannover så på. At noen tipper en videresalgsprosent på 20-40 % er nok urimelig, dessverre.
                          Blir jo klart bare spekulasjoner så lenge ingen har sett kontrakten, men jeg velger å stole på hva jeg har hørt. At den videresalgsprosenten er i kategorien du mener er urimelig.

Kilde: sønn av leder av en av de nærmeste samarbeidspartnere til Enga gjennom mange år.

Comment

• Originally posted by aasp View Post
                            Spennende rykter. Alex Mathisen hadde vært et gledelig gjensyn. Lurer veldig på om han har tatt noen steg i utlandet. Denne Aron er det umulig å si hvordan er. Men utifra beskrivelsen er det ikke dumt med en skikkelig tanks på topp. Sånn som Pagge ;-)
                            Jeg vil ha Alexander Mathisen tilbake.
                            Teknisk og stor arbeidskapasitet.
                            Bør passe godt som kantspiller hos oss.

At han er en ekte VIF-gutt er heller ikke noe som trekker ned akkurat.

Spennende hva som skjer framover nå
                            EVIG VIF

Comment

• Originally posted by Oslo-ess View Post
                              Jeg vil ha Alexander Mathisen tilbake.
                              Teknisk og stor arbeidskapasitet.
                              Bør passe godt som kantspiller hos oss.

At han er en ekte VIF-gutt er heller ikke noe som trekker ned akkurat.

Spennende hva som skjer framover nå

Er vi virkelig sikre på at han er god nok?
                              Slik jeg husker det er jeg skeptisk...

Comment

• Originally posted by Cubbis View Post
                                Er vi virkelig sikre på at han er god nok?
                                Slik jeg husker det er jeg skeptisk...
                                Synes vi burde gi'n en sjanse uansett. Han er lokalgutt og kjenner klubben og miljøet. Det gir større forutsetninger for å lykkes enn folk utenifra.

Comment

Working...
                                X