Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommervindu 2012: Rykter, ønsker og mediespekulasjoner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by O.S.L.O. View Post
    Så du mener muligheten ikke var så stor nå som vi solgte for 24 mill(Håvard og Harmet) dette vinduet og 9 mill rett før sesongen(Mos), samt 4-5 mill på United kampen. Tror pengene skal brukes på noe annet. Noen oppe på Valle som ikke liker å vinne fotball kamper.
    Det er forskjell på handlebudsjettet og lønnsbudsjett

Comment

• Originally posted by osse-mon View Post
      Det er forskjell på handlebudsjettet og lønnsbudsjett
      Joda! Men begge er like viktige.

Når man frigjør lønnsbudsjett, er dette på mange måter viktigere enn handlebudsjett. Det er å redusere faste kostnader som strekker seg over mange år.

Saken med VPG er genial! Mannen aksepterte å gå ned i lønn i stabæk (det sier seg selv), og vi frigjorde mange mange millioner til evt. nye spillere. Vinn - Vinn situasjon.

Skulle ønske vi fikk til noe lignennde med Koné. Så hadde vi vært helt ferdig med opprydding av kostnadsposter. Lars Iver Strand, Stoor, Koné og VPG.

3 down, 1 to go.

Begynner å bli solide kostnadskutt dette her.
      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post
        Joda! Men begge er like viktige.

Når man frigjør lønnsbudsjett, er dette på mange måter viktigere enn handlebudsjett. Det er å redusere faste kostnader som strekker seg over mange år.

Saken med VPG er genial! Mannen aksepterte å gå ned i lønn i stabæk (det sier seg selv), og vi frigjorde mange mange millioner til evt. nye spillere. Vinn - Vinn situasjon.

Skulle ønske vi fikk til noe lignennde med Koné. Så hadde vi vært helt ferdig med opprydding av kostnadsposter. Lars Iver Strand, Stoor, Koné og VPG.

3 down, 1 to go.

Begynner å bli solide kostnadskutt dette her.
        Dette vet du ikke. Rett som det er skjer avskjed øyeblikkelig mot at arbeidstaker beholder lønn. Kan være et ledd i å bli kvitt en som forsurer miljøet.
        Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

• Originally posted by Arnehgr View Post
          Dette vet du ikke. Rett som det er skjer avskjed øyeblikkelig mot at arbeidstaker beholder lønn. Kan være et ledd i å bli kvitt en som forsurer miljøet.
          Helt enig.

Det er fullt mulig at han beholder deler av lønnen, men det tviler jeg på. VPG har vært laaangt nede. Tror han aksepterer hva som helst for å komme seg bort, og begynne et "nytt liv".

Dette finner vi nok ut av etterhvert, men jeg tror VIF ledelsen her har virkelig gjort et kupp.

Comment

Helt enig.

Det er fullt mulig at han beholder deler av lønnen, men det tviler jeg på. VPG har vært laaangt nede. Tror han aksepterer hva som helst for å komme seg bort, og begynne et "nytt liv".

Dette finner vi nok ut av etterhvert, men jeg tror VIF ledelsen her har virkelig gjort et kupp.
            Mulig det, men skulle ønske kuppene snart kom andre veien også, altså kupp i form av spillere inn og ikke bare folk som av ulike årsaker ikke holder mål.
            Vi er Vål'enga!!

Comment

• Originally posted by maestro View Post
              Mulig det, men skulle ønske kuppene snart kom andre veien også, altså kupp i form av spillere inn og ikke bare folk som av ulike årsaker ikke holder mål.
              Jeg håper også maestro.. Men Martin har vært soleklar på akkurat dette her.

Han vil sikre salg av spillere, kutte kostnader før vi skaffer ny. Nå har vi kuttet mye, og fått litt penger. Nå BØR det komme inn noen.

OBS. Idag signere Robin Van Persie for United. Arsene Wenger sikret seg Podolski tidligere i sommer, i tilfelle han ikke greide å beholde RVP. Det kalles god ledelse.

Comment

OBS. Idag signere Robin Van Persie for United. Arsene Wenger sikret seg Podolski tidligere i sommer, i tilfelle han ikke greide å beholde RVP. Det kalles god ledelse.
                Du mener for eksempel at vi skulle hatt en ny spiss klar før Moa dro? Og før Nielsen dro? Det er ikke forenelig med god drift av en fotballklubb. Arsenal ville beholde RvP selv om de hentet to nye spisser så en direkte erstatter er han vel ikke. Selv om Arsenal har blitt drevet økonomisk fornuftig er det sjanseløst å i det hele tatt sammenligne oss med dem. Tenk om Moa hadde brukket foten og ikke blitt solgt. Da ville vi fått et nytt dundrende underskudd.

En annen ting er å ha kartlagt markedet før en spiller blir solgt og der (uten å vite for mye om hvordan de jobber på Valle) tror jeg vi kan bli bedre.

Comment

Eller forsvant Persie fordi Podolski ville holdt han ute av laget
                  Kommer aldri til himmelen.
                  Kommer aldri til hælvete.
                  Jeg forblir i skjærsilden.

Comment

• Dersom Vålerenga hadde hatt samme budsjett som Arsene Wenger tror jeg kanskje vi kunne signa noen.

Sorry, men dette er helt latterlig sammenlikning.

Comment

• Rykte som sprer seg på VPN nå om at en spiller vil bli klar i løpet av dagen eller i morgendagen.

20åring som skal ha fra sikre skilder at en spiller er på vei til oss, han mente jeg var inne på noe når jeg nevte at han burde være i samme alder som ryktestarter. Folk var vel mildt sakt skeptisk, men nå er det faktisk to stykker som har nevt akkurat det samme ryktet og han andre har betydligere større pondus. Jeg vet at han har relativt gode kontakter på det som skjer i RBK.

Skulle vistnokk koste oss rundt 5mill.

Ta det med en liten klype salgt, men jeg begynner faktisk å tro at det er hold i disse ryktene.

Edit.

-Koster oss 5mill

-rundt 18-22 år

-spiss

-en spiller vi trenger

-nese for mål

- Ikke Pedersen

Det er nødt til å være snakk om Børven.
                      Last edited by 1/2VorseN; 17.08.2012, 15:49.

Comment

• Originally posted by Cubbis View Post
                        Gjeeeeesp.... den har vi vel hørt en del ganger nå....
                        Så jeg forstår deg riktig...

Vi har hørt det fra Valle mange ganger? Eller er det jeg som driter meg ut i at jeg gjentar spekuleringer om at Vallefolket gir opp vinduet?

Spennende dette som 1/2vorsen skrev.... AHA! Nå skjønte jeg nicket! Smart move Halvorsen ;-)

Comment

• Originally posted by 1/2VorseN View Post
                          .....Det er nødt til å være snakk om Børven.
                          Tror du Odd slipper han for fem? Jeg skulle mene det er en passe pris selv, men ville ikke overraske meg om de krever noe mer. Hvordan er økonomien i Skien?

Comment

• Originally posted by aasp View Post
                            Så jeg forstår deg riktig...

Vi har hørt det fra Valle mange ganger? Eller er det jeg som driter meg ut i at jeg gjentar spekuleringer om at Vallefolket gir opp vinduet?

Spennende dette som 1/2vorsen skrev.... AHA! Nå skjønte jeg nicket! Smart move Halvorsen ;-)

Bare hørt det fra valle mange ganger...

Comment

• Originally posted by aasp View Post
                              Ja dette er jo en gåte på en måte.

Jeg tror det er mulig å få han for 5mill ja, egentlig utrolig at vi får han for samme prisen RBK kjøpte Strandberg for:P

Comment

• Etter det tv2.no erfarer betaler Vålerenga rundt fire millioner kroner nå for å sikre seg Odds toppscorer.

Comment

Working...
                                X