Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Sogndal 0-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reaksjoner: Vålerenga - Sogndal 0-2

Vurderte å se maling tørke istedet for kamp.Fy faen så begredelig.Ingen får godkjent.Marcus Pedersen var tilnærmet usynlig.Ikke en jævla bra dødball.

Originally posted by Analyktiker View Post
    Ja, skulle gjerne ha sett malingen tørke sammen med deg. Jeg liker Marcus, og grunnen til at han var usynlig er fordi VIF er seriemestre i feilpasninger og støttepasninger, så laget bruker ikke Marcus, så derfor blir det sånt. Hvilke farge er mest artig å se tørke? Tipper rosa, for det kan fort bli rød
    Samma faen egentlig,så jævlig skuffa,iikeno guts å spore verken på banen eller på benken!

Comment

Ballen går jo bare på tvers og bakover på egen banehalvdel,sjelden eller aldri fremover,ihvertfall ikke i denne kampen.Å når vi først,omsider,etter langtid,eller flaks får ballen frem til en medspiller MISTER vi den jaggu med en gang!

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
        Hvilken spillestil mener du vi skulle valgt idag da? 4-5-1 og alle mann i forsvar?
        Har MA spillestil? Jeg klarte ikke å se den idag - i 2 omgangen var Fellah helt ved forsvars fireren og hentet ballene og løp innover, og ballen ble spilt til sin nærmeste medspiller som igjen slo støttepasning til Ogude (forsvaret) - da var vi tilbake til der vi startet.
        Jeg tror det ikke handler om formasjon, men om hvordan man bygger opp et spill bakfra og hvordan man skal være gjennombruddshissige.
        Jeg har sansen for Marcus Pedersen, men han passer ikke til MA stil, fordi ballene skal spilles og han blir nesten aldri involvert. I Strømsgodset hadde de enkelt spill: Slå langt til Marcus, kom etter, vinn andre ballene..(er mitt inntrykk). Så derfor spør jeg igjen: Hva er det som er så bra med MA og spillestilen hans?

Comment

Tv2 - Spilleranalyse

Dette er spilleranalysen til tv2.

Vålerenga (4-2-1-3) - Sogndal (4-4-2)
          1. Lars Hirschfeld (C) 4
          20. Dawda Leigh 4
          6. Simon Andreas Larsen 4
          13. Fegor Ogude 4
          3. Andreas Nordvik 4
          11. Morten Berre 4
          28. Harmeet Singh 5
          22. Martin Pusic 3
          17. Mohamed Fellah 4
          19. Marcus Pedersen 4
          8. Abdurahim Laajab 3
          16. Håvard Nielsen 4

Jeg er er uenig i at Singh var vålerengas beste spiller. Jeg synes Dawda var VIF sin beste spiller. Han var like mye i angrep opp ved 16 meteren til motstanderen med gode finter, samtidig som han gjorde en kanonjobb i forsvar. Reddet situasjonen mange ganger.

Berre forjener IKKE en 4'er. Han er nede i en 2'er. Det er lenge siden jeg har sett han spille så dårlig. En pasningstreffhet kanskje så lav som 50%.

Ibba er ikke dårligste VIF spilleren. Kanskje en 4'er mener jeg.
          Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Så ingen som var Vålerengas beste spiller jeg.

Comment

Originally posted by Ingar View Post
              Så ingen som var Vålerengas beste spiller jeg.
              Hehe. Ok. Jeg ser den

Men HVIS vi skal kåre VIF sin beste spiller, hvem er det?

Comment

Klanen og Miniklanen på deling

Comment

Originally posted by Ingar View Post
                  Klanen og Miniklanen på deling
                  Haha.

Ok. Jeg synes hvertfall Dawda.

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post

Jeg er er uenig i at Singh var vålerengas beste spiller. Jeg synes Dawda var VIF sin beste spiller. Han var like mye i angrep opp ved 16 meteren til motstanderen med gode finter, samtidig som han gjorde en kanonjobb i forsvar. Reddet situasjonen mange ganger.

Berre forjener IKKE en 4'er. Han er nede i en 2'er. Det er lenge siden jeg har sett han spille så dårlig. En pasningstreffhet kanskje så lav som 50%.

Ibba er ikke dårligste VIF spilleren. Kanskje en 4'er mener jeg.
                    Stiller meg bak dette, men med en caveat:
                    Dawda var god offensivt men til tider håpløs defensivt. Ble nesten 0-3 når han hadde lunsjpause i forsvaret der.

Og hva har skjedd med Evigunge Berre? Ikke Evigung allikevel? Trist.

Jeg husker et spill vi hadde på hytta som het "Mastermind". Dette minner litt om det: Riktig brikke på feil plass.

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
                      Hehe. Ok. Jeg ser den

Men HVIS vi skal kåre VIF sin beste spiller, hvem er det?
                      Minst dårlige blir det vel. Men i dag gir synes jeg Dawda gjorde en del bra, spesielt fremover på banen

Comment

Storfint besøk på tribunen fra Premier league..

ULLEVAAL (VG NETT) (Vålerenga-Sogndal 0-2) Tre Premier League-lag var til stede da Sogndal sjokkerte Vålerenga.

"Storfint besøk

Både Liverpool og Tottenham var på tribunen sammen med en representant fra agentselskapet som representerer Vålerengas midtbanestjerne. I tillegg var både Sunderland, Heerenveen og Vitesse på tribunen for å se noen av Norges mest lovende spiller i aksjon, men storklubbene måtte gå skuffet hjem"

Hvis 3 premier league klubber så på VIF spille, er det større sjanse for at keeper talent Udjus eller Hopen får tilbud enn noen som helst i VIF stallen.

Comment

Det går sport i å si at [sett inn en kamp vi taper eller vinner ufortjent] er den dårligste på mange år, men i dag lurer jeg faktisk på om det er det.

Fy faen, dette var dårlig.

Når vi er upresise på en fem meter lang støttepasning så er det noe gæærnt en eller annen plass. Når vi ikke får til denne enkle pasninga, hvordan skal vi da klare noe offensivt?

Når Sogndal har åtte spillere som ligger på 16-meterstreken, vi har fire spillere, hvorfor sender mannen med ballen på 20 meter ballen i beina på en av de fire på denne streken? Hva skal han gjøre med målet bak seg og to-tre forsvarsspillere som river og sliter i han? Hvorfor må vi spille en pasning på 60 cm når vi er på sju meter fra mål?

Hvor dårlig kan enkelte spillere bli?

Hvorfor gir vi opp når det er fem minutter igjen? Vi vet jo at det blir lagt til mye?

Børs:
                          Hirschfeld 4. En av flere som er skyld i 2-0-målet, alt for mange dårlige pasninger.
                          Leigh 3. Svak treer. Skjønner meg ikke helt på han. Det virker som han løper raskere oppover i banen enn bakover. Han misser med de enkleste markeringene.
                          Ogude 3. Sterk med ballen, håpløs når han må løpe etter den. Elendig, elendig pasningskvalitet i dag.
                          Larsen 4. Spiller på det enkle, men snart må vi kreve mer enn bare måking av ballen opp på banen og opp på tribunen.
                          Nordvik 3. Fryktelig dårlig start og bytta ut tidlig.
                          Berre 2. Spilte ræva på rekruttkampen som sentral midtbane, enda dårligere i dag.
                          Singh 3. Sterk treer. Bruker alt for lang tid. Unøyaktig, mye slurv.
                          Pusic 4. Sterk firer. VIFs beste. Skapte mye av det vi hadde og burde scoret.
                          Ibba 2. Helt borte, klarte ingenting. Vår nest dårligste bak Berre.
                          Fellah 4. Svak firer God innledningsvis i kampen, veldig dårlig i andre.
                          Pedersen 4. Svak firer. Får ingenting å jobbe med.
                          ---
                          Nielsen 4. Svak firer. Gjør lite ut av seg.
                          Zajic 4. Svak firer. Bidrar lite.

Martin Andresen 3. Elsker å se han bytte etter 30 minutter, men skjønte ikke noe av byttet. Bomma åpenbart med laget, selv om jeg synes det så riktig ut før kampen. Ga opp litt ut i andre og satt stille på benken under et pledd. Svakt.

Comment

Vet det er tidlig på sesongen, men jeg føler ordet krise er på sin plass!

10 min i hver omgang var vi på høyde med Sogndal, vi snakker hjemme mot Sogndal!!!

Sesongen så langt:
                            Flaks med 3 poeng mot Haugesund
                            Fortjent nederlag mot Godset
                            Flaks med 3 poeng mot Viking
                            Flaks med 1 poeng mot bøfla (her presterte vi årsbeste!!!!)
                            Ydmyket hjemme av fotballstormakten Sogndal.

Jeg gider ikke filleriste verken trener eller spillere etter denne kampen for jeg er stygg redd at vi regelrett ikke er bedre enn det vi så i dag.

Tar flaksen vår slutt, den som tross alt har skaffet oss 7 poeng hittil, så kan dette bli en lang og trist sesong.

Dagens beste var Dawda, dagens verste, alle de andre med Berre som fikk til nada og Lars som var direkte livsfarlig med sine igangsetninger og heller ikke helt patent på 0-1 som de verste.

Våt, kald og dritsur har jeg hermed justert mine 2012 forhåpninger til Enga til en hederlig plassering i tippeligaen, dvs unngå nedrykk, og at vi overlever 1. runde i køppen.

Mulig at verden ser litt lysere ut i morgen, men akkurat nå er alt bare mørkt og trist.
                            Hev din røst og STØTT ditt lag...

Comment

Utrolig skuffa og kald.
                              Kampen: Det er kjedelig å se beckrekka vår løpe opp de dårlige pasningene de sender seg i mellom.
                              Valerenga Sogndal IL
                              77 Ballbesittelse i prosent 23
                              16 Avslutninger 14
                              5 Avslutninger på mål 5
                              1 Avslutninger i stengene 0
                              11 Cornere 4
                              580 Pasningsforsøk 175
                              483 Vellykkede pasninger 95
                              12 Frispark for 13
                              1 Offside 1

Sogndal: Tror de skal skaffe mange folk grå hår denne sesongen. Utrolig kyniske og smarte. Drøyde fra første utspill, og fikk etterhvert kampen inn i sitt mønster med frispark og drøying. 8-9 mann innafor 20 meter kampen igjennom, satser på overganger og faste situasjoner.

Edvartsen: Tibakemelding til dommeren, grunnen til at ting ble kastet var at du lot songdal drøye bort ca 35 minutter av kampen.

Ikke årsværste, men trenger snart en forklaring på våre taktiske vurderinger som jeg ikke kan skjønne. Alt det jeg fryktet før kampen skjedde, og følte vi hverken hadde plan eller mannskap på banen til å ta hånd om de utfordringene det er å møte et sånn møkkalag.

Comment

Working...
                              X