Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Lyn - Vålerenga 1-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Slutt med gnålet om at Martin må gå. Vi er 3 poeng bak førsteplass og vant kampen i dag.

Ang. kampen: Pinlig lavt innsatsnivå fra så og si samtlige, inkludert Lars for en sjelden gangs skyld. Unntak: Håvard Nilsen var forbanna god i dag, det var virkelig klasse over både målet hans og forarbeidet for mål nr 2.

Ang. dommeren: Det var ikke dommeren som redda oss. Han fratok oss en klar straffe, og dessuten skulle kanskje Lyns første mål vært annulert for obstruksjon av keeper. Så selv om andre målet var feilaktig annulert, ville vi altså vunnet uansett om dommeren hadde dømt riktig i alle situasjoner (med mindre Singh hadde tatt straffa igjen, da...).

Comment

Huff ja, kampen var en trist affære det er det ingen tvil om. Men Håvard var et stort lyspunkt han blødde for drakta i en rekke situasjoner og er tre ganger hovedpersonen i scoringssituasjoner. Han scorer en null ut av ingenting. Han har nydlige driblinger og en fantastisk skjult og timet passing til to null og han header lyns frispark over (riktignok via tverrleggern) uten han hadde vi tapt i dag. Å tro på ti null mot det laget er tull, men jevnt bør det heller ikke være. Vi vinner 2-1 med en del flaks for andre gang på tre dager. Så lenge vi vinner kan vi ikke klage, men alle vet at marin sliter om det ikke blir medalje i år. VPG og Thomasen fikk 90 min i beina i dag etter skade og det er positivt. Håper de får en omgang også mot fredrikstad og at de er klare for fullt etter det. Vi er fortsatt med for fullt i både serien og køpp ikke glem at vi har nesten dobbelt så mange poeng som lillestrøm og brann tilsammen.

Comment

Originally posted by Happyhippo View Post
        Regner med at du fikk med deg hvem som faktisk hadde ballen mest i 2 omg..... nettopp liiiin..... og de hadde de største målsjangsene og målet som med ren skjær flaks ble anulert.... og hva med stussen i slutt minuttene i tverligger? 200% reddingen til Lars..... nei ikke overkjørt .... heller overvalset..... i perioder....
        Lyn hadde ikke en eneste målsjanse før målet dems. Etter dette hadde de anulleringa, et skudd fra 50 meter som Nielsen stusser i tverrleggeren og en stor sjanse Hirschfeld redda. Ganske sikker på at vi hadde ballen mest også selv om de store sjansene uteble. Poenget mitt er at det er greit å være frustrert over manglende ferdigheter til våre spillere, det er jeg også, men å si at vi ble rundspilt/overkjørt er bare tull.

Comment

Vålerenga måtte nok underskrive en kontrakt med Nrk om at det skulle bli en jevn kamp

Utrolig frustrerende å se Lyn kjøre over oss det siste kvarteret.
          Mange skader og således lite kontinuitet må nok ta endel av skylden, men litt mer innsats og ferre soloraid hadde sikkert hjulpet.

Hvor skadet ble Suleiman nå? Sikkert for en lengre periode. Skulle bare mangle...han så jo så lovende ut mot Brann.

En liten trøst i at det kan gå verre: Sogndal tapte hele 0-3 mot Florø og Sandnes Ulf 1-2 mot Staalkameratene.

Comment

Kampen sett under ett er jevn. Vi bør være klart bedre, men det er vi ikke.
            Pinlig.

Comment

Vi gikk videre til 2.runde.
              Egentlig det eneste som betyr noe, samme hvor verdiløse laget var til tider.

Kun Håvard som får godkjent med 1 mål og 1 målgivende.

Nå må vi få tilbake Ogude,Muri og Hæstad for å få et stabilt spill på plass.
              Og det haster..

Ja,med humør vil vi synge.
              EVIG VIF

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                Lyn hadde ikke en eneste målsjanse før målet dems. Etter dette hadde de anulleringa, et skudd fra 50 meter som Nielsen stusser i tverrleggeren og en stor sjanse Hirschfeld redda. Ganske sikker på at vi hadde ballen mest også selv om de store sjansene uteble. Poenget mitt er at det er greit å være frustrert over manglende ferdigheter til våre spillere, det er jeg også, men å si at vi ble rundspilt/overkjørt er bare tull.
                Du fortsetter å blindt forsvare dette laget,og treneren uansett innsats. Lyn var til tider mye nærmere scoring enn det vi var. Hvor mange sjanser skapte vi utenom måla? La meg bare si en ting: lyn har amatørspillere. Det vil si at samtlige av spillerne deres går på jobb hver dag som deg og meg. De spiller fotball på fritiden,mens våre gutter spiller ball på heltid. Jeg er så flau og skuffa over det laget her at jeg blir kvalm. Og ja noe har skjedd med vpg. Han har blitt innhenta av formen. Makan til slask..
                Hater,hater,hater bergen by!!!

Comment

Originally posted by panzerkris View Post
                  Du fortsetter å blindt forsvare dette laget,og treneren uansett innsats.
                  Det gjør jeg jo aldeles ikke. Les det fjerde innlegget i denne tråden så ser du det. Svak kamp, men å si at vi blir overkjørt er bare tullprat.

Comment

Om så dommern hadde vært kjøpt av Lyn eller om vi manglet enda flere spillere så skal denne matchen være grei skuring. Å se et Vålenga med paniske klareringer i forsvar mot et 3.div lag og som vant pga. dommerfeil er bra flaut. I hvertfall når man vet at det ikke er på en dårlig dag, men at det er sånn det er i hver eneste kamp.
                    Synes det er et heftig selvbedrag å gå og være fornøyd etter de kampene vi har spilt.

Comment

Originally posted by problembarnet View Post

Synes det er et heftig selvbedrag å gå og være fornøyd etter de kampene vi har spilt.
                      Hvem er fornøyd?

Alle spillerne,trenerne,styret og supporterne vet at laget må bli bedre.
                      Bedre innstilling og færre skader.

For sosseklubben var det 17.mai,bursdag og julaften samtidig.
                      Når vi samtidig har så mange skader og har en 80% innstilling til kampen så kan det bli jevnt.

Hva kan vi supportere gjøre?

Støtte laget 100 % på tribunen.
                      EVIG VIF

Comment

Jeg hadde dårlig utsikt fra en plass på bakkenivå på kampen, men jeg stusser over slakten av Ibba og Dawda. Der jeg satt så jeg en Thommassen som snaut hadde en vellykket ballavlevering, og en Chuma som ikke hadde en vellykket noesomhelst, unntatt målet. Ibba som seg i det minste rutinemessig til innlegg, og Dawda jobbet i forsvar og angrep, men må lære seg å avlevere på en trygg måte.

Comment

Vi ble ikke overkjørt av Lyn. Det er bare fjas. Gutta ser ut som de er på 70-80% arbeidsnivå (med hederlige unntak i Håvard og Suleiman). Når Lyn-spillerne da har forstått at denne kampen er jul,bursdag, nyttårsaften, cupfinale og hanukka på en og samme dag for bastionen, og innsatsen er deretter, har Lyn allerede der tatt igjen en stor del av forspranget.
                          Vi hadde likevel god kontroll nesten hele kampen (med unntak av de siste 10 som var direkte pinlig...)

Mest skuffa i dag er jeg over innsatsen på tribunen. Med unntak av Alternative var det fint få som gadd å ta i et tak. At gutta ikke spiller sprudlefotball er faen ikke noen unnskyldning når vi spiller mot Lyn og blir sunget ut (ja det mener jeg faktisk..) av bastionen!!! Hva faen?!??
                          In the beginning the Universe was created.
                          This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                          - Douglas Adams

Comment

Originally posted by anderan View Post
                            Jeg hadde dårlig utsikt fra en plass på bakkenivå på kampen, men jeg stusser over slakten av Ibba og Dawda.
                            Tipper det er en ryggmargsrefleks hos enkelte. Jeg stod nesten på øverste rad og hadde god oversikt (så god oversikt man kan ha 70 meter unna nærmeste mål) og jeg så vel omtrent det samme som deg. De få farlighetene Lyn skapte i førsteomgang kom, som under Brannkampen, gjennom midtforsvaret og i bakrom om jeg ikke husker helt feil..
                            In the beginning the Universe was created.
                            This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                            - Douglas Adams

Comment

Godt poeng. På TV hørtes nesten kun Bastionen unntatt de første 15 minuttene, og som de skriver på forumet sitt: Både kampen og ikke minst utsynginga av Klanen er god reklame for dem...

Comment

Haster å få Muri tilbake, nå er det ingen som har kontroll bak der, og usikkerheten smitter over på hele laget. Når vi heller ikke har Ogude eller Hæstad på midtbanen til å vinne baller så sliter vi enormt.
                                Vi ok kontroll på denne kampen frem til 2-0 målet, hva som skjer etter det er en gåte, utrolig at det vi som er slitne og ikke Lyn spillerne, hva skjer på treningsfeltet på Valle?

Comment

Working...
                                X