Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Lyn - Vålerenga 1-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Peter View Post
    Godt poeng. På TV hørtes nesten kun Bastionen unntatt de første 15 minuttene, og som de skriver på forumet sitt: Både kampen og ikke minst utsynginga av Klanen er god reklame for dem...
    Vel.

Fra svingen så hørte jeg også svært lite til Bastionen for å si det sånn.
    At vi står 500 meter fra banen uten tak og mange hos oss tar lett på en 1.runde kamp er andre faktorer.
    Viktigste og største kampen for sossen dette tiåret, gjør nok også noe med deres innsats.

Cred til AE som holder trykket kampen igjennom.

Evig tro.
    EVIG VIF

Comment

Forresten, synes vi skal følge med på NFFs reaksjon mot kasting av bluss på banen fra Bastionen. Normalt får man vel (spesielt vi) ganske heftig smekk på pung for sånt?

Comment

Forresten, synes vi skal følge med på NFFs reaksjon mot kasting av bluss på banen fra Bastionen. Normalt får man vel (spesielt vi) ganske heftig smekk på pung for sånt?
        Det tredje (kom ett før kampstart også) havnet vel ikke på banen. Det stoppet i vakten som hentet det andre ut fra banen!
        Skal bli særs interessant å se om det skjer noe. Sannsynligvis innstilling på stor bot til begge lag for blussing, men mengder med formildende omstendigeter for ett av lagene reduserer dette lags bot til et minimum. Kastingen har ingen fått med seg.

Comment

Originally posted by hbrx View Post
          Det tredje (kom ett før kampstart også) havnet vel ikke på banen. Det stoppet i vakten som hentet det andre ut fra banen!
          Skal bli særs interessant å se om det skjer noe. Sannsynligvis innstilling på stor bot til begge lag for blussing, men mengder med formildende omstendigeter for ett av lagene reduserer dette lags bot til et minimum. Kastingen har ingen fått med seg.
          Denne kastinga skjedde på live-tv. Jeg er sikker på at den blir en vesentlig del i innstillingen og beslutningen, men jeg er spent på hva slags bøtenivå NFF våger å komme med.
          Hadde det vært oss (vår historie, osv.) tipper jeg innstillingen ville være 250.000 og endelig bot 150.000 (bøtetaket i NFFs reglement er 500.000 for en enkelthendelse).
          Med Lyn (fjerde nivå, ingen bøter de seneste årene (fordi det ikke er noen kampdelegat) osv.) tipper jeg innstillingen blir 80-100.000 og at endelig bot blir 50.000.
          NFF frykter mer enn noe annet en situasjon der supporterne enten stormer banen eller kaster gjenstander inn på den.

Comment

Synes det var en hyggelig kveld jeg, sol, masse folk ganske, god stemning og videre i cupen.

Nå vet jeg ikke hvor gode Lyn egentlig er. Men de er absolutt ikke et jevnt 3. divisjonslag. Tror de mer er et topp 2. divisjonslag /nedrykks adeccoligalag. Og når dette er deres eneste mulighet til å skinne på de neste 2 til 3 årene, og det er over 10 000 på tribunen, og deres supportere knuser oss på tribunen, så blir det selvsagt ingen walk-over.

Personlig er jeg mest fornøyd med Ahmed Suleiman, som viser en fantastisk innstilling og løper på alt, og Håvard Nielsen som er i samme kategori. Mest skuffa er jeg over Chuma, som har fart men aldri utfordrer eller prøver å få noe til på sin kant. Burde absolutt vært hans mulighet for å vise seg frem, men misbrukte den.

Også på plussida at Joachim Thomassen er tilbake.

Comment

Mens jeg fortsatt ikke mener at vi skal mase om å kaste Martin etter denne kampen, synes jeg han er alt for lite kritisk i intervjuet som nå har kommet ut på vif-TV: http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=612860

"Godt fornøyd med å gå videre"? La oss være ærlige: Alt annet ville vært en fullstendig katastrofe!

Comment

Mens jeg fortsatt ikke mener at vi skal mase om å kaste Martin etter denne kampen, synes jeg han er alt for lite kritisk i intervjuet som nå har kommet ut på vif-TV: http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=612860

"Godt fornøyd med å gå videre"? La oss være ærlige: Alt annet ville vært en fullstendig katastrofe!
                Du kan jo spørre tippeligalagene Sogndal og Sandes Ulf om dem hadde vært fornøyd med å gå videre fra 1.runde?
                Eller om Aalesund og Brann blir like slaktet som laget vårt, selv om dem også "bare" vinner med 1 mål.

Klart det hadde vært en katastrofe om vi ikke tatt seieren her,men seier er seier.

- Vi mangler sentrallinja vår i Muri,Ogude,Hæstad,Berre og Pedersen.
                - 2 dager etter en tøff tippeligakamp i Bergen
                - Ikke 100% innstilling
                - Møter et lag som spiller tiårets kamp.
                - Potetåker av en bane.

Dette er faktorer som gjør at jeg er tilfreds med seier,selv om jeg selvfølgelig ikke tar bølgen.
                EVIG VIF

Comment

Slutt med gnålet om at Martin må gå. Vi er 3 poeng bak førsteplass og vant kampen i dag.

Ang. kampen: Pinlig lavt innsatsnivå fra så og si samtlige, inkludert Lars for en sjelden gangs skyld. Unntak: Håvard Nilsen var forbanna god i dag, det var virkelig klasse over både målet hans og forarbeidet for mål nr 2.

Ang. dommeren: Det var ikke dommeren som redda oss. Han fratok oss en klar straffe, og dessuten skulle kanskje Lyns første mål vært annulert for obstruksjon av keeper. Så selv om andre målet var feilaktig annulert, ville vi altså vunnet uansett om dommeren hadde dømt riktig i alle situasjoner (med mindre Singh hadde tatt straffa igjen, da...).
                  Enig med det meste - og takk for korrigeringer mht. ensidig fokus på hva dommeren dømte feil vår vei... (Du så kampen tv, altså?)

Men jeg syns det var flere som hadde godkjent/ok innsats: Forste første: Ahmad i første! Han rula!! Deretter Fellah! Vi fikk "plutselig" noen skudd på mål da Fellah kom inn.. Nr 24 (Næss?) jobba og ok.

Den som daffa mest syns jeg var Anene. Bortsett fra scoringa, virka han ca. like dårlig som Pagge. Elendige defensive involveringer - gidder bare halvveis å bidra defensivt, taper ca. alt av dueller, roter bort ballen. MEN: Killer-instinktet funka da Håvard serverte... Han bør trene på å JOBBE for laget - også som første-forsvarer. Han har nok mye inne, men innsatsen var direkte svak. VPG fikk til lite, men har jo vært skada. Trenger kamptrening som en sa det. Thomassen var ok til å være tilbake etter skade..

Er ikke enig i at Dawda var så dårlig. Noen (klare) feil, ja, men og mye bra - syns nå jeg.

Lyn? De kjempa helhjerta - det skal de ha.
                  + De var bra på tribunen (minus et par brødhuer...)
                  Spøkelset deres er dødt, men Bastionen lagde altså bra med liv... Kudos for det.
                  Men sangen 'Bare ett lag i Oslo blir bare for teit - nå r de synger den.

Oss på tribunen? Tja - er vel egen tråd for det. Men 'rom for forbedring'? Oh yes...

Men VI VANT! VI VANT! VI VANT! Og takk for det!

Comment

Syntes vi hadde full kontroll på kampen hele tiden. Lyn skaper omtrent ikke noe utover et par dødballer. Vi hadde en tøff kamp i Bergen under 48 timer før kampen og gjør akkurat det vi må. Verken mer eller mindre.

For Lyn, som nok er bedre enn divisjonen tilsier, var dette den største kampen på mange år.

Jeg hadde ikke forventet noen lekestue og fikk det ikke heller. Syntes vi hadde full kontroll, uten å gå i kjelleren, og det var det jeg forventet.

Bra at Thomassen var frisk igjen, men VPG har fortsatt en del å gå på virker det som.

Comment

Innstilling har mye å si, og faktisk var det vel bare et annet tippeligalag som møtte et lag som ikke er å betrakte som et farmerlag for storklubben i området, og det var Sogndal.
                      Alle på Tiller heier på Rosenborg, alle på Skjetten heier på Lillestrøm, alle på Solberg heier på Godset osv.
                      Men folk i Florø heier ikke på Sogndal (utrolig mange Vålerenga-supportere der faktisk oppdaget jeg i fjor da jeg var i Sogndal, og "halvparten" av klansfolka hadde Sognemål).

Comment

Håvard Nielsen

Comment

Ifløge Martin Andresen nettop nå på NRK, så spiller Lyn i 2. divisjon...

Comment

Vålerenga vinner og sånn vil det bli stående i historiebøkene. Dommeren var til forandring en kjekk kar.
                            Vil dere se bilder fra kampen, mye fra tribuna, har jeg lagt ut en hel del her.
                            www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
                            Glemmer passordet mitt...

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                              Ifløge Martin Andresen nettop nå på NRK, så spiller Lyn i 2. divisjon...
                              Ja, han sa det, men han gjorde flere ganger før kampen oppmerksom på at Lyn trolig holder annendivisjonskvalitet, selv om de holder til i 3. Hvis du altså prøver å antyde at Martin Andresen ikke vet i hvilken div. Lyn holder til tar du altså feil. At han sa feil nå for så være, men jeg forsto det slik at han avkortet resonnementet om at Lyn er bedre enn divisjonen deres tilsier for å kunne avgi en kort uttalelse i steden for å hale ut og si det samme IGJEN.
                              mvh

Ogni M

Comment

Skremmende å se hvor likegyldige gutta virker. Det var en som ikke virka likegyldig, og det var Håvard Nielsen. Han skal ha 95% av æren for at vi er videre. Ikke bare gjennom prestasjonene (2-0-forarbeidet er en større liga verdig), men også gjennom innsats og innstilling. En av få som prøvde å gire opp andre gjennom innsats, klapping/motivering og snakking/skriking.

Hadde resten av gutta gått inn med samme holdning, hadde dette blitt komfortabelt.

Takk Håvard!

Comment

Working...
                                X