Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Lyn - Vålerenga 1-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by -Christer- View Post
    Skremmende å se hvor likegyldige gutta virker. Det var en som ikke virka likegyldig, og det var Håvard Nielsen. Han skal ha 95% av æren for at vi er videre. Ikke bare gjennom prestasjonene (2-0-forarbeidet er en større liga verdig), men også gjennom innsats og innstilling. En av få som prøvde å gire opp andre gjennom innsats, klapping/motivering og snakking/skriking.

Hadde resten av gutta gått inn med samme holdning, hadde dette blitt komfortabelt.

Takk Håvard!
    Et godt poeng.
    Hvilket ansvar tar Nordvik og Singh for eksempel utpå der?

Våre vanlige "kapteiner" som Fegor,Muri og Doffen mangler,men da må andre stå fram.

Som den østkantgutten Håvard er,så gjorde han det i kveld.
    Takk for det.
    EVIG VIF

Comment

Originally posted by -Christer- View Post
      Skremmende å se hvor likegyldige gutta virker. Det var en som ikke virka likegyldig, og det var Håvard Nielsen. Han skal ha 95% av æren for at vi er videre. Ikke bare gjennom prestasjonene (2-0-forarbeidet er en større liga verdig), men også gjennom innsats og innstilling. En av få som prøvde å gire opp andre gjennom innsats, klapping/motivering og snakking/skriking.

Hadde resten av gutta gått inn med samme holdning, hadde dette blitt komfortabelt.

Takk Håvard!
      Synes godt Suleiman kan få en liten bit av den 95%-kaka til Håvard. Men ellers enig!
      In the beginning the Universe was created.
      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
      - Douglas Adams

Comment

Originally posted by san Paolo View Post
        Enig med det meste - og takk for korrigeringer mht. ensidig fokus på hva dommeren dømte feil vår vei... (Du så kampen tv, altså?)

Men jeg syns det var flere som hadde godkjent/ok innsats: Forste første: Ahmad i første! Han rula!! Deretter Fellah! Vi fikk "plutselig" noen skudd på mål da Fellah kom inn.. Nr 24 (Næss?) jobba og ok.

Den som daffa mest syns jeg var Anene. Bortsett fra scoringa, virka han ca. like dårlig som Pagge. Elendige defensive involveringer - gidder bare halvveis å bidra defensivt, taper ca. alt av dueller, roter bort ballen. MEN: Killer-instinktet funka da Håvard serverte... Han bør trene på å JOBBE for laget - også som første-forsvarer. Han har nok mye inne, men innsatsen var direkte svak. VPG fikk til lite, men har jo vært skada. Trenger kamptrening som en sa det. Thomassen var ok til å være tilbake etter skade..

Er ikke enig i at Dawda var så dårlig. Noen (klare) feil, ja, men og mye bra - syns nå jeg.

Lyn? De kjempa helhjerta - det skal de ha.
        + De var bra på tribunen (minus et par brødhuer...)
        Spøkelset deres er dødt, men Bastionen lagde altså bra med liv... Kudos for det.
        Men sangen 'Bare ett lag i Oslo blir bare for teit - nå r de synger den.

Oss på tribunen? Tja - er vel egen tråd for det. Men 'rom for forbedring'? Oh yes...

Men VI VANT! VI VANT! VI VANT! Og takk for det!

Takk til deg også for korrigeringer, jeg overdrev da jeg skreiv elendig innsats fra alle unntatt Håvard. Men synes det var skuffende at gutta var såpass lite "tente" (med enkelte unntak) i en kamp mot Liin med såpass engasjement på tribuner, med TV-dekning osv. Apropos TV: Jepp, jeg så kampen på TV, for jeg bor i Frankrike dette halvåret. Ellers hadde jeg selvfølgelig vært å finne på Bislett!

Slutter meg til konklusjonen: Vi vant, og takk for det.

Comment

Ble som jeg fryktet. Et halvveis reservelag som ikke ytet maks. Da ble det vanskelig. Men det holdt akkurat.

Men hvorfor si noe på dommeren? Målet skulle vel ikke vært annullert, men Lars ble tatt flere ganger uten at dommeren blåste. Og vi skulle hatt straffe etter en hands i det 28. minutt. Det gikk begge veier.

Så blir det spennende å se reaksjon fra NFF. Kaste bluss inn på banen! Tapere.

Comment

Vi preges tydelig av en ubehagelig usikkerhet for tiden, og er midt i et viktig veiskille: Går dette til slutt, eller er det egentlig fullstendig håpløst? Kan virke å gjelde like mye på banen som på tribunen. Men får å ta oss uten leggskinn på match, så tror jeg slike ting er kraftig med på å farge både forventninger folk har til eget lag og hvordan kamper oppleves og analyseres underveis og etterpå. Mange ser vel for seg kalassifrene i 2010 sesongen som et slags parameter på hvordan ting skal være, og ikke minst mot dagens motstander. Og så lenge ting tyder på at det fremdeles er et stykke frem dit igjen, så melder usikkerheten seg voldsomt og gjerne svartmalingen. Det er helt forståelig, konstruktivt eller ei.

Denne matchen hadde en helt spesiell ramme, som man vel ikke trenger å komme nærmere innpå. Men vi hadde alt å tape og Lyn alt å vinne. ikke minst på tribunen. Og underdogs er skumle.

Hadde naivt nok (igjen) håpet på leikegrind og scoringsrekord, men man så vel fort at dette ikke var en slik match. Det kom ikke mange svar heller, på om vi er på rett vei eller ikke. Men vi er videre i cupen og vi henger med i serien. Og vi slo svina, tross alt ...

Bra kveld.
            Last edited by Evol; 01.05.2012, 23:28. Reason: Lynhat

Comment

Det blir VELDIG interessant å se hva reaksjonen på blussinga blir. Greit å bli forbanna for en dommeravgjørelse, men å pælme antente bluss inn på banen er bare lavmål.

Fornøyd med Nielsen i dag, han viser at så lenge han er skadefri og i form så bør han spille. Thomassen gjorde det jeg forventa av en fyr som akkurat har kommet tilbake fra et lengre skadeopphold. Grei gjennomkjøring for hans del, ikke mer eller mindre.

Mine bilder kan dere forøvrig se her.

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                Det blir VELDIG interessant å se hva reaksjonen på blussinga blir. Greit å bli forbanna for en dommeravgjørelse, men å pælme antente bluss inn på banen er bare lavmål.
                Den reaksjonen gleder jeg meg også til å se.

Ulovlig blussing på tribuna er en ting, å pælme de ned på banen er noe helt annet og langt farligere. Men siden det ikke var VIF/Klanen som gjorde det, er det vel kanskje ikke så farlig....

-jørn-
                (konspirasjonsteoretiker)
                (*´ェ`*)

Comment

Originally posted by Evol View Post
                  mye bra...
                  Meget bra innlegg som tar opp noe vesentlig. Balansert også som er litt sjeldent her inne...

Comment

Deilig å slå Lyn, men måten det kom på.... vel, får vel belage meg på å forsvare den kongeblå drakta i noen dager fremover! Sånn er det å være fotballsupporter! =)

Men når skal egentlig spillerne begynne å blø litt for drakta? Alle, med noen få unntak, så giddesløse ut! Lite plan, pasninger frem og tilbake og lite fremdrift! Merker jeg begynner å bli drittlei denne type fotball. Greit nok å ha mye ballkontakt, og det kan være moro når vi presser det andre laget bakover på banen, men det er jo ikke akkurat det som skjer. Føler det er Enga som blir presset bakover på banen, i kamp etter kamp.. Selv med mye ballinnehav!

Chuma virket giddesløs i dag, VPG virker å ha mistet noe i fettet han har tatt av seg, Ibba.. vel, hva gjør den fyren i TL? I mine øyne er det vel egentlig bare Suleiman (eller åssen det skrives), Fellah og Håvard som får godkjent i dag! Vår yndling Bojan hadde heller ikke hodet på rett plass i dag! Osv osv osv..

På meg så virker det som at de blir stresset av oss..

I dag hadde vi gullhår i ræva, og gutta burde ha spilt 30 minutter til utpå der.. All ære til Lyn som spiller en god kamp! Forskjellen mellom Lyn og Enga er i alle fall ikke 4 nivåer!!

Liten notis på slutten: Er litt oppgitt over at Lyn faktisk har tatt kanskje tidenes beste fotballåt og gjort den om til sin egen.. Blir bare heeeeeelt feil!
                    VAR, nei takk!

Comment

Flere som så det som skjedde mellom Nordvik og Ibba når de gikk av i pausen?? dytta hverandre, og det så ut som de gikk "panne til panne" Singh kom etter hvert imellom dem, men trodde et lite øyeblikk der at det skulle smelle.

Stort pluss til Nielsen i dag.. Jobber og sliter.. Mål + en perfekt pasning ved Anene sitt 2-0 mål..

Fredrikstad neste.. Tror de skjelver etter å ha sett Vif i dag :P

Comment

Dette svarte MA til fotball.no :

- Jeg er fornøyd med innstillingen til spillerne i dag, og det var bra frem til 2-0. Så ga vi dem en vitamininnsprøyting. Jeg hadde ikke trodd at de skulle klare en sånn sluttspurt, men tror uansett at vi hadde vunnet i ekstraomgangene, avslutter Andresen.

Hva er det MA sier??!!!! fornøyd med innstilingen? Unnksyld meg, men Chuma, Pall Gunnarson, Ibba for å nevne noen var langt under pari! Det var ikke mye positivt å finne blant VIF spillerene. 1-2 kan få godkjent, men.... nei, MA, du må nok prøve å være mer kritisk til spillerene dine. For kampen idag + seriekampene iår har vært mye svakt!

Comment

Originally posted by Analyktiker View Post
                          Dette svarte MA til fotball.no :

- Jeg er fornøyd med innstillingen til spillerne i dag, og det var bra frem til 2-0. Så ga vi dem en vitamininnsprøyting. Jeg hadde ikke trodd at de skulle klare en sånn sluttspurt, men tror uansett at vi hadde vunnet i ekstraomgangene, avslutter Andresen.

Hva er det MA sier??!!!! fornøyd med innstilingen? Unnksyld meg, men Chuma, Pall Gunnarson, Ibba for å nevne noen var langt under pari! Det var ikke mye positivt å finne blant VIF spillerene. 1-2 kan få godkjent, men.... nei, MA, du må nok prøve å være mer kritisk til spillerene dine. For kampen idag + seriekampene iår har vært mye svakt!
                          Jeg vil tro han sa noe helt annet til spillerne enn han gjorde til pressen. Skulle han sagt at innstillinga til spillerne var ræva til media? For det første så er han ikke en type som Kjetil Rekdal, som slakter spillerne sine ut til offentligheten. For andre så har VPG vært ute i en god stund nå og jeg synes han viste noen av kvalitene hans i den første perioden av 1. omgang. Blant annet god ballkontroll. Dawa var ræva (jeg er sjokkert) Ibba var forferdelig, Chuma scoret jo, men ellers var det jaggu meg tørt og trist. Og det virka som om spillerne trodde detta skulle bli en tur i parken og overkjøring, men den gang ei. Suleiman var herlig se på til han måtte ut. Thomassen var frisk og god i dag så noen lyspunkter var det jo.

Comment

I går så vi hvorfor Veigar ikke har spilt på en stund. Uten kondis, gir opp hver gang han blir pressa. Loffer rundt som en lat, slapp faen og venter 2-3 sekunder hver eneste gang før han bestemmer seg for å presse en ballfører. Håpløst.
                            Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Er det noen som forsvinner ut i den store vde verden, så er det Håvard som blir første mann.
                              Og det er vel det det er å si om kampen, bortsett fra at MA klarer å prestere å si at "det begynner og bli liten margin mellom ligaene" Det bør være en STOR forskjell mellom skoleungdom og proffesjonelle spillere. All ære og cred til Lyn for kampen, at de skulle holde ut så lenge hadde jeg ikke trodd. Men mine tybslitte nerver klarer ikke en slik kmap til.

Kjipt med Suleiman, håper det ikke ble alvorlig, dfor han virker god. Men hadde et stort savn av Martin Pusic, hadde han vært på banen er jeg sikker på at han hadde gitt jernet.
                              enga4ever

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                                I går så vi hvorfor Veigar ikke har spilt på en stund. Uten kondis, gir opp hver gang han blir pressa. Loffer rundt som en lat, slapp faen og venter 2-3 sekunder hver eneste gang før han bestemmer seg for å presse en ballfører. Håpløst.
                                Enig.. han brukte også lang tid på å komme seg "hjem" igjen, de gangene vi mista ballen høyt i banen. Han tusla rolig tilbake i offside posisjon hver gang, istede for å løpe/jogge hjem å gjøre seg spillbar dersom vi skulle vinne ballen igjen.

Var forresten synd at Suleiman måtte gå av, han ga ihvertfall 100%, var tett oppi i mange dueller, og var litt "overalt" i perioden han spilte. Han ønsket ihvertfall å vise seg frem, håper han er klar til søndag, tror han kan bidra positivt!!

Eller var kampen totalt sett en falu skue. Men nå presterte nok lyn spillerne 100% mer enn dem egentlig er gode for, du så dem var veldig sugene, og rent psykologisk er det jo forståelig. Når vi da legger til at VIF spillerne generelt presterte 50% under pari, og at det igjen var et nykomponert lag og spillere med lite spilletid, så var ikke avstanden så stor. Vi var klart bedre enn dem en mot en, men kollektivt falt vi sammen og dem sto sammen.

På tribunen føler jeg vi ble sunget ut, sto i søndre sving, og det var generelt få perioder der hele svingen gjorde et forsøk. Et par gode gjennomføringer av "kom igjen enga", og "religion" var vel de beste.

Uansett, det var gøy og spennende med derby igjen, selvom det er deilig å se dem langt ned i divisjonene, så er det ikke å komme bort ifra at det hadde vært gøy å oppleve det to ganger i året (så lenge vi vinner da, såklart )

Comment

Working...
                                X