Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Lyn - Vålerenga 1-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Deilig med sol og varme på en fotballkamp til en forandring.

Kongen het Håvard, resten "veni vidi vici", De kom, de så og vant, uten å egentlig bidra selv.

Lurer på hvor gode Lyn egentlig er, men to tippeliga-lag forsvant mot det jeg tror ikke er bedre motstand enn det vi hadde, det ene laget husker jeg såvidt en kamp mot nylig som ikke endte så bra.

- Forsvaret vårt står under enhver kritikk, og spesielt defansive dødballer ser vanskelig ut.
    - Dawda var vel omtrent ikke involvert uten å lage frispark, og jeg vakler annenhver kamp mellom å tenke at han klarer seg og at han knapt bør spille på andrelaget, det siste gjelder nå.
    - Chuma som så så spennende ut i fjor så ikke ut i går.
    - Skjønner ikke helt hypen med Suleiman.
    - Singhnér, har vi virkelig ingen andre? hvis det vi skal gjøre er å virre rundt og holde på ballen?
    - Næss slår bra langpass, men vakler sammen med resten av forsvaret.
    - Fellah fint å skyte, men helst på mål
    - Ibba, kom da rundt et par ganger, ikke værstemann.
    - Bislet, er ikke fotballbane, men egnet til trening før bortekamp mot haugusund og songdal.
    - Dommern kompensasjons-annullerte det siste målet, tror ikke vi ser han i tippeligane med det første.

Kanskje venter vinnern av Skeid- Østsiden i neste runde?

Comment

Originally posted by wanderer View Post
      Deilig å slå Lyn, men måten det kom på.... vel, får vel belage meg på å forsvare den kongeblå drakta i noen dager fremover! Sånn er det å være fotballsupporter! =)
      Drakta forsvares alltid; om du gidder å forsvare de som sparker ball med drakta på seg er noe helt annet...

Ellers har jeg fått selve kampen ut av systemet..
      Men de idiotene som kasta bluss inn på banen; herregud! Den episoden der gjør at drømmen om lovlig blussing fikk seg en på trynet. Sånne folk burde få juling!

Comment

Originally posted by Analyktiker View Post
        Dette svarte MA til fotball.no :

- Jeg er fornøyd med innstillingen til spillerne i dag, og det var bra frem til 2-0. Så ga vi dem en vitamininnsprøyting. Jeg hadde ikke trodd at de skulle klare en sånn sluttspurt, men tror uansett at vi hadde vunnet i ekstraomgangene, avslutter Andresen.

Hva er det MA sier??!!!! fornøyd med innstilingen? Unnksyld meg, men Chuma, Pall Gunnarson, Ibba for å nevne noen var langt under pari! Det var ikke mye positivt å finne blant VIF spillerene. 1-2 kan få godkjent, men.... nei, MA, du må nok prøve å være mer kritisk til spillerene dine. For kampen idag + seriekampene iår har vært mye svakt!

Jeg er enig med Martin om at innstillingen til gutta var bra.

Selvom du svartmaler alt tilknyttet VIF på alle tråder her på forumet er det greit å se litt bak utalelsene.

Jeg satt rett bak Martin Andresen på langsiden, 30 min før slutt så signaliserte Chuma Anene til Martin at han er skadet. En gang begynte han å gå av banen pga smertene. Martin har allerede gjort alle bytter og spør om han kan være spiss isteden. Han går på banen igjen og fullfører.

Jeg synes dette er bra innstilling, til tross for store smerter så spiller Chuma Anene resten av kampen. Flere ganger jager han keeper og holder ballen som oppspillspunkt.

Både Nordvik og Thomassen har småskader, de fullførte 90 min av kampen til tross for disse smertene.

Alt er ikke svart og hvit. Og alt trenger ikke å være dritt analytiker.
        Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Jeg er gira på Suleiman. Han er kjapp, ballsikker og har meget god balanse. Skifter vekta fra ett ben til det andre lynraskt, og det er nok mye av grunnen til at motstanderne sliter med å ta fra ham ballen.

Han er ingen lagspiller enda, men det kan kanskje øves inn?
          Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Heldigvis vant vi igår, og nære på før vi gikk på en blemme.
            Gutta må skjerpe seg! Hva skjer med gutta når vi går opp til 2-0??

SKJERPINGS!

Comment

Originally posted by Ogni M View Post
              Ja, han sa det, men han gjorde flere ganger før kampen oppmerksom på at Lyn trolig holder annendivisjonskvalitet, selv om de holder til i 3. Hvis du altså prøver å antyde at Martin Andresen ikke vet i hvilken div. Lyn holder til tar du altså feil. At han sa feil nå for så være, men jeg forsto det slik at han avkortet resonnementet om at Lyn er bedre enn divisjonen deres tilsier for å kunne avgi en kort uttalelse i steden for å hale ut og si det samme IGJEN.
              Er vel mest sannsynlig det, ja.

Comment

Digger når mod truer med ferie. Det er så søtt. Men fra spøk til alvor. Det var en begredelig forestilling... føler likevel ikke at man skal legge for mye i det. Man har det med å ta lett på antatt mye dårligere lag, det har mang en gang vist seg å straffe seg for mange eliteserielag. Vi kom unna med skrekken, og forhåpentligvis har man nå kanskje lært. Eller kanskje ikke. Håper uansett vi snart har en mer eller mindre skadefri førsteellever, og at vi begynner å spille god fotball, ellers gidder vi ikke mer av han møbelgiganten. word.

Comment

Er det ikke så enkelt som dette: Vi er alle fornøyde med resultatene men ikke med spillet.

Får vi folk tilbake fra skade nå så blir det bedre spill også håper jeg.

Men selvfølgelig, flaks... ja takk
                  I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Originally posted by Jepp View Post
                    Får vi folk tilbake fra skade nå så blir det bedre spill også håper jeg.
                    Muri spesielt!
                    Håper han snart er kvitt svimmelheten sin..

Comment

Sjelden har vel frasen passet bedre enn akkurat nå:
                      "Det kunne vært værre, vi kunne vært Lyn"

Comment

Hvis det stemmer at flaks og uflaks jevner seg ut over en sesong så gruer jeg meg til resten av sesongen!

Comment

Originally posted by Daniel View Post
                          Hvis det stemmer at flaks og uflaks jevner seg ut over en sesong så gruer jeg meg til resten av sesongen!
                          Nå har vi hatt uflaks med skader da, så det teller vel det også. :-)

Comment

Originally posted by Daniel View Post
                            Tja, ble da snytt for i hvert fall én straffe i går på stillinga 1-0. Det er jo ganske uflaks?

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                              Tja, ble da snytt for i hvert fall én straffe i går på stillinga 1-0. Det er jo ganske uflaks?
                              Innlegget mitt var skrevet med et glimt i øyet, men jeg vil fortsatt tørre å påstå at vår andel flaks overstiger uflaksen så langt i år. Med uflaks kunne vi fint stått uten poeng i kampene mot Haugesund, Viking, LSK og Brann (da ville vi hatt 0 poeng). Slik uflaks er vel usannsynlig selv for Vålerenga heldigvis. Vi hadde kanskje litt uflaks i kampene mot Sogndal og Strømsgodset også.

Når stillingen først var som den var og Lyn får det målet feilaktig annulert - da vil jeg påstå at vi har flaks

(selv om vi hadde banket dem i ekstraomgangene)

Comment

Anene og litt sosio-demografi om Lyn og VIF

Originally posted by lokalhelt View Post
                                Jeg er enig med Martin om at innstillingen til gutta var bra.

Jeg satt rett bak Martin Andresen på langsiden, 30 min før slutt så signaliserte Chuma Anene til Martin at han er skadet. En gang begynte han å gå av banen pga smertene. Martin har allerede gjort alle bytter og spør om han kan være spiss isteden. Han går på banen igjen og fullfører.

Jeg synes dette er bra innstilling, til tross for store smerter så spiller Chuma Anene resten av kampen. Flere ganger jager han keeper og holder ballen som oppspillspunkt.

Både Nordvik og Thomassen har småskader, de fullførte 90 min av kampen til tross for disse smertene.

Alt er ikke svart og hvit.
                                Hm, interessant info det der. Så da er affal de siste 30 min. til Anene unnskyldt...

Ellers. Syns Lyn-Bastionen sang bra i går. Men sangen:
                                'Det er bare ett lag i Oslo' blir jo bare feil å høre fra vestkantlaget.

Hvorfor? Fordi FK Lyn ikke representerer noe i nærheten av hele Oslo - og de ligner ikke på det som Oslo by er blitt i dag.
                                Lyn er først og fremst en bydelsklubb for Nordre Aker og Ullevål Hageby og litt rundt der. De er iflg. Bastionen 'vestkant'. Men hva er så Oslo med vestkanten? Laget deres består av hvite gutter og tribunene likeså. Han ene mørke (målscorern) er bare unntaket som bekrefter regelen. Ellers så er å se Lyn-folk som å se på et 17.mai-tog i Oslo fra 60-tallet: Kun hvite norske.

OSLO BY er mer enn bare hvite. Oslo har blitt mye mer internsajonalt - og det har Vålerenga og: Av gutta som spilte i går, var det: Ibba (oppvokst på Vålerenga), Nielsen (Oppsal), Singh (Furuset), Næss (Mortensrud/Klemetsrud) og Fellah og Anene (Holmlia) som representerte de lokale... Det er gutter med innvandrer-bakgrunn og norske om hverandre - men alle med oppvekst 'Øst for ælva'... (Om vi får/har en vestkantgutt eller tre - fx. fra yngre rekker, eller en eldre som bare vil spille for oss - er helt greit. Super-Musa var jo fra vestkanten... Vestkanten er en del av Oslo den og.)

Men my point is: Oslo har utvikla seg - og vestkanten og vestkant-laget, Lyn, har ikke fulgt med i utviklinga.
                                Lyn kan vanskelig representere mer enn den noe mer ensfarga - og mer kjedelige - delen av byen som de kommer fra.

Vålerenga derimot... "Klansfedrene"/grunnleggerne av Klanen i 1991 som tok standpunkt mot rasisme og pælma ut nynazistene el. hva det var av pakk, skylder vi en stor takk. De la grunnlaget for at 'Det er bare ett i Oslo som er for hele byen vår: Vålerenga!! (Kult sånn sett at de to som scora for oss, var Oslo-gutta Håvard Nielsen og Chuma Anene.)
                                Oslo by er videre i cupen - ved dem som beste representerer byen!
                                Last edited by san Paolo; 02.05.2012, 22:58. Reason: La inn tittel

Comment

Working...
                                X