Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sommer POLL - Avstemning

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sommer POLL - Avstemning

Ja folkens, pga den utsatte kampen mot Odd Grenland blir det 1 måned sommerferie nå for Vålerenga frem til den utsatte kampen mot Stabæk 24.06.2012.

Blant supporterne murres det veldig, hvor noen skiller seg ut veldig med ekstrem uttalelser i negativ retning. Men hva synes egentlig gjennomsnitts supporteren? Ikke bare de svært fornøyde / misfornøyde?

Med dette nye forumet har jeg tidligere sett en avstemning/Poll system hvor man fikk stemme en gang pr bruker. Er det mulig å få til en slik avstemning knyttet til hvor fornøyd faktisk folk er med VIF i år? Nå som det er 1 måned "EM ferie" er det en fin tid å ta temp'en.

Nå er det lenge siden jeg studerte og drev med kvantitive undersøkelser, men noe alá dette:

Hvor fornøyd er du med resultatene til VIF Runde 1 - 11
    - Misfornøyd
    - Helt ok
    - Fornøyd

Eventuelt
    Hva fornøyd er du med Martin Andresen hittil i år (2012)? (Hvor 1 er svært misfornøyd og 5 er svært fornøyd)
    - 1
    - 2
    - 3
    - 4
    - 5

Eventuelt noe litt mer tabloid som dette: (Jeg synes denne er fin )

Hvor fornøyd er du med Martin Andresen som Manager for VIF?
    - Jeg er svært misfornøyd og ønsker å fjerne Martin Andresen ASAP
    - Jeg er greit tilfreds, og ønsker å beholde Martin Andrsen ut sesongen for å evaluere
    - Jeg er svært fornøyd og ønsker å beholde Martin Andresen som trener

En slik spørreundersøkelse kunne vært veldig nyttig, hvor representativt utvalget som stemmer på en slik POLL kan diskuteres. Men vil uansett være registrerte brukere som har et lidenskapelig forhold til fotball eller VIF.

Dessuten kan den avkrefte eventuelt bekrefte noen myter her på forumet. Noen skriver f.eks at "alle er misfornøyd evt. fornøyde med ditt og datt".

Og sist men ikke minst, dette kan være med på å skape debatt og aktivitet her på forumet.
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Uten å være psykolog eller poll-ekspert er vel "utfordringen" med spørsmål 2 at de som er svært misfornøyd ofte har en større tilbøyelighet til å svare på slike poll-er (ref alle slags VG- og TV2-poller). Debatten om MAs fremtid i klubben syns jeg er levende nok, det er ikke en kamp-tråd spørsmålet ikke diskuteres, og jeg tviler på om poll-en vil engasjere den tause majoritet.

Men hvis dette likevel skal gjennomføres foreslår jeg at vi lar skalaen gå 1-4, slik at alle besvarelser vil ha en positiv eller negativ valør.

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
      En slik spørreundersøkelse kunne vært veldig nyttig,
      Til hva? Eneste som jeg kan se har nytte av noe sånt er Morten Stokstad.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
        Til hva? Eneste som jeg kan se har nytte av noe sånt er Morten Stokstad.
        Greit, jeg bytter ut ordet nyttig med interessant

Dette er et åpent forum, journalister kan grave her uansett om vi har en poll eller ikke. Dessuten vet man ikke resultatet før man har gjort det, og i verste fall får man frem fler meningen en de som uttaler seg svart eller hvit. Hvorav jeg er en av disse som ofte svarer hvit og at glasset er halvfullt.

Men min mening er urelevant, det er flertallets mening som er interessant.

Er åpen for en diskusjon.

Comment

Dette er et åpent forum, journalister kan grave her uansett om vi har en poll eller ikke. Dessuten vet man ikke resultatet før man har gjort det, og i verste fall får man frem fler meningen en de som uttaler seg svart eller hvit. Hvorav jeg er en av disse som ofte svarer hvit og at glasset er halvfullt.

Men min mening er urelevant, det er flertallets mening som er interessant.

Kjør poll! Det blir spennende å se. Klart det er interessant å få et bilde av stemninga i supporterdjupet. PRO!

Comment

...
            Hva er interessant med dette? Det er jo en tråd med over 1200 innlegg om samme tema hvor kanskje 50 (mulig enda færre) gidder å delta. Om du får 100-200 stk her til å svare (noe jeg ikke tror du får) så er det likevel en forsvinnende liten del av supporterne totalt sett og sikkert de med høyest engasjement rundt temaet. Og eventuelt er det noe Stokstad og hans likesinnede kan gripe fatt i hvis det gir dårlig score for Martin. Hvis score er helt ok, so what? Og uansett utfall er utvalget så snevert at du ikke vet noe særlig mer uansett.

Vi sparker og ansetter ikke trenere etter Idol-prinsippet. Og det er klubben, ikke supporterne som gjør det.

Kan du ikke heller lage en poll om vi tar medalje eller vinner cup'en? Så kan vi forhåpentligvis få litt positivitet i stedet, ikke bare denne evige negative persondiskusjonen. Den har en selvforsterkende effekt og er brønnpissing nå midt i sesongen.

Comment

Helt enig kjør poll! Synes dette er et bra initiativ! Kanskje sende inn pollen til klubben?

Comment

Originally posted by Moa91 View Post
                Helt enig kjør poll! Synes dette er et bra initiativ! Kanskje sende inn pollen til klubben?
                Helt enig i at noe må gjøres. Men å sende masse pollen til ledelsen i håp om at de er allergiske er bare ondskapsfullt:-D
                Hater,hater,hater bergen by!!!

Comment

Å foreta en undersøkelse må jo bety at man vet hva man ønsker å undersøke. En slik type poll vil da være en ganske klassisk kvantitativ undersøkelse av folks meninger om et fenomen.

For at en kvantitativ undersøkelse skal ha noen særlig virkning må de som svarer eller kan svare være et representativt utvalg av populasjonen man ønsker å undersøke.

Hvis populasjonen her er enten "Vålerengas tilskuere og supportere" eller "Klanen", vil neppe en slik undersøkelse her være representativ i det hele tatt. Om populasjonen er de "ivrigste på forumet" vil kanskje de som besvarer pollen være representativ, men i denne sammenhengen er populasjonen så liten og meningene så tydelig offentliggjort at en kvalitativ undersøkelse er mer egnet. Altså kan den som skal undersøke det lese gjennom kamp-, etter-kamp- og ny trener-trådene.

Jeg ser altså ikke noe behov for en sånn poll.

Comment

Originally posted by KjellH View Post
                    Å foreta en undersøkelse må jo bety at man vet hva man ønsker å undersøke. En slik type poll vil da være en ganske klassisk kvantitativ undersøkelse av folks meninger om et fenomen.

For at en kvantitativ undersøkelse skal ha noen særlig virkning må de som svarer eller kan svare være et representativt utvalg av populasjonen man ønsker å undersøke.

Hvis populasjonen her er enten "Vålerengas tilskuere og supportere" eller "Klanen", vil neppe en slik undersøkelse her være representativ i det hele tatt. Om populasjonen er de "ivrigste på forumet" vil kanskje de som besvarer pollen være representativ, men i denne sammenhengen er populasjonen så liten og meningene så tydelig offentliggjort at en kvalitativ undersøkelse er mer egnet. Altså kan den som skal undersøke det lese gjennom kamp-, etter-kamp- og ny trener-trådene.

Jeg ser altså ikke noe behov for en sånn poll.
                    Fint innspill Kjell!

Enig i at populasjonen er svært begrenset her på forumet ifh til klanen eller supportere. Dette med å gjøre en kvalitativ undersøkelse blir helt umulig mener jeg, selvom jeg har lest nesten samtlige innlegg og tråder her på forumet siste 6 månedene blir jeg fortsatt ikke klok på hva den gjennomsnittlige "aktive forum brukeren" faktisk mener.

Dagbladet og VG kjører enkle og uvitenskapelige poll stadig vekk, tror folk flest kan skille mellom vitenskap og en enkel poll.

Jeg ønsker på ingen måte å foreslå poll for å bidra til surmuling eller negativitet for å få Martin sparket etter Idol-prinsippet. (slik Nils_de-Noia kaller det). Men mer for å skape entusiasme og få frem et syn på hva VIF forum brukerne mener. Selvom det er 1300 innlegg på "spark martin" tråden, behøver ikke det bety at alle ønsker å bli kvitt han.

Hvis man ikke ønsker å kjøre en litt mer kritisk/spisset poll, kan man uansett kjøre enklere poll som er artige angående omdiskuterte situasjoner etter kamp (f.eks er det straffe eller ikke?) eller andre trivielle ting som spillerkjøp.

Comment

Kjør poll! hadde vært gøy å se hvor folk stod
                      https://twitter.com/#!/EvenL

Comment

Originally posted by Evenb0302 View Post
                        Kjør poll! hadde vært gøy å se hvor folk stod
                        Men det viser jo ikke hvor "folk står". Er de på forumet som besvarer en sånn undersøkelse representative for "folk"?

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                          Men det viser jo ikke hvor "folk står". Er de på forumet som besvarer en sånn undersøkelse representative for "folk"?
                          Det eneste du kan være sikkker på er at vi ikke kommer til å få et representativt utvalg, dernest kan man være ganske sikker på at tråden kommer til å bli en "krangletråd" om premissene.

Men synes likevel trådstarter skal få litt kreditt for initiativ og engasjement.

Comment

Originally posted by astoman View Post
                            Det eneste du kan være sikkker på er at vi ikke kommer til å få et representativt utvalg, dernest kan man være ganske sikker på at tråden kommer til å bli en "krangletråd" om premissene.

Men synes likevel trådstarter skal få litt kreditt for initiativ og engasjement.
                            Joda, han skal få en tommel opp for tanken. Det er ikke det jeg angriper. Jeg syns bare det er viktig å få fram at det ikke gjelder "folks generelle holdning". For det kan du banne på at folk tar det til inntekt for. "Åja, en undersøkelse på forumet, da må det jo være sant!!!", og det er det jo nødvendigvis ikke.

Comment

Noen av oss er vel litt optatt av spillet også, og ikke bare resultatet ?
                              Er veldig fornøyd med resultatene sett i forhold til spillet, men VELDIG missfornøyd med spillet sålangt.

Comment

Working...
                              X