Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Forventninger til laget

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Helt enig. Supporter betyr jo en som støtter.

Skjønner ikke den krisemaksimeringa som skjer nå.

Kanskje vinner vi ikke gull i år. Men det har vi bare gjort en gang de siste 25 årene. Og vi har klart å skape entusiasme og mye moro uten å vinne serien, når vi har rykket ned eller når en vellykket sesomg betød midt på tabellen.

Vi har hengekamper mot to svake lag, er videre i cupen og har spillere på vei tilbake etter skade.

Skjønner virkelig ikke hvorfor vi skal ødelegge alt dette med pessimisme og surmuling. Vi får tross alt ikke flere til å komme på kamp fordi alle er piss sure fordi vi ikke spiller som Barcelona.

Vær en supporter. Støtt klubben. Støtt de som spiller. Og de som er trenere.

For mange er virkelig glasset halvtomt. Ikke halvfullt.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
      Kanskje vinner vi ikke gull i år. Men det har vi bare gjort en gang de siste 25 årene. Og vi har klart å skape entusiasme og mye moro uten å vinne serien, når vi har rykket ned eller når en vellykket sesomg betød midt på tabellen
      At du, med flere, kan sammenligne de siste 25 åra med Vålenga er en gåte for meg.
      Javel, da skjønner jeg at du synes Vålenga var sjarmerende på slutten av 80-tallet til og med begynnelsen av 2000-tallet.
      Breddefotball finnes i massevis, og jeg tipper rekruttlaget kan være rett arena for deg.
      De siste 10 sesongene (give or take one or two), har vi hatt nest størst budsjett og SKAL være i toppen HVERT ENESTE ÅR.
      Det er skapt et fundament, en ramme, som tilsier at vi bør være ferdig med jojo-tilværelsen.
      Martin har henta inn en rekke spillere, og nå etter 4,5 år med han ved roret, skjønner jeg godt at folk begynner å bli lei.
      Klubben, med dens ressurser, er helt ute å kjøre sportslig. Det ser ut som om det er null plan der ute, og ingen overdreven entusiasme akkurat. Skal da vi supportere stå og se på uten å reagere?

Nei er du fornøyd med jojo-tilværelse, tap mot kokkoslag og generelt elendig spill, ja da skjønner jeg deg. Da er Martin rett mann og siste 5 år representativt.
      Jeg med mange flere, er drittlei dette som presenteres av Martin og laget - og ønsker derfor å si ifra på vår måte.

Det finnes ingen klar definisjon på supporter, men vi er nok begge supportere, på hver vår måte.
      Jeg forventer at dette laget skal kjempe i toppen, og det gjør Martin også - ifølge egne utsagn.
      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
        At du, med flere, kan sammenligne de siste 25 åra med Vålenga er en gåte for meg.
        Javel, da skjønner jeg at du synes Vålenga var sjarmerende på slutten av 80-tallet til og med begynnelsen av 2000-tallet.
        Men hva skal man sammenligne med da?

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
          Men hva skal man sammenligne med da?
          Andre norske lag i samme liga er det vel ganske naturlig å sammenligne seg med.
          At lag som for eksempel Tromsø og Strømsgodset for vesentlig mer ut av spillemateriale og økonomien sin enn oss er vel ganske tydelig.

Comment

De mindre lagene i hver eneste serie får jo mer for pengene enn de store. Det er jo ikke noe argument. RBK har jo vesentlig større budsjett enn oss igjen.

De siste åtte årene har vi da også vært i toppen. Sølv i 04, gull i 05, bronsje i 06, Petter Myhre prosjektet i 07 og Martin i 08 og 09 vat ingen suksess. Sølv i 10 og et par poeng unna medalje i fjor.

Jeg synes definitvt det var morsomt på 90-tallet og starten på 2000-tallet.

Men jeg vil også vinne serien. Jeg bare tror ikke det å sparke trenere etter hvert tap er løsningen.

I et historisk perspektiv er jeg sikker på at de siste sju, åtte årene er vendepunktet da vi gikk fra pølsepapir til excel og fra glade amatører til proft drevet klubb.

Klubben virker å være på rett kurs. Snart har vi forhåpentligvis eget stadion som vil gi oss enda større inntekter. Og med en klubb som dyrker en type fotball jeg liker, har drøssevis med U-landslagsspillere og kontroll på økonomien så klarer jeg å la være å rakne fullstendig fordi vi spiller en dårlig kamp.

Comment

De mindre lagene i hver eneste serie får jo mer for pengene enn de store. Det er jo ikke noe argument. RBK har jo vesentlig større budsjett enn oss igjen.

De siste åtte årene har vi da også vært i toppen. Sølv i 04, gull i 05, bronsje i 06, Petter Myhre prosjektet i 07 og Martin i 08 og 09 vat ingen suksess. Sølv i 10 og et par poeng unna medalje i fjor.

Jeg synes definitvt det var morsomt på 90-tallet og starten på 2000-tallet.

Men jeg vil også vinne serien. Jeg bare tror ikke det å sparke trenere etter hvert tap er løsningen.

I et historisk perspektiv er jeg sikker på at de siste sju, åtte årene er vendepunktet da vi gikk fra pølsepapir til excel og fra glade amatører til proft drevet klubb.

Klubben virker å være på rett kurs. Snart har vi forhåpentligvis eget stadion som vil gi oss enda større inntekter. Og med en klubb som dyrker en type fotball jeg liker, har drøssevis med U-landslagsspillere og kontroll på økonomien så klarer jeg å la være å rakne fullstendig fordi vi spiller en dårlig kamp.
              Hvis premisset for diskusjonen er at vi har spilt en dårlig kamp, så lurer jeg på om vi snakker om samme lag. Forutsatt at vi snakker om samme lag, trur jeg kanskje det er greiest å bli enige om å være uenige. Jeg trur nok også at opptil flere her inne vil fortsette å være uenige i at problemet er at vi har spilt en eneste dårlig kamp.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                Hvis premisset for diskusjonen er at vi har spilt en dårlig kamp, så lurer jeg på om vi snakker om samme lag.
                Nei. Jeg mener jeg klarer å unngå å skrive her hvor forferdelig alt er hvis vi har spilt en dårlig kamp. Jeg mener ikke antall dårlige kamper totalt sett er en.

Jeg holder fast på at vi, som før sesongen, tilhører en gruppe med lag som kan vinne serien. Men få klubber kan cashe ut seriemesterskap før serien er spilt. Det kan heller ikke vi.

Jeg synes VIF anno 2012 fremstår som en mye bedre drevet klubb enn tidligere. I 2007 hadde vi et budsjett på 91 millioner. I år er det på 117 millioner. Altså en økning på 28% frem til i dag. Ikke mange som kan vise til noe liknende. I dag har vi Tippeligaens nest største budsjett. For fem år siden vi sånn omtrent på femteplass, men men ganske tett på LSK, Viking og Brann. Det er ikke akkurat klubber jeg i dag misunner deres sportslige fremgang.

Så ja, ting kunne vært bedre. Og de kunne vært verre.

Du trekker jo frem Tromsø og Godset som lag som får mye ut av økonomien sin. Godset har 10-11-12-7-8 de siste fem årene. Er vel ikke så ekstremt imponerende akkurat? Tromsø bruker penger som den yrkesgruppen de stort sett representerer, nemlig fulle sjømenn.

Ja, ting kunne vært bedre. Men de kunne vært verre også. Vår økonomi er relativt god, når vi en gang i fremtiden får en egen stadion blir den enda bedre. Vi forsøker å spille en type fotball jeg liker. Drillofotballen hadde sin periode på 90-tallet og ga gode resultater for et relativt begrenset fotballag. Men det er bare å skru på TV'n i ettermiddag så ser man at denne type fotball ikke var fremtiden likevel.

Jeg er sjeleglad for at vi ikke spiller den type fotball og fokuserer utelukkende på resultat. Men samtidig så tar det litt tid å lære norske spillere å spille mer europeisk. Det er jeg villig til bruke litt tid til å se om vi lykkes med. I alle fall ut sesongen.

Comment

Originally posted by MadsAndre View Post
                  Helt enig med deg her.Men problemet er at Oslo er ingen fotballby og det er altfor mange medgangs supportere.I tider som dette kommer omtrent ingen på kampene.Se posisjonen vi er i nå så blir det labert på tribunen og vill ting ikke bli noe bedre så tviler jeg at det kommer flere på kamper for å si det mildt..
                  Da bør vi heller gjøre Oslo til en fotballby. I stedet for å klage over hvor fælt alt er, så kan man heller fokusere på det positive. Ikke det jeg mener at vi skal ta et gla' kristent holdning og klappe og synge uansett. Men det går an å endre sin egen holdning til det. Be med deg noen som ikke pleier å være med. Ja, det er bare en person, en gang kanskje. Men det er jo greit å fokusere på det man faktisk kan gjøre noe med. Nemlig seg selv.

Vi spilte til tider festfotball i 2010. I fjor var vi et par poeng unna medalje. Skjønner ikke hvorfor det nå skal være så spesielt ille at ingen vil gå på kamp. Det er jo ikke akkurat en lang rekke av seriemesterskap som vi nå står i ferd med å bryte. Og det kan jo ikke være sånn at man ikke går på kamp med mindre man på forhånd "vet" at laget vinner med minst fem mål.

Er i hvert fall ingen grunn til å grave seg ned å sutre fordi det ikke er isbiter i colaen. Uten at noe av dette var spesielt myntet på akkurat deg Mads Andre.

Comment

Jeg er sjeleglad for at vi ikke spiller den type fotball og fokuserer utelukkende på resultat. Men samtidig så tar det litt tid å lære norske spillere å spille mer europeisk. Det er jeg villig til bruke litt tid til å se om vi lykkes med. I alle fall ut sesongen.
                    Martin har til nå brukt snart 3 år på denne såkalte "stilen". Hvor lang tid tar det før Martin klarer å få dette inn hos spillerne?
                    Regner med at du er klar over, HVIS du hadde brukt 2-3 år på å tilpasse deg en endring i en bedrift, og ikke fått det til, hadde du fått fyken for lenge sia (unntaket er vel kommune og stat?).

Husk Martin har satt sammen laget, og han er MEGET fornøyd med hva han har, så vi kan ikke legge skylda på skader.
                    Alt for mange supportere virker helt "historieløse" og starter på blanke ark hver sesong.
                    Martin har holdt på i snart 5 år, og det er ingenting som tyder på at han er rett mann.
                    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Comment

Regner med at du er klar over, HVIS du hadde brukt 2-3 år på å tilpasse deg en endring i en bedrift, og ikke fått det til, hadde du fått fyken for lenge sia (unntaket er vel kommune og stat?).
                      Litt OT, men som en av de som jobber med omstillinger i det private næringsliv i det daglige vil jeg si du tar feil. Det er mange som overlever ved å gjøre det samme de alltid har gjort, uansett hva sjefen sier. I fotball som i næringslivet.

Comment

Originally posted by anderan View Post
                        Litt OT, men som en av de som jobber med omstillinger i det private næringsliv i det daglige vil jeg si du tar feil. Det er mange som overlever ved å gjøre det samme de alltid har gjort, uansett hva sjefen sier. I fotball som i næringslivet.
                        Er fullstendig klar over det, men forsøk det i privat næring, da henger ikke stroppen like godt.
                        Har selv 10 år på baken i staten, så veit at folk kan sitte i en krok og pelle buser uansett hva ledelsen sier.

Comment

Er fullstendig klar over det, men forsøk det i privat næring, da henger ikke stroppen like godt.
                          Har selv 10 år på baken i staten, så veit at folk kan sitte i en krok og pelle buser uansett hva ledelsen sier.
                          Men han sier jo "i det private næringsliv"...

Comment

Nei. Jeg mener jeg klarer å unngå å skrive her hvor forferdelig alt er hvis vi har spilt en dårlig kamp. Jeg mener ikke antall dårlige kamper totalt sett er en.

Jeg holder fast på at vi, som før sesongen, tilhører en gruppe med lag som kan vinne serien. Men få klubber kan cashe ut seriemesterskap før serien er spilt. Det kan heller ikke vi.

Jeg synes VIF anno 2012 fremstår som en mye bedre drevet klubb enn tidligere. I 2007 hadde vi et budsjett på 91 millioner. I år er det på 117 millioner. Altså en økning på 28% frem til i dag. Ikke mange som kan vise til noe liknende. I dag har vi Tippeligaens nest største budsjett. For fem år siden vi sånn omtrent på femteplass, men men ganske tett på LSK, Viking og Brann. Det er ikke akkurat klubber jeg i dag misunner deres sportslige fremgang.

Så ja, ting kunne vært bedre. Og de kunne vært verre.

Du trekker jo frem Tromsø og Godset som lag som får mye ut av økonomien sin. Godset har 10-11-12-7-8 de siste fem årene. Er vel ikke så ekstremt imponerende akkurat? Tromsø bruker penger som den yrkesgruppen de stort sett representerer, nemlig fulle sjømenn.

Ja, ting kunne vært bedre. Men de kunne vært verre også. Vår økonomi er relativt god, når vi en gang i fremtiden får en egen stadion blir den enda bedre. Vi forsøker å spille en type fotball jeg liker. Drillofotballen hadde sin periode på 90-tallet og ga gode resultater for et relativt begrenset fotballag. Men det er bare å skru på TV'n i ettermiddag så ser man at denne type fotball ikke var fremtiden likevel.

Ok. Da skjønner jeg i hvertfall hva du mener med "en kamp". Forskjellen ligger da i at når noen her inne blir sinte og frustrerte etter en kamp vi har spilt dårlig i, så er det jo i en lang rekke av relativt dårlige kamper de siste 4-5 åra. Til tross for ensretting av spilestilen de siste 3 åra +, er det fortsatt ikke mange tegn på at vi forstår eller evner å spille slik.

Tromsø bruker vesentlig mindre penger enn oss, og presterer bedre enn oss sjøl om de stadig bruker penger de ikke har. Vi har underprestert de siste åra uansett hva slags skala man bruker, og da har jeg stor forståelse for at folk blir frustrerte.

Det aller meste kan bli værre. Det er ikke noe argument for at ting er godt nok nå.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                              Tromsø bruker vesentlig mindre penger enn oss, og presterer bedre enn oss sjøl om de stadig bruker penger de ikke har. Vi har underprestert de siste åra uansett hva slags skala man bruker, og da har jeg stor forståelse for at folk blir frustrerte.
                              Jeg tror ressursdebatten uansett er en liten avsporing. Uten å ha noe mer håndfast å peke på enn en generell regel, så tror jeg nok utbyttet av ressursbruk er avtagende også i Tippeligaen.
                              In the beginning the Universe was created.
                              This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                              - Douglas Adams

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                                Men han sier jo "i det private næringsliv"...
                                Selv om du skjønner hva jeg mener, sporer du flott av bare for å spikke flis - herlig!

Comment

Working...
                                X