Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Halléns diskriminering av kvinnefotball

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• KjellH
    replied
    Originally posted by oPsL View Post
    ja , fordi man blir mye flinkere i fotball hvis du kommer på tv

De får ikke penger fordi kvinne fotball er kjedelig, dårlig nivå, osv. Gutter 15 slår A-dame laget.
    Med en videreføring av logikken i denne reaksjonære holdningen din ville all kvinneidrett bli lagt ned. I alle idretter er kvinner 8-25 % svakere (hopper lavere, kortere, løper saktere, løfter lettere osv.) enn menn.

Leave a comment:

• oPsL
    replied
    Originally posted by Erlink View Post
    Er det utenkelig at dersom det satses litt på damefotball over tid (en idrett vi trossalt er i verdenstoppen av), så vil produktet bli bedre og dermed også mer interessant for de av oss som kun leser en og annen sporadisk oppdatering?
    ja , fordi man blir mye flinkere i fotball hvis du kommer på tv

De får ikke penger fordi kvinne fotball er kjedelig, dårlig nivå, osv. Gutter 15 slår A-dame laget.

Leave a comment:

• Erlink_gammel
    replied
    Er det utenkelig at dersom det satses litt på damefotball over tid (en idrett vi trossalt er i verdenstoppen av), så vil produktet bli bedre og dermed også mer interessant for de av oss som kun leser en og annen sporadisk oppdatering?

Leave a comment:

• LameDuck
    replied
    Originally posted by san Paolo View Post

PS: Du veit litt om damefotball, skriver du.
    Men du skrev også:
    'Det er fordi jeg - som majoriteten av norsk fotballfans - driter i damefotball, toppfotballen mest av alt.'

Øh....?
    Jeg bor på Kolbotn. Ikke langt unna ligger en gressplen hvor våre lokale, kvinnelige helter (!) løper rundt og prøver å treffe ballen. Av den grunn er også lokalavisen full av artikler, og av og til også reportasjer, om damefotball.

Jeg får dermed med meg litt av hvert, og veit litt om damefotball. Og for all del, jeg ønsker damelaget til Kolbotn alt vel. Håper til og med at det blir både gull, bøtte og orgier i dusjen, go on!

Men jeg gir blaffen, SP. Jeg gir totalt faen i om dem vinner en container med gullbarrer, og jeg gir totalt faen om dem rykker ned til 19. divisjon.

Jeg respekterer deg (veldig) for at du bruker tid og krefter på noe mange andre sikkert burde "oppdage", men jeg synes også det er helt fair at jeg forteller sannheten om at jeg, og majoriteten rundt meg, driter i damefotball og egentlig synes det bare er tull at lisenskronene vi betaler til NRK brukes på å vise noe så latterlig som Donn vs. Frøya.

Men la oss avslutte dette nå, før tråden sporer helt av. Vi er enige om å være uenige, og det er bra. River i en Pepsi på Bohemen en dag, så kan vi fortsette der.

Ha en fortsatt fin helg, kompis.

LD.

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Originally posted by LameDuck View Post
    1. Pengene hører hjemme der de generer penger tilbake.

2. Nei, alle er ikke enige om dette. Du, Rune og tusentalls andre følger ikke mitt syn.

3. At du ikke er enig med meg, er helt fair. Du kan stå på, kjøre Roma-brus og vaske damedoer til du blir rosa, for min del. Og jeg vet litt om damefotball, det argumentet kan du ikke bruke. Men du må ikke gå rundt og tro at du være en Massias som skal få Klanen på damekamp bare fordi DU synes det er fett.

LD.
    1. Greit standpunkt.
    Men nå er det etter min mening noe forskjell på klubber og landslag.
    Og jeg bl.a. syns NFF burde gi mer til damene - eller affal ca. like mye som de ga før...
    Sjøl mener jeg altså at pengene ikke bare skal gå 'tilbake dit de kommer fra'. Etter min mening bør (NFFs) penger i fotballen også gå dit de har muligheter for å skape økt interesse. Sånn sett syns jeg det er bra med div. "støtte" til divere dame/jente-prosjekter innen fotballen - uten at damene/jentene har generert disse pengene sjøl.
    For: økt fotball-interesse/aktivitet blant jenter/damer vil etter hvert føre til at disse bruker mer penger på fotballen...

2. Enige om å være uenige, altså. Ok.

3. Kan ikke se at jeg sa noe hverken om at jeg hadde en "Messias"-løsning for å få Klanen på damekamp, eller at jeg syns mange flere bør dra på damekamper. (Det tar jo gjerne tid å bygge opp sånn interesse - syns dog interessen rundt damelaget er økende)
    Men jeg syns damefotball - også - er kult, ja. Helt klart.

PS: Du veit litt om damefotball, skriver du.
    Men du skrev også:
    'Det er fordi jeg - som majoriteten av norsk fotballfans - driter i damefotball, toppfotballen mest av alt.'

Øh....?

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Aldri skrevet at jeg har full oversikt over kvinne fotball, men jeg har sett på ol vm og em, og på nesten hver cupfinale. og der burde vell "eliten" spille? Og selv der er de drit dårlige.
    Men det var altså målene. Jeg har sett mye av de samme mesteskapene du nevner. Og et klart flertall av målene, var ikke keepertabber.

Hvorfor gidder du egentlig å se fotball som spilles av spillere/lag som du syns er 'drit dårlige'?

Leave a comment:

• oPsL
    replied
    Gratulerer med den totale oversikt over alt av kvinnefotball i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Russland, Tyskland , England, Nederland, Belgia, Frankrike, Sveits, Østerrike, Italia, Slovenia, Kroatia, Serbia, Bosnia/Herzegovina, Makedonia, Albania, Kosovo, Hellas, Ungarn, Tsjekkia, Slovakia, Polen, Romania, Moldova, for ikke å nevne fjorårets VM-finalister USA og Japan, også Kina, Brasil, Nigeria, Australia m.m.fl.

Du må virkelig bruke mye tid på damefotball! Jeg er imponert over interessen!

Eller....Hva er det du refererer til egentlig? De siste 7-8 dame-cupfinalene i Norge? VM-kampene i 2011? Eller Vålerenga Damer A sine kamper??
    Aldri skrevet at jeg har full oversikt over kvinne fotball, men jeg har sett på ol vm og em, og på nesten hver cupfinale. og der burde vell "eliten" spille? Og selv der er de drit dårlige.

Det dem skal ha for er at de ser bedre ut en gutta

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    Det er fair at du setter ting på spissen, Resus, men vær så snill, ikke kom med så latterlige, dumme sammenligninger.
    Er de så latterlige og dumme. Tross alt, jeg sitérer hva du skreiv.
    Originally posted by LameDuck
    Av den grunn synes jeg det er helt greit at Hallén bruker kronene der jeg synes det er fornuftig å bruke dem, heller enn å kaste dem bort på noe som "ingen" - og da tenker jeg tilskuere/sponsorer/fans - bruker tid på.
    Og jeg påpeker at tilskuere/sponsorer/fans er mye større for langrenn enn for ishockey. Derfor - etter din argumentasjon - er det fornuftig å bruke alle penga på løypetraséer for langrennsfolket.

Budsjettet for damene er redusert med over 20%, mens budsjettet for herrene har økt med nesten 40%. Samtidig er herrenes budsjett 15 ganger så stort som damenes.

Leave a comment:

• usbenga
    replied
    Jau, våre kjære herrer genererte 14 millioner i fjor, i underskudd.

God investering det, hvilken plass var det vi fikk, igjen?

Leave a comment:

• LameDuck
    replied
    Og hvor hører så (alle) 'pengene i fotball' hjemme?
    Fortell oss gjerne, siden du ser ut til å vite.
    Og 'alle' er vel enige om dette da, siden det er 'pengene i fotball' sitt rette hjem, du snakker om?!

Må igjen si at jeg er imponert over oversikten over viktige sider ved fotballen, som enkelte kritikere/motstandere av kvinnefotball besitter, samt evnen til å komme med nyanserte uttalelser ifbm. kvinnefotball... Jadda...

2. Nei, alle er ikke enige om dette. Du, Rune og tusentalls andre følger ikke mitt syn.

3. At du ikke er enig med meg, er helt fair. Du kan stå på, kjøre Roma-brus og vaske damedoer til du blir rosa, for min del. Og jeg vet litt om damefotball, det argumentet kan du ikke bruke. Men du må ikke gå rundt og tro at du være en Massias som skal få Klanen på damekamp bare fordi DU synes det er fett.

LD.

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Pengene i FOTBALL (DAMER eller pjokker) bør gå dit de hører hjemme.
    LD.
    Og hvor hører så (alle) 'pengene i fotball' hjemme?
    Fortell oss gjerne, siden du ser ut til å vite.
    Og 'alle' er vel enige om dette da, siden det er 'pengene i fotball' sitt rette hjem, du snakker om?!

Må igjen si at jeg er imponert over oversikten over viktige sider ved fotballen, som enkelte kritikere/motstandere av kvinnefotball besitter, samt evnen til å komme med nyanserte uttalelser ifbm. kvinnefotball... Jadda...

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Kvinne fotball er trist , hver gang det blir mål er det keepertabbe.
    Gratulerer med den totale oversikt over alt av kvinnefotball i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Russland, Tyskland , England, Nederland, Belgia, Frankrike, Sveits, Østerrike, Italia, Slovenia, Kroatia, Serbia, Bosnia/Herzegovina, Makedonia, Albania, Kosovo, Hellas, Ungarn, Tsjekkia, Slovakia, Polen, Romania, Moldova, for ikke å nevne fjorårets VM-finalister USA og Japan, også Kina, Brasil, Nigeria, Australia m.m.fl.

Du må virkelig bruke mye tid på damefotball! Jeg er imponert over interessen!

Eller....Hva er det du refererer til egentlig? De siste 7-8 dame-cupfinalene i Norge? VM-kampene i 2011? Eller Vålerenga Damer A sine kamper??

Leave a comment:

• LameDuck
    replied
    Originally posted by Hjesus View Post
    Vel, majoriteten av de som leser Klanens forum skulle vel ønske at poster om ishockey ikke kom opp i det hele tatt når de trykker på "Nye innlegg". Fakta er vel at for majoriteten av norske sportsinteresserte tv-seere så er Marte Kristoffersen et mer kjent navn enn Mats Zucarello Aasen og trekker flere folk til tittekassa. Jeg er for at det blei brukt mye penger på løypetraséer og nye hoppbakker i Oslo til VM, men jeg er ikke for at det skal stoppe utbygginga av ishaller. Men det du kaller en brannfakkel til meg her, slår tilbake på deg selv. For skal jeg følge dine poenger i dette innlegget, så betyr det at du mener vi ikke skal bygge flere ishaller fordi majoriteten ikke bryr seg, majoriteten vil ha blå extra fra Swix framfor skøyter fra Jofa. Så det du sier her er: Drit i å bygg flere ishaller - rydd heller 10 ganger så mange løypetraséer i marka. Og mener du virkelig det?
    Det er fair at du setter ting på spissen, Resus, men vær så snill, ikke kom med så latterlige, dumme sammenligninger.

Du følger jo ikke mine poenger i det hele tatt, og det bør du - av alle - se. Jeg berømmer deg for ditt engasjement for damefotballen, og jeg håper du vil fortsette å støtte dameball til du blir både grå og dement. Ære vær deg.

Pengene i FOTBALL (DAMER eller pjokker) bør gå dit de hører hjemme. Så får du - i det stille - diskutere hvor langrenns- og hockeykroner skal havne.

LD.

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Jeg hadde ingen anelse om hvem Marthe Kristoffersen er. Men nå har jeg googla henne, sett på bildene, og nå ønsker jeg meg henne til jul.

Forøvrig er jeg helt enig med Lameduck i at jentefotball er blant de dølleste fenomener gjennom alle tider. Men det betyr ikke at jeg ønsker meg lysløyper rundt hele byen framfor hockeyhaller.
    Det kan jo også virke som norsk hockey er på vei opp og fram både spillemessig og publikumsmessig

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    Når er neste valg på Fotball-president? Håper virkelig at Hallén blir sendt på dør.
    Februar/Mars 2014.

Leave a comment:

Working...
X