Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ny samarbeidsavtale Vålerenga Fotball - Vålerenga Invest Fotball AS

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ny samarbeidsavtale Vålerenga Fotball - Vålerenga Invest Fotball AS

Les mer...
    Besøk www.klanen.no

Er det slik å forstå t møtet er åpent for alle, også ikke-medlemmer i klan eller klubb?

Comment

Originally posted by usbenga View Post
      Er det slik å forstå t møtet er åpent for alle, også ikke-medlemmer i klan eller klubb?
      Ja, det heter seg vel "alle med hjertet i Vålerenga". Så det er bare å komme, om man har hjertet på rett sted!

Comment

Intervju med Kjellsen ang denne saken: http://www.na24.no/m/?articleId=3425407

Kort sammendrag og noen kommentarer. Overskriften er Jeg tar gjerne et nedrykk for ikke å bli rumpekjørt fra London

- Jeg vil kjempe med nebb og klør mot at aksjeselskapet får makta. De har kun økonomiske motiver.
        Tror ikke det. Tror heller at Nordbrekken, Anfinnsen, Trøim (som vel har "tatt over" aksjene til Fredriksen) og de andre faktisk bryr seg om klubben. I varierende grad selvsagt. Og med kun økonomiske motiver er muligens ikke en norsk fotballklubb stedet å investere?

- Er ikke rotet i Vålerenga et fint eksempel på at den norske modellen ikke fungerer?
        - Nei. Se på Cardiff i Wales. De er kjøpt opp av en asiater og spiller nå med blå drakter i stedet for rød. Det fatter jeg ikke er mulig. Du kødder ikke med drakta.
        Den norske modellen er vanskelig, i hvert fall for oss. I VIF er det 10 personer i hovedstyret, 7 i Invest AS (inkl klubbens 2 rep) og 6 i Sportslig utvalg (3 fra klubb + 3 fra AS). Kokker og søl...

- Men er man er ikke avhengig av pengene?
        - Til en viss grad, men vi hadde klart oss fint med et budsjett på 90 millioner kroner. Det er et press om å vokse inn i himmelen, som jeg ikke fatter er nødvendig. - Med litt bedre økonomistyring, så trenger vi dem ikke.
        Uavhengig av aksjeselskap osv tror jeg ikke det er veien å gå hvis vi skal bli et stabilt topplag.

- Du er ingen fan av Tor Olav Trøim?
        - Det kan virke som om at han er mest opptatt av å kunne si blant vennene sine i London, at han eier en fotballklubb i Oslo. - Det er tragisk at vi ikke har fått en annen investorgruppe på plass.
        - Jeg vil heller stille spørsmålet. Hva bruker vi pengene på? - Vi har en altfor stor administrasjon. Vi trenger ikke alle. - Breen har det øverste ansvaret
        Får ikke helt tak i om Trøim bryr seg for mye eller for lite. Ang Breen og administrasjonen så er vel den eneste forskjellen uten AS at de samme menneskene hadde vært ansatt i klubben.

Konklusjonen står vel i overskriften. Når har jeg riktig nok aldri blitt rompekjørt på London, men vil tro at det går raskere over enn et nedrykk. I hvert fall uten investorpenger i opprykkssatsningen.

flytte tråden til VPN/Vålerenga Fotball forumet?

Comment

Originally posted by ASEB View Post
          Intervju med Kjellsen ang denne saken: http://www.na24.no/m/?articleId=3425407

Kort sammendrag og noen kommentarer. Overskriften er Jeg tar gjerne et nedrykk for ikke å bli rumpekjørt fra London
          Nå kan man velge å lese dette intevjuet med kritiske argusøyne eller ikke, sier ikke at du gjør det. Dette er et minefelt og snakke med journalister om. Her er det mye de kan kaste seg over, vektlegge feil etc. Heldigvis er Ole Eikeland i nettavisen en mindre sensasjonshungrig fyr enn sine kolleger i sportsavdelingen. Noe av saken kommer nok litt vel bombastisk ut. Poengene jeg forsøkte å få med var følgende.

1, Vi(norsk toppfotball) trenger ikke mer investormakt i norsk fotball.
          2. Vi(Vålerenga Fotball) er avhengige, men ikke så avhengige av penga investorselskapet spytter inn. Sponsor vs Investorpenger
          3. Vi(Klanen) har et ønske og et mål om at klubben (Vålerenga Fotball) på lang sikt vil kunne ha såpass stor egen økonomi at sikkerheten investorene representer ikke lenger er nødvendig. Det er ikke galt med investorer. Det som er galt er når avhengigheten til deres penger blir for stor slik at en potensiell maktforskyvning er tilstede.

Når det er sagt tror jeg den nye samarbeidsavtalen mellom hovedstyret og AS'et vil kunne føre til mye bedre og sikrere(sett i lys av poenget over) drift og maktbalanse i årene som kommer.

Alt er på ingen måte mørkt og trist i kongeriket Vålerenga. Det må desverre bare males utover med rompekjøring for å få en overskrift. Temaet i seg selv er i grunnen drit viktig og mye viktigere enn om Martin trener oss uten sesongen eller ikke.

Kjellsen

Comment

Kanskje på tide å ta opp denne igjen ,siden vi nå vet hvordan ståa er økonomisk.

Det pågår en kamp mellom folk i og rundt klubben, mellom de som ønsker at a-laget og alt som omfattes av AS'et skal føres tilbake til klubben slik at A-laget blir del av samme organisasjon som jobbsjansen, vålerenga mot rasisme, kvinnefotball og bredde.

Personlig føler jeg dette ville vært ideelt, men ikke slik ståa i norsk fotball og klubben er i dag.

A-laget vil komme tilbake til klubben med dyre kontraktsforpliktelser og enorm gjeld. Hvordan skal breddeklubben absorbere den gjelda som er nå, pluss det man skylder Stabæk (som klubbstyre nektet Trøim å slette lenge før dommen ble avsagt)?

Alternativet er å skille A-laget og rekruttlaget helt ut i et eget AS med eget styre, altså en større separasjon enn i dag, uten innblanding fra folk uten profesjonell fotballkompetanse. Dersom det ikke skjer kan hele Vålerenga Fotball gå til grunne.

Comment

Er ikke dette den samme diskusjonen vi hadde på nittitallet? Den evige runddansen om at vi skal klare oss selv og tro at det løser alle problemer? Siden det har vi vært nestenkonkurs flere ganger, og jeg tror desverre det blir en ønskedrøm.

nei, husker tilbake fra den gang nordbrekken, Petter Nome, han tidligere Hafslundirektøren og flere andre var i bitter strid om nøyaktig det samme temaet. Jeg kan godt ønske, men tror desverre ikke det er mulig å drive på egenhånd. Er redd vi blir et nytt Skeid, Frigg eller lignende...

Comment

Originally posted by skog View Post
                Alternativet er å skille A-laget og rekruttlaget helt ut i et eget AS med eget styre, altså en større separasjon enn i dag, uten innblanding fra folk uten profesjonell fotballkompetanse. Dersom det ikke skjer kan hele Vålerenga Fotball gå til grunne.
                Bare å få gjort det så fort som mulig.

Comment

Samtaler er i gang om ny samarbeidsavtale. Sto på klubbens sider for noen dager siden, uten at noen tok særlig notis av det virker det som.

i 2015 ser vi helt klart at vi er nødt til å ha hjelp fra investorer for å opprettholde en satsing som innebærer noe annet enn å kjempe mot nedrykk. Heldigvis ser det ut til at vi har investorer som muligens kan være med på dette, sier Baardseng.

Stusser litt mer over denne: For 2014 er saken rimelig klar: Det styres mot et underskudd på over ti millioner kroner.

Av ikke budsjetterte inntekter har jeg fått med meg DnB sponsoravtale, videresalg av Samuel og Gonzales, samt at Hæstad har lagt opp. Jeg er selvsagt klar over at Trøim skal ha en del av pengene etter Samuel og Gonzales. Ikke vet jeg hvordan sluttavtalen til Hæstad ser ut heller og hvor mye DnB går inn med er også ukjent.

Men det har blitt sagt at sesongen lå an til minus 15, så samlet vi inn rundt tre millioner som Trøim doblet. Altså skulle det være minus 9. At det likevel blir minus 10 er sånn sett ikke sensasjonelt, da det er vanskelig å være helt presis.

Det jeg likevel ikke helt skjønner er hvordan det kan bli mer enn 10 minus, når vi ligger foran på tilskuerbudsjett og fått inn så mye ekstra (selv om vi må dele med Trøim).

Men håper nå det ordner seg med Trøim&Co forholdsvis raskt, så vi får på plass Rekdal (formelt) og kan starte arbeidet med å forberede 2015-sesongen skikkelig.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                    Det jeg likevel ikke helt skjønner er hvordan det kan bli mer enn 10 minus, når vi ligger foran på tilskuerbudsjett og fått inn så mye ekstra (selv om vi må dele med Trøim).
                    Uten at jeg har regnet på det, så forstår jeg at man finner noe av årsaken de "uforutsette" ekstraugtiftene som følge av dommen i Stengel-saken: http://www.vif-fotball.no/news/artic...har-avsagt-dom

Står også litt mer her: Vålerenga trenger trolig 22 mill. for å overleve (beklager link til Aftenpoften)
                    http://www.aftenposten.no/100Sport/f...--445581_1.snd

Comment

Nei, Stengelsaken ble løst ved at klubben solgte sin eierpost i Valhall. Resten laget man en nedbetalingsplan på. De 22 er egentlig 15 + Stengel.

Comment

Nei, Stengelsaken ble løst ved at klubben solgte sin eierpost i Valhall. Resten laget man en nedbetalingsplan på. De 22 er egentlig 15 + Stengel.
                        Det er vel nærliggende å tru at ikke alle sparetiltakene har fungert som forventa, men det hadde vært fint om Sandnes, Erlink eller andre med peiling på dette kunne svart nærmere.

Comment

Samtaler er i gang om ny samarbeidsavtale. Sto på klubbens sider for noen dager siden, uten at noen tok særlig notis av det virker det som.

Men håper nå det ordner seg med Trøim&Co forholdsvis raskt, så vi får på plass Rekdal (formelt) og kan starte arbeidet med å forberede 2015-sesongen skikkelig.
                          Uten at jeg kan regnskapene helt så regner jeg med at "doblingen" fra Trøim ikke er tatt med i regnskapene da han allikevel ansvaret for AS ut 2014.
                          Han har også fått en del inntekter fra salg av spillere som du sier som heller ikke kan tas med i klubbregnskapet.

Flere av kostnadsgrepene som er gjort får enda større effekt for 2015.
                          EVIG VIF

Comment

Working...
                          X