Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Sandefjord-VIF Onsd. 20/6 kl 18 - Cup 3. runde

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by ziggy75 View Post
    http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10058495

Doffen om gårdagens kamp. MA vil ikke snakke med pressen idag..
    Det som er virkelig skummelt er at ingen i VIF ser ut til å skjønne hva som går galt!
    Fantastisk. La oss se om vi kan gi dem et par pekepinner:

* Når vi gjenvinner ballen i gunstig posisjon, velger vi nesten konsekvent å "hvile med ballen i laget", altså støtte- eller tversoverpasninger. I stedet burde vi sjølsagt sette fart framover, og utfordre et forsvar som allerede er i en eller annen grad av ubalanse. De eneste 30 minuttene vi har klart dette i år, gjorde at vi leda 3-0 over FFK. Det var dette vi gjorde også i 2010.
    Hviling med ball er ikke ment når det er mulighet for overganger, men mot etablert forsvar, for å tålmodig lokke motstanderne framover i banen og åpne seg. Hvis spillerne ikke forstår eller klarer å gjennomføre dette, må vi skifte stil umiddelbart.

* Vi må slutte å flytte rundt på spillerne. Bruk dem der dere mener de er best, og la dem få tid til å spille seg inn der.
    Både i fjor og i år har vi hatt en del skader i vårsesongen. Svaret på dette er ikke å flytte spillere rundt enda mer enn vanlig, men det motsatte.

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
      Vi må slutte å flytte rundt på spillerne. Bruk dem der dere mener de er best, og la dem få tid til å spille seg inn der.
      Både i fjor og i år har vi hatt en del skader i vårsesongen. Svaret på dette er ikke å flytte spillere rundt enda mer enn vanlig, men det motsatte.
      Litt uenig. Og rullere på plassene er egentlig bra. Når spillerne lærer å mestre flere posisjoner, så gir det oss flere taktiske valg,uten å gjøre bytter.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
        Litt uenig. Og rullere på plassene er egentlig bra. Når spillerne lærer å mestre flere posisjoner, så gir det oss flere taktiske valg,uten å gjøre bytter.
        Hvis vi hadde vært i en posisjon der vi hadde kontroll på det meste og lette etter fornuftige ting å trene på, så kunne jeg vært enig. Men vi får jo ikke ting til i de primære posisjonene og usikkerheten har vokst utover i sesongen. Da er rullering på posisjoner ikke veien å gå.

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
          Hvis vi hadde vært i en posisjon der vi hadde kontroll på det meste og lette etter fornuftige ting å trene på, så kunne jeg vært enig. Men vi får jo ikke ting til i de primære posisjonene og usikkerheten har vokst utover i sesongen. Da er rullering på posisjoner ikke veien å gå.
          Hadde helst sett at gutta var tryggere i sine opprinnelige posisjoner først ja..

Comment

• Originally posted by Wilhelm Wasqueball View Post
            Nå skal ikke jeg være 110% prosent sikker i min sak, men mener bestemt at jeg en eller annen gang hørte at den nye kontrakten MA signerte etter endt 2011 sesong ikke lenger inneholdt noen form for gedigen "fallskjerm", med bakgrunn i de resultatene som var oppnådd. Så "fallskjermen" i seg selv er ikke noen grunn for å ikke ta hatten og gå (les sparkes) , med tanke på den sportslige prestasjonene på banen.
            Isåfall om dette stemmer skal da MA da ha fyken.MA selv og styret har offentlig har godt ut å sagt om hva som er ambisjonene for i år så er det tydelig at med MA under roret at det ikke vill skje i 2012 heller(også med tanke på at vi er ute av cuppen nå).Så da er det egentlig ganske soleklart hva som må gjøres da hvis man skal tolke hva MA selv og styret selv på valle har sagt? Eller skal de nå finne på nye unnskyldninger? "Nei vi ombestemmer oss og senker ambisjonene for i år" Yay MA kan fortsette!

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
              Jeg er helt enig. Det er lenge siden vi har fått gjennom så mange lokale talenter som i denne perioden og det er veldig bra!

Jeg ser i tillegg for meg at den spillestilen vi har valgt er den beste for å utvikle talenter til å bli ordentlig gode fotballspillere. Bare se på Ajax og Barcelona (jeg vet at vi ikke er dem eller i nærheten av dem, men dette er fortsatt i startfasen). Drillostilen som alle andre norske lag dyrker skaper egentlig veldig få ferdigheter i mine øyne. Man lærer å løpe på kontringer, hoppe høyt, skyte osv., men det holder ikke i fotballen lengre. Se på landslaget.

Jeg gleder meg til talentene som har hatt denne stilen siden de var små kommer opp i Vålerenga - derfor anser jeg det som veldig viktig at vi fortsetter med dette "dokumentet".

La Martin sitte - i hvert fall til vi finner en som er bedre til å lede dette laget innenfor disse rammene.
              Jeg er enig i at vi bør bygge videre på spillestilen. Den funka i 2010. Jeg er også enig i at MA har latt unge spillere få slippe til. Men der stopper det også. Hvorfor vil allle unge vekk fra Vålerenega. Strandberg er borte, Singh forsvinner i sommer og Fellah har vel heller ikke lenge igjen. Ingen skal komme å fortelle meg at dette har bare har med grådighet hos spillerne å gjøre. MA er opplagt et problem. Hvorfor bruke en halvfeit Veigar i stedet for Fellah, når det fungerte så bra med Fellah og Marcus Pedersen mot Fredrikstad. Og hvorfor ikke bruke Singh. Pusic har kanskje fått mange nok sjanser. Det kan også trekkes fram episoder fra tidligere. Hvorfor kom ikke Jørgen Horn tilbake til Vålerenga sommeren 2008 da vi trengte midtstoppere. Kanskje hadde det med MA å gjøre. Ryktene sier i alle fall det.

MA har vært 4 1/2 år. Hva har han oppnådd? Cupen i 2008 og en god 2010-sesosng. Ellers er det rimelig trist. Dårlig i serien i 2008, 2009 og 2011. Og i år, ufortjent bra med poeng i starten, og så veldig grått. Og cupen; vi har ikke spilt en hjemmekamp i cupen siden kvartfinalen mot Tromsø i 2009. Det sier sitt. Hodestups ut av Europacupen både i 2009 og 2011.

MA har ei liste over feilkjøp som er langt som et vondt år. Lista over gode kjøp er ikke fullt så lang. MA har forvalta ressursene som er stilt til rådighet, på en katastrofalt dårlig måte.

Og så alle bortforklaringene. Mot Hønefoss skulle det gått så bra hvis vi ikke hadde fått ei utvisning. MA hadde nemlig planlagt bytte(r) som skulle gitt seier. Vi spiller en ræva kamp mot Sandefjord, men det er jo dommern sin skyld at vi taper. Og når vi trenger en som står fram og tar støyten i forhold til media, da stikker MA av og vil ikke snakke med media.

Noe av oppskrifta i 2010 var at vi stilte med tilnærma startellever kamp etter kamp. I fjor og i år har det vært stadig rokkeringer, og langt mer enn det som har vært nødvenidg ut fra skader og karantener. Og det har vært en del bytter som har vært helt uforståelig. Vi kan ikke akkurat si at MA har bygd stein på stein. Siden 2010 har han revet opp stein for stein.

MA kian ennå redde litt av ettermælet. Hvis han trekker seg nå, kan vi si at han i alle fall hadde snev av sjølinnsikt.

Det skulle være ganske klart hva jeg mener. MA må vekk, fortest mulig. Får dette fortsette, kan det bli en velig tøff sesong. Og vi har vel ikke lyst til å spille i Adecco i jublileumssesongen?

Comment

• Jeg sier bare en ting T R A G I S K, etter to år med håpløs cup deltakelse og så dette.... vekk meg opp, dette må være en dårlig drøm.
                enga4ever

Comment

• Bare ei greie til mod:

Burde ikke denne tråden lukkes? Den var en kamptråd.
                  Men nå går diskusjonen høyt og lavt om Martin andresen igjen - og den diskusjonen har jo en egen tråd...

Comment

• Originally posted by san Paolo View Post
                    Bare ei greie til mod:

Burde ikke denne tråden lukkes? Den var en kamptråd.
                    Men nå går diskusjonen høyt og lavt om Martin andresen igjen - og den diskusjonen har jo en egen tråd...
                    Sant det men det var kanskje fordi folk bare fortsetter og fortsetter å poste i det uendelige. Gidder ikke sitte og flytte innlegg hele kvelden. Kan låse denne tråden nå men jeg gidder ikke flytte all møkka over i ny trener tråden.

10 Andresen må gå
                    20 "Answer"
                    30 IF "Answer"=Nei GOTO 10

Er vel omtrent sånn det funker.

Comment

Working...
                    X