Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvor har det blitt av Vål'enga?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvor har det blitt av Vål'enga?

Ok, det sportslige først:

Kampen i dag skulle ikke bare vinnes for å være med i kampen om medalje, den skulle vinnes for å beholde trener Martin Andresen. Når spillerne da leverer den innsatsen dem gjør, er det tydelig at Andresen har mista garderoben. For selv før utvisninga var ikke dette måten Vålerenga skal spille på.

Hver gang en spiller fikk ballen, var det null bevegelse rundt ham. Overalt på banen tuslet spillerne rundt om kring. Nå og da var det en som jogget. For at spillefilosofien til Andresen skal fungere så må spillerne faktisk legge ned et ærlig arbeide og det skjedde ikke i dag, det har ikke skjedd i år.

Så kan man spørre seg om det er spillestilen det er noe galt med. At man forventer for mye av spillere på dette nivået. For folk flest er kanskje svaret på dette spørsmålet ja, men for oss som ser andrelaget er det et soleklart nei. For på andrelaget klarer man å spille Martins spillestil mer enn det man klarer på A-laget. Når noen der får ballen, er det alltid bevegelse rundt. Ferdighetene er så som så, men innsatsen er der hele tiden. Resultatet er at andrelaget har gjort sin beste vårsesong ever (?), selv med bare juniorer på banen har dem bitt godt fra seg - i motsetning til å tape med fem-seks mål som tidligere.

Så spillestilen fungerer, bare ikke på A-laget.

Hvem er det sin skyld? Jo, til syvende og sist er det Martin Andresen. Klarer han ikke få engasjementet opp i troppen så har han mislyktes. Når spillerne ikke gidder (for det er det det er snakk om, de gidder ikke) spille for ham, er løpet kjørt. Det innser også Andresen som ledet sin siste Vålerenga-kamp i dag.

Klubben har nå en kjempeoppgave med å finne en erstatter. Når spillerne ikke gidder å spille for manageren, er det neppe noe bedre med resten av trenerteamet, så her må nye krefter inn. Jeg bare håper og ber om at vi fortsetter som vi gjør, og finner noen som kan få spillergruppa til å spille vår nye Vål'enga-stil.

Så til mine medsupportere:

I dag har mange av dere vist dere fra en særdeles patetisk side.

Her på forumet jubler folk over at vi taper fordi dem tror det betyr slutten for Martin Andresen. Er du glad for at Vålerenga taper, kan du brenne en viss plass hadde det vært opp til meg. Det er lavmål. Det er så sjukt patetisk. Kanskje er det sånn at dem som jubler høyest over at klubben i mitt hjerte taper er dem som ikke gidder å dra på Ullevaal, men selv der var det årsverste i dag.

For hvordan kan man i det ene øyeblikket synge "Du slenger ikke dritt om Vålerenga, og gjør du det kom uttafor og slåss" for å i det neste øyeblikket synge "farvel Martin"? For så å synge drit om en sponsor som faktisk bruker millioner av kroner på Vålerenga i en sesong knapt halve Klanen gidder å dra på kampa? Jeg er ingen fan av Rimibowl sjæl, men ærlig talt.

På en dag som denne kan man undre seg hvor sjela i Vålerenga har blitt av. I gamle dager gikk det møkk, men vi sto i alle fall sammen - i hvert fall på tribunen. Der var det fokus på å gå Vålerenga bedre. Da det gikk i dass, kom galgenhumoren inn og det føltes greit å stå på tribunen likevel. Humoren er i ferd med å bli borte fra Vålerenga og da forsvinner en del av sjela også.

I underkant av 10 000 så kampen i dag, og selv om Andresen er ferdig som VIF-trener, hvor mange av dere kommer mot Aalesund neste uke?

Originally posted by FrankO View Post
    I underkant av 10 000 så kampen i dag, og selv om Andresen er ferdig som VIF-trener, hvor mange av dere kommer mot Aalesund neste uke?
    I følge Max sendinga, var det over 13000 på kampen.
    Uansett, når Martin er ferdig i klubben, kjøper jeg sesongkort - hvis mulig.
    Kommer da også på alt av kamper - som tidligere.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Det er bare å bøye seg i støvet; jeg sier meg fullstendig enig.

Så skal jeg innrømme at jeg droppa matchen idag.. Blandede grunnet til det.
      men mot Aafk er jeg tilbake...

Comment

Originally posted by Flem View Post
        Uansett, når Martin er ferdig i klubben, kjøper jeg sesongkort - hvis mulig.
        Kommer da også på alt av kamper - som tidligere.
        Liker sånne som bryr seg mer om trenern enn klubben - cred! Respekt! Noooooooooot

Comment

Originally posted by donny View Post
          Liker sånne som bryr seg mer om trenern enn klubben - cred! Respekt! Noooooooooot
          Du skal få lov til å mene hva du vil, men jeg ytrer min misnøye på min måte.
          Det vil si å gi faan i å dra på kamper (tror ikke jeg hadde vært noen god bidragsyter på tribunen gitt), og ralle av meg på forumet - som tross alt er bedre enn å stå på kamp og slenge dritt, som dessverre mange gjør om dagen.
          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Nok en gang så må jeg si meg helt enig med deg FrankO. Ja, MA er nok ikke rette mannen til å lede dette laget lengre, håper inderlig at vi ikke henter inn noen som ikke forstår seg på Totalfotball ( da 5 år med insatts nedover i systemet vil ha vært for ingen nytte), for meg så er kontinuitet en viktig ting da dette skaper stabilitet over tid. At enkelte supporter ler og skriker ut i skadefry over at vi taper kamper er for meg helt uforståelig, hva f... har skjedd med oss som supportere? Idag så skammer jeg meg faktisk over å være klansmann
            "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Dagen på stadion kan oppsummeres med ett ord - trist
              Innsatsen til spillerne - trist
              Pauseshowet - trist
              Dømmingen - trist
              Klanens bidrag på tribunen - trist

Rett og slett trist som faen

Comment

Originally posted by anderan View Post
                Dagen på stadion kan oppsummeres med ett ord - trist
                Innsatsen til spillerne - trist
                Pauseshowet - trist
                Dømmingen - trist
                Klanens bidrag på tribunen - trist

Rett og slett trist som faen
                AMEN!! Strålende oppsummert, Anderan. Flott innlegg, FrankO!
                Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by Flem View Post
                  Det var antall solgte billetter, ikke oppmøtte menneskeskrotter.

-jørn-
                  (*´ェ`*)

Comment

Kampen i dag skulle ikke bare vinnes for å være med i kampen om medalje, den skulle vinnes for å beholde trener Martin Andresen. Når spillerne da leverer den innsatsen dem gjør, er det tydelig at Andresen har mista garderoben. For selv før utvisninga var ikke dette måten Vålerenga skal spille på.

Hver gang en spiller fikk ballen, var det null bevegelse rundt ham. Overalt på banen tuslet spillerne rundt om kring. Nå og da var det en som jogget. For at spillefilosofien til Andresen skal fungere så må spillerne faktisk legge ned et ærlig arbeide og det skjedde ikke i dag, det har ikke skjedd i år.

Så kan man spørre seg om det er spillestilen det er noe galt med. At man forventer for mye av spillere på dette nivået. For folk flest er kanskje svaret på dette spørsmålet ja, men for oss som ser andrelaget er det et soleklart nei. For på andrelaget klarer man å spille Martins spillestil mer enn det man klarer på A-laget. Når noen der får ballen, er det alltid bevegelse rundt. Ferdighetene er så som så, men innsatsen er der hele tiden. Resultatet er at andrelaget har gjort sin beste vårsesong ever (?), selv med bare juniorer på banen har dem bitt godt fra seg - i motsetning til å tape med fem-seks mål som tidligere.

Så spillestilen fungerer, bare ikke på A-laget.

Hvem er det sin skyld? Jo, til syvende og sist er det Martin Andresen. Klarer han ikke få engasjementet opp i troppen så har han mislyktes. Når spillerne ikke gidder (for det er det det er snakk om, de gidder ikke) spille for ham, er løpet kjørt. Det innser også Andresen som ledet sin siste Vålerenga-kamp i dag.

Klubben har nå en kjempeoppgave med å finne en erstatter. Når spillerne ikke gidder å spille for manageren, er det neppe noe bedre med resten av trenerteamet, så her må nye krefter inn. Jeg bare håper og ber om at vi fortsetter som vi gjør, og finner noen som kan få spillergruppa til å spille vår nye Vål'enga-stil.

Her på forumet jubler folk over at vi taper fordi dem tror det betyr slutten for Martin Andresen. Er du glad for at Vålerenga taper, kan du brenne en viss plass hadde det vært opp til meg. Det er lavmål. Det er så sjukt patetisk. Kanskje er det sånn at dem som jubler høyest over at klubben i mitt hjerte taper er dem som ikke gidder å dra på Ullevaal, men selv der var det årsverste i dag.

For hvordan kan man i det ene øyeblikket synge "Du slenger ikke dritt om Vålerenga, og gjør du det kom uttafor og slåss" for å i det neste øyeblikket synge "farvel Martin"? For så å synge drit om en sponsor som faktisk bruker millioner av kroner på Vålerenga i en sesong knapt halve Klanen gidder å dra på kampa? Jeg er ingen fan av Rimibowl sjæl, men ærlig talt.

På en dag som denne kan man undre seg hvor sjela i Vålerenga har blitt av. I gamle dager gikk det møkk, men vi sto i alle fall sammen - i hvert fall på tribunen. Der var det fokus på å gå Vålerenga bedre. Da det gikk i dass, kom galgenhumoren inn og det føltes greit å stå på tribunen likevel. Humoren er i ferd med å bli borte fra Vålerenga og da forsvinner en del av sjela også.

Men da er vi jo enige på en ting da FrankO.Da føler vi begge det det samme for hverandre."FrankO" Du/dere mods får nå ha dine/deres tanker om meg/oss som du/dere vill men det er umulig for meg å ta slikt seriøst så jeg kan ikke gjøre noe annet enn å bare le igjen av det.Mangel på forståelse og innsikt synes jeg ikke er noe annet enn fantastisk.Men jo visse folk kan også "brenne et viss sted" også for min del.Uten tvil.Kos deg i neddrykkstriden eller kanskje middels på tabbelen i år..virker himla fornøyd med at det er slik det skal være.

jeg har veldig vanskeligheter med å forstå åssen du etter hva MA har visst i vålerenga at du mener at denne kampen er å "redde MA" Hallo? Jeg fatter ikke denne trangen med å se på et skip synke og bare la det synke uten hjelpe eller gjøre noe med det før det er for sent.Men men..tydeligvis er det noen som foretretrekker det.
                    Last edited by loco; 24.06.2012, 18:58. Reason: Dobbelsitering

Comment

Når det gjelder laget er det ikke mer å si enn du skreiv i åpningsposten FrankO. Det er tydelig for meg at modellen MA har vært hovedansvarlig for i klubben er god. Det sies av alle som på en eller annen måte følger klubben tettere enn hva jeg har mulighet for, og da stemmer det nok og junior og rekruttresultater taler forsåvidt for seg sjøl.

Når det gjelder oss supportere så har jeg for egen del sesongkort for første gang i år, og har tenkt til å gå på det jeg kan av kamper. Jeg har familie med barn, og vi skal på ferie sammen. Utover det har jeg tenkt meg på alle kampa jeg kan få med meg, helt uavhengig av hvem som leder laget fra benken, eller hvem som er ansatt i hvilke stillinger i sportslig ledelse.
                      Samtidig har jeg stor forståelse for at folk er mektig lei av Andresen, som åpenbart ikke holder mål som hovedtrener/manager for vårt kjære Vålerenga. Om det er mulig, kan det være en god ide å la MA fortsette med det han driver med når det gjelder klubbdrift, men vi må ha noen bedre til å lede A-laget.
                      Å slenge dritt til egne spillere er helt bak mål etter mine begreper, mens å synge "farvel Martin" nok er innafor hva jeg synes er ok, sjøl om jeg personlig ikke stemte i på den. Andresen er sta og lite ydmyk i forhold til sin rolle i dette. Da må han nok tåle å få klar tale når han ikke presterer, og samtidig driver med pinlig bortforklaringer som f.eks etter Sandefjord-tapet.

Ellers synes jeg det var et par eksempler på god humor fra tribunen i dag også:
                      * Banneret med "Touchdown!" som blei holdt opp etter 2-0-målet til Stabæk var strålende, det samme var "så jævla enkelt" etter Nielsens glimrende skåring.

Comment

Jeg har fulgt Vålerenga i mange år, helt siden fattern tok meg med på match en gang sent på 70 tallet. Jeg har vært av og på med å gå på stadion av forskjellige grunner, bl.a manglende interesse, dårlige resultater også videre. Jeg har merket meg at supporterkulturen har endret seg på mange måter, nye og mange flere mennesker har kommet til Klanen de siste årene, noen med andre holdninger som ikke utelukkende er positive.
                        Det virker som humoren og selvironien er dalende og mange tar seg selv så jævlig høytidlig og heller reagerer med agressjon og sinne når ting butter. Kanskje vi må finne oss idet, kanskje mange av oss "eldre" supportere ikke liker utviklingen og velger å holde seg hjemme ? Jeg har "mistet" mange kompiser som før var fast inventar på vestbredden til familieliv, utflytting og liknende og føler det ikke er like gøy lengre.
                        Jeg tror vi bare må finne oss i at det er flere måter å vise misnøye på, vi trenger ikke like at folk går før dommern blåser, ei heller at noen velger å synge ut mishagsytringer på match.Men vi må nok leve med det.
                        Medgangssupportere er også supportere, i Oslo er det en lang tradisjon hvis ingen har merket det gjennom årenes løp, det er bare å se noen få år tilbake det.

Så, mine medsupportere, det er svart om dagen, men vi kommer tilbake. Peace and Love

Comment

Hvor er det blitt av Vålerenga?

Vi er blitt gislene til Martin Andresen - en ok fotballfilosof, men som trener er han ikke er noe god.

Gissel-situasjonen tærer både på lag og supportere og da blir vi dårligere enn vi vanligvis burde være...

Potensialet vårt, derimot er bra. I første omgang må vi komme oss vekk fra Martin A - eller rettere sagt: fjerne han - så kommer vi nok sterkt tilbake.
                          Og, ja - jeg regner med å se Vålerenga mot AaFK, om noen lurte.

Comment

Trådstarter treffer spikeren på hodet til de grader på hodet.
                            Det er ikke bare styret,spillerne og det sportslige apparatet som bør gå en real runde meg seg selv i kveld.

Vi supportere bør også stille oss følgende spørsmål:

Hvordan kan jeg støtte klubben i mitt hjerte på best mulig måte?

Gi meg gjerne 1994-2003 da vi stort sett var crap på banen,men supporterne var stolte av å tilhøre vårt herlige VIF-fellesskap.
                            Vi kommer dit igjen,men det er opp til oss selv.

Evig VIF.
                            EVIG VIF

Comment

Jeg har sesongkort, men har ikke vært på Ullevål de siste kampene. Det er min måte å protestere mot at Martin fortsatt sitter som manager. Det er vel galt det også. Jeg nevnte tidligere at måten Køln supporterne gjorde det på var forkastelig (hvilket jeg fortsatt synes) hvorpå jeg fikk høre at å ikke møte på kamp var like ille eller værre. Så da er vel svaret at vi SKAL møte opp og skal KUN være positive hvis vi skal være EKTE supportere.
                              Å holde kjeft om isfjellet og stå i masta og klappe når resten av skipet er under vann er visst å være en god matros.

Comment

Working...
                              X