Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvor har det blitt av Vål'enga?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by problembarnet View Post
    Jeg har sesongkort, men har ikke vært på Ullevål de siste kampene. Det er min måte å protestere mot at Martin fortsatt sitter som manager. Det er vel galt det også. Jeg nevnte tidligere at måten Køln supporterne gjorde det på var forkastelig (hvilket jeg fortsatt synes) hvorpå jeg fikk høre at å ikke møte på kamp var like ille eller værre. Så da er vel svaret at vi SKAL møte opp og skal KUN være positive hvis vi skal være EKTE supportere.
    Å holde kjeft om isfjellet og stå i masta og klappe når resten av skipet er under vann er visst å være en god matros.
    Min oppfatning er å påvirke styret og sportslig utvalg hvis man vil ha endringer.
    Mailadresser ligger åpent på klubbens sider.
    Man kan sikkert også gå via klansstyret.

Ved å ikke gå på kamp eller forderve supportermiljøet er hvertfall ikke veien å gå.

Hadde det vært opptil meg så hadde vi sunget enda høyere enn vanlig på kamp og brukt mere humor.
    EVIG VIF

Comment

Supportere kan godt hate Martin, eller bare ønske seg en bedre trener. Supportere kan også godt gi faen i hvem som er trener og støtte laget i tykt og tynnt. Supportere kan gå fra stadion med 86:37 på klokka, og supportere kan bli igjen etter kamp og krangle med Martin. Supportere kan boikotte kamp, og supportere kan stå og hoppe i motgangen på Rimibowl. Supportere kan være tålmodige optimister, og supportere kan være utålmodige og sure. Supportere kan synge "syng høyt, syng Vålerenga", og supportere kan synge "Farvel Martin". Så jævlig forskjellige kan vi være.

Er egentlig mest overrasket over at folk på begge sider av "kløfta" stiller spørsmålstegn ved hverandres motiver og tro. Eller kanskje enda mer overrasket over at det oppfattes som en kløft at noen ser annerledes på klubben enn dem selv.

Uansett - skjerpings - det er ingen grunn til å gå til personangrep eller betvile andres kjærlighet til klubben. Litt mer takhøyde, please. Ære være.
      "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Originally posted by FrankO View Post
        Ok, det sportslige først:

Kampen i dag skulle ikke bare vinnes for å være med i kampen om medalje, den skulle vinnes for å beholde trener Martin Andresen. Når spillerne da leverer den innsatsen dem gjør, er det tydelig at Andresen har mista garderoben. For selv før utvisninga var ikke dette måten Vålerenga skal spille på.

Hver gang en spiller fikk ballen, var det null bevegelse rundt ham. Overalt på banen tuslet spillerne rundt om kring. Nå og da var det en som jogget. For at spillefilosofien til Andresen skal fungere så må spillerne faktisk legge ned et ærlig arbeide og det skjedde ikke i dag, det har ikke skjedd i år.

Så kan man spørre seg om det er spillestilen det er noe galt med. At man forventer for mye av spillere på dette nivået. For folk flest er kanskje svaret på dette spørsmålet ja, men for oss som ser andrelaget er det et soleklart nei. For på andrelaget klarer man å spille Martins spillestil mer enn det man klarer på A-laget. Når noen der får ballen, er det alltid bevegelse rundt. Ferdighetene er så som så, men innsatsen er der hele tiden. Resultatet er at andrelaget har gjort sin beste vårsesong ever (?), selv med bare juniorer på banen har dem bitt godt fra seg - i motsetning til å tape med fem-seks mål som tidligere.

Så spillestilen fungerer, bare ikke på A-laget.

Hvem er det sin skyld? Jo, til syvende og sist er det Martin Andresen. Klarer han ikke få engasjementet opp i troppen så har han mislyktes. Når spillerne ikke gidder (for det er det det er snakk om, de gidder ikke) spille for ham, er løpet kjørt. Det innser også Andresen som ledet sin siste Vålerenga-kamp i dag.

Klubben har nå en kjempeoppgave med å finne en erstatter. Når spillerne ikke gidder å spille for manageren, er det neppe noe bedre med resten av trenerteamet, så her må nye krefter inn. Jeg bare håper og ber om at vi fortsetter som vi gjør, og finner noen som kan få spillergruppa til å spille vår nye Vål'enga-stil.

Så til mine medsupportere:

I dag har mange av dere vist dere fra en særdeles patetisk side.

Her på forumet jubler folk over at vi taper fordi dem tror det betyr slutten for Martin Andresen. Er du glad for at Vålerenga taper, kan du brenne en viss plass hadde det vært opp til meg. Det er lavmål. Det er så sjukt patetisk. Kanskje er det sånn at dem som jubler høyest over at klubben i mitt hjerte taper er dem som ikke gidder å dra på Ullevaal, men selv der var det årsverste i dag.

For hvordan kan man i det ene øyeblikket synge "Du slenger ikke dritt om Vålerenga, og gjør du det kom uttafor og slåss" for å i det neste øyeblikket synge "farvel Martin"? For så å synge drit om en sponsor som faktisk bruker millioner av kroner på Vålerenga i en sesong knapt halve Klanen gidder å dra på kampa? Jeg er ingen fan av Rimibowl sjæl, men ærlig talt.

På en dag som denne kan man undre seg hvor sjela i Vålerenga har blitt av. I gamle dager gikk det møkk, men vi sto i alle fall sammen - i hvert fall på tribunen. Der var det fokus på å gå Vålerenga bedre. Da det gikk i dass, kom galgenhumoren inn og det føltes greit å stå på tribunen likevel. Humoren er i ferd med å bli borte fra Vålerenga og da forsvinner en del av sjela også.

I underkant av 10 000 så kampen i dag, og selv om Andresen er ferdig som VIF-trener, hvor mange av dere kommer mot Aalesund neste uke?
        støttes med 100% Har til nå også støttet Martin men nå er tiden forbi! dette kan ikke fortsette!!
        Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Enig med trådstarter i at spillegruppa ikke gjør en fullverdig innsats,
          og at de med dette (med vilje) på en måte viser tydelig at de også vil
          bli kvitt MA. Dette er vel sånn en ser i andre klubber også til tider der
          innsatsen ved intern mistillit til trener fører til lavere innsats på banen,
          for så å få ny trener. Påfallende mange (nesten alle) som skifter trener
          vinner jo første kamp etter trenerskifte. Nå mener jeg at
          tiden til MA er over og at det bør skje noe positivt snart. Vi har et
          jubileum neste år, og da hadde det vert dritmoro (kanskje) og fått
          være med på europacup, men det ser veldig dårlig ut så langt.
          Lurer også på hvor dyrt det blir å sparke MA, kanskje derfor det
          ventes så lenge.

Comment

Jeg håper folk biter seg merke i at jo mer hetsing som kommer fra tribunen - jo mer låser deg seg for gutta. De tørr ikke gjøre feil lengre - og tørr ikke å gjøre det de får til på trening.

Comment

Originally posted by Askeladden View Post
              Jeg håper folk biter seg merke i at jo mer hetsing som kommer fra tribunen - jo mer låser deg seg for gutta. De tørr ikke gjøre feil lengre - og tørr ikke å gjøre det de får til på trening.
              Synes ikke noe om hetsing fra tribunen, men det blir søkt å antyde at det er rop/ pip/ sang som er årsaken til at gutta spiller som de gjør.
              "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Originally posted by Askeladden View Post
                Hvis dem ikke takler at noen hundretalls mennesker slenger dritt når dem spiller dritt... Lykke til med proff drømmen, Fellah , singh , Håvard. Og alle dere andre

Comment

Vi har en trener med holdningsproblemer
                  Vi har en spillergruppe med holdningsproblemer
                  Og er (som konsekvens blitt?) en supportergruppe med holdningsproblemer.

Kanskje jeg heller skal begynne å prioritere andrelagskamper foran førstelaget? Har ikke uendelig med tid, og om det blir en snau match i uka virker tiden bedre brukt der, der ser jeg hvertfall en fremtid.

Synes ikke det er greitt med gå sakte aksjoner i serien og synes i likhet med FrankO at galgenhumor er en relativt mye bedre måte å møte motgang på enn å pisse på klubben som enkelte nyter i overkant om dagen.

Comment

Takk Muppet.Du spørr meg om noe uten å komme med slengbemerkninger og utskjellinger.Da kan vi skrive og jeg er mere villig til å forklare hva jeg mener..

Jeg kommer fra en Vålerenga familie.Som ligger i generasjoner,jeg har fulgt vålerenga hele veien.Siden de spillte i 1 divisjon.Så når visse moderatorer kommer å sier ting som at jeg ikke er en supporter så gjør det meg mektig provosert.Jeg skriver og behandler folk som de behandler meg.

Men for å komme til sak: Nei jeg vill aldri gi opp som supporter.Jeg vill alltid være vålerenga supporter uansett,Jeg er som de fleste allle andre Vålerenga supportere.Frustrerte og forbanna ovenfor situasjonen vi er i.

Vålerenga hadde et mål om å være der oppe iblandt toppen i år.Ikke sant? Medaljeplassering.Men vi så tendenser tidlig i sesongen at det ikke var noe som stemte.Flere kamper vi spillte elendig men ble redda ved noen klassereddninger av lars og resten var flaks.

Utviklingen som har vært i vålerenga har ikke blitt noe bedre og stabæk kampen forsterker jo dette.Snarer ser det værre ut,vi møtte et lag som sliter på bunn og vi taper og det er måten vi taper på.MA har nok en gang bevist at han har ingenting på A laget til Vålerenga å gjøre som trener.Når jeg sier synkende skip så var det i mine øyne uten tvil det jeg så fra starten av i Vålerenga..dette er ting vi kunne tatt tak i der å da vente til nå eller beholde MA enda lengre og havne lengre ned i sumpa.Hvorfor vente når man har en mulighet til å gjøre noe før det skjer? Det er det vi har valgt å gjøre.Vi lever i troa og har sett oss blindt på hva vi har prestert men levd i håpet.Og der står vi nå,og værre blir det om MA fortsetter som trener.Det er mitt point kort og enkelt skrivet.Jeg har Vålerenga fotball i blodet og vill alltid være entusiastisk og brenne for det.Akkat som Ogni M sier "forumtroll og bli behandlet deretter" jeg har mye jeg skulle sagt om denne type moderering men det har jeg tydeligvis ikke rett til for da er jeg et "troll" men du/dere vet utmerket hva jeg tenker og synes om måten dere oppfører dere som moderatorer.Men igjen,Skog som moderator kan si hva han vill.Gå på personangrep osv.Men det ser dere bort ifra og ignorere men når brukere gjør det da er vi plutselig troll og allt annet.

Comment

Originally posted by VVV View Post
                      Synes ikke noe om hetsing fra tribunen, men det blir søkt å antyde at det er rop/ pip/ sang som er årsaken til at gutta spiller som de gjør.
                      Jeg tror det er rimelig sammensatt, og det er ironisk at folk på forumet påstår at det er et problem når enkelt spillere kjefter på andre i løpet av kampen. Det skaper liksom dårlig stemning i laget, mens når 12'te mann står og slenger dritt halve kampen betyr det ingenting. Det er rimelig enkelt: du piper ikke på egne spillere. Da kan du heie på Brann. Jeg liker ikke at folk går før kampen er over heller, men har innsett at det er en akseptabel måte å protestere på.

Comment

Working...
                      X