Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vondt å stå i Klanen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg kjenner mange som følger Vålerenga i tykt og tynt og har gjort det i årevis og jeg kjenner ikke igjen stemningen. Jeg har stått ute i øspøs regnvær og blitt sendt ned av Sogndal og ikke engang da sang noen at treneren skulle gå. Vi har så lenge jeg kan huske vært kjent for humor og spissformuleringer. Husker godt en ettermiddag på Nadderud hvor vi ble totalt overkjørt og sang "Vi var heldig med været" eller vi synes kampen var så ræva på Ullevål at vi sang bredden mot gaza og egentlig ga f i det som ble gjort på banen.

Nå er det sånn at spiller vi dårlig så må noen gå, svaret er alltid at noen må gå og jeg liker det ikke
    BrIxToN

Tier der alle andre snakker :-D

Comment

Originally posted by Brixton View Post
      Jeg kjenner mange som følger Vålerenga i tykt og tynt og har gjort det i årevis og jeg kjenner ikke igjen stemningen. Jeg har stått ute i øspøs regnvær og blitt sendt ned av Sogndal og ikke engang da sang noen at treneren skulle gå. Vi har så lenge jeg kan huske vært kjent for humor og spissformuleringer. Husker godt en ettermiddag på Nadderud hvor vi ble totalt overkjørt og sang "Vi var heldig med været" eller vi synes kampen var så ræva på Ullevål at vi sang bredden mot gaza og egentlig ga f i det som ble gjort på banen.

Nå er det sånn at spiller vi dårlig så må noen gå, svaret er alltid at noen må gå og jeg liker det ikke

Har ligget på været siden Søndag kveld - og pusta dypt noen ganger - og vært pissforbanna hele tida- på
      MA ? Bare litt! Det kommer så mye grums til overflaten nå etterhvert at det begynner å bli pinlig!
      Hvorfor sette alle fingra i øyet på han? Han blir omtalt fra despot/diktator/håpløs med spillerne- Null innsikt med mennesbehandling -elendig trener o.s.v.

Bra da å få til Cup-gull/Seriesølv/og innføring av et spillesystem som alle vil ha -sålenge det funker!!

Når det da helt tydelig ikke funker for tida så er plutselig all skylda hans. Ja! Han har ansvaret - og noe må gjøres! kjapt!!
      Kansje spillerne slipper litt lett f.eks?

Men som Nordbrekken blir sitert på idag : Det er for mange sjefer i Enga!

Altså uklare ansvarsområder. MA får skylda for å ha svidd astronomiske summer til ingen nytte - og ha all
      makt i klubben!.

Feil!! Alle nye spillerinnkjøp skal bl.a. godkjennes av et sportslig utvalg-helt uavhengig av MA.!

Det værste oppi dette syns jeg nå er "norges beste supporter-gjeng" er blitt veldig splitta!

MA -haterne kaster seg på for alt det er verd -og andre boikotter arrangementer som ikke passer inn i deres
      oppfatning av hvordan en klubb skal drives - og noen forlater stadion 15 min. før kampslutt!!

Dette kalles i min verden å skite i eget rede - og å sette seg sjøl over klubben!

Hvem i helvete trur at det å skjelle ut egne spillere -under - og etter kamp, boikotte arrangementer som har som formål å skaffe klubben flere tilskuere, og dermed mer penger i kassa - har noen som helst annen effekt en
      boost av av negative krefter!!

Hva tenker f. eks spillere -som KANSJE er i forhandlinger om en overgang til Enga -etter å vært vitne
      til "Norges beste supportere" på Søndag! Jeg ville blitt litt betenkt!

Vi elsker denna klubben - og har et ønske om at problemene skal løses fortest mulig!
      Men å henge en mann opp etter øyestrikken for alt - og tru at han er rota til alle problemer -og sette seg sjøl over over klubben-gavner iallefall ikke klubben vi elsker!

Jeg har et berettiga håp om at MA har et såpass stort hjerte for klubben at han ikke klamrer seg seg til dagens
      organisering - og blir med på en elller annen rokkering som er til det beste for alle!

LENGE LEVE EKTE SUPPORTERE!!

Comment

Originally posted by Brixton View Post

De fleste er vel enige i at "noe" må skje nå, og det gjør det vel også. Uansett blir det spennende å se om det oppstår diskusjoner som dette i ettertid. Hvordan klanen har utviklet seg de siste årene, hvordan vi behandler våre egne og hvordan tonen er "internt".

Er dette til det beste for klubben på sikt?

Og før noen kapper hånden av innlegget: ja man skal kunne si fra, ja vi skal ha lov til å ha en viss språkbruk, ja supportere har lov til å være kritiske, og nei, dette er ikke supporterpoliti. Jeg tror en slik diskusjon vil være sunn.

Comment

Må bare hive meg på her.. Under kampen skal vi være der for klubben. Synge og støtte både spillere og trenere!
          Om vi så møtes på en pub, på forumet eller andre steder og mener Martin bør gå eller spillera bør slutte å syte får vi gjøre det, men vi skal fortsatt backe up på tribunen! Ved gull og ved nedrykk!
          Husker også galgenhumoren kom lettere før. Rop som "Heldig med været" eller "knuser dere i hockey" går ikke sås ofte lenger. Det er lov å være sint, men det bør ikke komme for klart frem på tribunen..

Comment

Originally posted by j_robber View Post
            Må bare hive meg på her.. Under kampen skal vi være der for klubben. Synge og støtte både spillere og trenere!
            Om vi så møtes på en pub, på forumet eller andre steder og mener Martin bør gå eller spillera bør slutte å syte får vi gjøre det, men vi skal fortsatt backe up på tribunen! Ved gull og ved nedrykk!
            Husker også galgenhumoren kom lettere før. Rop som "Heldig med været" eller "knuser dere i hockey" går ikke sås ofte lenger. Det er lov å være sint, men det bør ikke komme for klart frem på tribunen..
            Beklager dette, men jeg er totalt uenig. Det må da for svingende være lov å vise sin frustrasjon på tribunen? Skal man da klappe en på ryggen da som har driti seg ut og si at dette går nok bra gutten min, vi støtter deg i det tullet du driver med.. Beklager tribunepoliti, her er vi nok uenige i laang tid fremover. Men støtt gjerne laget i medgang og motgang, men aksepter at man sier ifra at nok er nok også.
            Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Originally posted by haraa1 View Post
              Beklager dette, men jeg er totalt uenig. Det må da for svingende være lov å vise sin frustrasjon på tribunen? Skal man da klappe en på ryggen da som har driti seg ut og si at dette går nok bra gutten min, vi støtter deg i det tullet du driver med.. Beklager tribunepoliti, her er vi nok uenige i laang tid fremover. Men støtt gjerne laget i medgang og motgang, men aksepter at man sier ifra at nok er nok også.
              Selvfølgelig skal man ha lov til å være forbanna! Skrike ut i et øyeblikks raseri har vi alle gjort! Men når man begynner å synge sanger som "farvel Martin" mener jeg det har gått for langt! Det er mer enn nok negativitet rundt klubben nå. Og om vi til og med under kamp skal gjøre det verre dytter vi dem bare lenger og lenger ned. Det er ikke det vi skal gjøre!

Comment

"Heldig med været" vart sist sunge i Sandefjord. Og det var då mykje galgenhumor mot Stabæk også? "Vondt å se på Enga" reknar eg som galgenhumor, i alle fall. Songen på Freddy også. Det kjentest diverre mest galgenhumoristisk å syngja "vi står sammen og kjemper" den kvelden...

Det var utruleg dust å hetsa spelarane etter kampen. Men kor mange av dykk var med på å syngja spelarsongar saman med Ikaros. Eg var så lei og utmatta av den ræva kampen og Rimibowl at eg berre sette meg ned og såg på dei. Men dette biletet av den forferdelege ungdomen bør nyanserast veldig.

Comment

Jaja alle er forskjellige og reagerer forskjellig og alt det der, men det er klart at en del av den gamle jeg-gir-faen-i-alt-bortsett-fra-klubben-attituden er det ikke som mange som står for lenger. Galgenhumoren er jo vårt varemerke spørru meg, pga relativt gode resultater de siste 8 åra er det kanskje en del folk som ikke veit om/kan de sangene, eller får seg til å komme med artige utrop som vekker lattern, ikke veit jeg.

Litt søtt er det med alle hissige foruminnlegg da, folk som har vært negative til Andresen siden dag 1, og de som prater som om det vi driver med (tippeligafotball) er en salgs variant av Championship Manager, der det er om å gjøre å telle antall titler, medaljeplasser og europacupkamper så man kan skryte av det til sine "venner" i kommentarfeltene rundt omkring.

Klarer uansett ikke å hisse meg så veldig opp over tabellsituasjon, men synes det er hyggelig at klubben faktisk har såpass ambisjonsnivå til at det blir "krisemøte" når vi ligger midt på tabellen. 8 plass ved halvspilt serie. Sånn varikke før! God sommer og skål

Comment

Sirkus kommer med en forklaring på hvorfor vi flytta oss og litt tanker om Klanen framover på sin hjemmeside: http://sirkusvalerenga.net/

Når det gjelder skriking mot spillerne så går det vel på at beger renner over, etter at man har stått og sett på at overbetalte spillere går for halv motor hver jævla kamp. Du står på tribunen og gir alt hver kamp, mens de på banen ser det nesten ikke ut at dem bryr seg. En ting er når man ikke er gode nok, enn helt annen når man rett og slett ikke gidder. Vi i Sirkus har støtta dette laget i tykt og tynnt hele sesongen, uten noen klager, men før eller senere så må man sette en strek å si ifra. Vi mente at det var riktig å gjøre det akkurat der og da.

Det ble vel ikke skreket til Hæstad men til en del andre spillere som har fortjent det 100 ganger over. Det ble sunget "skam for enga" og jeg skreik at dem kunne ta av seg drakta og legge den igjenn på matta, at dem ikke fortjente å gå i garderoben med drakta på etter den innsatsen dem hadde denne kampen. Dette står jeg fortsatt for.
                    Når det gjelder Hæstad så vi en prat med han etter kampen og forklarte hva vi mente og at det ikke var retta mot han men flere av de andre spillerne. Han forsto forsåvidt vår reaksjon og hinta mer eller mindre til at var kritikk ikke akkurat var bunnløs når det gjaldt andre....

Når det gjelder han fyren som visstnok ble "trua" med juling så er det direkte feil. Etter at han hadde sagt sin menning om mitt buskap så gikk jeg noen skritt mot han og spurte han noen spørsmål, inviterte til en prat rett og slett. Da valgte han å gå istedet. At jeg var i en aggresiv stemning kan jeg godt forstå at jeg ting kan bli tolka annerledes, men er ikke så lett å skru av der og da. Min intensjon var å ta en diskusjon med han, høre hans menninger og han kunne høre mine. Hvis jeg ble oppfatta som truene ovenfor han så beklager jeg.

-Eystein
                    ouSV - Enga for de gale!

Comment

"Er man uenige i aksjonsformen eller hvorfor man aksjonerer, så får man heller ta det opp internt i forkant eller etterkant."

Dette ble da gjort ganske greit på forumet her i forkant av kampen? For meg virka det som det var en 50-50 om hvem som ville boikotte og hvem som ikke ville. Og det er folk som er aktive på forumet, som du så var majoriteten på stadion ikke for en boikott.

Da må man jo spørre seg, hvem skal høre på hvem? Skal en minoritet bestemme hva alle andre skal gjøre fordi de mener de vet mest om akkurat denne saken, eller skal minoriteten følge majoriteten? På noen viktige ting mener jeg førstnevnte, men akkurat i denne saken synes jeg det ikke var viktig nok. Rimi/Vålerenga gikk ut noen dager med nytt fokus på det som skulle skje. Fotballen var satt i fokus, man ble invitert til fotballfest med pauseunderholdning. Dette virket for meg at folk var fornøyde med denne snuoperasjonen. Men da var hjulene i gang på supportersida og det virket ikke som man ville/var i stand til å stoppe.

Jeg står på Bredden og der ble det heller ikke delt ut flyers, jeg fikk i alle fall ingenting og ingen av dem rundt meg. Hvis du er en av dem som ikke leser klanen.no, VPN eller på forumet, ville du ikke visst at det var en boikott underveis. Når man ikke får informasjon, kan man heller ikke klage på at de ikke gjorde som dere ville.

For øvrig bra at dere tar selvkritikk på det som ble sunget på tribunen i denne kampen.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                        "Er man uenige i aksjonsformen eller hvorfor man aksjonerer, så får man heller ta det opp internt i forkant eller etterkant."

Dette ble da gjort ganske greit på forumet her i forkant av kampen? For meg virka det som det var en 50-50 om hvem som ville boikotte og hvem som ikke ville. Og det er folk som er aktive på forumet, som du så var majoriteten på stadion ikke for en boikott.

Da må man jo spørre seg, hvem skal høre på hvem? Skal en minoritet bestemme hva alle andre skal gjøre fordi de mener de vet mest om akkurat denne saken, eller skal minoriteten følge majoriteten? På noen viktige ting mener jeg førstnevnte, men akkurat i denne saken synes jeg det ikke var viktig nok. Rimi/Vålerenga gikk ut noen dager med nytt fokus på det som skulle skje. Fotballen var satt i fokus, man ble invitert til fotballfest med pauseunderholdning. Dette virket for meg at folk var fornøyde med denne snuoperasjonen. Men da var hjulene i gang på supportersida og det virket ikke som man ville/var i stand til å stoppe.

Jeg står på Bredden og der ble det heller ikke delt ut flyers, jeg fikk i alle fall ingenting og ingen av dem rundt meg. Hvis du er en av dem som ikke leser klanen.no, VPN eller på forumet, ville du ikke visst at det var en boikott underveis. Når man ikke får informasjon, kan man heller ikke klage på at de ikke gjorde som dere ville.

For øvrig bra at dere tar selvkritikk på det som ble sunget på tribunen i denne kampen.
                        Jeg er litt nysgjerrig på hva du mener med at majoritet og minoriteter bør bli hør i ulike sammenhenger. Bør ikke klanen gå sammen om det ledelsen går ut med i slike aksjoner ? Å hvem skal bestemme hvem som skal bestemme når, om majoriteten skal bestemme noen ganger og minoriteten andre ? Om SS fikk det med seg synes jeg bredden burde fått det med seg , selv uten flyers.

Ja fotballen ble satt i fokus på noen reklamer før kampen etter STERKE reaksjoner fra supportere. Det kom fortsatt et Eurovision show med cheerleaders og Amerikanske fotballspillere in på banen som var trekkplasteret fra starten av. Så noen forandring i arangemenetet ble det jo ikke. Å skaden slik jeg ser det var allerede gjort. Da må det i mine øyne være legitimt å vise tydelig at man ikke synes det er greit å gjøre slike overtråkk. Som nevnt tidligere er det ikke lenge siden Ravi måtte gå av banen til buing og pipekonsert. Da gikk klubben ut å sa de hadde lært. Tydelighvis hadde de ikke det .

Får vel si som Eriksen , at om Vif sitt A lag kolapser vil om ikke alle men mange av grenene utover som jobb sjansen eller afrikanske akademier ol følge med i dragsuget. Når resultatene på banen eller i og rundt klubben ikke holder mål hjelper det ikke å fremme andre varer , produkter eller annen underholdning forran sitt eget produkt for å skjule sine feil. Før eller seinere vil problemene komme til syne .

Jeg syntes fortsatt det var noen lyspunkter denne runden likevel. 50 .- pr billett er kjempebra. Om man kunne forsøkt å gjøre det litt oftere uten Eurovision ol så tror jeg det ville vært en god ide. Eller bruke de summene man sponset in i en kamp å legge in en rabbatt på sesong kort. 100 - 200 kr avlag på sesongkort er ingen dum ide de heller.
                        Kamptidspunktet var bra. Jeg vet ikke med andre , men jeg hr ikke mulighet til å ta med meg unga mine på kamp når den begynner 19 eller 20.
                        Og sist men ikke minst gratis is og brus til unga. Prisene på bodene med kalde pølser , doven brus som ofte er tomme for kaffe er ikke særlig til trekkplaster.

Comment

Working...
                        X