Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Martin fortsetter med full tillit fra styret

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Full tillit fra styret. Hva med at medlemmene viser mistillit til sittende styre. Sittende styre er jo valgt inn av klubbens medlemmer. Hvis flertallet av klubbens medlemmer mener dagens avgjørelse er hårreisende, så burde man jo vise styre mistillit og anmode de å fratre noe de åpenbart ikke mestrer å holde på med.

Comment

Tragisk... Martin har hele klubben rundt sine fingre. Forferdelig. Når han tok over leverte de begredelig spill. Ting skulle skje og derfor byttet vi til Plan B. Dette utviklet seg til å bli en kortvarig suksess som ble til en lidelse for hele klubben. Nå altså 4 år etter skal vi tilbake til kyniske fotballen?

Så er det stallen i år som var den beste under Martin. Nå skal enkelte byttes ut og de er ikke gode nok til spillestilen han ønsker. Hva er dette for tullsnakk. Alle visste jo at Ibba ikke holder mål, Nordvik er for svak, Hæstad jobber bra, men alltid for sent ute eller drar på seg kort med Ogude, Berre er ferdig, Simon Larsen var 50/50, leigh på back ikke er bra nok for tippeligaen, Singh vil vekk, Bojan liker ikke Martin, Pedersen vil tilbake, Pusic viser seg å være bom, Kone er fortsatt skadet etc. Er det rart folk blir forvirret. Mannskapet er helt klart svakt og at de gikk så høyt ut er utrolig. Tydelig at på Valle er det amatører og at problemene er like store i styret som med Martin. For en gjeng. SKAM FOR ENGA!!!

Klanen som mente ting sterkt kommer igjen med en vag kommentar. Hva er det som foregår? Når skal nok være nok?

Comment

hehe

Nå synes jeg faktisk styret hadde litt 'baller' og gir treneren for en gang skyld tillit og heller peker finger til spillergruppa.
        Som jeg skrev i et innlegg igår så kan jo gamle gutta nå tre frem i lyset og sørge for at hele gruppa drar i samme retning!

At noen mener det har tatt for lang tid å innse at dem ikke er gode nok til å spille den type fotball de ønsker er greit, MEN...
        Dette handler om KOMMUNIKASJON.
        Det er her kapteinen, som spillergruppa sin representant, skal fortelle treneren at de må gjøre noen endringer da de ikke evner akkurat nå.

Det at det ikke har kommet klart frem før styret kaller inn til krisemøter med hver enkelt er for dårlig.
        Det er IKKE treneren sitt ansvar ene og alene!

Så da har vi kanskje klart ett av målene våre (som btw har blitt endret selv om media ikke ønsket å huske det da det ikke passet inn i klappjakten på Martin...) unike i Europa! Aldri før har vel en trener blitt sittende etter at styret har gått ut offentlig og gitt ham full tillit og i tillegg har gjennomført et krisemøte rett i etterkant som gav samme resultat!

Comment

Ikke så hissig! Og vær så snill å la meg slippe langpasninger fra Muri, Hovi, Tran, Brocken, Wæhler eller hvem det skulle være. Se på 2.laget nå f.eks. vi spiller Martin-stilen i 2.div med juniorspillere, før blei vi overkjørt med 5-6 mål i alle kampa og det var "årets redningsaksjon" hver høst med halve a-laget på banen så vi ikke skulle rykke ned til den famøse "trimserien" i 3. div.

Enten så kan man fortsette å bygge opp dette, eller egentlig gi totalt faen i akademigreiene og spille klinkefotball igjen, så kanskje vi vinner serien et lykkens år og roter rundt med hyppige trenerbytter de andre. Jeg tar 2010 igjen over alt av sesonger fotballmessig, det eneste som er i nærheten av å matche var i 2004 når vi kom fra nedrykkskampen i 2003 og ingen skjønte hvorfor vi vant kamper, men den tida kommer nok ikke tilbake.

Noen av disse "unggutta med agent" vil sikkert alltid bite på akademitilbud fra england, men flere og flere ser vel at det stort sett ikke blir noe ut av det, man ender som en av 200 "utvalgte" fra hele verden. Bortsett fra å komme tilbake til moderklubben noen år seinere og fortsatt være et stort talent da. Nå har man jo nye regler rundt hva som er hjemmelaga spiller og, kanskje det setter en liten stopper for den støvsuginga en del store klubber driver med.

Forøvrig kan alle våre spillere som driver med gå-sakte aksjon finne seg en annen klubb, og vi som supportere må bare kjøre på. Evig tro!

Comment

Originally posted by Mr.Laffer View Post
            hehe

Så da har vi kanskje klart ett av målene våre (som btw har blitt endret selv om media ikke ønsket å huske det da det ikke passet inn i klappjakten på Martin...) unike i Europa! Aldri før har vel en trener blitt sittende etter at styret har gått ut offentlig og gitt ham full tillit og i tillegg har gjennomført et krisemøte rett i etterkant som gav samme resultat!
            Hørt om Køln? En uke eller så etterpå var det slutt for Solbakken.
            Vi er Vål'enga!!

Comment

Aftenposten gir deg ny innsikt og et raskt nyhetsoverblikk. Vi hjelper deg med å forstå hvorfor ting skjer, og hvordan verden henger sammen.

Jeg kan helt ærlig ikke si jeg får noen positive følelser rundt dette intervjuet.
              Martin virker fortsatt like knotete med fler hmm.. ehhh.. enn ord og uten gode svar på kritiske spørsmål.

Morten: Hvilke områder har dere blitt bedre på, har dere f.eks flere junior landslagsspillere nå enn før din tid?
              Martin: Ehh.. alle parameterne.. ehh.. ehh.. viser fremgang.. og vi ser ... ehhh. at vi..hmm.. ehh.. ikke klarer det på a-laget.

Kan det kanskje ha noe med at 2 lags treneren er en bedre kvalifisert trener enn deg Martin?
              Ærlig talt, du hadde NULL trener erfaring før du kom til oss..
              Jeg er redd dette handler om kvalifikasjoner og kompetanse..
              -pat-

Comment

Overraskende men ikke desto mindre enn ganske tøff avgjørelse, det hadde vært "lett" å gi etter for press fra supportere, sponsorer og ikke minst media som tydeligvis har bestemt deg for at Martin er neste trener ut døra. Man får anta at SU har en plan og inntil videre får man stille seg lojalt til det klubben har valgt å gjøre selv om jeg egentlig var klar for et trenebytte nå. På den annen side ønsker jeg at Martin skal lykkes i Enga for jeg har sans for Martin, så ......
                "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Dette er egentlig helt meningsløst. Martin har brukt 4 år til å få til hans egen spillerstil, og når man konstanterer at det ikke fungerer så får han alikevel full tillit og "blanke ark" med ny spillerstil? Og så skal vi spille KYNISK? Herremin, dette er jo som å begynne på nytt.

"Tøff avgjørelse", jaggu dumdristig når omgivelsene vil ha det anderledes.

Jeg har mindre tro på dette enn før.

Comment

Jeg håper vi blir kvitt Martin asap.

At det heter at han har 'ful tillit' ser jeg som et tegn på at nå er tålmodigheta så tynnslitt at den kan ryke når som helst.

Fra 'full' til 'null' tillit går det raskt i fotballverdenen...

Comment

Originally posted by Dybings View Post
                      "Vi har tro på det han har presentert her i dag, sa Vålerengas styreleder." Han har nest mest penger i Norge og klarer 8. plasser. Virkelig noe å bygge fremtiden på............

Kjenner frustrasjonen stiger her. Jeg har absolutt ikke noe imot Martin eller tankegangen hans. Problemet er at han ikke evner å gjennomføre målsettingene sine. Når han ikke har fått det til på 4,5 år så er skal det vel mye til før det skal skje noe mer fremmover? Inntektene går ned pga av manglende resultater, og med det taket MA virker å ha på garderoben så blir det vel ikke mange spillere som ønsker seg til Enga i fremtiden. Hvordan skal vi da få en opptur?

Hvor realistisk er det egentlig at vi skal få spillere gode nok noen gang til å spille Martin fotball. Talenta våre forsvinner ut døra så fort noen sier England til de. A-lags spillere med litt over middels talent går bare å tripper og venter på å få dra utenlands. Barcelona har 7 spillere fra akademiet sitt som har spillt på samme måte hele livet og derfor er samspilt på enn sinnsykt nivå. Ja jeg vet vi bygger akademi selv, men de spillerne som vil holde nivået vi trenger, vil være i Man U, Arsnal osv når de er 16 år. Vi trenger en spillestil som vi kan hevde oss med i Norge og i Europa. Da er nok desverre direkte fotball langt mer aktuelt en sideveisfotballen.

Men ja. Jeg kommer til å heie på enga på mandag selv om jeg er uenig med Martin og styre.
                      Det er jo greit å tenke på fotball som en næringskjede. At våre unge spillere ikke ser på VIF som en endestasjon er jo bra. Vi kan jo ikke bare slutte å utvikle fotballspillere fordi de har høyere ambisjoner enn å spille her. Så lenge vi selger spillere til større klubber jevnlig er det bra for klubben.

Å spille kick and run fordi vi uansett ikke kommer til å bli best i verden er litt rart.

Comment

Nå er det uttalt full tillit til Martin med forutsetning om at det skal gjøres endringer i spillestil og sikkert andre ting som skal forandres på.
                        Spillerne har fått uttalt seg til styret og dem vil fortsatt ha Martin som sjef.

Tror dere ikke laget vårt blir bedre hvis dem får støtte i ukene som kommer?

For meg er valget enkelt:

Jeg gir 100 % støtte til laget og gir maks på tribunen slik at vi kommer på vinnersporet igjen.

Syng høyt,syng Vålerenga
                        EVIG VIF

Comment

http://www.vgtv.no/#!id=54417

Her diskuterer Foppall på VGnett om avgjørelsen. En tankevekker!
                          Kan dessverre ikke argumentere imot, og da må jeg si meg enig. Dette var skuff, på høyt nivå etter min mening.

Comment

Enig i at B. Eriksen argumenterer ganske godt, og det kan godt hende han har noe for seg. Men han er uansett en "forståsegpåer" som bjeffer så høyt han kan i studio. Det er ikke sikkert det er så veldig vanskelig.

Jeg tror det er viktig å ikke ta alt disse såkalte ekspertene sier for god fisk. Det er veldig lett å sitte på utsiden og synse om hva som skjer uten å ha bevist en dritt selv. Makt uten ansvar er skummelt og det tror jeg disse ekspertene er veldig klar over.

Comment

Jeg er enig i at han tar ganske hardt i, men som du sier det er noe i det han sier. Og når det er snakk om synsing fra utsiden så tar han faktisk bare fatt i de kommentarene som er blitt gjort offentlig av MA selv eller styret, for så å nå diskutere hvordan det ser ut for oss på utsiden.
                              Eriksen nevner også at det er en hel masse faktorer han ikke har oversikt over, men igjen så diskuterer han hvordan det ser ut fra utsiden. Og der er jeg enig med han, det ser faktisk litt latterlig ut.

Comment

Joda, slik han tabloidiserer dette ser det ganske latterlig ut, og det kan det nok være også. Men jeg nekter å ta det disse übertabloide folka sier til enhver tid, spesielt når de ikke har en dritt å vise til selv. Kan du huske en merritert trener eller tidligere merritert trener gå ut på denne måten som VG/TV2/SE&Hør folka?

Jeg har irritert meg kraftig over en del artikler de siste dagene, med ekstremt fokus på negative saker. Dette fra både VG, TV2,DB og Aftenposten. Er vi feks. så sikre på at Martin har hatt sååå mye penger å rutte med de siste årene, når det samtidig er blitt sagt av sentrale personer at veldig høye summer går med på markedsaktiviteter, sponsorpooler etc? Selv om dette nok er positivt på lang sikt så kan det gå ut over det sportslige på kortere sikt.

I andre saker er det listet opp hvor ekstremt mange dyre spillere vi har kjøpt, men når vi kommer til det som er solgt nevnes kun noen få eksempler.

Ikke vet jeg hva som er rett, men dette er ekstremt skeivt fremstilt for å sverte MA og/eller klubben.

Så jada, han og andre har sikkert rett i noen saker, men for meg er ikke verden så sort/hvitt som pressen(og en del her inne) skal ha det til.

Comment

Working...
                                X