Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Martin fortsetter med full tillit fra styret

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nå er ikke jeg på twitter men ifølge Nettavisen så skrev Freddy dette nå ikveld og det stiller jeg meg 100% bak:

"Spillere, ledere, supportere. Martin leder oss! Nok synsing og mas i alle kriker og kroker. Kom fram, stå sammen, vi er Vålerenga, for faen."

Comment

Martin sier at hvis han nå fikk fyken ville det signalisert feighet, jeg vil si det motsatte. Her går man minste motstands vei. Det har alltid forundret meg hvordan enkelte temmelig profilerte personligheter innpå her beinhardt har forsvart Martin (Ja, jeg kan godt nevne navn, Frank O., Skog, Alex Malager, m. fl.) mens de selvsamme personligheter var brutalt nådeløse mot Petter Myhre, etter kun få måneder i sin stilling. Min konklusjon etter over tid å ha lest deres innlegg koker ned til dette: Martin er autoritær: Kjetil var autoritær= suksess.
      Det synes for meg som om det viktigste for en VIF-trener for enkelte er å være drittsekk når det trengs, jfr. Kjetils suksess, som ALLTID lurer i bakgrunnen. MAO mest autoritær=størst sjansje for medalje. Men, unnskyld meg, er det så forbanna enkelt? Det er nemlig slik jeg leser dere når dere skriver her inne, nesten uten unntak.

Men unnskyld meg, så jævla fjollete kan dere likevel ikke være, vel?

Comment

Originally posted by Onedin View Post
        Det har alltid forundret meg hvordan enkelte temmelig profilerte personligheter innpå her beinhardt har forsvart Martin (Ja, jeg kan godt nevne navn, Frank O., Skog, Alex Malager, m. fl.) mens de selvsamme personligheter var brutalt nådeløse mot Petter Myhre, etter kun få måneder i sin stilling.
        Hur tyst vill inte skogen vara om bara de bästa fåglarna sång.

Comment

Jasså, det er mytebygging, pr. St. Martin du legger opp til, ja, ok. Da melder jeg pass.

Comment

Hm... Har lest og hørt mer hva styreformannen sa.
            Martin blir ikke sparka i neste uke 'fordi vi tenker langsiktig'.

Møkkastyre!!!. Blæh!!!!!!

Hvor langsiktig kan du tenke når du har kjørt deg inn i ei blindegate og sjåføren nekter for at han har kjørt feil?....

Men, men, gjort er gjort og fist er fist. Vi får 'take it from here'....

Comment

Jeg prøver meg som spåmann:

* Vi legger om til mer "kynisk" spill og har kortsiktig suksess med det fordi:
              1. Vi har gjort det før i enkeltkamper med suksess (Molde borte anyone?).
              2. Kynisme i form av mer direkte fotball er det vi har mangla.
              3. I denne definisjonen av kynisme, er både Ajax og Barcelonas spillestil mer kynisk enn vår.

* Vi går tilbake til støttepasningsstilen og nedturen begynner igjen fordi:
              1. Sportslig ledelse ikke evner å formidle denne stilen skikkelig til spillerne.
              2. Vi ikke har ledere som evner å motivere spillerne.
              3. Om denne stilen ikke er nærmest perfekt utført er den forferdelig forutsigbar og enkel å forsvare seg mot.

Comment

Originally posted by Onedin View Post
                Martin sier at hvis han nå fikk fyken ville det signalisert feighet, jeg vil si det motsatte. Her går man minste motstands vei. Det har alltid forundret meg hvordan enkelte temmelig profilerte personligheter innpå her beinhardt har forsvart Martin (Ja, jeg kan godt nevne navn, Frank O., Skog, Alex Malager, m. fl.) mens de selvsamme personligheter var brutalt nådeløse mot Petter Myhre, etter kun få måneder i sin stilling. Min konklusjon etter over tid å ha lest deres innlegg koker ned til dette: Martin er autoritær: Kjetil var autoritær= suksess.
                Det synes for meg som om det viktigste for en VIF-trener for enkelte er å være drittsekk når det trengs, jfr. Kjetils suksess, som ALLTID lurer i bakgrunnen. MAO mest autoritær=størst sjansje for medalje. Men, unnskyld meg, er det så forbanna enkelt? Det er nemlig slik jeg leser dere når dere skriver her inne, nesten uten unntak.

Men unnskyld meg, så jævla fjollete kan dere likevel ikke være, vel?
                Kan ikke annet enn å si meg enig ang. FrankO, Skog og Alex M. Her snakker du om folk som over år har lekt bezzerwissere og belært andre med 'upartiske' analyser og 'giftige' onelinere i skjønn forening. Under en dårlig skjult agenda om å være objektive har de slik jeg ser det satt EN MANN foran klubben og strødd om seg med (bort) forklaringer om hvordan ting egentlig henger sammen. I deres bilde har dere sikkert fortsatt rett. Dere som enkeltpersoner har neppe påvirket utviklingen i nevneverdig grad, men våger å påstå at det tankegodset dere representerer har vært til enorm skade for klubben.

I min verden er dere kliss nakne.

Martin Andresen har forøvrig alltid vært diskutert så lenge han har vært i Vålerenga. Det fremheves til stadighet hvilket stort hjerte han har for klubben. I min verden står dette i grell kontrast til det å ta en klubb som økonomisk gissel. Dette kan sikkert bli oppfattet som brønnpissing,men av og til er det greit å ta en titt i bakspeilet.

http://forum.klanen.no/showthread.ph...artin-andresen!

Mye fra denne tråden i 2008 er aktuellt den dag i dag. De færreste er vel i ettertid uenige om at Martin kom en smule skjevt ut og måtte legge om kursen? Det er stort sett de samme personene som så det som sitt lodd i livet å belære andre i 2008 som nå. Det sier vel sitt..... ?
                Seriemester 2005

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
                  Nå er ikke jeg på twitter men ifølge Nettavisen så skrev Freddy dette nå ikveld og det stiller jeg meg 100% bak:

"Spillere, ledere, supportere. Martin leder oss! Nok synsing og mas i alle kriker og kroker. Kom fram, stå sammen, vi er Vålerenga, for faen."
                  Så enkelt og sååå riktig.

Stå samlet for Vålenga.
                  Nothing Else matters.
                  EVIG VIF

Comment

Får frysninger av det Freddy sier!! Det er godt å høre når gamle helter kommer frem og støtter klubben!

Alltid vært en fan av Martin i VIF, og håper virkelig dette går den riktige veien til slutt!
                    Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Originally posted by eiks View Post
                      Får frysninger av det Freddy sier!! Det er godt å høre når gamle helter kommer frem og støtter klubben!

Alltid vært en fan av Martin i VIF, og håper virkelig dette går den riktige veien til slutt!
                      Veldig uenig, 4 år er nok. Dette funker ikke. Et 3 timers møte hvor de bli enige om å endre på det som Martin står for, virker helt fullstendig meningsløst og natta. Martin er kanskje den mest omstridte Tippeligatreneren i historien, med så og si null og niks å vise til!! Jeg har gått på de fleste kamper de siste 20 åra. Men det de har vist denne og fjorårs sesongen og ikke minst i det siste , er så elendig at jeg ikke lenger gidder. Overbetalte drittunger (med noen untak) som ikke gidder å jobbe for laget, klubbben og oss som kommer å ser på. En Manager som tydeligvis har en så vanskelig spilllestil at gutta etter 4 år ikke har forstått en dritt. Nei, da velger jeg å bruke tiden på noe annet. Forøvrig flott at Freddy prøver å virke samlende. men det holder desverre ikke.
                      PASTOR B!

Comment

Jeg er sjokkert og skuffa over avgjørelsen. Han har fått alt han har pekt på og masse tid og vi sitter igjen med et lag i full oppløsning. Spillere som drar eller ønsker seg vekk. Lite poeng. Lite folk. En drittprofilering. Denne situasjonen var vi jo i før sommeren i fjor også, jeg hadde håper Martin fikk sparken etter fjorårets fiaskosesong, men nei. Nå blir det bare værre og værre, og så presterer styre å ha tro på Martin! Det høres ut som trøst fra morra hans, jo. "jeg er glad i deg selv om du ikke vinner" Lurer på hva vi sitter igjen med etter sesongen. Når var det han sa "Vi får se etter sesongen, så får dere hogge meg ned da" 3 år siden? Hent øksa! Hogg i vei!

Comment

Originally posted by eiks View Post

Liker også at Freddy kommer med sin støtte til Enga. Men fan av Martin i VIF? For hva da egentlig?
                          Klubben nevnes nå bare med negative fortegn, både av media og av menigmann. Elendige resultater i en klubb med det nest største(?) budsjettet i ligaen. Har innført(?) en spillestil som jeg stort sett bare har hørt snakk om, man ser den aldri. Med unntak av noen kamper i 2010. Ikke kan han håndtere media heller.

Comment

Jeg er enig i denne. Ikke at synsingen og masingen har vært uberettiget, men vi har kommet til ett punkt der vi må samle oss igjen.

Jeg kjenner jeg blir forbanna når alle som ikke har noe med Vålerenga å gjøre går ut og synser og mener noe om hva vi bør gjøre. Det er litt som med en lillebror, som man elsker plage. Men med en gang noen andre har vært slemme med han, da blir man skikkelig forbanna. Når personer som Davy Wathne og Ivar Hoff går ut og synser og mener hva Vålerenga bør gjøre (sparke Andresen), blir jeg veldig skepitsk.

Nå har styre og stell i det minste tatt stilling til og diskutert situasjonen, så får vi bare krysse fingra og håpe at de vet hva de driver med.

Comment

Denne sesongen er uansett ødelagt, så jeg klarer ikke helt å hisse meg opp over avgjørelsen. Nå skal vi altså ha stø kurs mot nok en sesongavslutning midt på tabellen. Jeg tar det for gitt at vi starter 2013-sesongen med en annen trener enn Martin Andresen, og at klubben bruker resten av året på å planlegge tiden etter "prosjekt Martin".

Comment

Originally posted by problembarnet View Post
                                Liker også at Freddy kommer med sin støtte til Enga. Men fan av Martin i VIF? For hva da egentlig?
                                Klubben nevnes nå bare med negative fortegn, både av media og av menigmann. Elendige resultater i en klubb med det nest største(?) budsjettet i ligaen. Har innført(?) en spillestil som jeg stort sett bare har hørt snakk om, man ser den aldri. Med unntak av noen kamper i 2010. Ikke kan han håndtere media heller.
                                Jeg personlig synes det er mye å like ved Martin.

Han har klare ambisjoner om å prøve og få til en spillende stil, og henter inspirasjon fra land som Nederland og Spania. Ganske utypisk norsk, og det er tydelig at Norge og norske spillere ikke helt er klare for det ennå. Men hvis han har fått igjennom at denne spillestilen skal satses på i aldersbestemte klasser i Vålerenga, kan man oppleve at det kan være en suksess om noen år.

Det er fremtidens fotball. Bare se på Spania, de la om spillestilen sin i 2006. 6 år seinere kan de stå igjen som vinnere av tre mesterskap på rad. Selvsagt har de mer kvalitet å ta av, så de tok det kjappere enn det Vålerenga vil klare, men er ganske sikker på at dette er veien å gå.

Synes også det er bra at han er knallhard i væremåte. Han har tydeligvis fått lide av det nå, men i det lange løp tror jeg Vålerenga kan være tjent med det. Altfor lenge virker det som om spillerne har altfor mye makt i klubben, og ofte opptrer sutrete. Kanskje det er derfor vi aldri har blitt en stabilt topplag?

Kjetil Rekdal klarte kunststykket med å holde spillerne i toppen i hele to sesonger, inntil han også fikk nok. Det er tydelig at det er en tradisjon i Vålerenga at man blir "høye på seg selv" hvis det går bra en periode.

Synes også Martin skal ha skryt over måten han står oppreist på når det stormer rundt han. Han trengte en dags pause etter Sandefjord-tapet, men ellers står han tålmodig og svarer på spørsmål fra media, og han møter også supporterne ansikt til ansikt. Han gjemmer seg i allefall ikke bort!

Det er tydelig at Martin er oppriktig glad i Vålerenga, så det går det også an å like ved han.

Om han er riktig person til å trene A-laget fremover er derimot usikkert.

Comment

Working...
                                X