Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Martin fortsetter med full tillit fra styret

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by MagnusFjeld View Post
    "-Den var ikke i fjor, men året før og den viser hvor langt nede vi har vært, sier Mohammed Fellah (23)."

Altså var den ikke i 2011, men et sted i år 2010... Tolker det som at det var før eller en gang midt i 2010-sesongen. Om dette var etter vår gode 2010-sesong, altså før 2011, så skremmer det meg fryktelig. Er rett og slett merkelig om kun Muri og Hæstad sto bak Martin etter den gode sesongen vi hadde i 2010, og da er det noe annet som er fryktelig galt, uten at det er tatt tak i..
    Det står også at "Aftenposten får bekreftet at avstemningen ble holdt før forrige sesong. Noe jeg tolker dithen at det var før 2011-sesongen, muligens da før nyttår 2010. Uansett blir jo spørsmålet det samme: Hva forårsaka så stor misnøye på det tidspunktet ? Dårlige resultater kan det vel neppe være.
    Last edited by McCabre; 30.06.2012, 06:10. Reason: skrivefeil

Comment

• Hvis Martin kunne få til 2010-sesongen med bare to spillere som støttet han er det spillerne som har sviktet i 2011 og 2012.

Martin kommer uansett ikke til å trene laget i 2013. Det er jeg helt sikker på.

Comment

• Originally posted by skog View Post
        Dette vil jeg påstå er historisk i Vålerenga-sammenheng.

Vålerenga har alltid til en viss grad vært spillerstyrt, og trenerene har på en måte bare sittet på spillernes nåde. Så lenge de gidder. I en stall er det alltid en del som er lojale og en del som er uromomenter og som er med å oppmuntre til trøbbel. Ikke fordi de ønsker klubben vondt nødvendigvis, men fordi de ønsker makt i spillergruppa for eksempel. Dette er politikk.

Her har altså Vålerenga tilsynelatende skåret igjennom og bestemt seg for at denne gang er det uromakerne som må gå. Det skal bli meget interessant å se hvordan dette slår ut.

Endring av spillestil er jeg definitivt positiv til. Man trenger ikke kaste alt i dass, bare vær litt tightere bakover, spill noe mer direkte.
        Veldig bra skrevet, håper dette er realitychecken som skal til for å komme tilbake på sporet.
        Vi krever beinharde krav av treneren, men det er spillerne som ikke presterer!
        På tide at disse overbetalte latsabbene skjønner at skal du være en del av klubben så for du gi 100% i arbeidstiden og ikke prøve å kaste sjefen fordi du suger på jobben din!
        "To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing." - Elbert Hubbard.

Comment

• Tror det er flere ting Rainkhan.

Èn ting er at det er treneren som bestemmer. Ikke spillerne. Tror det er et smart signal å sende ut at ingen spillere er større en klubben. Gjør ditt beste, ikke skap misnøye og hvis ikke du klarer dette så er det vekk. Uansett hvem du er.

To tror jeg handler om mangel på alternativer. Hvorfor bruke fem mill på å sparke Martin hvis man ikke har noe bedre på hånden? Vår neste trener skal være et gjennomtenkt valg, skal stå for en spillestil, passe inn i klubben og være tilgjengelig.

Tre tror jeg er at klubben ikke vil la seg presse av litt negative oppslag. Man kan ikke styre en klubb etter værhaneprinsippet.

Men jeg tror Martin uansett synger på siste verset. Prosessen med å erstatte han tror jeg har startet. Det handler nå om når det skal skje og ikke om det skal skje. Og om Marton selv skal ha en rolle i klubben videre. For eksempel som sportsdirektør.

Det verste som kan skje mener jeg fortsatt at Martin presses ut av klubben før vi har en erstatter som er riktig for klubben. Et eller annet stort navn skal vi nok alltids klare å finne. Men hvis vi skal bygge videre på den spillestilen vi har brukt siste 4,5 år på å bygge opp på alle nivåer i klubben, så er ikke bare en god CV nok. Også type fotball treneren står for er viktig.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
            Èn ting er at det er treneren som bestemmer. Ikke spillerne. Tror det er et smart signal å sende ut at ingen spillere er større en klubben. Gjør ditt beste, ikke skap misnøye og hvis ikke du klarer dette så er det vekk. Uansett hvem du er.
            Dette tror jeg er positivt. Det at man har en manager som faktisk har makten selv om det er ett par spillere i spillergruppen som lager kvalm tror jeg ikke er noe problem, men en styrke.

Comment

• Originally posted by maestro View Post
              Jeg har ikke bedt om endring av spillestil, det jeg ber om er en trener som vet hva han driver med og som klarer å sette sammen et lag som ikke blir avkledd av Hønefoss og Stabæk.
              Godt sagt!!
              Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Martin er "flink" til å snakkke bullshit, hver gang er det nye unnskyldninger, det nyeste nå er enga ikke er gode nok til å spille slik de ønsker, men det har han jo forsåvidt rett i, men grunnen til det er at enga ikke har spillere som passer inn i systemet.
                Fatter ikke at han ikke ser det når han skal kjøpe nye spillere, mange nye spillere som har kommet til enga de siste årene som ikke passer inn måten enga øsnker å spille på.
                Det er det som er hovedproblemet,enten må enga få andre spillertyper eller legge om spilestilen.

Comment

• Originally posted by ice69 View Post
                  Jeg kan ikke huske noe tilfelle der så sterk og åpen misnøye har blitt vist mot en trener i en klubb med så middelmådige resultater, hvor treneren har beholdt jobben særlig lenge.

Spørsmålet er mao ikke om MA forsvinner, alt annet ville vært en kjempesensasjon (dvs medalje i 2012 og ny tillit) men når og hvordan han går. Enten tror SU på julenissen, eller så har de erkjent hvor det bærer og kjøper seg tid for å spare penger og skaffe en god løsning videre. Jeg håper for klubbens del at det er det siste som er tilfellet.

Jeg har vært supporter av MA jevnt over siden 2008, fordi jeg mener man må prøve noe ordentlig når man først skal prøve. Og han har gjort mye bra med klubben, såpass mye at jeg tror at selv om han nå skyves ut vil han bli stående som en veldig viktig trener for klubben. Men nå har han mistet evnen til å inspirere og lede, han klarer ikke få en av TLs beste spillerstaller til å levere, selv om han har plukket hver eneste spiller selv. Da må han gå, jeg tviler veldig sterkt på om det han noen hensikt "å gi han mer tid" slik SU nå gjør.
                  Mange bra poenger her
                  Til det jeg har utheva: En ting vi (motvillig?) sannsynligvis kommer til å gi Martin kred for - er jo innføringa av en felles spillestil/spillefilosofi i hele klubben. Bl.a. i 2.laget og for Damer A ser dette ut til å ha båret god frukt allerede...

Sånn sett vil nok Martin ha satt varige og gode spor.
                  - som Rekdal som fikk til tettere bånd mellom A-lag og yngre lag.

Det skulle vært interesant å finne ut om en annen trener med ca. samme ideer kunne få stil/spillefilosofien til å funke på A-laget. Jeg har tro på at det kan gå bra. Martin sjøl har nok 'gått ut på dato' som en "selger" av egne ideer.

Comment

• Originally posted by RaiNKhaN View Post
                    Veldig bra skrevet, håper dette er realitychecken som skal til for å komme tilbake på sporet.
                    Vi krever beinharde krav av treneren, men det er spillerne som ikke presterer!
                    På tide at disse overbetalte latsabbene skjønner at skal du være en del av klubben så for du gi 100% i arbeidstiden og ikke prøve å kaste sjefen fordi du suger på jobben din!
                    Nå ja. En leder som kun er fryktet kan fungere på et vis, men en leder som respekteres vil jeg påstå vil fungere bedre over tid. Nå er det vel et 50-talls spillere som har vært innom de fem årene MA har vært sjef, så han har sparket ut en god del spillere, og de som er i gruppa nå er der fordi MA har velsignet det hele. Så at det er spillerne som holder klubben mer eller mindre som gissel og bestemmer hvem som skal være trener, kjøper jeg rett og slett ikke.

Jeg tror useriøse holdninger på A-laget var et større problem for noen år siden, med en del festløver som kanskje ikke grep de mulighetene de fikk fordi de kanskje mente at slike enorme talenter som de ikke trengte å jobbe. Om slike holdninger finnes i dag skal det selvfølgelig ryddes opp i, men jeg oppfatter ikke at dagens problemer (som ikke er av ny dato men har vedvart halvannen sesong) skyldes dårlige holdninger i gruppa.

Spillerne skal selvfølgelig ikke velge sjefen sin, like lite som du eller jeg skal ansette egen sjef på jobben. Men det er ingen dum ide å ha en leder som de som skal ledes oppfatter som dyktig, engasjerende og som en som de har tillit til. Disse tingene kan man ikke skrike seg til med hårføner i en garderobe, de må man som leder vise at man duger til - det er det ansvaret som følger den makten man har som sjef. Når en spillegruppe mister troen på at treneren sitter med en plan som kan føre de videre, så vil treneren ha en forferdelig oppoverbakke foran seg, som han har skapt selv. Det virker som MA står akkurat i bunnen av den oppoverbakken nå, og mener han skal endre terrenget. Jeg tviler på at å luke ut og kvitte seg med noen av (alle?) spillerne vil løse det, men lykke til.

Comment

• Jeg liker også en del av det MA har innført i klubben, hva angår felles spillestil og kontinuitet. Urineringen på Godset(?) i Aetea-finalen er et ypperlig eksempel. Problemet på A-laget derimot er nok at majoriteten av spillerne der nok er altfor indoktrinert i den standard direkte spillestilen. Dermed klarer de ikke tilpasse seg og mestre den possession-fotballen vi forsøker å spille.

2010-sesongen er selvfølgelig unntaket, men da hadde vi overraskelsesmomentet på vår side. Motstanderne klarte ikke demme opp eller komme med effektive mottrekk mot spillestilen vår, noe som ga oss seriesølv. Før 2011 derimot hadde nok motstanderne sett en del timer video med kampene våre, pluss at vi ikke videreutviklet spillestilen nevneverdig. Resultatet? Nok en middelmådig sesong hvor motstanderne utnyttet svakhetene våre deluxe, og fikk spillestilen vår til å se maksimalt omstendelig ut. Noe som bare har fortsatt i samme tralten i år.

Jeg har ingen fasit på hva som er riktig for klubben vår atm. Men hvis MA får sparken, så burde styret isåfall gitt enkelte spillerne kurven også. Noen er tydeligvis overbetalte primadonnaer med oppblåste egoer og selvbilder som ikke er i nærheten av å matche evnene deres. Og når de da får pepper av treneren for slett innsats, så løper de til mediene og mødrene sine og klager. "Buhu, Martin er så slem. Jeg vil ikke spille fotball lenger, snufs snufs." Cry me a river.

Brett opp arma og blø for den kongeblå! Det gjelder alle i Vålenga, både på og utenfor banen.

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
                        Det står også at "Aftenposten får bekreftet at avstemningen ble holdt før forrige sesong. Noe jeg tolker dithen at det var før 2011-sesongen, muligens da før nyttår 2010. Uansett blir jo spørsmålet det samme: Hva forårsaka så stor misnøye på det tidspunktet ? Dårlige resultater kan det vel neppe være.
                        Etter hva jeg har oversikt over var undersøkelsen etter 2009-sesongen, så du resonnerer rett. Fiks formulering av Aftenposten. Virker naivt å tro at spillergruppa ikke hadde en tilsvarende undersøkelse i forkant av møtet forrige uke og, med tanke på utfallet, vil jeg tro de som var mot Martin var i klart mindretall denne gangen.
                        www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
                        Glemmer passordet mitt...

Comment

• Så ble det ikke gratis kaffe på Bohemen denne gangen heller(shit?)Men kansje en annen gang men da er vell kaffen blitt kald??
                          En tøff avgjørelse mens vi venter på Trond Sollied(kremt kremt)
                          Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Working...
                          X